רשומות

יום שישי, 20 בדצמבר 2019

ערב ספרדי מרהיב עם Barcelona Guitar trio הווירטואוזים מברצלונה



 לפני שנים ביקרנו בברצלונה והתוודענו לקסם שיש לשילוב בין נגינה על גיטרה וריקוד הפלמנקו. מאז היינו במספר הופעות ואתמול צפינו בגדולים מכולם, שלושת הגיטריסטים האהובים בעולם הפלמנקו – מנואל גונזלס, חאוויר קול ולואיס רוביסקו - Barcelona Guitar trio




זה היה מופע מרהיב שכלל ריקודי פלמנקו של מלכי הפלמנקו העולמיים – קרולינה מורגדו וחוסה מנואל אלווארז.אשר הפליאו בריקודם וזכו למחיאות כפיים סוערות מהקהל, כמו גם נגני הגיטרה הווירטואוזיים. היו קטעים במהלך המופע שהקהל היה כל כך מרותק שנראה היה שאף אחד לא זז בכיסא מרוב התרגשות. 


הנגינה הייתה מכשפת ממש והרקדנים הגיבו לנגינה בתזמון מדהים והביעו דרכה כוח, אלגנטיות, רגשות של תשוקה וקירבה וחום רב. ישבתי דרוכה בכיסאי ונהניתי מאד מהמתרחש על הבמה. זה אינו מופע אקסטרווגנטי, אלא ההפך מאד מאופק ומרומז, עמוס ברגש כשרק קצה הקרחון הוא מעל פני השטח. החושניות והתשוקה מבוטאים דרך תנועות הגוף.  יש במופע כזה עוצמה רבה שנובעת מהשילוב המושלם של נגינת הגיטרות והריקוד, כאשר הנגינה היא שנותנת השראה לרקדנים המאלתרים תוך כדי הריקוד, באופן וירטואוזי ממש. אין סוף של שילובים קצביים תוך שימוש בהקשה של כפות הידיים, העקב וכפות הרגליים. זה מפעים ומרגש ומלווה גם לאחר המופע.


 "אגואיסט הפקות" ו"א.ג. מיוזיק ביזנס" הם שהביאו את המופע לארץ לשתי הופעות בלבד. אתמול בחיפה התקיים המופע הראשון והיום יש לכם הזדמנות נוספת לצפות בו במשכן לאומנויות הבמה בתל אביב.


מי הם הגיטריסטים של  Barcelona Guitar trio?
מנואל גונזלס – "המלך" הניו יורק טיימס המליך אותו כגיטריסט ומוסיקאי הבולט והמוביל בעולם במוסיקה הספרדית.
חאוויר קול – "מאסטרו קול", מוסיקאי עטור פרסים בינלאומיים בתחום הביצוע החי בפריטה על גיטרות קלאסיות.
לואיס רוביסקו – "הקוסם" בעל שם עולמי בווירטואוזיות, מאסטר באינטרפרטציות המפיק צליל חם מיוחד למוסיקה של גדולי היוצרים של ספרד.
יחד איתם הופיע פאקיטו אסקדורו – איש כלי ההקשה שהפך לאגדה בספרד, שהצטרף אליהם למופע זה.


במופע הם ביצעו יצירות של פאקו דה לוסיה, מנואל דה פאיה, פדריקו גרסיה לורקה וצ'יק קוריאה.
לסיכום: מופע מרגש, אותנטי, שהביא את הקסם הספרדי אלינו לישראל.
מומלץ בחום. נסו להשיג כרטיסים להיום בערב להופעה במשכן אומנויות הבמה בתל אביב
לרכישת כרטיסים : אתר "לאן":  www.leaan.co.il או בטלפון 8780*




2 תגובות:

  1. תשובות
    1. מסכימה איתך. מופע מהפנט ומרגש ממנו נהנינו מאד. תודה לך.

      מחק