רשומות

יום שלישי, 18 ביולי 2017

חברת "בריקסטון" הקימה מתחם כספות פרטיות שבו ניתן לשמור את חפצי הערך שלנו

 
 

 
נושא מעניין כספות. האם כדאי שתהיה לנו כספת בבית? האם חפצי הערך שלנו בטוחים כאשר אנו מאכסנים אותם בכספת הביתית? ומה לגבי חדרי הכספות בבנקים? האם כדאי להעדיף אותם? או להעדיף את מתחם הכספות של חברת "בריקסטון" – המתחם הפרטי הראשון בישראל הממוקם במגדלי רובינשטיין בת"א.

כדי שאדע לענות על כל השאלות הללו, הלכתי לפגוש את מנכ"ל חברת "בריקסטון, עו"ד דביר אינדיג, שאירח קבוצה קטנה של אנשי תקשורת וסיפר לנו מדוע נפתח מתחם הכספות הפרטי, מה קורה עם חדרי הכספות בבנקים ומדוע כספת פרטית בבית אינה מומלצת ואף עלולה לסכן את ביטחוננו.
 בצילום- מנכ"ל חברת בריקסטון עו"ד דביר אינדיג

רובנו חוששים כי ביתנו ייפרץ וחפצי הערך יגנבו או יאבדו במקרה של אסון טבע כמו שריפה או רעידת אדמה. מה עושים? מבטחים את הבית? כן. אבל, מה לגבי חפצים שהערך שלהם עבורנו גבוה הרבה יותר מהערך הכספי? או מסמכים חשובים? האם כספת ביתית תיתן לכך מענה? ובכן, התשובה היא חד וחלק- לא. "כספת ביתית" אומר עו"ד דביר אינדיג "אינה בטוחה כלל. דינה להיפרץ. השאלה היא מתי וכמה זמן תעכב הכספת את הפורץ/ים. בנוסף לכך כספת ביתית עלולה לגרום לסיכון חיים, כי הפורצים יעשו הכל כדי לפצח את הכספת שבבית, כולל פגיעה פיזית. לא פעם נתגלה כי נותני שרות בבתים שיתפו פעולה עם גורמים עבריינים וגילו להם על קיומה של כספת בבית".

אם כך, מה לגבי חדרי כספות בבנקים? " בכל רחבי העולם וגם בישראל" אומר אינדיג "סוגרים הבנקים, בשנים האחרונות, את מתחמי הכספות הממוקמים בסניפי בנקים מרכזיים, כחלק מתהליך התייעלות וצמצום העלויות וכ"א ובשנים הקרובות עם המעבר לבנקאות הדיגיטלית, יסגרו עוד עשרות מתחמי כספות בבנקים."

             בצילום- מתחם הכספות ומנכ"ל החברה עו"ד דביר אינדיג
בעקבות זאת, החליטה חברת "בריקסטון" לפתוח מתחם כספות אישי והוא ממוקם בקומת הקרקע במגדל רובינשטיין בת"א,מתחם "בריקסטון". החברה השקיעה בהקמת המתחם כ-1.5 מליון דולר והוא כולל 2400 כספות פרטיות ופועל בשיתוף פעולה עם חברת BALTH" ONE"" מהחברות הגדולות באנגליה בתחום הקמת ותפעול מתחמי כספות, שבבעלותה למעלה מ- 20,000 כספות.

בכוונת החברה לפתח בארץ את נושא מתחמי הכספות הפרטיות ועל פי התכנית האסטרטגית תקים החברה בתוך 5 שנים כ- 10 מתחמי כספות פרטיים בכל רחבי הארץ בהשקעה כוללת של כ-60 מליון ₪. החברה היא בבעלות קבוצת עורכי-דין בעלי עבר ביטחוני בצה"ל ובמערכת הביטחון.

הקמת מתחם "בריקסטון" נערכה במשך כשנתיים על-ידי צוות מקצועי שפעל לאיתור לוקיישן מתאים, חיזוק הנובע בקונסטרוקציות פלדה,חיזוק משטחי הרצפה לעמידה בעומס של 3,000 ק"ג למ"ר והקמת תשתיות ביטחון אלקטרוניות מהחדישות והמתקדמות בעולם.

ביקרתי במתחם הכספות ובחדר האוצר. זה נראה כמו בסרטים. עברתי בידוק בטחוני קפדני ולאחריו נכנסתי למתחם המשתרע על שטח של 180 מ"ר כאשר חדר "האוצר" הינו בגודל של 5X7 מ', וכולל 2,400 תיבות כספת בגודל סטנדרטי של (10ס"מ גובה, 20 ס"מ רוחב, 40 ס"מ עומק) ועוד מספר כספות בגדלים של פי 2 ופי 4 מגודל תיבות הכספות הרגילות.

 

                           בצילום-  לפני הכניסה למתחם

                          כך נראית הכספת במתחם.

נהלי האבטחה במקום מחמירים מאד. כל העובדים עוברים סינון ובדיקה, כולל בדיקות פוליגרף תקופתיות וקבועות.

לכל לקוח תא אישי מאובטח, אשר הוא ורק הוא, מחזיק את המפתח אליו, ורק באמצעות טביעת האצבע והפנים שלו יקבל גישה אל התא.

בנוסף, מציעה החברה שירותי פרימיום ייחודיים דוגמת חניה שמורה וליווי של מאבטח מהרכב ואליו.

כמו כן ישנם שירותי משרד מאובטח לצורך קיום פגישות עבודה בביטחון ובדיסקרטיות: לקוח שמעוניין להציג או למכור את תכולת הכספת שלו ללקוח אחר או מבקש לקיים פגישת עבודה בפרטיות וברמת האבטחה הגבוהה ביותר, יכול לשכור חדר ישיבות מאובטח, בתוך המתחם. כל אלו ברמת שירות ודיסקרטיות אשר עד עתה היו קיימות בבריטניה בלבד.

              בצילום- צילומי המוטו על קיר המשרד- בטחון, אמון וסודיות.
מתחם "בריקסטון" מבוטח על ידי חברת הביטוח "LLOYD'S" הבינלאומית, וכל לקוח השוכר כספת (מינימום 3 ימים), מקבל פוליסת ביטוח פרטנית של חברת " LLOYD'S " בשווי של 5,000$ (חינם).עם זאת הלקוח יכול להגדיל את פוליסת הביטוח על פי שווי התכולה בעלות של 0.2%  משוויה.

ישנם מגוון תוכניות מנויי להשכרת תא כספת יחיד:

- תעריף השכרת כספת יומית הינו 19 ₪.

- תעריף השכרת כספת ל-3 חודשים הינו 790 ₪.

- תעריף השכרת כספת שנתי הינו 1990 ₪.

- תעריף השכרת כספת ל- 3 שנים 4990 ₪.

על פי מחקר שנעשה על ידי חברת "בריקסטון", הישראלים מחזיקים כיום כ-30,000 כספות אישיות במתחמי הבנקים, כאשר קיימים עוד כמיליון כספות פרטיות מסוגים שונים בבתים ובבתי העסק.

צילומים- יח"צ, יפה גביש
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה