רשומות

יום שבת, 21 במאי 2016

"מלאכים" של ל"א וות'רלי. טרילוגיית פנטזיה חדשה וסוחפת לנוער


כתבתי כאן מספר פעמים על הנאתי מספרי פנטזיה. אמנם, אני כבר מזמן לא "נוער" אבל, הנאתי מספרי פנטזיה המיועדים לנוער לא פחתה במשך השנים. במיוחד כשהסיפור מסופר היטב, יש בו פיתולים חדים ועיקולים מפתיעים, רומן לוהט ורעיונות מלאי דמיון. "מלאכים"- כשמו כן הוא, עוסק במלאכים. אך לא כאלה שתרצו לפגוש. וות'רלי, מציגה לנו מלאכים שמגיעים מעולם אחר והם לא בדיוק טובי לב ומצילי האנושות. המלאכים שלה הם מסוכנים, אכזריים ומתוחכמים.

גיבורת הספר ווילו- נערה צעירה, הגדלה במחיצת אם חד הורית ודודה רגזנית, יודעת שהיא שונה מנערות אחרות. היא בעלת כישורי מכונאות ויודעת לתקן מכוניות. אך, בנוסף, יש לה כוחות. כשהיא נוגעת באנשים, היא מסוגלת לקרוא את עתידם, לדעת את חלומותיהם, את תקוותיהם ואת חרטותיהם. אין לה מושג מאין הגיע הכוח הזה.

 

ואז הכול משתנה כשווילו מגלה שהיא בעצם מלאכית למחצה, ושמישהו מנסה להרוג אותה.

 

הגיבור השני הוא אלכס המסתורי והיפהפה הוא קוטל מלאכים. הוא יודע את סודה של ווילו ומשימתו היא לעצור בעדה. הכוחות האפלים הנחבאים בתוך ווילו הופכים אותה למסוכנת - וגם לנחשקת. למרות כל פעמוני האזעקה המצלצלים בראשו, אלכס מוצא את עצמו הולך ומתאהב באויבת המרה ביותר שלו.

 

העלילה שרקחה וות'רלי עוברת ללא מאמץ בין הרפתקת מתח מסחררת ובין רומן אהבה עוצר נשימה המתפתח בין ווילו ואלכס. כשתסיימו לקרוא את הספר, תשתוקקו בכל לבכם לדעת מה קורה הלאה.

 

ל"א וות'רלי נולדה בשנת 1967 וגדלה בליטל רוק, ארקנסו, ארה"ב. היא חיה עם בעלה בהמפשייר, אנגליה, שם היא כותבת, יוצאת לטיולים, מנסה מתכונים חדשים ומטפלת בחתול ששמו ברנרד. היא כתבה ספרים אחדים לבני הנעורים. סדרת "מלאכים" היא הסדרה המצליחה ביותר שלה.

 

זוכרים את סדרת הסרטים "גברים בשחור"? לו ניחנתי ביכולת ניבוי הייתי מנבאה כי טרילוגיית המלאכים תהפוך לסדרה דומה לזו של גברים בשחור. ואם לא סרט אז סדרה טלוויזיונית מרובת פרקים. נמתין קצת לראות אם צדקתי. ועד שיצא הסרט או הסדרה תנו לבני הנוער את הספר. אני מאמינה שהם יתמכרו.

 

"מלאכים" מאת ל"א וות'רלי, מאנגלית: חנה בן-צבי גורן, הוצאת "דני ספרים". 367 עמודים, מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה