רשומות

יום שבת, 28 במאי 2016

לקראת שבועות- מתכון לפסטה פנה ברוטב רוזה ללא גלוטן וללא לקטוז

 
 


חג שבועות תכף כאן וכידוע כולנו נוהגים לאכול בחג מאכלי גבינה, פסטות עם רוטבי שמנות ועוד מאכלים חלביים שרובם יכללו בתוכם חלב או גבינות. אך מה עם הנמנעים מרכיבים אלו כיוון שהם רגישים לגלוטן או רגישים ללקטוז, או נמנעים מכך מסיבות שונות?

יש יצרנים הערים לקושי הזה ופיתחו מוצרים איכותיים וטעימים ללא גלוטן וללא לקטוז. המותג פסטה ברילה הוא בין אלה שמציעים פתרון אידיאלי לנמנעים מגלוטן. הסדרה החדשה שלה פסטות ללא גלוטן אף זכתה בפרס מוצר השנה 2016 בחדשנות על הפסטות ללא גלוטן. סדרת ברילה ללא גלוטן מצטיינת בטעם משובח ומרקם אחיד השומר על צורתו ונגיסותו גם לאחר הבישול, ממש כמו כל שאר המוצרים מבית ברילה. סדרת ללא גלוטן של ברילה מכילה תערובת של שלושה קמחים: קמח תירס לבן, קמח תירס צהוב וקמח אורז עפ"י מתכון ייחודי שפותח עבור ברילה. שילוב זה מעניק צבע ענברי הדומה לצבע הפסטה המקורית, כשהטעם עדין, מאוזן ואינו מתקתק כטעם האופייני למוצרים על בסיס תירס צהוב בלבד.
 

המותג אלפרו מציע סדרת 3 שמנות על בסיס צמחי: שמנת אורז, שמנת סויה ושמנת קוקוס, אשר אינן מכילות לקטוז או גלוטן. השמנות של אלפרו מהוות אלטרנטיבה ייחודית לבישול רטבים, פסטות, מרקים, הכנת דברי מאפה וקינוחים ללא שימוש בחלב/שמנת. מתאימות במיוחד לרגישים ללקטוז, שומרי כשרות, צמחונים, טבעונים ולאלו המחפשים אורח חיים בריא (ב- 3 השמנות אחוזי שומן נמוכים, בין 5%-9%). היתרונות של שמנות אלפרו מגוונים: בעלות מרקם קטיפתי של שמנת, ללא לקטוז ועל כן קלות לעיכול, מופחתות שומן וקלוריות, כשרות פרווה היות והן על בסיס צמחי ולכן מתאימות לקינוחי פרווה גם לאחר ארוחה בשרית.

 

אני החלטתי להכין לקראת שבועות פסטה פנה ברוטב רוזה והשתמשתי בשמנת הסויה של אלפרו ובפסטה פנה ללא גלוטן של פסטה ברילה. המשפחה התלהבה והדעה הכללית היתה שכלל לא חשים שמדובר בפסטה שונה וללא גלוטן או בשמנת סויה.
 

להלן המתכון

מצרכים

1 חבילה פסטה פנה של פסטה ברילה

חצי צנצנת רוטב טוסקנה של פסטה ברילה

1 שמנת סויה 5% של אלפרו

4 עגבניות גדולות ובשלות קלופות וחתוכות לקוביות

4 כפות שמן זית

1 בצל גדול חתוך לקוביות

3 שיני שום קצוצות דק

חופן עלי בזיליקום יבשים

מלח פלפל

אופן ההכנה

1 מבשלים את הפסטה ללא גלוטן לפי הוראות היצרן
 

2. מטגנים את הבצל עם שמן הזית עד שיזהיב, מוסיפים שום ומאדים קלות

3. מוסיפים את קוביות העגבנייה ואת רוטב הטוסקנה וממשיכים לאדות כ-10 דקות
 

4. מוסיפים את עלי הבזיליקום המלח והפלפל

5. מוסיפים את שמנת הסויה ומביאים לרתיחה. מבשלים עוד קצת עד שהרוטב מסמיך

6. מוסיפים את הפסטה ומערבבים.

7. ניתן להוסיף מעט פרמזן מגורר

בתיאבון וחג שמח

גילוי נאות- המצרכים הגיעו להתנסות וסקירה.

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה