רשומות

יום שישי, 6 בדצמבר 2019

שייט על הדנובה בתקופה שלפני חג המולד- שווקי כריסטמס, מראות מרהיבים, פינוקים וחוויות

ספונטניות היא תכונה ידועה שלי. אני משתדלת למתן אותה אבל נראה לי שזה אבוד, במיוחד לאחר החוויה הנפלאה שעברתי בשייט על הדנובה. תוך שעה הייתי צריכה להחליט אם אני מצטרפת לקבוצת השייט שיזמה וידאד מטאר, מנהלת הסניף החיפאי של נאזרין טורס, שהיה אמור לצאת תוך יומיים או מוותרת. לאחר התייעצות מזורזת עם הבעל, החלטנו לומר כן! ועכשיו, כשאנחנו כבר בבית, מעכלים את החוויות שצברנו, אני אומרת לכם: תירשמו כבר כעת לשייט בתקופה שלפני הכריסטמס, אין תקופה יפה מזו לבקר באירופה ואין כמו שייט נהרות כדי לחוות את האווירה המיוחדת, לבקר בעיירות ציוריות שכאילו יצאו מתוך גלויה, לבקר בערי אירופה המרכזיות כמו מינכן, וינה ובודפסט, ליהנות מהזוהר, מהמאכלים המיוחדים בשווקי חג המולד, מהצבעוניות והיופי. כל זאת, בשייט נינוח, במלון צף של 5*, בחדר שחלונותיו פונים לעבר הנוף ועם 3 ארוחות גורמה ביום.

זה היה אחד מהנופשים המוצלחים ביותר שהיו לנו בשנים האחרונות. הארגון המופתי של השייט הוסיף לחוויה. בכל יום יצאה הקבוצה לטייל בעיירה או בעיר אליה הגענו. ליד הספינה חיכה לנו אוטובוס תיירים למספר שעות של טיול. ליווה אותנו המדריך חיים רחמים שדאג לכל. התפקיד שלנו היה ליהנות, לחוות, להכיר מקומות יפהפיים ולהתפעל. כפי שהשייט היה נינוח ומפנק, כך היו הטיולים. ללא לחץ, תוך מתן אפשרות לטייל לבד ולשוב לאיסוף בשעה שנקבעה, כך שיכולנו לבקר היכן שרצינו וללכת לאיבוד בין הסמטאות ובשווקים, מה שאני הכי אוהבת לעשות.

על ספינת הנהרות THOMAS HARDY

נאזרין טורס בחרו עבורנו בספינת יוקרה מפנקת במיוחד. יש הרבה ספינות ברמות שונות המשייטות בנהרות אירופה ועל הדנובה. תומאס הרדי (על שם הסופר והמשורר האנגלי המפורסם) היא ספינה בת שנתיים, חדישה ומפוארת. לכל החדרים חלונות צרפתיים גדולים הפונים אל הנוף ויש חדרים עם מרפסות בנוסף. בחדר יש את כל הדרוש לשהייה ארוכה. התחושה היא של חדר בבית מלון דה לוקס, מטופח, נקי ומרשים. את החדר מנקים פעמיים ביום ובערב מצאנו טבלת שוקולד על הכרית.

הארוחות מצוינות. אני מעדיפה הגשה מאשר מזנון, כי כך מתפתים פחות. בספינה היה שילוב של מזנון והגשה והאוכל היה טעים מאד ואסתטי מאד. תוכלו לראות בצילומים מעט מהמנות שהוגשו.באמת רק מקצת מהמנות.

הארוחות הוגשו בחדר האוכל היפה, בכלים נאים והכל בטוב טעם. בקומה מעל היה סלון גדול שבו ניתן היה להגיע לקפה ועוגה אחר הצהריים, להופעות בערב או סתם לשבת ליהנות מהנוף. כמובן שהכל היה מקושט לקראת הכריסטמס והאווירה גם על הספינה הייתה אווירת חג שמחה.

נהנים ורוקדים בערבים על הספינה.

השייט הוא קל, כמעט לא מורגש, בדרך כלל בלילה ומדי בוקר עוגנים בנמל ויוצאים לטייל. למי שחוששים ממחלת ים, זה השייט המתאים להם, כיוון שהנהר שלוו ושקט.

מסלול השייט

הטיול התחיל למעשה לפני היציאה לשייט. טסנו למינכן ובילינו במינכן את שעות הבוקר והצהריים. ביקרנו בכיכר השעון, בילינו בשוק הכריסטמס המרשים וטעמנו נקניקיות (איך אפשר שלא)  לביבות מקומיות וקינחנו בפירות יער בשוקולד.

כשהשעון צלצל אחת נסענו לעיירה פסאו, שם עלינו לספינה לתחילת השייט. אבל, לפני כן, ירדנו לעיירה וטיילנו בשוק חג המולד המקומי. היו שם עשרות דוכנים של מתנות, דברי זכוכית, כובעים, תיקים ומה לא. והיו כמובן דוכני אוכל מסורתי. העיירה משגעת, רחובות קטנים, בתים עתיקים וכנסייה גדולה החולשת על הרחבה המרכזית.

למחרת בבוקר הגענו לעיר לינץ שבאוסטריה. האוטובוס חיכה לנו לסיור בעיר. זו העיר השלישית בגדלה באוסטריה. המבנה המרשים ביותר בעיר הוא "הקתדרלה החדשה" שהיא הגדולה ביותר באוסטריה ויכולה להכיל כעשרים אלף איש. מבנה מרשים מאד, בעל חלונות ויטראז' צבעוניים ויפים, פסלים וציורים רבים.
לאחר מכן סיירנו בשוק חג המולד המקומי והצבעוני.

את אחר הצהריים בילינו בעיירה שטייר. עיירה יפהפייה שנראית כאילו יצאה מאיזו אגדה. למי שמתכנן טיול באוסטריה אני ממליצה להגיע ולטייל שם. היא שוכנת במקום בו מתמזגים 2 נהרות- האנס ושטייר והמראה מרהיב. הבתים בעיירה עתיקים ומיוחדים ובמקום תמצאו את טירת "למברג" הידועה. סיירנו גם בשוק חג המולד המקומי ובין הדוכנים היפים.

את היום השלישי פתחנו בסיור בעיירה מלק. אף היא עיירה קסומה ויפה הנמצאת בקצה עמק הווכאו. טיילנו במרכז מלק, בשוק המולד, בכיכר העתיקה והתלהבנו מהמבנים העתיקים שנשתמרו מהמאה החמש עשרה. המבנה המרשים ביותר בעיירה הוא מנזר "מלק" שנמצא מעל העיר. ניסן טיפס לצוק והביא צילומים מהמנזר היפה.

אחר הצהריים עגנו בבירת אוסטריה וינה. יצאנו לסיור באתרים המרכזיים, בבית האופרה, בניין הפרלמנט וכנסיית סטפן הקדוש שבמדרחוב. לאחר מכן, הגענו לשוק הכריסטמס המפואר, הנחשב ליפה בשווקי אירופה. אכן, שוק גדול מאד, מלא דוכנים שונים, צבעוני, נוצץ וממוסחר. התלהבתי מהאורות והקישוטים, אך השווקים האותנטיים בעיירות הקטנות מושכות יותר את ליבי.

את בוקר יום המחרת הקדשנו לסיור נוסף בוינה ובמדרחוב המפורסם והיפה, שם קנינו מלאי של שוקולד "מוצארט". מי שאוהב מותגים ימצא את כולם במדרחוב היוקרתי.

אחר הצהריים עגנו בברטיסלבה בירת סלובקיה. הספינה עגנה בקרבה לעיר ויכולנו לרדת לטייל בעיר המקושטת לקראת החג. נדמה לי שכל סלובקיה הגיעה לחגוג בשווקי חג המולד. אלפי אנשים, מוזיקה, דוכני אוכל, דוכני מתנות, ריקודים, החלקה על הקרח. היינו ב- 2 השווקים המרכזיים במרכז העיר העתיקה ובכיכר המרכזית. סמלה של העיר הוא טירת ברטיסלבה שאותה אי אפשר לפספס והיא משקיפה על העיר ובולטת ביופייה. לאחר וינה המהודרת והנוצצת, ברטיסלבה נראית פשוטה יותר ואפורה יותר. אך, בעיניי, הרבה יותר שמחה ואמיתית.

יום חמישי נפתח בכניסה לבודפסט בירת הונגריה. בעיניי, הכניסה היפה ביותר בשייט. בדרך לעגינה חולפים על פני בניין הפרלמנט המפואר שעל גדות הדנובה והמחזה מרהיב. בבודפסט שהינו יומיים. ביקרנו בכל האתרים המרכזיים של העיר, מצודת הדייגים, כיכר הגיבורים, מדרחוב וואצ'י אוצ'ה, השוק המקורה ועוד.
השפה העברית נשמעת ללא הפסק, במיוחד במדרחוב. נראה לי שהישראלים אוהבים את בודפסט ואוהבים לערוך בה שופינג. זו עיר יפה ומזמינה שכיף לטייל בה. ביום האחרון זכינו לראות את העיר מתכסה שלג והמחזה מרהיב במיוחד. זה לא הפריע לנו לטייל וליהנות מהמראות.

סיכום

לטייל באירופה בתקופה זו שלפני חג המולד, זו חוויה מיוחדת ולעשות זאת בשייט על הדנובה, מה שמאפשר להגיע לערים מרכזיות ועיירות יפהפיות, מוסיף מאד לחוויה. הכרתי מקומות חמד מקסימים, נהניתי מהקולינריה, מהשייט הנינוח ומהשוני שבין התרבויות השונות. זו הייתה חופשה מושלמת ואני ממליצה לכם בכל לב להצטרף לחוויה דומה בשנה הבאה.

תודה לנזארין טורס ולוידאד מטר מנהלת סניף נזארין טורס. תודה לחיים רחמים על ההדרכה העניינית, האכפתיות והלווי הצמוד. תודה לרינת בין על השת"פ המוצלח.

נזארין טורס סניף חיפה- מנהלת הסניף: וידאד מטאר. שדרות בן גוריון 21, חיפה.