רשומות

יום שלישי, 11 ביולי 2017

יקב אדיר חוגג עשור ומתחדש במבנה יקב חדש ומרכז קולינרי לסדנאות אוכל

                          בצילום- מיצג אור קולי ביקב אדיר

בשבוע שעבר לקחתי חלק בחגיגה כפולה שנערכה ביקב אדיר שבפארק התעשייה דלתון. היקב חגג עשור להקמתו והתחדש במבנה חדש ליקב ובמתחם קולינרי מושקע ומעוצב המיועד לסדנאות אוכל חווייתיות.

ביקרתי ביקב אדיר לפני כשנתיים ומפתיע לראות עד כמה השתנה והתפתח המקום. במרכז המבקרים המושקע תוכלו להזמין לכם ארוחת בוקר משביעה הכוללת סלטים טריים, גבינות ומעדנים נוספים, או שתוכלו לגשת לדלפק טעימות היין ולטעום מיינות היקב המשובחים שזכו לפרסים בינלאומיים רבים. אחרי שאכלתם, טעמתם ונהניתם מכל ביס ולגימה תוכלו לגשת לצפות במיצג האור קולי באולם חביות היין. מיצג מיוחד במינו שעדיין לא נראה כמוהו בארץ, אשר מציג באופן חוויתי את סיפורן של החביות מהגעתן אל היקב  ועד צאתן כיין משובח. מדובר במיצג בו הושקעה מחשבה רבה, והשקעה כספית בהיקף נרחב. אני ראיתי את המיצג בשפה האנגלית, אך הוא מוצג בשפות נוספות וכמובן גם בעברית.



בצילום- בראנץ' קבלת פנים
               בצילום- טועמת יין במרכז המבקרים

אך בכך לא תמו החידושים. ליד מרכז המבקרים הוקם מתחם קולינרי "אדיר" שאליו ניתן להגיע לסדנאות אוכל שונות. אני התנסיתי בסדנת הכנת גבינות והכנתי בכוחות עצמי גבינה מצוינת מיוגורט עיזים ולאחר מכן השתתפתי בהכנת סוגי פסטה שונים. אולם המתחם הוא רחב ידיים, מצויד בתנורי אפייה מיוחדים שיובאו מאיטליה, ממשטחי עבודה ומרחב פעילות מרווח ומיוחד. זמן כל סדנה נע בין חצי שעה (סדנת הגבינות) לשעה וחצי (סדנאות הפסטה והלחמים) המשתתפים מכינים תוך כדי הדרכה את המאכלים השונים ובסיום ההכנה אוכלים יחד את המעדנים. את הסדנאות העבירה לנו דורינה, אשתו של יוסי רוזנברג, מנכ"ל היקב, שהתמקצעה בנושא הקולינרי והעברת סדנאות אוכל.

                                  בצילום- מנכ"ל היקב יוסי רוזנברג
                     בצילום- דורינה בפעולה, מסבירה ומלמדת
                              בצילום- רעיה בלכסן אשת היח"צ עם מגש הפוקצ'ות













                            הצילומים - מהסדנאות השונות בהן לקחתי חלק
אילו סדנאות יתקיימו במקום? גבינה, פסטה, שוקולד, לחם, אירועי שף ייחודיים וכל זאת לצד סדנת טעימות יין מקצועיות ושילוב ביניהן. מכאן אתם מבינים שביקור ביקב אדיר הוא ביקור המשלב טעימות יין, נשנושי גבינות עיזים מהמחלבה המשפחתית הצמודה מחלבת אדיר, (אפילו גלידת עיזים מיוחדת וטעימה תמצאו במקום) תוכלו גם לבחור בארוחת בוקר או צהריים, סיור מודרך בכרמים וביקב, לקנח בסדנת יין ולרכוש לעצמכם יינות או סלסילות שי מהודרות. תבקשו לטעום את יין הפלוט 98 הדומה מאד ליין הפורט- מיוחד ומתקתק.

                     בצילום- מכינה גבינה


אני שהיתי ביקב כ-4 שעות ועדיין לא הספקתי הכל, קחו זאת בחשבון. אמנם, ניתן לקפוץ לביקור קצר אך לדעתי כדאי לחשוב על ביקור הכולל ארוחה, טעימות יין, צפייה במיצג וסיור בכרמים וביקב.

יינות יקב אדיר מיוצרים מענבים הגדלים בכרם בן זמרה. הכרמים נמצאים בגליל העליון ונהנים משילוב מושלם של אדמה משובחת ותנאי אקלים אופטימאליים. אנשי יקב אדיר הם האחים אבי ויוסי למשפחת רוזנברג שהתאהבו בתחום היין. אבי יינן היקב נדבק בחיידק והדביק את כל המשפחה. אבי למד וסיים בהצלחה מסלול מקצועי במסלול Cellar Master לייננים במכללת תל חי והתאהב ביצירת היין. הוא הלהיב את כל בני המשפחה אחריו ודחף להקמת יקב.




ביינות אדיר תמצאו את סדרת כרם בן זמרה- סדרה של יינות זניים בעלי איכות גבוהה וארומה משובחת המציעים שילוב ייחודי של טעמים. בסדרה 3 יינות זניים: קברנה סוביניון, שיראז וסוביניון בלאן. סדרת A: סדרת ממסך (בלנד) בעלת איכות גבוהה וארומה משובחת המציעה שלוב ייחודי של טעמים. הענבים שגדלו במדרונות חלקת הפלאטו המיוחדת. בסדרה 2 יינות: אדום: ממסך של שיראז, קברנה סוביניון וקברנה פרנק ופטיט ורדו. לבן: ממסך של שרדונה, שנין בלאן וסוביניון בלאן. פלאטויין הדגל של היקב: היין מיוצר אך ורק בשנים בהן הבציר איכותי במיוחד ועומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הענבים המיועדים ליין זה עוברים תהליך מוקפד ביותר של מיון וייצור. . יין הפלאטו זכה בפרסים יוקרתיים ובהכרה בינלאומית. טעמי פלאטו מתוחכמים ומגוונים. זהו יין עוצמתי במיוחד, המשלב בתוכו איזון מושלם בין שלל טעמים וניחוחות.   

כל יינות אדיר כשרים למהדרין בהשגחת – בד"צ בית יוסף וה OU

בשנת 2009 פתחה המשפחה את מרכז המבקרים אדיר בפארק תעשיה דלתון. מתוך רצון להציע חוויה אחרת שמשלבת את היין עם הגבינות של המשפחה. המרכז מהווה לאבן שואבת למבקרים רבים. במהלך השנים מאז הגיעו למקום אלפי מבקרים מידי שנה מהארץ והעולם.

מרכז המבקרים – יקב אדיר בהנהלת משפחת רוזנברג ואשכנזי ותחת שרביטו של יוסי מנכ"ל היקב חוגג החודש עשור להקמתו בהרמוניה ובעשייה אדירה.


לרגל חנוכת היקב וחגיגת העשור תתקיים טעימת יינות בשם "כברת דרך" לציון הדרך שעבר היקב, הכרם, אנשי היקב מאז ועד היום. יוטעמו יינות הדגל ויושק יין העשור 10#, שנבחר לסמל עשר שנים של שאיפה למצוינות מתוך מחויבות לשיפור המוצר, כל שנה קצת. יין העשור הוא – בלנד המורכב מ63% קברנה סוביניון, 25% שיראז ו-12% קברנה פרנק, 14.5% אלכוהול. בציר 2013 בדיוק עשר שנים מיום הקמת היקב בשנת 2003.


מרכז המבקרים ויקב אדיר - פארק התעשייה דלתון, גליל עליון 13810

שעות הפתיחה: ימים א'-ה': 9:00-17:00, ימי ו': 9:00-14:00, סגור בשבתות.

טל. 04-6991039, נייד: 052-4729468 אתר: יקב: www.adir-winery.co.il


צילומים- ג'ינס סוכנות לצילום, יפה גביש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה