רשומות

יום שישי, 13 בדצמבר 2019

מועדון 'טרום בכורה' ב- HOT CINEMA בעופר הקריון וב- HOT CINEMA עופר גראנד קניון.


ביום ששי הגעתי לצפות בסרט "ג'ודי" שהוקרן בהקרנת טרום בכורה במסגרת מועדון 'טרום בכורה'. זו הייתה חוויה קולנועית שונה מהצפוי ואני ממליצה בחום לקחת חלק ולהגיע להקרנות המיוחדות של מועדון הטרום וזאת כיוון שאין מדובר רק בצפייה בסרט. במסגרת מועדון הטרום מתפנקים לפני ההקרנה בקפה, שתייה קרה ומבחר מאפים ומשמעותי מכך זוכים להרצאה מרתקת אודות הסרט, שעבורי שידרגה מאד את חווית הצפייה.

                 פולט ואנוכי בכניסה להקרנת טרום בכורה

הסרט "ג'ודי" עוסק בשנות חייה האחרונות של הכוכבת האייקונית ג'ודי גרלנד. מגלמת אותה רנה זלווגר הנהדרת והסתבר לי שרנה גם זמרת מצוינת. לדעתי, מגיע לה אוסקר על התפקיד הזה.

אלברט גבאי מרצה, מבקר וחוקר קולנוע העביר הרצאה מרתקת אודות חייה של ג'ודי גרלנד. במהלך ההרצאה הוא הקרין מספר קטעים מסרטים בהם כיכבה והצטערתי ממש שהזמן היה קצר ושההרצאה הסתיימה. 


                מתפנקים ב- קפה, שתייה ודברי מאפה
                                               אלברט גבאי
                            קטע מסרט ישן של גרלנד

ג'ודי התגלתה כילדת פלא כבר בגיל שנתיים. הייתה לה אם שאפתנית מאד שדחפה אותה לקריירה תובענית. הוליווד בשנות העשרים של המאה הקודמת, הייתה מקום קשה ואכזרי לכוכביה. ג'ודי הנערה נאלצה לעבוד במשך שעות רבות וגם בלילות. הסריטו סרטים כל שעות היממה וכדי שתוכל לעמוד בכך נתנו לה כדורי מרץ ואחר כך כדי שתוכל לישון כדורי שינה. כך התחילה התמכרותה לסמים.

ג'ודי נישאה חמש פעמים וניהלה רומנים עם שחקנים נודעים כשהיא מחפשת בכל גבר את מי שיעזור, יאהב ויהיה לצידה. מנישואיה השניים לבמאי וינסנט מינלי נולדה בתה לייזה מינלי, אף היא כוכבת בלתי נשכחת. מבעלה השלישי סידני לופט נולדו לה בן ובת.

הסרט 'הקוסם מארץ עוץ' בו שיחקה את דורותי הביא לה תהילת עולם. אלא שהתמכרותה לסמים ואלכוהול הביאה לכך שהאולפנים לא רצו לעבוד אתה והיא לא הצליחה למצוא עבודה. הסרט מתמקד בנסיעתה ללונדון שם הוזמנה להופיע. היא נאלצה לעזוב את ילדיה ולהגיע ללונדון כשהיא מבינה שאם לא תצליח להרוויח כסף ולתת לילדיה בית לגור בו, הם יעברו למשמורת האב.

זלווגר מצליחה להעביר את הכאב, החורבן, הקושי והכישרון הנפלא שהיה לג'ודי גרלנד. למרות התמכרותה, ההופעה על במה הייתה מהפנטת, קולה הבלתי נשכח ושיריה האהובים מילאו את האולם בקהל מעריץ.

זה סרט מרגש ונוגע העוסק בתקופה שחלפה ואיננה ומספר על מחיר ההצלחה אותו שילמה מי שהייתה אחת מכוכבות הוליווד הבלתי נשכחות.

בצילום מימין לשמאל- פולט, אנוכי, רונית קיטאי, רחלי בן גלים, אורה גפן, חני לביא וניקולאי קדוש. צילמה- שרה איקו

במאי:  רופרט גולד 
תסריט: טום אדג'ז'אנר
אורך 136  דקות
בריטניה  2019
  
כרטיסים למועדון טרום בכורה ניתן להשיג בקופות הקולנוע, באתר הוט סינמה או באפליקציית הוט סינמה.

2 תגובות:

  1. אהלן חברה וותיקה ואהובה. איזו שמחה לפוגשך כאן, בפרפרים.
    מוזמנת, לו תרצי כמובן, לבקר בשני בלוגים שלי כאן -
    קריאת שירה ו- האיקו סנריו ומה שביניהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יופייי. באמת משמח. ובוודאי כבר נכנסת לביקור :)

      מחק