רשומות

יום שבת, 16 בספטמבר 2023

מסעדת ONYX חיפה – חוויה קולינרית המשלבת אוכל גורמה, מסורת וחדשנות, אסתטיקה ויוקרה

בשנים האחרונות ניתן למצוא בחיפה מגוון מסעדות לא רע כלל. אם פעם היינו נוסעים לתל אביב כדי לאכול במסעדה נחשבת, הרי שהיום המגמה התהפכה ובאים מהמרכז כדי לאכול בחיפה. אחת המסעדות עבורן שווה להגיע מהמרכז היא ONYX מסעדת שף המציבה רף גבוה במיוחד של אוכל עילי גורמה.

המסעדה מציעה לנו חוויה כוללת של עיצוב מרשים, שירות מוקפד, בר משקאות עשיר ומנות אוכל שלא תמצאו בשום מקום אחר.

מיקום המסעדה ברחוב העצמאות 104 מול תחנת רכבת השמונה, מקל מאד על הבאים מהמרכז. פשוט חוצים את הכביש ומגיעים. כבר בכניסה מבינים שהגענו לעולם אחר. החל מהלוגו המוזהב ומפל הנירוסטה בחוץ שמרמזים על עיצוב מודרני מיוחד ועד פנים המסעדה המרהיב והמושקע בו שולטת אבן החן אוניקס שעל שמה נקראת המסעדה. אחת מהתכונות של אבן האוניקס היא השקיפות ולכן האור חודר דרכה וזה מראה יפהפה ויוקרתי. השילוב של אבן החן, התאורה, שולחנות העץ, נצנוץ כוסות הבדולח, צבעי הזהב והברונזה יוצרים את אפקט הוואוו. הוסיפו לכך את כלי האוכל המעודנים, את הבר הענק המציע מבחר יינות ואלכוהול עשיר ותבינו עד כמה מרשים המקום.








הבעלים הם מזהר הווארי ומחמוד אבו סגייר שחלמו בגדול והשקיעו במסעדה כספים רבים והתוצאה ניכרת. מי שמוביל את הצד הקולינרי ב- ONYX הוא השף ג'וני גוריק. גוריק הגיע למסעדת אוניקס בחיפה לאחר מסלול בינלאומי ארוך אותו התחיל בגיל 16 בבית הספר הקולינרי נוטרדם בירושלים, המשיך ולמד בבתי הספר ללימודים גבוהים לקולינריה בצרפת בערים אוקלי וליאון, עבד במשרד החוץ הצרפתי ובישל למלכים, נשיאים ומשלחות בינלאומיות. בהמשך, עבד בקונסוליה הצרפתית, הנורווגית, האמריקאית והשוויצרית. חזר לארץ ושימש שף במלונות מובילים כמו אמריקן קולוני, הייאט וקינג דיוויד. היה שופט בתוכנית ריאליטי בדובאי, זכה במדליות זהב בתחרויות בינלאומיות וכעת הוא השף של ONYX.

שף ג'וני גוריק ואני

שף בינלאומי ותפריט בינלאומי. התפריט הוא שילוב של מטבחים. יש בו מנות מהמטבח האיטלקי, המטבח האסיאתי וכמובן המטבח הצרפתי עם נגיעות ים תיכוניות מובהקות. השילוב הזה מרענן, מפתיע ומייצר מנות טעימות מאד ומיוחדות מאד. כמו מנת הפאני פורי ההודי הממולא בגרגרי חומוס ומוס סלמון או מנת הפוקאצ'ה שהוגשה עם שמן זית מראמה וזעתר מהר הכרמל.

ניכר שבכל מנה הושקעה מחשבה רבה, יצירתיות, ידע מקצועי ויכולת. השילוב בין מסורת לחדשנות, בין מטבחים מעולמות שונים, בין מרקמים וטעמים והגשה אסתטית ייחודית יוצרת חוויה קולינרית ברמה הכי איכותית וגבוהה ובמחירים סבירים.

מה בתפריט: מנות צמחוניות וסלטים כמו סלט אסיאתי, סלט נורווגי, לבבות ארטישוק, חציל גן עדן, קרפצ'יו סלק ועוד ( מחירים 63- 77 ₪) מנות עיקריות כמו תמנון יווני, צלעות טלה, פילה בקר, סטאי עוף (מחירים 85- 150 ₪) מנות של שוטים וטעימות מכל העולם (בעיניי, חובה לנסות וטעימות מאד) כמו חלאוויאת, פאני פורי, ואסבי שרימפס, קלמארי, רול ויאטנאמי ועוד (מחירים 69-85 ₪) קינוחים- אגס אוניקס, אוניקס צ'וקלט, לימונצ'לו, אינספיריישן ועוד (45-55 ₪) בנוסף, יש בר יינות ואלכוהול עשיר במיוחד ואני ממליצה שתנסו את הקוקטיילים המצוינים שמגישים.

לפני שנגיע לאוכל, עוד משפט על השירות. לא נתקלתי מזמן בשירות כה אדיב, מוקפד, מקצועי, סבלני ונעים. המלצרים היו חייכנים, חביבים וקשובים. תענוג לקבל שירות כזה.

מה אכלנו?

התחלנו עם פוקצ'ה טרייה וחמה לצד שמן זית מהכפר ראמה, זעתר מהר הכרמל וזיתים מקומיים. יחד עם מנת חציל בלאדי עם מרקמים שונים של צ'יפס חציל, חציל כבוש, קרם חציל, מקושט בגבינת פטה. משחק המרקמים והטעמים היה מעולה והוסיף עניין ועונג.



מנת פאני פורי. בתוך כוסית שוט ירוק של 12 עשבי תיבול כמו שמיר, כוסברה, פטרוזיליה, למון גראס וג'ינג'ר מונח הכדור המטוגן של הפאני פורי מעוטר בפרחי מאכל וממולא במוס סלמון, גרגרי חומוס, בצלי שאלוט וגרגרי חרדל כבוש. מוזגים את השוט הירוק אל הפאני פורי ולפה. השילוב יוצר עומק טעמים של פיקנטיות לצד מתיקות, מליחות ועקצוץ מרירות, יחד עם הקראנצ'יות של הכדור, פשוט נהדר. מנה מופלאה.

ואסבי שרימפס- שרימפס במעטפת פנקו קראנצ'ית, טובלים ברוטב ונוגסים. אהבתי מאד.

שוטר שרימפס- שרימפס חלוט מוגש בכוסית שוט של מנגו ופסיפלורה, בזיליקום וצ'ילי תאילנדי. הטעמים מתמזגים היטב והזכירו לי את תאילנד.



מג'דרה עדשים- מנה המשלבת מסורת , חדשנות ומקוריות. על מצע של סלט עדשים שחורות, קונוס עלי פילו במילוי גבינת פטה מפוררת וזיתי קלמטה. מנה טעימה מאד המשלבת את מליחות הגבינה עם רעננות העדשים. גם כאן משחק של מרקמים וטעמים.

ספייסי טונה- קוביות טונה אדומה טרייה בשילוב קרם וואסבי פיקנטי, מיו וצ'ילי מתוק, בצל עירית וסומסום ב-2 צבעים. מוגש על דפי אורז קריספיים. גם במנה הזו טעמי מתוק, חריף ומלוח במרקמים שונים. מנה נהדרת ומומלצת.

מנת ארטישוק אלרומנה בסגנון איטלקי- לבבות הארטישוק מצופים בטמפורה, לצד עלי גפן פריכים ומוגשים על עלי אורז קריספיים. עם ציזיקי יווני של יוגורט עיזים ומלפפון גרוס וסחוט. טובלים את הארטישוק בציזיקי ונהנים מכל ביס וביס.


קלמארי ים תיכוני- קלמארי מטוגן מוגש עם איולי זעתר. שילוב ים תיכוני מקומי של ים והר הכרמל. מנה קריספית ומצוינת.

פילה בקר – מנת פילה עשויה בול במידה המדויקת. הבשר רך ועדין. מוגש לצד קרם סלק, פולנטה וכרישה. בן הזוג התלהב ואהב מאד וגם ביקש מהשף הוראות הכנה לבית. מנה מצוינת ואוהבי הבשר ייהנו ממנה מאד.

הגענו לקינוח- כיוון שאנחנו אוהבי שוקולד לא היה ספק במה נבחר וכמובן שבחרנו באוניקס צ'וקלט – מוס שוקולד חלב עם שוקולד לבן, עוגת ספוג שוקולד, טוויל סוכר ומקושט באוכמניות. חלום לאוהבי השוקולד. טרפנו!

קוקטיילים: בחרתי בקוקטייל על בסיס רום עם ליקר פסיפלורה, מיס אננס, מיץ לימון וסירופ אננס. קוקטייל מתקתק ומאד מוצלח. עוד טעמנו קוקטיילים של גרין ליידי על בסיס וודקה וקוקטייל הנקרא סטרוברי סאמר. קוקטיילים משובחים שליוו את הארוחה ועשו לנו שמח.



לסיכום: חווית בילוי במסעדה צריכה להיות יותר מאשר רק אוכל טעים וטוב. מסעדת ONYX הוכיחה לי שחוויה קולינרית מושלמת משלבת בין עיצוב, שירות ואוכל עילי ומחירים סבירים ונגישים. זו הייתה חוויה שהשתתפו בה כל החושים וההנאה הייתה רבה. טיפ ממני- הזמינו את המנות המיוחדות בסגנון טאפס בתפריט " שוטים טעימות מסביב לעולם" כי אלו המנות המאד יחודיות ומעניינות. לי אין ספק שזו מסעדה שנשוב אליה, יש עוד כל כך הרבה מה לטעום. ממליצה בחום להגיע ולחוות.

חשוב שתדעו שבימים א'- ה'- בין השעות 12.00-17.00 יש 15% על כל התפריט ושווה מאד לנצל זאת.

מסעדת ONYX- רחוב העצמאות 104 חיפה.

להזמנות: 04-6600600

פתוח-א'-שבת 12.00-24.00

לא כשר

אתר המסעדה- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

באינסטגרם- לחצו כאן

על היח"צ משרד יחסי הציבור של לימור כרסנטי

צילומים: ניסן גביש

גילוי נאות: היינו אורחי המסעדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה