רשומות

יום שישי, 20 במאי 2016

על תוספי התזונה B 12ו- B-COMPLETE. מה צריך לדעת ומדוע חשוב לקחת


חשיבותם של הויטמינים לצמיחה ולהתפתחות הגוף ידועה לכולנו. אבל, אם אתם כמוני, הרי שהתעניינתם בנושא באופן כללי ולא ממש התעמקתם בו. אני יודעת שחשוב מאד שהגוף לא יסבול מחוסר ברזל וויטמינים ואף עשיתי בדיקות דם לפני מספר חודשים כדי לוודא שאין לי חוסר וויטמין B12. (לפי הבדיקות אין לי) אך לא ממש העמקתי ולא הבנתי מדוע חשוב כל כך לקחת ויטמינים מקבוצת B. לכן, כשהוצע לי לקבל את תוספי התזונה הנוזליים של 'אקוסאפ' היססתי. לשם מה עלי לקחת ויטמינים של B12ו- B COMPLETE אם אין לי חוסר בהם? אסף מאקוסאפ שהוא אחד מבעלי החברה שוחח איתי על כך והצליח לשכנע אותי שבגילי (מעל 50 ואל תשאלו כמה מעל) מאד מומלץ להתחיל לקחת תוספי תזונה מסוג B או ברזל במידה וחסר, כיוון שבדיקות הדם שנעשות כיום אינן מצליחות לאתר ולהצביע על חוסר במידה וקיים. אסף גם הפנה אותי למאמרים בנושא ואכן קראתי והחכמתי. באתר של 'אקוסאפ' ניתן למצוא את כל המאמרים וגם הסברים ברורים וקריאים. (לינק לאתר בסוף הכתבה).

עוד דבר חשוב שלא ידעתי עוסק בהבדלים שבין לקיחת תוספי תזונה בכדורים או בצורה הנוזלית. הסתבר לי שתוספי תזונה בכדורים או טבליות לא תמיד יספגו במחזור הדם. כיוון שבכדורים דוחסים את האבקה ומוסיפים חומרי דילול, ריכוך, ציפוי וחומרים מלכדים. כל אלה יכולים לגרום לכך שיהיה שינוי בקצב פירוק הכדור וכך להאט את הספיגה במחזור הדם. הרבה פעמים טבליות מצופות לא מספיקות להתמוסס. לעומת זאת, תוסף נוזלי מבטיח ספיגה מהירה ויעילה של החומרים הפעילים. מחקרים מוכיחים ש- 98% מתוסף תזונה נוזלי ייספג ישירות בגוף לעומת 5% עד 18% של כדור או טבלייה.

מה חשוב לדעת על קומפלקס ויטמיני B

 
ראשית, מדובר על קבוצה של 8 ויטמינים השונים זה מזה במבנה ובתפקיד. ויטמין B1- מסייע בחילוף החומרים של חלבונים ופחמימות ובפעילות של מערכת העיכול והעצבים. ויטמין B2- מסייע בגדילה ומונע מחסור בדם. חשוב לעיכול, לבריאות העור והשיער ולפעילות תקינה של העיניים. ויטמין B3- מסייע בחילוף החומרים של סוכרים וחלבונים. חיוני לעצבים, לנשימה, לעיכול תקין וליצירת אנרגיה. מחזק את הזכרון ומונע כאבי ראש ונדודי שינה. ויטמיןB5- חיוני לפעילות העצבים, מערכת החיסון, ההורמונים הנשיים והכדוריות האדומות. ויטמין B6-מסייע בחילוף החומרים של החלבון ופעילות העצבים. ויטמין B7- שומר על העור ועל הכדוריות האדומות ומקטין מתח נפשי. ויטמין B9 חומצה פולית- מונע חוסר דם, מחזק את מערכת העיכול והזיכרון. ויטמין B12- גדילה, פעולת העצבים ויצירת כדוריות אדומות.

חשוב לציין, שהויטמינים נמצאים בבשר, דגים, ירקות ופירות.

לקומפלקס ויטמיני B יש השפעה חזקה על מצבי סטרס ובמצבי חוסר נראה נשירה של שיער, בעיות קשב וריכוז, ואצל ילדים בעיות של התפתחות תקינה. מתי עלול לקרות חוסר? במצבי לחץ, כאשר נמצאים בדיאטה, אוכלים מזון מעובד, מרבים בשתיית אלכוהול, מעל גיל 50, נשים בהריון ומיניקות, אנשים המטופלים בתרופות ונשים הנוטלות גלולות. לכל אלה מומלץ לקחת את התוסף.

צריך לדעת שבמקרה של מינון יתר הגוף יפטר מהכמויות העודפות והם יופרשו בשתן. יש יוצא מהכלל שהוא ויטמיןB6 שעודף עלול לגרום לעקצוץ או חוסר תחושה בגפיים ואף לקושי בהליכה.

מה חשוב לדעת על ויטמין B12

ויטמין חשוב ביותר לצמיחה והתפתחות, לייצור החומר הגנטי של התאים, ליצירה של תאים חדשים בגוף ובעיקר כדוריות הדם האדומות. חוסר בויטמין יגרום לסימפטומים הללו- דיכאון, השמנה, ירידה במצב הרוח, הרגשת קור, אנמיה, עייפות, לחץ דם נמוך, חולשה גופנית, בעיות בריכוז, חרדות, חילוף חומרים איטי ותת פעילות של בלוטת התריס, איבוד זכרון, חוסר התמצאות, בלבול ועוד.

כשאנחנו מחליטים לקחת את התוסף חשוב שנוודא שנקח את הסוג הטבעי הנקרא מתילקובלמין ולא את הסוג הסינטטי הנקרא ציאנוקובלמין. עוד חשוב שאין ממתיקים מלאכותיים בתכשיר. כאשר ניקח את הסוג הטבעי כנוזל תהיה ספיגה מיידית במחזור הדם, ללא צורך בהמרה ופירוק וזה מאד חשוב לנו.

מה קורה במקרה של עודף בויטמין? מאחר שמדובר בויטמין שאינו רעיל, אפילו במינונים גדולים זה לא יגרום לבעיות עבור רוב האנשים ומה שלא ייספג יופרש בשתן.

אני התחלתי להשתמש ומדי בוקר לוקחת את הויטמינים ומקווה לטוב.

רוצים לדעת עוד? רוצים לרכוש את המוצרים? להלן הלינק לאתר- http://www.ecosupp.co.il/

 

בריאות טובה לכולנו.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה