רשומות

יום שני, 15 ביולי 2019

חברת "מדטק ישראל" הציגה טיפולים חדשים בתחום שחיקת סחוס ופיזיותרפיה המתבססת על הפאסיה



עד כה לא הכרתי את חברת "מדטק ישראל" המתמחה בטכנולוגיה רפואית, וזאת אולי כי לא נזקקתי לטיפולים בכאבי גב, שחיקות סחוס ופציעות ברכיים, שהם התחומים בהם עוסקת החברה. לכן, כשהוזמנתי לשמוע על טיפולים חדשניים ומתקדמים בנושא שחיקת הסחוס ופיזיותרפיה המתבססת על הפאסיה, חשבתי שזו הזדמנות טובה להכיר את המרכז ואת מגוון הטיפולים החדשניים שהוא מציע. כי הרי לא לעולם חוסן ויגיע היום שאזדקק לטיפולים בתחום, כך שמוטב להכין את עצמי.

            במרכז מדטק ישראל, עם ד"ר שמוליק יצחק ואשת יחסי הציבור ג'וד לברון. צילמה- שרה איקו

הגעתי למרכז יחד עם קבוצת עיתונאיות ובלוגריות. ד"ר שמוליק יצחק אורטופד ורופא ספורט הציג את המרכז ואת הטיפולים הניתנים בו לסובלים משחיקת סחוס. הטיפול נעשה באמצעות תהודה מגנטית המשמשת מרכיב מרכזי ב -MRI וב-MBST  משפיעה על הגורם לתהליך ההתנוונות בסחוס ובמבנה העצם ופועלת לשיקומו, בכך יכולה לדחות ואף למנוע את הצורך בניתוח. רעות שץ הפיזיותרפיסטית השתלבה בהרצאה בנושא הפאסיה וסיפרה על המטופלים והטיפול.

                                                          ד"ר שמוליק יצחק

הסבר על הטיפול האולטימטיבי והמתקדם בתחום שחיקת סחוס המבוסס על טכנולוגיית MBST
הטיפול מיועד לשחזר את פעילות תאי הסחוס ומבוסס על שיטת הפעולה של מכשיר ה – MRI
הרעיון המרכזי : טיפול בגורם ולא בסימפטום 
הטיפול מיועד לשחזר את פעילות תאי הסחוס, פציעות ספורט, ארתריטיס הכתף, ידיים, ומפרקי אצבעות, ארתריטיס הירך , ברך, כף רגל, ומפרקי הקרסול. 
כיום, רוב הטיפולים המוצעים לשחיקת הסחוס מטפלים בסימפטומים בלבד, לרוב בשילוב חומרים כימיים, ולבסוף ע"י פתרונות פולשניים (ניתוח להחלפת מפרק). 
הודות ליעילות השימוש בטכנולוגית ה-MBST מתקבלות תוצאות ושיפורים בריאותיים משמעותיים המהווים אלטרנטיבה מושלמת לטיפולים המוצעים בשוק ללא התערבות כירורגית.
תהודה מגנטית , המשמשת מרכיב מרכזי ב-MRI ובטכנולוגיית MBST, משפיעה על הגורם לתהליך ההתנוונות בסחוס ובמבנה העצם ובכך יכולה לדחות ואף למנוע את הצורך בניתוח. מה גם שהטיפול בטוח לחלוטין , לא פולשני, ללא כאב וללא תופעות לוואי.
לכל אזור מטופל מותאם כרטיס טיפול שונה, על מנת להבטיח טיפול יעיל לכל מפרק. המכשיר מורכב משני חלקים: קשת ברוחב 40 ס"מ שמוכוונת למרכז המפרק פגוע, ומחשב המייצר ומשדר את השדה האלקטרומגנטי לקשת, כל זאת על פי הכרטיס הרלוונטי.

                               צילום- יח"צ
טיפול MBST® כולל את השלבים הבאים: 
1.  בדיקה יסודית על ידי אורתופד.
3.   סדרת טיפולים, כל אחד באורך שעה , בימים רצופים. 
4.   תרגילי ניידות  מדי יום התרגילים מותאמים לכל מטופל באופן אישי ויודגמו על ידי צוות המטפלים עם תום סידרת הטיפולים.
5.  בדיקה נוספת, כ- 6 – 12 שבועות לאחר השלמת הטיפול. בדיקת מעקב על ידי הרופא, לשם השוואה והערכת יעילות הטיפול .
6. בדיקה נוספת נערכת 6 חודשים ושנה לאחר הטיפול, לשם הערכת הטיפול לטווח ארוך   מבחינת הקלה בכאב והניידות.

הסבר על טיפול הפיזיוטרפיה החדש המתבסס על הפאסיה

ד"ר שמוליק יצחק ורעות שץ גיבשו והציגו לנו את נושא הפאסיה ועד כמה היא חשובה לנו ולתפקוד גופנו.
בתקופה האחרונה נכנס מונח חשוב לעולם הספורט והפיזיותרפיה – הפאסיה, (חלק נוהגים לכתוב  פאשיה).

                                           ד"ר שמוליק יצחק

מהי הפאסיה?

הפאסיה הינה רקמה רכה, העוטפת את כל השרירים והאיברים בגוף, הלב, הריאות, כלי הדם, העצבים, כל איבר ואיבר בגוף, עטופים בפאסיה, כולל העצמות. 

כדי לנסות ולהסביר את זה טוב יותר, בואו ונחשוב לרגע שאנו שוכבים במיטה עם בן/בת הזוג או עם חבר/חברה או עם אחד מילדינו ואנו מתכסים בשמיכה. אם מישהו  מושך בעדינות את השמיכה, הרגל של השני תצא אל  מחוץ לשמיכה, וכאשר הוא ימשוך את השמיכה אליו, הכתף שלכם תבלוט החוצה מהשמיכה. 
הפאסיה מתנהגת באופן דומה, הפאסיה היא יחידה אחת לכל אורך הגוף, וכאשר יש נזק, חבלה, פציעה או ניתוח, נוצרת פגיעה בפאסיה, מעין "קשר" או "מוקש" והקשר הזה ישפיע במקום אחר בגוף - בפאסיה.
בואו ניקח לדוגמא חבלה בברך שמאל, בנפילה, וכעת הרגל כואבת ואנחנו צולעים ומתקשים בדריכה על הרגל.

מה קורה?

כל הגוף יוצא מאיזון, מקום החבלה אינו נע בצורה רגילה, וקיימת הפרעה בתנועתיות בין השרירים והפאסיה למשל ,באיזור הברך, נוצר ה"קשר" בפאסיה, וכעת יכולה להיות תגובה של פיצוי במקום אחר בפאסיה, בגב, בקרסול, בכתפיים או בכל מקום אחר. לא ניתן לנחש היכן יופיע המוקד המשני של ההפרעה בפאסיה.

למה זה קורה?

בין כל השכבות בגוף קיימת תנועתיות – החלקה בין  השרירים והפאסיה, בין הרקמות נמצא חומר טבעי בשם חומצה היאלורונית, זהו חומר הסיכה הטבעי של הגוף שנמצא בין כל הרקמות, המקום המוכר ביותר הוא במפרקים, והוא מאפשר תנועה חלקה בין האיברים השונים, בגב, בגפיים ואפילו בלב, בריאות ובמערכת העיכול. 

כאשר הפאסיה יוצאת מאיזון – נוצר מה שנקרא "קשר" זוהי בעצם התגבשות של החומצה ההיאלורונית, למה הכוונה, במצב הטבעי, החומצה ההיאלורונית מאפשרת החלקה טובה בין הרקמות השונות, אולם כאשר יש יציאה מאיזון החומצה ההיאלורונית מתגבשת – בדומה לדבש שכאשר הוא חם הוא גמיש ונוזלי, וכאשר הוא עומד או מתקרר הוא הופך להיות גבישי כמו סוכר. כך מתנהגת החומצה ההיאלורונית. 

דוגמא בולטת לכך היא כאבי גב, מרבית כאבי הגב נובעים מבעיה של יציאה מאיזון בשרירי הגב ובפאסיה, ההחלקה ביניהם נפגמת, כפי שהסברתי קודם עם הדבש, ולכן מרבית הטיפולים בכאבי גב הינו הפעלה של השרירים הגורמת למעין חימום של הרקמות ושיפור התנועתיות בין השרירים והפאסיה. מכאן, שבמרבית המצבים של כאבי גב לאחר שינה או ישיבה ממושכת, חולפים כאשר אנו מתחילים לנוע והגוף מתחמם. 
במצבים מורכבים יותר נדרש טיפול של פיזיותרפיה ספציפי בפאסיה בנוסף לטיפול בשרירים, במיוחד לאחר פציעות ספורט, מאמצי יתר, מתיחות של שרירים ,שלא התאזנו לאחר יומיים או שלוש. הטיפול בפאסיה הוא חלק מפיזיותרפיה ויש להגיע לאבחון, להערכת מצב והתאמת טיפול נכון ומתאים לרקמות, לשרירים ולפאסיה.

מרכז "מדטק ישראל", מתמחה בטיפולים אולטימטיביים ומתקדמים בתחום שחיקת סחוס, המבוססים על טכנולוגיית ה- mbst ,  טכנולוגייה מבוססת mri המיועדת לשחזר את פעילות תאי הסחוס, פציעות ספורט, ארתריטיס הכתף, והירך, ידיים ,מפרקי אצבעות, ברך, כף רגל ומפרקי הקרסול.

טיפול פאסיה נמשך 50 דקות
מחיר 350 ש'

מרכז "מדטק" , טכנולוגיה רפואית, מנחם בגין 7 בית גיבור רמת גן .

03-9043434
מנהל רפואי : ד"ר שמוליק יצחק  אורתופד מנתח.
טכנולוגיית MBST מאושרת לשימוש בארצות  "השוק האירופאי  המשותף" (EC) וכן בישראל  באישור  משרד  הבריאות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה