רשומות

יום שני, 25 בספטמבר 2023

חוויה קולינרית בלתי נשכחת, ייחודית וטעימה עם "גלילוקה" בכפרי הגליל

במסעדת נור צילום:זיו ברק

מחפשים חוויה קולינרית אחרת? כזו שלא תשכחו? מחפשים להכיר מקומות אותנטיים וסודיים? דניאלה ודודי דיין הקימו את "גלילוקה" בדיוק לשם כך והם עורכים סיורי קולינריה בכפרי הגליל. מסע שבו פוגשים בשלנים מקומיים, מקומות חדשים, קונדיטורים מוכשרים ועוד.

לפני מספר שבועות הייתי איתם בסיור ראשון בכפרי הגליל (לסיור הראשון- לחצו כאן) והתלהבתי מאד, מהאנשים, המקומות, המטבח הגלילי העשיר, הטעמים והריחות.

כל כך התלהבתי שרציתי להכיר ולחוות עוד והצטרפתי אליהם לסיור קולינרי נוסף ונהדר שבו הכרתי אנשים ומקומות חדשים ומדהימים, עליהם אספר לכם בכתבה זו.

אבל, לפני שנתחיל אני רוצה שתכירו את דניאלה ודודי העומדים מאחורי "גלילוקה". דניאלה ודודי הינם בשלנים, חובבי קולינריה שהחלו את המסע הקולינרי שלהם לאחר שדניאלה ילדה תאומות, ביקשה להאכיל אותם באוכל בריא ואיכותי ואז גם החלה לקיים סדנאות אוכל מיוחדות. דודי החל לחקור את נושא האוכל הבריא והאותנטי, הגיע לכפרים בגליל, חיפש אחר בשלנים ביתיים ולמד להכיר את סצנת הבישול הגלילי.

דודי, חאלד ודניאלה בפיצה פאלה. צילום זיו ברק

כיום, מציעים בני הזוג סיורי בוטיק קולינריים בגליל וסדנאות אוכל. הסיורים שלהם מיוחדים במינם כיוון שהם משלבים בין אירוחים ביתיים למקומות סודיים המוכרים רק למקומיים. בסיורים איתם, עברנו בכפרים הציוריים, בסמטאות האבן העתיקות והגענו אל פינות חמד שהציעו לנו אוכל עשיר במסורת ובטעם. זה היה עונג גדול ומי שאוהב לאכול ואוהב לגלות מקומות נסתרים ומיוחדים, זה הסיור עבורו.

אם אתם מחפשים רעיון לאירוע מיוחד, ליום כיף עם המשפחה או החברים, לסדנה משפחתית, זו ההמלצה שלי! "גלילוקה" ותזכרו שאני זו שהמלצתי לכם עליהם.

יש לי גם הטבה עבורכם: 10% הנחה לכל מי שיזמין ויאמר שהגיע דרכי.

להזמנות: 054-663-8522

לאתר ולהזמנת סדנא או סיור- לחצו כאן

גלילוקה בפייסבוק- לחצו כאן

דניאלה דיין בפייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

מסעדת נור בג'וליס

בסמה בעלת נור צילום זיו ברק

ביקרתי במסעדת נור לפני מספר שנים במיקום הראשון שלה והכרתי את בסמה ח'יר, אלמנת צה"ל, שפתחה בשנת 2015 קונדיטוריה משלה, חרף התנגדות המשפחה וזקני הכפר. המסעדה הנקראת על שם בנה היחיד ובתחילה זה היה בית קפה קטן ששירת את אנשי המקום. אט אט שודרג המקום וגדל למסעדה שהציעה תפריט המבוסס על תבשילים דרוזיים אותנטיים. לפני כשנה וחצי עברה המסעדה למיקומה החדש והגדול יותר. התפריט, כאמור, מציע שלל מנות אותנטיות דרוזיות כמו מנסף כבש, מנסף עוף, מנקיש זעטר, עלי גפן, קבב, עוגיות מעמול מסורתיות, ויש גם מנות של פילה בקר, אנטריקוט, דגים ופירות ים.


צילום זיו ברק

צילם אמיר ירכי



חומרי הגלם הם מקומיים וגדלים באזור והטריות ניכרת. האוכל של בסמה טעים מאד ותענוג לשבת במסעדה המרווחת או בחצר הפנימית וליהנות מהמטעמים שלה.

ניתן להגיע בקבוצות גדולות בתיאום מראש ויש אפשרות לאירועים שונים עד 100 איש.

טלפון: 077-8046124

מסעדת נור בפייסבוק- לחצו כאן 

באינסטגרם- לחצו כאן

הפטיסרי של תאאר מרזוק בכפר אבו סנאן



זו הפעם השנייה שאני מבקרת בפטיסרי הנהדר של תאאר ושמחתי מאד לחזור ולטעום מהמאפים המדהימים שהוא מוציא תחת ידו.

              

צילום זיו ברק

תאאר הוא הרבה יותר מאשר רק קונדיטור כשרוני. הוא איש עם לב גדול, מקסים וכובש שעבר דרך ארוכה ומלאת מכשולים עד שהגשים את חלומו ופתח את הפטיסרי שלו. הוא היה תלמיד מצטיין שמתקבל לכל המוסדות האקדמיים בישראל ובחר דווקא בקונדיטוריה. בכפר מסורתי כמו אבו סנאן זה לא מקובל ולא יעלה על הדעת ואכן הוריו של תאאר סירבו בתוקף ואף גירשו אותו מהבית. אך תאאר לא ויתר על אהבתו לבישולים. הוא למד, התמקצע, עבר קורסים רבים באמנות הקונדיטוריה והחל לאפות בבית של חבר. לאחר זמן הבינו הוריו שבנם אוהב מאד את המקצוע שבחר והוא גם כשרוני מאד ועזרו לו לפתוח את הפטיסרי המעוצב ורחב הידיים בכפר.








בפטיסרי תמצאו מבחר גדול של מאפים מלוחים משובחים, קרואסונים במילויים מפתיעים וצבעוניים, טארטים, פחזניות ועוד. אתם תעמדו מול המבחר ויהיה לכם קשה לבחור, בדיוק כמו שהיה קשה לנו.

טלפון: 04-6261487

פטיסרי תאאר באינסטגרם- לחצו כאן

תאאר בפייסבוק- לחצו כאן

הגבינות של מיאסה

מיאסה ולינה  צילום: אמיר ירכי

מיאסה. צילום ניר ברק

בפטיסרי של תאאר התארחה גם מיאסה מה"גבינות של מיאסה" שהגיעה לפטיסרי עם הגבינות הנהדרות שלה מעוספיא. טעמתי את הגבינות המשובחות שלה בסיור הקודם והבטחתי לעצמי שאגיע להתארח אצלה בעוספיא, במסעדה שלה. זה עדיין לא קרה אבל יקרה בקרוב.



מיאסה החלה בקטן. היא לימדה נשים איך להכין גבינות איכותיות מחלב הפרות שאביה גידל. הצעד הבא- הקמת מסעדה בחצר הבית שבה תגיש את הגבינות שלה. כיום, מגישים במסעדה ארוחות בוקר מושקעות המוכנות מחומרי גלם מקומיים וכמובן את הגבינות המהוללות.

טלפון: 052-708-8255

לאתר של הגבינות של מיאסה לחצו כאן

הגבינות של מיאסה בפייסבוק- לחצו כאן

באינסטגרם- לחצו כאן

לינה ממסעדת ריף בעוספיא

לינה. צילום אמיר ירכי

לינה ממסעדת ריף הגיעה אף היא לפטיסרי של תאאר, כדי שנכיר את מאכליה ונשמע את סיפורה המרגש. לינה פתחה את מסעדתה לאחר משבר אישי שעברה. הוריה עזרו לה לפתוח את המסעדה הנמצאת בעוספיא צמוד לתחנת המשטרה.

המסעדה החלה בקטן ואז יום אחד בערב חג הגיעה למסעדה קבוצה גדולה של חיילים לאכול במסעדה. אביה של לינה ביקש מלינה לארח את החיילים ללא תשלום "זה ערב חג" אמר לה "ואלו חיילינו האמיצים ששומרים עלינו ואני לא רוצה שתיקחי מהם כסף". לינה, שבאותה תקופה הייתה זקוקה מאד לכל שקל כדי להמשיך ולהחזיק את המסעדה, כיבדה את רצון אביה. למחרת, כשקמה בבוקר ראתה שהנייד שלה מתפוצץ מהודעות "כל עם ישראל הגיע אלי" סיפרה לינה. הסתבר לה שהחיילים שיתפו בסיפור את בני משפחתם וכל הרשתות החברתיות העלו את הסיפור ועם ישראל שיודע להודות ולתמוך הגיע בהמוניו כדי לומר תודה, להצטלם עם המשפחה ולאכול במסעדה. מרגש כל כך.


סלטי מסעדת ריף
מנסף טלה של מסעדת ריף. כמה טעים! צילם זיו ברק

תפריט מסעדת ריף מציע מנות בשריות, סלטים ומנות טאבון מיוחדות. המגוון הוא עשיר ומכיל מעל 58 מנות. המנות גדולות ומפנקות והאווירה כפרית וחמה.

ימי פעילות: כל השבוע למעט יום ראשון החל מהשעה 10.00 ועד 22.00

לאתר של מסעדת ריף- לחצו כאן

מסעדת ריף בפייסבוק- לחצו כאן

פיצה פאלה בירכא

צילום זיו ברק

פיצה פאלה שוכנת על הכביש הראשי בירכא, מסעדה גדולה ויפה המציעה מנות מהמטבח האיטלקי והמטבח הערבי. בעל המסעדה חאלד למד באיטליה והחל להכין פיצות  במטבח הביתי. ההצלחה הייתה גדולה ואז החליט להקים את פיצה פאלה. הטאבון שולט במטבח המסעדה והמנות היוצאות ממנו טעימות ברמות על.

צילום זיו ברק
צילום זיו ברק

צילום זיו ברק

כל מנה ומנה הייתה משובחת וניכר היה שחומרי הגלם איכותיים וטריים. התפריט מציע סלטים שונים כמו חלומי , סלט קיסר ובוראטה. יש ארנצ'יני וקרפצ'יו רוסטביף מעולה, פיצות מצוינות. אכלנו פיצת פטה חציל שהייתה מעלפת. יש מנות פסטה מעולות, ניוקי, קרבונרה, רביולי ולזניה. בעיקריות- חזה עוף, המבורגר, פילה סלמון, שרימפס, פילה עגל ועוד.




ההמלצה שלי- רביולי עם מדליוני פילה בקר וערמונים ברוטב קרם פטריות וכמהין. אתם תודו לי. אין עוד כזה דבר טעים.

צילום זיו ברק

טלפון: 04-6801515

פיצה פאלה בפייסבוק- לחצו כאן

באינסטגרם- לחצו כאן

דוקטור HOT PEPPER

צילום זיו ברק

האם שמעתם על ד"ר HOT PEPPER? הכירו את אמיר עטאלה המגדל 140 זנים שונים של פלפלים חריפים. ולא סתם חריפים אלא החריפים בעולם! את דרכו בגידול פלפלים החל כשלא מצא בארץ פלפלים חריפים מספיק לטעמו. הוא החל לברר ולחפש והתחיל לגדל בעצמו פלפלים חריפים שיענו על הצורך שלו ושל אחרים האוהבים חריף אש.

צילום אמיר ירכי


צילום זיו ברק

בחווה שלו יש סוגים רבים של מיני פלפלים חריפים פחות ויותר והוא משווק כיום מגוון מוצרים. כמו: פלפלים טריים, אבקות פלפלים, רטבים שונים, זרעים ושתילים.




ניתן להגיע אליו לביקור בתיאום מראש, לשמוע את סיפורו ולסייר בחווה. ישנה גם אפשרות לקטיף עצמי ולסדנאות גידול.

דניאלה, דודי ואמיר. צילום- אמיר ירכי

החווה שוכנת בפרברי ירכא סמוך לשכונת החיילים המשוחררים ופתוחה כל השבוע.

טלפון לתיאום: 054-229-8070

לאתר של ד"ר פלפל- לחצו כאן

ד"ר פלפל בפייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

השף יוסי הייב

אמיר, יוסי, דניאלה ודודי. צילום- זיו ברק

השף יוסי הייב הפתיע אותנו בחווה של ד"ר פלפל והכין לנו סלט של מנגו בוסר עם גבינה ג'יבנה. סלט מדהים וטעים מאד. הוא השתמש במנגו בוסר ובירוקים אותם הוא מגדל בגינתו האורגנית בקרית שמונה וכמובן גם רוטב חריף של ד"ר פלפל.



צילום זיו ברק

זכיתי להתארח בביתו של יוסי הייב בקרית שמונה ולטעום ממאכליו. מי שמעריך יצירתיות ומקוריות באוכל חייב להגיע לאחת מהארוחות אצלו בבית ולחוות ארוחת שף מגינת הירק לשולחן שכמוה עוד לא טעמתם.

כתבתי על הארוחה הנהדרת – לחצו כאן לקריאה

תפריט הארוחה אצלו משתנה לפי העונה ומה שגדל אצלו בגינה וגם מה שהוא מלקט. סגנון זה מבטיח ארוחה שהטריות שלה אינה מוטלת בספק וכך גם המקוריות והיצירתיות שיש בה ובמנות אותן הוגה. "חשוב לי " אמר לי השף " שבכל מנה יחוש הסועד טעמים שונים מתוק, מלוח, חמוץ, מר ואולי השילוב יפתיע גם בטעמים נעלמים. המתכונים שלי משתנים כל הזמן וכך גם הטכניקות, מתוך רצון להגיע לטקסטורות מפתיעות"

יש אפשרות להזמין את השף לביתכם לארוחה. הוא מגיע עם כל חומרי הגלם ובונה תפריט ייחודי בהתאם לעונה ולצומח בגינה. המחיר: החל מ- 350 ₪ לאדם ועד 60 איש.

ניתן להגיע לארוחה בגינת השף. המחיר 350 ₪ לאדם, כולל הכל. אפשרי עד 12 איש.

הזמנות: 050-4450-44

לאתר של WILD TO TABLE – לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

שף יוסי הייב באינסטגרם- לחצו כאן

קצבית MAYAR בג'וליס

נכנסתי לקצביה ונדהמתי. כזו עדיין לא ראיתי. מתחם ענק, מצוחצח ומבהיק מנקיון, נראה יותר כמו בית מרקחת מאשר קצביה ומבחר הבשרים גדול ואיכותי במיוחד. אמיר וספי הם הקצבים שעומדים מאחורי הקצביה המשובחת.

אמיר בן ה-29 שירת בצבא ביחידת 8200, לאחר מכן למד הנדסאות חשמל ועבד בתחום הסיבים האופטיים. בזמן הקורונה החליט האח ספי לפתוח את הקצביה לאחר שעבר קורס קצבות וטען שחסרה באיזור קצביה ברמה. אמיר עבר השתלמות של כשנה וחצי בקצביה במרכז שוסטר בתל אביב ורק לאחר שצבר ידע וניסיון חבר לאחיו.



צילום זיו ברק

הבשרים כולם ממשק בבית שאן הקיים מעל שלושים שנה והבשר איכותי ומשובח וכיוון שטעמתי ממנו אני יכולה לומר שאכן כך. בשרים איכותיים במיוחד, רכים, טעימים ובסטנדרט גבוה.

צילום זיו ברק
השולחן מוכן ומחכה לבשרים


את הבשרים הכינו על מנגל ששוק ע"י אוהד חזן מ"חזן גחלים" ומשך זמן ההכנה בזכות זאת התקצר ממש.

קצבית MAYAR באינסטגרם- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

חזן גחלים

אוהד חזן, אמיר ודודי ליד הגריל. צילום אמיר ירכי

אוהד חזן התחיל את דרכו בעולם הבשרים והברבקיו, כיוון שאהב לארח. הוא נהג לארח את חבריו הקרובים ולבשל להם והם ביקשו ממנו להמליץ להם על מקומות לרכישת בשר איכותי ומוצרים להכנת הבשר ומשם זה התפתח ליבוא ושיווק מוצרי ברבקיו, החל ממלקחיים ועד למטבחי חוץ מודולריים.

כיום, יש לאוהד חברת יבוא ושיווק המציעה מבחר מוצרים- גרילים, מעשנות, טבונים, בוצ'רים, ריהוט גן, קמינים, כלי יציקה, מטבחי חוץ ועוד.

צילום זיו ברק      הגריל אותו משווק אוהד חזן

צילום אמיר ירכי

את המוצרים האיכותיים הנמכרים במחירים נגישים תמצאו באתר שלו.

לאתר של חזן גחלים- לחצו כאן

חזן גחלים באינסטגרם- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן


צילומים:האלופים זיו ברק ואמיר ירכי ויש גם צילומים שלי. צילומים שלהם מצוינים בשמם. שלי ללא ציון.