רשומות

יום שבת, 20 ביולי 2019

המלצות על ספרי פעוטות חדשים ומתוקים




אני מאמינה שאם אנחנו רוצים לגדל ילדים שאוהבים וקוראים ספרים, עלינו לתת להם ספרים כבר בשבועות הראשונים לחייהם. ספרי תמונות קשיחים הם מצוינים ואחר כך גם ספרים עם מלל פשוט, עליו נוכל לחזור שוב. לתת להם לגעת, למשש, להתפעל וללמוד.
הנה מספר המלצות לספרים מתאימים ונחמדים מאד.

טיול עם זנבלול מאת חגי ברקת


נתחיל עם ספרו המחויך והמתוק של חגי ברקת. גיבורת הספר היא גלי היוצאת עם אמא לטיול בסביבה. אבל, היא גם אוהבת להמציא טיולים מהדמיון, כי שם היא פוגשת כל מיני יצורים מעניינים וממציאה עליהם שירי אי-גיון נחמדים.


יצאתי לטיול, מצאתי לי זְנָבלול.
זנבלול? זנבלול!
הוא גר ממש ממול.

גלי מספרת על זנבלול, זחלילית, פזרוש ועוד. מדי פעם יש חזרה על היצורים שראתה והחזרה הזו אהובה על פעוטות והם מאד נהנים מכך וחוזרים יחד עם המספר על השמות.
גם חגי ברקת אוהב לטייל בדמיון עם המון יצורים מצחיקים, ואחר כך לכתוב עליהם ספרים. "טיול עם זנבלול" הוא ספרו השביעי לילדים. ספרו "חרדיל לא רגיל" יצא אף הוא בהוצאת דני ספרים וזכה לשבחי הביקורת. האיורים בספר זה זיכו את המאייר עומר הופמן בעיטור אנדרסן הבינלאומי היוקרתי. 

גל ויצמן היא המאיירת ולטעמי עשתה עבודה נהדרת והעניקה ליצורי הדמיון צורה וצבע והפיחה בהם חיים על הדפים. זהו הספר השישי לילדים שהיא מאיירת.


"טיול עם זנבלול" מאת חגי ברקת. איורים: גל ויצמן. הוצאת "דני ספרים", ספר קשיח – דפי קרטון. מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il      

100 מילים ראשונות מבית דני ספרים



ספר מחודש קשיח שיצא לאור במהדורה מחודשת עם מילים חדשות ועיצוב חדש. הספר מיועד לפעוטות והוא כולל יותר ממאה תמונה יפהפיות של חפצים שונים ומגוונים.

אני מכירה את הספר בגרסתו הקודמת והגרסה הקשיחה הרבה יותר מתאימה לפעוטות ולטעמי מוצלחת מאד.

זהו ספר מילים מעולה עבור ילדים המתחילים להגות מילים וההורים יכולים יחד עם הילדים להגות את המילה ולחזור עליה שוב יחד עם הילד.


"100 מילים ראשונות" מהדורת 2019 - הוצאת "דני ספרים", ספר קשיח – דפי קרטון. מחיר לצרכן 88 ₪ לספר. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il       

מילים לקטנטנים: מילים, חיות, כלי רכב, צבעים

סדרה חדשה לפעוטות



סדרת ספרי קרטון קשיחה עם מילים ראשונות ואיורים חמודים.

סדרה מרשימה שפעוטות ייהנו ממנה מאד. הם יוכלו להביט באיורים לחזור על המילים וללמוד באופן חוויתי ונחמד. בכל עמוד יש שלושה איורים בנושא הספר. למשל: בספר צבעים נמצא בכל עמוד 3 איורים באותו צבע. בספר חיות נמצא בכל דף 3 איורי חיות.


4 הספרים בסדרה: מילים, חיות, כלי רכב, צבעים. בכל ספרון 5 כפולות קשיחות.





"מילים לקטנטנים" - הוצאת "דני ספרים", ספר קשיח – דפי קרטון: 4 ספרים בסדרה: מילים, חיות, כלי רכב, צבעים. מנוקד. מחיר לצרכן 68 ₪ לספר. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il           

הצבעים של יניב החלו לריב מאת רמי ארז
סיפור בחרוזים


לסיום, ספר ילדים רגיש העוסק בילד יניב האוהב לצייר ובצבעיו.

"זהו יניב, צייר מגניב, עם יד של אמן שחבל על הזמן. מה שבא לו לראש מגיע ישר לנייר. תספרו עד שלוש – והופ, זה מצויר" (מתוך הספר)

והנה, יום אחד כשיניב חזר הביתה מבית הספר, הוא שמע רעש נורא מחדרו. מתברר לו שהצבעים שלו, בדיוק כמו ילדים המבלים זמן רב זה בחברתו של זה ומחפשים דרך לבדל עצמם, הקימו מהומה בניסיון להחליט מי מהם ראוי למלוך על יתר הצבעים. גווניהם של הצבעים השונים השתנו, כשכל אחד ניסה להוכיח לאחרים את עליונותו. 

כמו הילדים, גם הצבעים מאמינים כי התכונות הייחודיות שלהם הופכות אותם לחשובים. הצבעים מתעקשים להוכיח זה לזה את חשיבותם: הצבע הכחול מציין שהוא נמצא בשמיים ובמים. האפור מסביר לו שבסתיו הרקיע בגווניו. האדום מציין שצבע הדם הזורם בגוף האדם הוא אדום, כמו גם צבעה של קבוצת הפועל. מיד משיב לו הצהוב שהוא צבעה של מכבי. השחור מציין שהוא צבע הכבישים, הגלגלים והטקסט שבספרים ומיד משיב לו הצבע הלבן שהרקע לטקסט, הוא לבן. החום מציין שהוא צבעה של האדמה, והירוק משיב לו שהוא צבע הדשא.

דרך הצבעים עוסק הסיפור ברגש, מצבים שונים בחיי ילדים, דרך לפתרון בעיות ועבודה משותפת.

הסיפור כתוב בחרוזים והוא מנוקד ומאויר ע"י הילה דאבי. האיורים מחויכים, צבעוניים ועשירים בפרטים ובהבעה.

           
"הצבעים של יניב החלו לריב" מאת רמי ארז. איורים: הילה דאבי. הוצאת הספרים "אוריון", 23 עמודים. מחיר לצרכן 55 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה