רשומות

יום שבת, 13 ביולי 2019

מסעדת מינא בעכו- לאוהבים להתנסות במאכלים ייחודיים המגיעים הן מהים והן מהיבשה



מסעדת מינא השוכנת בעכו, על שפת המים, היא מסעדת דגים מיוחדת שבה תוכלו למצוא מבחר עשיר של פירות ים, דגים, סלטים וגם מנות בשריות מיוחדות.

                      צילום- מסעדת מינא

הגענו לסקר את המסעדה לאחר ששמענו על התפריט הייחודי והטעים שלה. מכיוון שגם אני וגם בני שחף, חוגגים יום הולדת באותו שבוע, זו הייתה הזדמנות נהדרת לחגוג את האירוע המשותף והפעם, רק שנינו.
בחרנו להגיע בערב והמפגש הראשון עם המסעדה הלהיב ממש. המסעדה שוכנת על קו המים, מחלונותיה צופים בגלים הנשברים אל החוף. חומות עכו ממש ליד, יורדים מספר מדרגות ומגיעים לחומה ההיסטורית. מרחוק קורצים אורותיה של חיפה והרי הכרמל.

                  צפינו מחלון המסעדה אל גלי הים

המסעדה גדולה, מעוצבת יפה ומאד נעימה. הבעלים הם נאדר דיב וסמיר חתאר, אנשי מפתח מוכרים בעכו. נאדר שקיבל את פנינו הוא עורך דין במקצועו ועבד שנים רבות כמשפטן. לאביו הייתה מסעדה ידועה מסעדת "מונטה קרלו" (אני זוכרת אותה ואף אכלתי בה) וכנראה שחיידק המסעדנות שהיה רדום התעורר. לפני חמש שנים פתח את מסעדת מינא בנצרת. זו הייתה מסעדה קטנה שהצליחה מאד. אלא שנאדר וסמיר רצו מסעדה בעיר מגוריהם- עכו, וכאשר המתחם שבו שכנה בעבר מסעדת "אל באבור" התפנתה, הם החליטו לעשות מעשה והעבירו את מסעדת מינא מנצרת לעכו.

                                    בכניסה למסעדה
                          בצילום עם אחד הבעלים- נאדר דיב

נאדר הוא זה שאחראי על תפריט המסעדה, הוא שף בנשמתו ואוהב מאד להמציא מנות אוכל חדשות המבוססות על המטבח האירופאי עם נגיעות מקומיות מסורתיות. הוא מצליח לשלב בין חומרי הגלם המקומיים למתכונים אירופאיים וליצור סגנון ייחודי שאינו דומה לשום דבר אותו טעמתי בעבר.

"אני אוהב לחרוג מהשגרה" אמר לי נאדר " ואני רוצה שהסועדים אצלי ייהנו ממנות מקוריות, יצירתיות וכמובן טעימות מאד" התפריט מלווה בתפריט אלכוהול עשיר הכולל גם משקה ערק במתכון הבית ומגוון רחב של יינות מיקבים מובילים בארץ ובעולם.

"אני ממשיך את דרכו של אבא" אמר לי נאדר "אבא תמיד אמר שבחיים אל תגיש ללקוח משהו שאתה לא היית אוכל. כך אני נוהג ומקפיד מאד על איכות וטריות חומרי הגלם".

ביום בואנו המסעדה שקקה חיים. היו זוגות שהגיעו לטעום ממעדניה. הגיעה משפחה גדולה לחגוג ונאדר אירח את כולם, ניגש לבדוק האם מרוצים ודבר לא נמלט מעינו. השרות שמקבלים הוא יוצא מן הכלל.

מה אכלנו?
התחלנו עם מבחר מנות ראשונות עליהן המליץ הבעלים ותאמינו לי שכדאי לשמוע להמלצתו. את המנות ליווה יין לבן שהגיע מיוון. יין עדין מגפנים שגדלו ליד הים וכאשר לוגמים ממנו ניתן לחוש מעט ממליחות הים עם רעננות הענב.


                             המלצר החביב ששירת אותנו ללא דופי

טעמנו טחינה מעושנת נהדרת, כרובית אפויה ברוטב, בלאדי חצילים שהוכנו בטאבון  (25 ₪ )
סלט קלמארי, רוקט וסומק בלאדי- השילוב המיוחד בין הרוקט לטבעות הקלמארי והסומק היה נהדר. מפתיע ומצויין (35 ₪)




מנות ביניים

מנת קרפצ'יו דגים מלוקוס סלעים שהוגשה עם טוסטוני לחם והייתה מושלמת וטעימה מאד (60 ₪)



מנת לאבנה דייגים עם דג האלבקור, אותה אכלנו ישר מצלחת ההגשה, תוך שאנו דואגים לשלב בין לאבנה עיזים מתובלת לפיסות הדג. מנה מקורית, טעימה עד מאד ומומלצת מאד (60 ₪)



שרימפס מילאניז- שרימפס עם ארטישוק רומאי, שמנת, חלב קוקוס, צ'ילי וקרם בלסאמי. מה אומר? אני נאנחת כשאני נזכרת בטעמים. מנה נהדרת. לא הייתי מעלה בדעתי שילוב כזה של טעמים שיהיה כה מוצלח וטעים. אחת ממנות השרימפס הטובות שאכלתי. (60 ₪)



ולמנת הדגל העיקרית- מנה הנקראת ים יבשה ומכילה נתחי סינטה, שרימפס, קלמארי, ומולים ברוטב פלפלת. זו מנה המתאימה לזוג ויש בה כל מה שטוב. הבשר היה עשוי במידה הנכונה, רך ועסיסי. ומי שאוהב פירות ים כמונו יודע להעריך את הבישול הקצר שמותיר את פירות הים מלאי עסיסיות וטעם. (160 ₪)



האם היה לנו כוח לקינוח? בקושי, אך לא ויתרנו על כנאפה נהדרת עם גלידת עיזים.



זו הייתה חוויה קולינרית מהנה מאד ומומלצת בכל פה.

עוד בתפריט ניתן למצוא מגוון מנות מזטים, סלטים, מגוון פירות ים כמו ריזוטו פירות ים, סיר צדפות, מבחר דגי ים – לברק, דניס, ברבוניה, סלמון ועוד. בשרים כמו: צלעות טלה, פילה עגל, נתח קצבים ועוד.

                         צילום- מסעדת מינא
           צילום- מסעדת מינא
                         צילום מסעדת מינא

המסעדה ממוקמת, כאמור, במתחם הכי יפה בעיר על המים ומכילה כ- 120 מקומות ישיבה בחלק הפנימי ועוד כ- 130 מקומות ישיבה בשתי מרפסות חיצוניות על הים הנושקות לחומות עכו. 

          אחת מפינות האירוח במסעדה
המסעדה מתאימה גם לאירועים ומסיבות עם תפריט מיוחד.
ההגנה 2, עכו העתיקה, 04-6289115.
ראשון-שבת 24:00-12:00.
לא כשר.

גילוי נאות- היינו אורחי המסעדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה