רשומות

יום שני, 16 בדצמבר 2019

פרמיירה בתיאטרון הצפון לקומדיה "עבדאללה שוורץ" של תיאטרון בית ליסין

צילום- שרה איקו


ביום ראשון השבוע, התקיימה בתיאטרון הצפון הפרמיירה של ההצגה "עבדאללה שוורץ"- קומדיה משעשעת שכתב רמי ורד על מתנחל יהודי שהופך ברגע אחד לערבי מצרי וחוזר חלילה. קומדיה מצחיקה מאד, קצבית ומהנה.

לפני תחילת ההצגה התקיימה בלובי קבלת פנים ובה נהנה הקהל מהעוגות והקינוחים של הקונדיטור הידוע דודו אוטמזגין. לאחר ההצגה עלתה לבמה מנכ"לית התיאטרון, עדי קאופמן, שנראתה נהדר בשמלת ערב נוצצת, הודתה לשחקנים על משחקם המבריק ולקהל הצופים שמצביע ברגליים, וגודש בהמוניו את התיאטרון. השחקנים זכו לזרי פרחים מבית "לריסה פרחים" וכולם הוזמנו לפואייה, למסיבת קוקטייל חגיגית.

           אנשי התקשורת יחד עם כרמל שבתאי  צילום- שרה איקו

                כרמל שבתאי ועדי קאופמן         צילום- שרה איקו

במסיבה התכבדו כ-300 המוזמנים ממבחר מאפים וגביעי מלבי של מאפיית המפגש בק. חיים, וקינוחים ועוגות של דודו אוטמזגין. בין הבאים שנהנו מההצגה היו: ישראל ונוסיה פלדמו מבעלי התיאטרון, מנכל ביח רמבם, ד'ר מיקי ומרלן הלברטל, מנכל בי'ח בני ציון דר אוהד הוכמן, מנכל עירית חיפה איתן שטיאסני, פרופ' רבקה ויונה יהב, פרופ' יחזקאל טלר, ד'ר אילן ומיכל קלדרון, גילה ואורי שגיא, ד'ר אמנון רופא, יגאל שיינס, עו'ד צביקה ועו'ד דפנה הרשקוביץ, אורנית ושלום שטרית, יעל ודורון לונדון, גלית וניר גלבוע, האדריכלית מורן נווה, שאול ובת שבע הרדוף, דר בשמת זמיר, עו'ד שרין ועו'ד גדלי סולן, אבי שטרית, יוסי לוי, גלית אנטמן, סמדר גוטמן, אריה רוזן, רונית קיטאי, יפה גביש, צילה ברוך, גילי אלמוג, רקפת ומשה וידברג, דפנה הכה ,סופי נקש, מרק ורינת לי,  ד'ר אבי ברכר, אייל פאר, עו'ד סופי ספקטור עו'ד לימור מגן ויוסי פלד, מיכל שמש, ד'ר אבי ברכר, סיון בראונר, לי כץ, כרמל שבתאי ועוד רבים וטובים. 

                                         
 יחד עם לימור         צילום- שרה איקו

שחקני ההצגה עם עדי קאופמן. צילום- דנה קדוש


עדי קאופמן, הדס הוכמן,מנכל בית חולים בני ציון דר אוהד הוכמן ,אבי קושניר, סיון בראונר. צילום דנה קדוש


עו"ד לימור מגן, צילה ברוך,דפנה הכהן, סימה סורני, פרופסור רבקה יהב, סופי נקש. צילום דנה קדוש

 


על ההצגה

כאמור, מדובר על קומדיה שכתב רמי ורד. ביים רוני פינקוביץ ומשחקים: אבי קושניר, ענת וקסמן, אפרת בוימולד, שלומי טפיארו, חי מאור, עודאל חיון, שהיר כבהא וטל צ'רנובסקי. מחליף: אלירן הרוש. התפאורה של זאב לוי. מוזיקה: אלעד אדר.

ההצגה מתחילה בערב נישואיה של לאה שוורץ לבחיר ליבה אריאל, בהתנחלות קטנה בשומרון. הוריה של לאה נמצאים במשבר ומתכננים להתגרש מיד לאחר החתונה. אלא שאז שומע האב ציקי שיר אהבה תמים וזהותו משתנה- הוא הופך להיות ערבי מצרי. בכל פעם שמושמע השיר הזהות משתנה, מה שמוביל לסדרת מצבים בלתי אפשרית ומשעשעת מאד. הקהל לא הפסיק לצחוק ומחיאות הכפיים הסוערות בסיום ההצגה הוכיחו שהקהל אהב ונהנה מאד.

מעבר להומור יש בהצגה סוג של מראה על החיים בהתנחלות, הצביעות, יחסי היהודים עם הערבים שלידם הם חיים, יחסי הורים וילדים ויחסי זוגות נשואים. רמי ורד נוגע בסוגיות מורכבות של הפחד מערבים, בני הנוער בהתנחלויות הרוצים לנקום בערבים, שנאת זרים ושמאל מול ימין. הוא עושה זאת בנגיעות רכות ומשתמש בהומור מושחז, כך שקהל הצופים לא נרתע.

השחקנים מצוינים כולם. אבי קושניר מוכיח שוב את היותו קומיקאי אדיר. הוא מצליח לעבור בקלילות בין דמות היהודי מתנחל לדמות הערבי המצרי. מצליח לעבור מעברית לערבית שוטפת ועושה זאת מושלם. ענת וקסמן כאשתו של ציקי המתנחל נהדרת כתמיד. קומיקאית מוכשרת שהכימיה שלה עם קושניר עובדת היטב. חי מאור המשחק את אב החתן עושה את תפקידו באופן משובח וכך גם אפרת בוימולד, שלומי טפיארו, עודאל חיון, טל צ'רנובסקי ושהיר כבהא.

כשאבי קושניר הגיע לפואייה, הקהל לא נתן לו להגיע לכיבוד. כולם רצו להצטלם אתו והוא נענה ברצון ובחיוך והצטלם עם כולם.

משך ההצגה כשעה ועשרים ללא הפסקה ואם אתם רוצים לצחוק וליהנות וקצת לחשוב על המצב המורכב בו אנו נמצאים, זו הקומדיה עבורכם.

צילומים- דנה קדוש, שרה איקו

2 תגובות: