רשומות

יום חמישי, 12 במאי 2016

איך מכינים ארטיק פרוזן יוגורט? מתוך ספר הבישול "פשוט טעים לילדים" של אביגיל מייזליק



ילדים נהנים מאד להשתתף בהכנת מאכלים. תנו להם להיות במטבח עם ההורה, לבשל ולאפות ואין שמחים מהם. אפשר לבלות כך שעות בכיף.

ספר הבישול "פשוט טעים לילדים" מאת השפית ועיתונאית המזון אביגיל מייזליק, בהוצאת "דני ספרים" ובהוצאת "מייזליק", מביא מתכונים פשוטים וקלים להכנה שניתן להכין עם הילדים ולהגיע לתוצאות מצוינות. זהו הספר החמישי בסדרת ספרי בישול המאגדת בתוכה מתכונים שכשמם כן הם, פשוטים, טעימים ומשמחים.

 

הספר כולל אוסף של מתכונים שכל מטרתם לגרום הנאה לילדים ולגדולים שמרגישים כמו ילדים.  המתכונים מלאים יצירתיות וחוויה, חלקם מחומרי גלם שילדים אוהבים כמו שוקולד, ממתקים, סוכריות ומרשמלו, אחרים הם מתכונים של חדוות יצירה שהופכים את האוכל המוכר לפה של תנין או לפינגווין חמוד, אפרוח, דוב פנדה או אפילו קוף. 

 

נעמה בת ה- 3 יחד עם אמא ליאת הכינו מתוך הספר ארטיק פרוזן יוגורט טבעי וטעים מאד. כפי שאתם רואים בצילומים נעמה נהנתה מאד הן מתהליך ההכנה והן מהארטיק המוכן.

ההכנה קלה מאד ולגלידת הבסיס ניתן להוסיף כל טעם שרוצים.

 

מתכון לארטיק פרוזן יוגורט ממולא

 

לבסיס

3 גביעי יוגורט

3-4 כפות סוכר חום או רגיל

 

תוספות לפי הטעם

לגלידת פירות- כוס פרי טחון בבלנדר (תותים קפואים, אפרסקים משומרים, דובדבנים טריים, שזיפים טריים, מנגו וכדומה) ליאת השתמשה במלית תמרים של שופרסל וזה היה מצוין.

לגלידת ממתקים: כוס תוספת ממתקים לפי הטעם (מקופלת קצוצה, גרנולה, אגוזים, שוקולד מריר, שוקולד צ'יפס, עדשים, סוכריות צבעוניות, חטיף כמו קליק או פסק זמן ועוד כיד הדמיון)

לגלידת ריבת חלב: חצי כוס ריבת חלב ו-3 כפות חלב

 

מכינים את הגלידה הבסיסית: מערבבים את היוגורט והסוכר. טועמים ואם צריך מוסיפים עוד מעט סוכר

לגלידת פירות: מוסיפים את הפרי הטחון, מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול. מעבירים למתקן ההקפאה (אם אין- אפשר בהחלט גם בכוסות חד פעמיות עם כפיות) מקפיאים ללילה.

לגלידת ממתקים: מערבבים את היוגורט עם התוספות שבוחרים( אחת או יותר, אפשר גם כמה סוגים כמובן) יוצקים למתקן הקפאה או לכוסות ומקפיאים ללילה.

לגלידת ריבת חלב: מערבבים את ריבת החלב עם החלב, מוסיפים ליוגורט אך מערבבים באופן חלקי ולא מלא. כדי שיהיו פסי ריבת חלב בתוך היוגורט. מעבירים למתקן הקפאה או לכוסות ומקפיאים.

 

השפית ועיתונאית המזון אביגיל מייזליק הוציאה עד היום 14 ספרי בישול, כולם רבי מכר. זהו ספרה החמישה עשר.

 

אביגייל מייזליק מספרת: "הספר שונה מאוד משאר חבריו לסדרת "פשוט טעים". בכל הספרים הקודמים השתדלתי להביא מתכונים מתוך החיים, כאלו שישתלבו היטב בסדר היום הבישולי – אם ביום חול ואם בשבתות, אירועים וחגים. אך כאן הלכתי על כיוון שונה לגמרי – חומר הגלם העיקרי בו השתמשתי הפעם היה הכיף. את חומר הגלם הזה לקחתי בתוך המניע העיקרי לספר כולו. זהו לא ספר של מתכונים ליום יום ולא ספר של 'את זה נאכל בשבוע הבא'. זה אפילו לא ספר של ילדים מבשלים במטבח. יש כאן פשוט אוסף חמוד של המון רעיונות שנהניתי לקבץ יחד, מתכונים שמטרתם היא לגרום הנאה לילדים שהם עדיין ילדים ולגדולים שמרגישים כמו ילדים. לכל מנה השתדלתי להקדיש המון מחשבה, המון חיבה ויצירתיות מתוך תקווה שהיא תצליח לשמש את הלב של יוצריה ואוכליה."

 

"פשוט טעים לילדים" מאת אביגיל מייזליק. צילום וסטיילינג: שושי סירקיס. הוצאת "דני ספרים" והוצאת "מייזליק", 137 עמודים. כריכה קשיחה. כשר. מחיר לצרכן 78 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה