רשומות

יום ראשון, 9 ביולי 2017

בקניון ' דרך הים' בעתלית נפתח הסניף הראשון ברשת 'חומוס ושליש'



מי לא אוהב חומוס? יש כאלה? אצלנו בבית אוהבים חומוס ואוהבים לגלות להתווכח איפה ניתן לאכול את החומוס הכי טוב. לכל אחד מבני הבית חומוסייה מועדפת עליו ובשבוע שעבר אני הייתי זו שהגיעה עם הבשורה והודיעה לכולם "יש רשת חומוס חדשה בישראל וטעים שם מאד!"
רשת החומוס החדשה נקראת 'חומוס ושליש'. הסניף הראשון הושק בעתלית בקניון דרך הים, בהשקעה של כ-700 אלף ₪. הוזמנתי יחד עם אנשי תקשורת: עיתונאים, עורכים, בלוגרים מהמדיה המקומית והארצית, לטעימות ומפגש עם היזמים של הרשת.

היזמים המתגוררים כולם בעתלית הם: עו"ד אבי אדרי, המתמחה בתחום הנדל"ן ובמגזר העסקי, סולי ענף, כלכלן, איש כספים ומומחה לאשראי ואסף בן דוד – הפועל בתחום המסעדנות מעל ל - 10 שנים ומפעיל ומנהל עסקים בתחום. על יחסי הציבור הופקדו משרדה של אורית שחם-וואלך, הצפונית ומשרדה של נטע שריקי הנמצא במרכז.

 

                                     היזמים- צילום שרה איקו

סולי, אסף ואבי מתכננים לפתוח במהלך השנה עוד 10 סניפים של 'חומוס ושליש'. הסניפים הבאים יהיו בטירת הכרמל ובככר ספר בחיפה ולאחר מכן יתפרשו לרחבי הארץ.

 "מדוע חומוס ושליש?" שאלתי "כי לא מדובר בחומוסייה רגילה" ענה לי סולי "אנחנו יותר מחומוס. והיותר הזה – זה השליש" חייך. "אצלנו בנוסף לחומוס ניתן לקבל טאפסים מיוחדים שאין בשום מקום אחר"

"ומדוע  התחלתם בעתלית?" "כי חשוב לנו שתושבי עתלית יגיעו לכאן, יאכלו וייהנו. אנחנו רוצים שזה יהיה מקום המפגש שלהם ונביא לכאן כל יום ששי בשעות הצהריים זמר יווני לקבלת שבת בסגנון טברנה יוונית".

מה תמצאו ב'חומוס ושליש'? חומוס משובח, כמובן. מגוון בירות מעולות ביניהן גם בירה ישראלית מהחבית. מגוון של טאפסים עליהם אחראי השף והיועץ הקולינרי ליעוז מלול אשר יצר מנות ישראליות אותנטיות כמו: שקשוקה, חציל קלוי וסלט ישראלי, לצד מנות שהביא מהמטבח הטבעוני,  כמו סלט בורגול, סלט בריאות עם קינואה ועדשים ועוד.

צילום איתי אבירן  

                                                צילום איתי אבירן
 
באופן כללי בתפריט תמצאו: 6 סוגי מאזטים (49 שקלים), סלט בריאות בשליש (36 שקלים), שקשוקה (35 שקלים), מנת הדגל חומוס ושליש – חומוס ו 1/3 בירה אלכסנדר צוננת מהחבית (37 שקלים), חומוס מסבחה (24 שקלים), חומוס טריפל (28 שקלים), פלאפל לבנוני, צ'יפס, קינוחים ועוד. וכל לקוח שיתיישב ליד שולחן יקבל מיד צלחת מקושטת ברוח המקום והישראליות, מלאה בחמוצים ובצל וכן פיתות טריות.

 



טעמתי ממגוון המנות שיש למקום להציע ואהבתי במיוחד מלבד החומוס הטעים את סלט הבורגול, את ממרח הסלק המיוחד ואת הפלאפל הלבנוני. התלהבתי במיוחד מקינוח הטפיוקה הטעים והעדין שאותו לא תמצאו באף חומוסייה .

 



עיצוב המסעדה אף הוא שונה ממה שאנו רגילים לראות. על עיצוב המסעדה אחראי משרד אדריכלים 'ארד אורבן דיזיין'. מטרתם הייתה לצאת מהקופסא ולעצב חומוסייה שתהיה שונה מהמוכר והידוע. לכן, כחלק מהרצון לשדר אותנטיות, ניתן דגש על עיצוב ישראלי מודרני עם נגיעות אתניות דומיננטיות. התוצאה היא שנעשה שימוש גדול בעץ osb כחיפוי קיר ומתוכו יוצאות פלטות המשמשות כשולחנות לסועדים. כמו כן נעשה שימוש רחב בחומרים כמו פח, מתכת ובטון. תקרת המסעדה חשופה וכל המערכות גלויות, דבר היוצר תחושה של אוויר פתוח. כמו כן המטבח הוא פתוח ומוצג בפני כל הלקוחות, כי כשאומרים ישראליות – אומרים פתיחות וזו בדיוק התחושה שרוצים להעביר בחומוס ושליש.
 
                                             צילום איתי אבירן

מי הגיעו כדי ליהנות, לטעום ולפרגן ועל הדרך גם לקבל שי נדיב:

בועז כהן, חגית הורנשטיין, יורם מארק רייך ודינה רפאל, יפה גביש, שרה איקו, אברהם ציבין, צילה לייפר, עדנה כרפיס, איילת קרביצקי, שמעון בן עמי, מירית מוזס, רונית קיטאי, שני מועלם, ורדית שטרנבך, ועוד.

                                              צילום-שרה איקו   
חומוס ושליש (כשר למהדרין), קניון דרך הים, עתלית 04-9878080

שעות פתיחה: ימים א – ה 10:00 – 23:00 או עד אחרון הסועדים. שישי 09:30 – 16:00 סגור בשבת.

 

 

 

 

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה