רשומות

יום שלישי, 30 ביולי 2019

סופשבוע משפחתי בפארק הירדן ובגולן- מים, אטרקציות, אתרי מורשת וטבע (חלק ב')



אנחנו משפחה שאוהבת לטייל, לחוות את הטבע, לגלות מקומות חדשים, לבקר באתרים וליהנות מאטרקציות מלהיבות. את כל זאת ועוד ניתן למצוא בגולן ולכן החלטנו על סוף שבוע משפחתי בגולן עם לינה בפארק הירדן וביקור במספר אתרים ואטרקציות. זה היה סופ"ש חוויתי ומהנה במיוחד גם לקטנים וגם לגדולים והצטערנו שלא היו לנו, לפחות, עוד יומיים לטייל ולבלות בגולן. לפני שאמליץ על המקומות בהם היינו חשוב לי לציין שמדובר בחופשה ממש לא יקרה ואם אתם אוהבי קמפינג, תוכלו לבנות לכם חופשה נפלאה ולטייל ברחבי הגולן בהוצאה כספית נמוכה במיוחד.

ברשומה זו אספר על האטרקציות בגולן בהן ביקרנו. ברשומה הקודמת סיפרתי על פארק הירדן ועל אפשרויות הלינה, הטיול והאטרקציות שיש בפארק. לחצו כאן לקריאה על פארק הירדן.

בגולן יש אין סוף אפשרויות לטיול בטבע, לאטרקציות מרהיבות, אתרים ועוד. מכיוון שהגענו לסופ"ש קצר נאלצנו לבחור בין כל האפשרויות המפתות.

בחרנו להשתתף בקטיף עצמי בבוסתן בראשית בעין זיוון, לעשות רפטינג באבו קיאק, לבקר באתר מורשת עין קשתות ולסיום לבקר בלול ארט ולהכין יצירות עם הילדים.

בוסתן בראשית עין זיוון- קטיף עצמי



הגענו לבוסתן בסביבות השעה 11.00 ובדיעבד היינו צריכים להגיע מוקדם יותר ולבלות במקום זמן רב יותר, כיוון שלא מדובר רק בקטיף אלא במקום המציע אטרקציות נוספות ופינות חמד לילדים. בתקופה הזו ניתן לקטוף במקום תותים, פירות יער, אוכמניות, אגסים ונקטרינות. זו חוויה משפחתית נהדרת, קוטפים ואוכלים ואפשר גם לקחת הביתה בתשלום נוסף.






אחרי שקטפנו, אכלנו ונהנינו, ניתן ליהנות מהמדשאות, מפינת החי והליטוף, קיר טיפוס, פארק חבלים, שולחנות פיקניק וערסלים. יש גם בית קפה במקום.

המחיר הוא 25 ₪ למבוגר וילד מעל גיל 3. וזה כולל את הקטיף, פארק החבלים, פינת החי ופינות הסתלבט. אפשר גם להשתתף בסיור בטרקטורון או עגלה עם טרקטור ויש גם פינות יצירה- בתשלום נוסף.




בילינו במקום כשעתיים והילדים רצו מאד להישאר עוד, אך זמננו היה קצוב. בהחלט נבוא שוב.

לאתר לחצו כאן


רפטינג בפארק הירדן באבו קייק



להיות בפארק הירדן ולא לעשות רפטינג? אין מצב. אז כמובן שהגענו לרפטינג ביום ששי. (האתר סגור בשבת) המסלול נמשך לאורך של כ-3.5 ומתחיל בפארק הירדן. נקודת הסיום הינה כק"מ דרומית לגשר אריק.

ניתן לעשות את השייט על גבי סירות קייקים זוגיים או סירות רפטינג לחמישה. המסלול קל ומותאם גם לילדים החל מגיל ארבע.

צריך לקחת בחשבון שיש ילדים שיחששו ומניסיון שלנו היו ילדים שנהנו מכל רגע, חתרו, השפריצו מים, קפצו לשחות בירדן והצטערו כשהסלול הסתיים והיו גם כאלה שחששו מעט ונהנו פחות. מסקנתי- ילדים מגילאי 5 ייהנו יותר ויש לבדוק איתם קודם.







המסלול נמשך קצת יותר משעה ותלוי בכם. אפשר לעצור לשחות, לנוח וליהנות מהנוף.

המלצתי לבדוק היטב את הסירה שאתם מקבלים ושאין בה פנצ'ר. לנו היה וזה קצת הפחיד את הבנות.

המלצה נוספת- היכנסו לאתר ורכשו כרטיסים באתר, הם זולים משמעותית.

אטרקציות נוספות שהמקום מציע- טיולי שטח בנהיגה עצמית ברייזרים חדישים, טיולי ג'יפים, תוכן לימי כיף וגיבוש, ארוחות ועוד.

לאתר- לחצו כאן

אתר מורשת לאומי 'עין קשתות'



האתר נפתח לפני מספר חודשים והרשים אותנו מאד. במקום התגלו שרידי כפר יהודי קדום ובית כנסת מתקופת התלמוד שהוקם במאה ה-6 לספירה. רעידת אדמה החריבה את הכפר ואת בית הכנסת.

במשך 15 שנה חפרו והקימו מחדש את בית הכנסת וזאת באמצעות טכנולוגיה חדשנית. כיום, ניתן לראות את הקומה הראשונה. החפירות וההקמה נעשו ביוזמת מועצה אזורית גולן והארכיאולוגים פרופסור חיים בן דוד ואילנה גונן ובביצוע של יהושע דריי, מומחה לשחזור טכנולוגיות עתיקות.





הביקור במקום כולל כניסה לבניין מבואה מרשים ממנו צפינו אל הנוף של נחל סמך והכנרת. צפינו בסרט שמתאים גם לילדים ומסביר על תהליך השחזור של בית כנסת בן 1500 שנה ולאחר מכן סיירנו בשרידי הכפר, במעיין הקשתות ובבית הכנסת.




הסיור במקום נמשך כשעה.

מחירים: מבוגר- 25 ₪. ילד מגיל חמש- 15 ₪.

ניתן להזמין הדרכה לקבוצות.
שעות פתיחה. במהלך השבוע 900-1900. ימי ו'- 900-1400 שבת- 900-1900


לול ארט במושב רמות



לול שהפך למקום יצירה חוויתי ומהנה. במקום מגוון רחב של משחקים ועבודות יצירה. אל מול הנוף ניתן להכין יחד עם הילדים יצירות שונות לפי בחירתכם. מאד נעים במקום והאווירה מצוינת. 




המדריכה עזרה לילדים לבחור מה היו רוצים לעשות, לבחור צבעים וגם לימדה איך לעשות. אור רוטר בעלת המקום למדה אמנות וזה ניכר.








ניתן להעביר זמן רב ביצירה, במשחקים (יש גם סנוקר למבוגרים) וליהנות.

הילדים נהנו מאד.

הערה – תמחור עבודת היצירה גבוה. לדעתי, יש לחשוב על האופן בו ניתן להוזיל את המחיר. משפחה עם 3 ילדים תוציא במקום סכום נכבד ואולי כדאי להציע "חבילות" המיועדות למשפחות.

פייסבוק- לחצו כאן

נייד- 052-3301222


לחלק א':  פארק הירדן לחצו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה