רשומות

יום שישי, 6 במאי 2016

ארבעה ספרי נוער וילדים- "מותק של ילדה" העוסק בסוכרת. ספר אחרון בסדרת "אוקסה פולוק" וספרי חלל ודינוזאורים.



ספר נוער חדש: מותק של ילדה מאת דבורי רנד

 

 
ספר חשוב, סוחף, מעניין ומרגש העוסק בהתמודדות עם סוכרת אצל ילדים. הוא כתוב כיומן עלילתי של ילדה בת 11 המגלה יום אחד כי היא חולת סוכרת. הספר עוסק בחוויותיה, התמודדותה עם המחלה והתובנות אליהן היא מגיעה.

הסיפור של זהבי הוא הסיפור של ילדים רבים החולים בסוכרת ונאלצים להתמודד מדי יום עם בדיקות סוכר והזרקות אינסולין. לאורך שנה וחצי מספרת זהבי על הסוכרת שנכנסה בלי רשות לחייה, ועל מה שקורה בגללה ובזכותה. לא תמיד ימיה של זהבי מתוקים, אבל תמיד תמיד הם אמיצים, חייכנים ומאמינים. בדיוק כמוה.

 " בכיתה ה', באמצע השנה התגלתה אצלי הסוכרת, בבת אחת התניתי והפכתי מזהבי פלדמן, תלמידה רגילה מכיתה ה' לזהבי פלדמן, הילדה עם הסוכרת, מכיתה ה'. לא רק לי היה קשה להתרגל לשינוי הזה. גם לחברות ולמורות היה כנראה קשה להתרגל."- ואכן, מחלת הסוכרת מעוררת שאלות רבות אצל הסובבים את החולה. הספר החשוב הזה נותן להם מענה ועוזר לילדים הקוראים להבין את המחלה ולדעת איך מתמודדים.

דבורי רנד היא סופרת ועיתונאית. אם לתאומות בנות שתים עשרה וחצי. משתדלת לכתוב על כל מה שטרם נכתב והיה ראוי שייכתב.

דבורי רנד מספרת: "הספר 'מותק של ילדה' כתוב כיומן עלילתי של ילדה בת אחת עשרה, אבל בד בבד הוא מדריך. מדריך להורים, לבני המשפחה, לצוות החינוכי, לידידים ולחברים ולכל מי שמעוניין להכיר ולצמצם את הקשיים, אותם פוגש 'ילד מתוק'. הספר סוקר את התמודדותה של זהבי ומשפחתה עם הסוכרת צעד אחרי צעד, החל מרגע הגילוי הראשוני ועד לשלב שבו מגיעה הגיבורה לאיזון המבוקש.

"הספר 'מותק של ילדה' מספר על הרגשות שצפים ועולים עם חשיפתה של המחלה, מעניק כלים להתמודדות איתם ולא מתעלם גם מהמעגלים הנוספים שמסתחררים סביב הסוכרת: השפעתה על בני המשפחה הקרובים, הצורך בהגדרה חברתית חדשה, וההשתוקקות לחיות חיים 'רגילים' כשהם בעצם כבר לא ממש כאלה".

דבורי רנד מספרת שהספר נכתב בעזרתם של אנשי מקצוע רבים: רופאים, אחיות, עובדות סוציאליות, מנחות הורים, מטפלות רגשיות ויועצות חינוכיות. "הם נתנו לספר את הטון המקצועי וליוו אותו באהדה. לצד תמיכתם המקצועית זכה הספר לליוויים הצמוד של הגיבורים האמיתיים: אלה שמתמודדים במציאות עם הסוכרת. הם הודו ולימדו ועודדו את כתיבתו של הספר מהאות הראשונה שבו ועד הנקודה החותמת שלו. כמו כל התמודדות אישית שמקבלת במה ציבורית, גם הספר הזה אינו מתיימר להביא את סיפוריהם של כל הסוכרתיים בעולם. אבל הוא בהחלט מבטיח לפתוח צוהר לחייהם ולהקנות הבנה ואכפתיות לכל הגיבורים המתוקים, ובעצם לכל גיבור באשר הוא, שמתמודד וגם מנצח במלחמות - חייו. ולא חסרים כאלה בעולמנו".

 

"מותק של ילדה" מאת דבורי רנד, סלה הוצאה לאור, הפצה: דני ספרים, 351 עמ', מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

"האמת הסופית" – ספר שישי ואחרון בסדרת הפנטזיה לנוער "אוקסה פולוק" מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה

 


על ספרי הפנטזיה של "אוקסה פולוק" כבר כתבתי כאן. אוקסה חיה בעולם פנטזיה מלא ביצורים מיוחדים כמו שקופי עור, צרח- צוח, אבאקום הארנב ועוד חבורה של אנילימלים מרתקים. אוקסה הצרפתייה היא בעלת כוחות מיוחדים המגלה שהיא יורשת העצר של ממלכה דמיונית בשם "אדפיה". מדובר על ספרים מלאי דמיון ורעיונות שמאפשרים לקורא לצלול אל עולמות אחרים וליהנות מעלילות מלאות קסם ועניין.

 

הספר "האמת הסופית" סוגר את הסדרה. בספר על אוקסה וחבורת האנילימילים לעצור את מזימתם השטנית של אורטון ושני בניו, גרגור וטוגדואל, לבנות עולם חדש עבור הגזע העליון של אנשים כמותם. כדי לממש את תכניתו, אורטון פיתח וירוס קטלני שיהרוס את כל מתנגדיו. אך הוא לא מסתפק בכך: הוא מתכנן גם להרוס את הכוכב המגן על אדפיה ובכך לחשוף אותה לסכנת פלישה מבחוץ, דבר שיביא לקריסתה ולמותה של אוקסה עצמה. האם יצליחו אוקסה וחבריה, במרדף מסחרר ברחבי העולם, לעצור את הרשע המוחלט? האם טוגדואל, אותו אוקסה לא מסוגלת לשנוא, ייחלץ מהשפעתו המצמיתה של אורטון?  האם תצליח אוקסה להשיב את השלום אל שני העולמות?  

 

אזהרה: מדובר בסדרת פנטזיה ממכרת. ברגע שמכירים את אוקסה, את סבתה יוצאת הדופן דרגומירה ואת שאר בני משפחת פולוק המדהימה והיצורים הססגוניים שלהם, אי אפשר לעזוב אותם או את עולמם.

 

סנדרין וולף (41), מאיירת ספרי ילדים ועובדת כספרנית בעיר שטרסבורג בצרפת, עבדה תקופת מה כעובדת סוציאלית. אן פלישוטה (42), גם היא עובדת כספרנית בשטרסבורג, אך לפני כן עבדה כמורה לסינית, אחות וכותבת מכתבים בהזמנה.

 

הצלחה בינלאומית: את הרפתקאותיה של אוקסה פולוק שתורגמו ל- 24 שפות והספרים עצמם נמכרו עד כה ביותר ממיליון עותקים, כתבו השתיים ופרסמו תחילה בהוצאה עצמית. לאחר שפתחו פורום באינטרנט, החלה השמועה על הספר לעבור מפה לאוזן וסחפה מעריצים רבים. בסתיו 2009 פתחו שתי קוראות צעירות מועדון מעריצים של אוקסה והחלו לשלוח מכתבים להוצאות הספרים בדרישה להפיץ את הספר באופן נרחב יותר. מנכ"ל הוצאת XO הסתקרן וקרא את הספר בנשימה עצורה במשך לילה אחד. הוא החליט מיד להרים את הכפפה וחתם עם המחברות על חוזה לחמישה ספרים בסדרה. כך הפכה אוקסה לתופעה עולמית, והיא כובשת בסערה את טבלאות רבי המכר במדינות רבות, ועכשיו גם בישראל. בצרפת יצא לאקרנים בקרוב הסרט אוקסה פולוק.

 

"האמת הסופית – אוקסה פולוק 6" מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה, מצרפתית: ליאורה לוי מלינסקי, הוצאת "דני ספרים", 413 עמ'. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

ספר חדש בסדרת "הספר הראשון שלי": החלל

 


"החלל" מאת אמילי בון, בהוצאת "דני ספרים", כשמו כן הוא. ספר העוסק בחלל ומביא לילדים באופן פשוט ומרתק עובדות מעניינות על החלל. זה ספר נוסף בסדרת "הספר הראשון שלי". והוא מושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על החלל. האיורים בספר נהדרים. גם ילדים שעדיין לא יודעים לקרוא, ייהנו מהאיורים ואין לי ספק שישאלו שאלות וירצו לדעת מדוע מתפוצץ כוכב ומה נשאר ממנו.

 

הילדים ילמדו על נושאים רבים הקשורים בחלל: מהו החלל, הירח והכוכבים, שיגור טילים ואסטרונאוטים, מהי תחנת חלל, מערכת השמש ועוד. הם ילמדו גם על חייו של כוכב, על הגלקסיות ואפילו על צפייה בכוכבים.

 

סדרת "הספר הראשון שלי" מביאה לקורא הצעיר שלל נושאים מרתקים בצורה נגישה לראשית קריאה, צבעונית ועמוסה במידע חשוב.

 

"הספר הראשון שלי: החלל" מאת אמילי בון, איורים: לי קוסגרוב, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 54 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

ספר חדש בסדרת "הספר הראשון שלי": דינוזאורים

 

"דינוזאורים" מאת אלכס פרית, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר נוסף בסדרת "הספר הראשון שלי". זהו הספר המושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על הדינוזאורים ועל יצורים קדומים נוספים. הוא מלא בתמונות מקסימות ובהמון עובדות מרתקות, הכתובות בצורה פשוטה וברורה עבור הקוראים הצעירים והסקרנים.

 

אוכלי עשב ענקיים, טורפים אכזריים ויצורים מעופפים – דינוזאורים אלה שוטטו בעבר הרחוק על פני כדור הארץ והיו שליטיו הבלעדיים. הילדים ילמדו על תקופת הדינוזאורים, מהיכן הגיעו, על השלד שלהם ועל גופם. הם ילמדו שהם בקעו מביצים, על קרבותיהם האכזריים, על מעופפי השחקים ואלה שהיו מתחת לפני המים, על המקומות שחיו בהם ואפילו על מה שקרה להם והביא למותם.

 

 

"הספר הראשון שלי: דינוזאורים" מאת אלכס פרית, איורים: לי קוסגרוב, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 54 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה