רשומות

יום שלישי, 31 בדצמבר 2019

על שלושה ספרי ילדים מוצלחים ומומלצים- אנני ואננון, נא לא ללקק את הספר הזה ואוריגמי- מקפלים בכיף



שלושה ספרי ילדים מוצלחים ומומלצים. דורית דינור כותבת על אנני ואננון- ספר פנטזיה על מפגש בין ילדים מעולם אחר לילדים מעולמנו שדרכו עולים נושאים של שונות, התחשבות באחר, חברות ומשפחה. ספר פעילות מצוין "אוריגמי- מקפלים בכיף" המכניס את הילדים לעולם המופלא של קיפולי אוריגמי. ועידן בן ברק וג'וליאן פרוסט בספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ספר נהדר על חיידקים שיש בו הומור וחן רב וגם צילומי מיקרוסקופ של עור, שיניים, בד ועוד, המבהירים לילדים מהם חיידקים.

אנני ואננון מאת דורית דינור


ספר מרתק, מעניין וכתוב היטב. הוא מתחיל במפגש בלתי צפוי בין ילדים. אלא, שמדובר בילדים שהגיעו מעולם אחר ופוגשים בילדים מעולמנו. דרך המפגש המיוחד עולים נושאים של שונות, חברות, משפחה, קבלת השונה, טוב לב והתחשבות.

האח והאחות ה"ענניים" נפגשים עם ילדי משפחת ניתי וחווים יחד חוויות מרגשות, תוך שהם מתוודעים לחיים על פני האדמה ולומדים על משפחה ומהי בעצם משפחה? מהו תפקיד ההורים? מהי חברות ומדוע היא חשובה? ועוד ערכים חשובים ומשמעותיים.

התשובה לשאלות הללו אינה מלאה ודינור מאפשרת לקוראים הצעירים למצוא מתוך עצמם את התשובה המתאימה להם.

את הספר אייר דני קרמן והאיורים היפים מוסיפים עניין ומאירים את הכתוב.

זהו ספרה השני של הסופרת דורית דינור, סבתא לשישה, אמנית, מורה לפלדנקרייז, כימאית ומתרגלת בשיטת פאלון גונג. "את הפרק הראשון בסיפור סיפרתי לפני שנים רבות לבתי, כשהיתה בת 8 שנים. למרות הפצרותיה, לא ידעתי אז כיצד להמשיך", מספרת דינור. "כשנולדו לה ילדים, והיא סיפרה להם את מה שזכרה, נוצר ביני לבין הנכדים דיאלוג פורה, ממנו נוצרו פרקי הספר הבאים".

הספר מתאים לגילאי 6 – 11 שנים. הוצאה פרטית.

מחיר מומלץ: 74 ש"ח.
להשיג ברשתות וחנויות הספרים, ודרך האתר https://www.doritbooks.com

לפרטים: בפייסבוק - "הספרים של דורית"

ספר פעילות חדש לכל המשפחה: אוריגמי - מקפלים בכיף



ספר פעילות מוצלח ומלהיב לשעות של פעילות. אמנות קיפול הניר היפנית המודגמת בספר קלה להבנה. יש בספר הוראות הכנה לקיפולים בסיסיים שבעזרתם ניתן ליצור דגמים רבים.

הנייר שבו משתמשים לקיפולי אוריגמי צריך להיות דק אבל חזק, כך שניתן יהיה לקפלו פעמים רבות. חפשו ניירות שהם לבנים מצד אחד וצבעוניים מצד שני והתחילו לקפל יחד עם הילדים.

בספר יש הוראות ליצירת חיות שונות- דולפין מזנק, כלב ים, חתול חמוד, דג זהב, יונה, ינשוף, שועל ועוד.

אין צורך בדבר מלבד נייר מתאים, ידיים והוראות הספר. השלבים קלים להבנה, התמונות ברורות ויפות והתוצאות משמחות מאד.

"אוריגמי – מקפלים בכיף" . מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

נא לא ללקק את הספר הזה מאת עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט


ספר נהדר העוסק בחיידקים. יש בו הומור וחן רב ובסיום הקריאה בו אין ילד שלא יבין מהם חיידקים. בספר תצלומי מיקרוסקופ של עור, שיניים, בד, דף נייר ועוד, שיצליחו לרתק את הילדים ולעורר את התעניינותם.  

זוּט הִיא חַיְדַּקִּית.
הִיא קְטַנָּה.
מַמָּשׁ קְטַנָּה.
קְטַנָּה כָּל כָּךְ שֶׁאֶפְשָׁר לִרְאוֹת אוֹתָהּ רַק בְּעֶזְרַת מִיקְרוֹסְקוֹפּ. וְאִם רוֹצִים, אֶפְשָׁר לִפְתֹּחַ אֶת הַסֵּפֶר הַזֶּה
וְלָצֵאת עִם זוּט לְהַרְפַּתְקָאוֹת בִּמְקוֹמוֹת מַדְהִימִים –
אֶל הַמְּצוּקִים וְהַנְּקָרוֹת שֶׁל הַשִּׁנַּיִם
וְאֶל הַיְּעָרוֹת הָעֲבֻתִּים שֶׁל בַּד חֻלְצָה.
הַסֵּפֶר הַמֻּשְׁלָם לְכָל מִי שֶׁרוֹצֶה לְהִתְבּוֹנֵן בָּעוֹלָם
מַמָּשׁ מִקָּרוֹב
עידן בן ברק נולד בירושלים וחי כיום באוסטרליה. זהו ספרו השלישי, והראשון לילדים. עד כה תורגם ליותר מ-12 שפות.
"נא לא ללקק את הספר הזה" מאת עידן בן ברק. איורים- ג'וליאן פרוסט. צילומים- לינאה רינדגרן. הוצאת עם עובד. ללא עמודים. מחיר לצרכן: 68 ₪.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה