רשומות

יום שלישי, 31 בדצמבר 2019

על הספר "הוא משלנו" מאת אודי אילון



את אודי אילון הכרתי דרך הפייסבוק. חברי פייסבוק המגיבים זו לזה, לייקים וזהו. ידעתי שכתב ספר מצליח הנמכר היטב. אך, לא התעמקתי מדי ולא ידעתי במה עוסק הספר.

לפני זמן מה, פנה אלי אודי ושאל אם ארצה לקרוא את ספרו. עניתי בחיוב והספר הגיע אלי אתמול בבוקר ומהרגע שקראתי את הדף הראשון לא יכולתי להניחו מהיד. במשך מספר שעות קראתי ברצף עד שסיימתי. הספר מספר את סיפורו הקשה של זוהיר עדילי הוא אודי אילון. סיפור בלתי יאמן של אדם אשר ניסה והצליח לשנות את גורלו. המסע הקשה שלו מורכב מאד ומרגש וקשה להאמין שיש אדם ששרד כל זאת והצליח להתגבר.

סיפורו של זוהיר מתחיל בכפר עוצרין בשומרון. הוא נולד למשפחה מוסלמית, קשת יום. אביו היה סוחר בגדים והאם עקרת בית. משפחה ענייה שסבלה מחרפת רעב וגרוע מכך מאכזריות ואלימות קשה מצד אבי המשפחה. אלימות שהגיעה ללא הרף וללא כל סיבה. זוהיר זוכר מילדותו שלטון עריצות, אלימות נוראית ושום חום או חיבה מצד הוריו. בגיל 12 החליט לברוח לראש העין ושם מצא עבודה וחי בפרדסים. אך משפחתו הצליחה למצוא אותו, להחזירו לכפר ולהכות אותו מכות רצח.

זוהיר ברח שוב והפעם לפתח תקווה ושם מצא עבודה במכולת. חמש שנים עבד שם בתנאי ניצול. אך, גם גר במקום בטוח ובלי אלימות. באחד הימים סיפר לו עובד במקום שאחיו עובד עם השב"כ וזוהיר ביקש מאותו עובד לקשר אותו עם אחיו. הרעיון להיות חלק מהשב"כ ולהתנקם בחברה שהרסה את חייו, קרצה לו.

זוהיר הופך להיות סייען של השב"כ, משתתף בפעולות רבות ולא מעט מחבלים נתפסים הודות לאיסוף המידע והידיעות שהוא מביא. הוא מסכן את עצמו, חושש מאד פן ייתפס וייפול בשבי ונזהר. אך, באחת הפעמים כשהוא יוצא לבדוק מידע חשוב טומנים לו מלכודת והוא נתפס.

האלימות בשבי היא בלתי נתפסת. החלק הזה בספר הוא מזעזע. אודי לא חוסך מאיתנו את המעשים המזוויעים שנעשו בו. עינויים יומיומיים וסבל נוראי. לאחר חצי שנה של שבי, בהיסח דעת של השומר הוא מצליח לברוח ולמצוא דרכו חזרה לישראל.

כאן, אין אף אחד שיקבל אותו וידאג לו. לאחר אשפוז בביה"ח, עליו למצוא דרך לשרוד. השב"כ עוזר במעט אך זה אינו מספיק ואודי מוצא את עצמו בשדות וביערות. בין ברקת ושוהם ויער בו שמן. הוא מתקיים מתפוזים, רימונים, סברס וקצת ירקות שמוצא בשדות. כך הוא חי במשך חצי שנה ואז הוא מחליט לנסוע לתל אביב ולמצוא עבודה.

השב"כ מכניס אותו לתכנית שיקום והוא מקבל תעודת זהות ישראלית. זוהיר עדילי הופך להיות אודי אילון באופן רשמי. הדרך להשתקם היא מורכבת וקשה, הסיוטים מהשבי אינם מרפים וההתמודדות עם פוסט טראומה נמשכים כל העת. אודי מספר על כך בכנות ואומץ.

ספר מרתק, רלוונטי מאד לתקופה ולאזור בו אנו חיים. עוסק בנושאים שמלווים אותנו יומיום ומספר על מסע הישרדותו של איש אמיץ אחד, אשר כנגד כל הסיכויים, הצליח לשרוד.

מומלץ בחום.

"הוא משלנו" מאת אודי אילון. הוצאת סגול. 152 עמודים. מחיר: 89 ₪.

על שלושה ספרי ילדים מוצלחים ומומלצים- אנני ואננון, נא לא ללקק את הספר הזה ואוריגמי- מקפלים בכיף



שלושה ספרי ילדים מוצלחים ומומלצים. דורית דינור כותבת על אנני ואננון- ספר פנטזיה על מפגש בין ילדים מעולם אחר לילדים מעולמנו שדרכו עולים נושאים של שונות, התחשבות באחר, חברות ומשפחה. ספר פעילות מצוין "אוריגמי- מקפלים בכיף" המכניס את הילדים לעולם המופלא של קיפולי אוריגמי. ועידן בן ברק וג'וליאן פרוסט בספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ספר נהדר על חיידקים שיש בו הומור וחן רב וגם צילומי מיקרוסקופ של עור, שיניים, בד ועוד, המבהירים לילדים מהם חיידקים.

אנני ואננון מאת דורית דינור


ספר מרתק, מעניין וכתוב היטב. הוא מתחיל במפגש בלתי צפוי בין ילדים. אלא, שמדובר בילדים שהגיעו מעולם אחר ופוגשים בילדים מעולמנו. דרך המפגש המיוחד עולים נושאים של שונות, חברות, משפחה, קבלת השונה, טוב לב והתחשבות.

האח והאחות ה"ענניים" נפגשים עם ילדי משפחת ניתי וחווים יחד חוויות מרגשות, תוך שהם מתוודעים לחיים על פני האדמה ולומדים על משפחה ומהי בעצם משפחה? מהו תפקיד ההורים? מהי חברות ומדוע היא חשובה? ועוד ערכים חשובים ומשמעותיים.

התשובה לשאלות הללו אינה מלאה ודינור מאפשרת לקוראים הצעירים למצוא מתוך עצמם את התשובה המתאימה להם.

את הספר אייר דני קרמן והאיורים היפים מוסיפים עניין ומאירים את הכתוב.

זהו ספרה השני של הסופרת דורית דינור, סבתא לשישה, אמנית, מורה לפלדנקרייז, כימאית ומתרגלת בשיטת פאלון גונג. "את הפרק הראשון בסיפור סיפרתי לפני שנים רבות לבתי, כשהיתה בת 8 שנים. למרות הפצרותיה, לא ידעתי אז כיצד להמשיך", מספרת דינור. "כשנולדו לה ילדים, והיא סיפרה להם את מה שזכרה, נוצר ביני לבין הנכדים דיאלוג פורה, ממנו נוצרו פרקי הספר הבאים".

הספר מתאים לגילאי 6 – 11 שנים. הוצאה פרטית.

מחיר מומלץ: 74 ש"ח.
להשיג ברשתות וחנויות הספרים, ודרך האתר https://www.doritbooks.com

לפרטים: בפייסבוק - "הספרים של דורית"

ספר פעילות חדש לכל המשפחה: אוריגמי - מקפלים בכיף



ספר פעילות מוצלח ומלהיב לשעות של פעילות. אמנות קיפול הניר היפנית המודגמת בספר קלה להבנה. יש בספר הוראות הכנה לקיפולים בסיסיים שבעזרתם ניתן ליצור דגמים רבים.

הנייר שבו משתמשים לקיפולי אוריגמי צריך להיות דק אבל חזק, כך שניתן יהיה לקפלו פעמים רבות. חפשו ניירות שהם לבנים מצד אחד וצבעוניים מצד שני והתחילו לקפל יחד עם הילדים.

בספר יש הוראות ליצירת חיות שונות- דולפין מזנק, כלב ים, חתול חמוד, דג זהב, יונה, ינשוף, שועל ועוד.

אין צורך בדבר מלבד נייר מתאים, ידיים והוראות הספר. השלבים קלים להבנה, התמונות ברורות ויפות והתוצאות משמחות מאד.

"אוריגמי – מקפלים בכיף" . מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

נא לא ללקק את הספר הזה מאת עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט


ספר נהדר העוסק בחיידקים. יש בו הומור וחן רב ובסיום הקריאה בו אין ילד שלא יבין מהם חיידקים. בספר תצלומי מיקרוסקופ של עור, שיניים, בד, דף נייר ועוד, שיצליחו לרתק את הילדים ולעורר את התעניינותם.  

זוּט הִיא חַיְדַּקִּית.
הִיא קְטַנָּה.
מַמָּשׁ קְטַנָּה.
קְטַנָּה כָּל כָּךְ שֶׁאֶפְשָׁר לִרְאוֹת אוֹתָהּ רַק בְּעֶזְרַת מִיקְרוֹסְקוֹפּ. וְאִם רוֹצִים, אֶפְשָׁר לִפְתֹּחַ אֶת הַסֵּפֶר הַזֶּה
וְלָצֵאת עִם זוּט לְהַרְפַּתְקָאוֹת בִּמְקוֹמוֹת מַדְהִימִים –
אֶל הַמְּצוּקִים וְהַנְּקָרוֹת שֶׁל הַשִּׁנַּיִם
וְאֶל הַיְּעָרוֹת הָעֲבֻתִּים שֶׁל בַּד חֻלְצָה.
הַסֵּפֶר הַמֻּשְׁלָם לְכָל מִי שֶׁרוֹצֶה לְהִתְבּוֹנֵן בָּעוֹלָם
מַמָּשׁ מִקָּרוֹב
עידן בן ברק נולד בירושלים וחי כיום באוסטרליה. זהו ספרו השלישי, והראשון לילדים. עד כה תורגם ליותר מ-12 שפות.
"נא לא ללקק את הספר הזה" מאת עידן בן ברק. איורים- ג'וליאן פרוסט. צילומים- לינאה רינדגרן. הוצאת עם עובד. ללא עמודים. מחיר לצרכן: 68 ₪.


יום ראשון, 29 בדצמבר 2019

על 4 ספרי מתח חדשים ברית דמים/בראד תור, מתוך האפלה/ גרג הורביץ, זמן עבר/לי צ'יילד ו- פרשת סן-פיאקר/ז'ורז' סימנון



ספרי מתח אהובים עלי. מי שעוקב אחרי יודע זאת. תנו לי ספר מתח טוב ותקבלו שעות של שקט מכיווני. הפעם, ארבעה ספרי מתח. שניים של כוכבים עולים גרג הורביץ ובראד תור. אחד של כוכב עבר אייקוני והוא ז'ורז' סימנון עם אחד מעלילות המפקח מגרה הקלאסי. ולי צ'יילד המוכר והידוע בספרו "זמן עבר". כולם סיפקו לי שעות של מתח והנאה.

"מתוך האפלה" מאת גרג הורביץ



האיש משומקום, היתום מפרויקט X, חוזר כדי לרצוח את נשיא ארצות הברית. ספר מתח רביעי בסדרת "פרויקט X" והוא מספק לקורא גיבור נחוש, מתוחכם ובעל מצפון. כזה שכולנו נוכל להזדהות אתו ולרצות בהצלחתו.

הורוביץ יודע את המלאכה ומספק לנו פיתולי עלילה, עלילות משנה, מתח ועניין. זה ספר מתח לא רע, כזה שאפשר להעביר אתו בכיף כמה שעות.

העלילה: אוואן סמוק הוא "האיש משומקום", איש הצללים שרק הנואשים ביותר מגיעים אליו – והוא עושה הכול כדי לעזור להם. כשהמטרה העומדת לפניו היא נשיא ארצות הברית בכבודו ובעצמו, אוואן יודע שעליו להפעיל את כל יכולותיו כדי לפרוץ את מעגלי האבטחה המקיפים את הנשיא, אך העסק הופך מסוכן הרבה יותר כאשר לזירה נשלח יתום A –  המגויס הראשון של פרויקט X והאיש היחיד המסוגל לעלות על עקבותיו של אוואן ולנטרל אותו. 

כילד נלקח אוואן סמוק מבית היתומים שבו גדל ואומן במסגרת פרויקט X –  תוכנית ממשלתית סודית ביותר שאיש אינו יודע על קיומה. אך אוואן נמלט מהפרוייקט וירד למחתרת, וכיום הוא משתמש ביכולותיו יוצאות הדופן כדי לעזור לאלה שאינם מסוגלים להגן על עצמם.

אבל עברו של אוואן שב לרדוף אותו. מישהו בדרגים הגבוהים ביותר של הממשל מנסה למחוק כל זכר לפרויקט X בכך שהוא הורג את כל היתומים שנותרו. לאחר שג'ק, האב הרוחני של אוואן, נרצח בדם קר, הוא מחליט להחזיר מלחמה. המטרה שלו היא האדם שיצר את התוכנית והיום הוא האיש החזק ביותר בעולם: נשיא ארצות הברית.

אך לנשיא בנט יש תוכניות משלו והוא לא מתכוון לשבת בחיבוק ידיים. הוא שולח בעקבות האיש משומקום את הנשק הקטלני ביותר שלו – המגויס הראשון של התכנית – יתום A.  בעוד קרב היתומים נפרש לנגד עינינו, עתיד ארצות הברית – והעולם כולו – עומד בפני הכרעה.

גרג הורביץ הוא אחד הכוחות המשמעותיים ביותר כיום בתחום ספרות המתח העולמית. ספריו מתורגמים לעשרות שפות בכל העולם ומככבים באופן קבוע ברשימות רבי המכר של הניו יורק טיימס ומקומות רבים נוספים. זהו הספר הרביעי בסדרת פרויקט x, שבה מככבת דמותו של האיש משומקום – סדרה שתזכה בקרוב להפקה טלוויזיונית מעוררת ציפיות. הורביץ הוא בוגר אוניברסיטאות הרווארד ואוקספורד, והוא מתגורר עם משפחתו בלוס אנג'לס, שם הוא כותב גם תסריטים לקולנוע ולטלוויזיה.

"מתוך האפלה" מאת גרג הורביץ. מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת "דני ספרים", 475 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

"ברית דמים" מאת בראד תור



גיבורו הידוע של בראד תור, סקוט הרוואת, חוזר בעלילת מתח שבה הוא נאלץ למלא תפקיד בו אינו רוצה. סקוט הוא סוכן הפועל על פי חוקיו שלו בלבד. הוא מבוגר יותר, מתוחכם יותר ויודע לצפות שלושה צעדים קדימה. מזכיר לי את ג'יימס בונד, רק רלוונטי ועכשווי.

העלילה: ברחבי אירופה, דיפלומטים זרים נמצאים על הכוונת של ארגון סודי וקטלני. בארצות הברית פועל סוכן חשאי בחלונות הגבוהים ביותר, ואחת מבנות בריתה הקרובות דורשת את הסגרת זהותו. על כפות המאזניים מונחים המרכיבים העלולים להוביל למלחמה כלל עולמית. כעת, כשהמנטור שלו מחוץ לתמונה, סוכן האנטי- טרור נאלץ לקחת על עצמו את התפקיד שממנו ניסה להימנע במשך כל הקריירה שלו.

מותחן רווי אקשן ומעניין. מכיוון שקראתי את כל ספריו של בראד תור, אני מתרשמת שיש דברים שחוזרים על עצמם ולטעמי, הלחץ של להוציא ספר חדש במהירות, נותן את אותותיו.

בראד תור, מחבר רבי המכר של הניו יורק טיימס, הוא הכוכב הלוהט ביותר מבין כותבי המותחנים של ימינו. ספריו נמצאים דרך קבע בראש רשימות רבי המכר בארה"ב והם תורגמו ל- 27 שפות בכל רחבי העולם. הוא שירת כחבר בצוות האנליסטים של היחידה האמריקאית לביטחון המדינה. בקרו באתר שלו: www.BradThor.com 

"ברית דמים" הוא ספרו הששי שתורגם לעברית אחרי "מאבק כוחות" (הוצאת "דני ספרים" 2018), "חיסול ממוקד" (הוצאת "דני ספרים" 2017), "הכרזת מלחמה" (הוצאת "דני ספרים" 2016"), "רשימה שחורה" (הוצאת "דני ספרים" 2015) ואחרי "צוות חשאי" (הוצאת "דני ספרים", 2015). 
           
"ברית דמים" מאת בראד תור. מאנגלית: דנית בן-קיקי, הוצאת "דני ספרים", 400 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
           
"זמן עבר" מאת לי צ'יילד



גיבורו הידוע של לי צ'יילד, ג'ק ריצ'ר, ממשיך במסעו ברחבי ארצות הברית. הפעם, הוא מגיע בטרמפ לעיירה לאקוניה, עיירה שמעולם לא היה בה. זו העיירה שבה נולד אביו, אך מעולם לא סיפר עליה וריצ'ר מחליט להישאר בעיירה ולהכיר את עברו של האב ואולי למצוא גם קרובי משפחה.

בינתיים, בקרבת העיירה, מתקלקלת מכוניתם של שני קנדים צעירים. הם בדרכם לניו יורק למכור אוצר. הם מוצאים עצמם במוטל נידח ומוזר. הבעלים של המוטל מתייחסים אליהם בחביבות, אך נדמה כי אינם מאפשרים להם להמשיך הלאה בדרכם.

בעוד ריצ'ר מנסה להתחקות אחר אביו, מסתבכים הקנדים הצעירים יותר ויותר.

ספר מתח כהלכתו. לא רציתי להפסיק לקרוא. הנווד הגיבור המציל את הטובים ונוקם ברעים, הוא רובין הוד מודרני ומהפנט. חוקר צבאי לשעבר במשטרה הצבאית, גבוה מאד, חזק ושרירי, המסוגל להילחם ולנצח, בו זמנית, מספר יריבים. הוא לא יירתע עד אשר יצליח במשימתו.

אמריקה אותה מציג צ'יילד בספר, קשה לעיכול. אלימה, רוחשת יצרים, מרושעת, אכזרית ונצלנית. ריצ'ר הוא התיקון- חסר רכוש, נווד, חכם מאד, מוסרי והגון. הוא זה שמחזיר את האמון בכך שיש עדיין אנשים טובים המוכנים לעזור.

ריצ'ר מפענח אט אט את סיפורו של אביו, מגלה קרובי משפחה נשכחים ותוך כדי תגליותיו, מתקרב אל המוטל בו נמצא זוג הקנדים.

נהניתי מאד מהעלילה המפותלת והמותחת.

"זמן עבר" מאת לי צ'יילד. מאנגלית: שאול לוין. הוצאת כנרת, זמורה. 400 עמודים. מחיר לצרכן: 98 ₪.

"פרשת סן- פיאקר" מאת ז'ורז' סימנון



הפקד מגרה חוזר לפתור פשע מזעזע המתרחש בכפר הולדתו. חזרתי לעבר שבו אין סמארטפונים, אין בדיקות דנ"א, גם לא שאר עזרים עכשוויים. אלא שהפקד מגרה אינו זקוק לכל אלה. יש לו מוח חד, יכולת מופלאה לראות את כל הפרטים ולהסיק מסקנות ולהגיע לחקר האמת.

העלילה: במשטרה מתקבל פתק אנונימי המתריע על רצח שעתיד להתרחש בכנסייה ביום כל הנשמות. פקד מגרה מגיע בעקבות הפתק אל עיירת הולדתו ואל הכנסייה. בזמן הטקס, הרוזנת סנט-פיאקר לוקה לפתע בליבה ומתה. מגרה מכיר את הרוזנת כיוון שאביו היה מנהל הטירה והוא לא מאמין שהמוות הוא צירוף מקרים בלבד. הוא מתחיל לחקור ומגלה כי כל אחד ממכריה של הרוזנת עשוי להיות חשוד במעשה.

למרות שמדובר במוות טבעי כפי שפוסק הרופא ואי אפשר להאשים אף אחד ברצח, הפקד מגרה לא מרפה. זיכרונותיו מהמקום מלווים את החקירה ונראה כי הפעם לא פתרון התעלומה הוא החשוב אלא החזרה למקום ילדותו והזיכרונות הצובטים בלב.

אני אוהבת את הסדרה שיצאה מחדש ונהנית מאד מהחזרה לתקופת עבר רחוקה ואחרת. סוג של אסקפיזם משמח.

ז'ורז' סימנון כתב 75 רומנים ו-28 סיפורים קצרים על הפקד מגרה. אחת הדמויות הבלתי נשכחות בספרות הבלשית לדורותיה שנתנה השראה לסופרים רבים. הפקד מגרה שאת דמותו אני רואה משתקפת בגיבורים עכשוויים של מותחנים בני זמננו. הוא איש מרשים, חסון וקר רוח. חקירתו מתבססת על חושיו המפותחים ועל הבנה פסיכולוגית של הדמויות המרכזיות. הוא מתגורר בפריז ולכן רוב פועלו בפריז וסביבותיה.

ההנאה מובטחת.

"פרשת סן-פיאקר" מאת ז'ורז' סימנון. תרגמה מצרפתית: רמה איילון. הוצאת עם עובד. 164 עמודים. מחיר לצרכן: 68 ₪.

מעלית הזמן- אטרקציה מיוחדת ומהנה למבקרים בירושלים



השבוע הגענו לבקר בירושלים והחלטנו להגיע ולחוות את אטרקציית "מעלית הזמן" הממוקמת בלב שדרות ממילא.

מעלית הזמן הינה אטרקציה המאפשרת מסע רב חושי, מרתק ומלמד אל עברה של ירושלים. אבל, לא רק על ירושלים. במקום יש ארבעה מייצגים מרהיביםמסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים, מסע מרתק אל החלל, מסע בקפסולה זעירה בגוף האדם ומסע מרגש אל נפלאות העבר, ההווה והעתיד של בירת ישראל, ירושלים.
אנחנו צפינו בסרט " אני ירושלים"- סרט מרגש על ההיסטוריה של ירושלים, הוויתה, עתידה ותפיסתה ע"י אנשים שונים, הדתות והעולם. מסע אינטראקטיבי מקסים ומיוחד שמאיר את העיר המורכבת כל כך באור שונה.

מעלית הזמן בירושלים- צילום אלישע ברודסקי

זו הייתה חוויה חושית ששילבה בין שלל המראות, הצלילים, הריחות והאנשים. חוויה המאפשרת להתחבר רגשית אל בירתנו האחת.




הילדים נהנו מאד מהתחושה של המושבים שנעו במקביל למה שהתרחש על המרקע. הם התרגשו וגילו סקרנות רבה למתרחש ולמרות שחששנו שהקטנים לא יבינו הכל, הרי שאת עיקר המסופר הם הבינו וחוו.

אל אולם ההקרנה נכנסים דרך מנהרה שמזכירה את מנהרת הזמן ואז מגיעים אל אולם ההקרנה המאובזר ב- 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים שעוטפים את הקהל ב-180 מעלות, מערכות שמע ותאורה מתקדמות ותנועת הבמות שנתנו תחושה שאנחנו חלק מהמיצג.



באולם יש 104 מושבים. 98 מהם נעים ו-6 נייחים. מכיוון שהבטיחות חשובה ביותר הרי שאנשים הסובלים מסחרחורות, חולי לב או נשים בהריון מתבקשים לשבת במושבים הקבועים בלבד.

מיקום "מעלית הזמן" בשדרות ממליא, הוסיף לחוויה. המקום יפה מאד ויש בו מסעדות, גלריות ומגוון מיצגי אמנות לאורך השדרה. בנוסף, נמצאים כפסע מן העיר העתיקה וחומותיה. תוך כדי הטיול במקום פוגשים את תושבי העיר מכל הדתות וגם תיירים רבים.





לסיכום: חוויה רב חושית, מרתקת ומלמדת, המאפשרת גם לגדולים וגם לקטנים להתחבר אל ירושלים האהובה. מומלץ להוסיף לביקור במעלית הזמן גם סיור באזור הסובב וכך ליהנות משעות מהנות וחווייתיות.

מיקום: מרכז הקניות, מתחם מקורה. קניון ממילא. ירושלים

שעות פעילות: ימים א'-ה'- 10.00-17.20
ימי ו'- 10.00-14.00
בשבתות סגור.

טלפון להזמנות- 02-6248381

יש לתאם מראש את המועד ואת סוג המיצג.

אתר מעלית הזמן- לחצו כאן