רשומות

יום שלישי, 15 באוגוסט 2023

רוצים להכיר את תרבות האוכל בגליל? הכירו את "גלילוקה" שייקחו אתכם לסיורי קולינריה חווייתיים ואותנטיים

השבוע הוזמנתי להצטרף לסיור קולינרי מקומי בגליל אותו ארגנו דניאלה ודודי מ"גלילוקה". הצטרפתי בשמחה מתוך רצון להכיר מקומות חדשים ולא מוכרים בכפרי הגליל ולא תיארתי לעצמי מה אגלה.

זה היה מסע קולינרי חוויתי במיוחד שהפגיש אותנו עם בשלנים, שפים וקונדיטורים מצוינים. אנשים מרתקים שסיפרו לנו על המטבח הגלילי ועל מסורת הבישול המקומית והכירו לנו טעמים עשירים ומשובחים.

דניאלה, דודי ואנוכי

דניאלה ודודי העומדים מאחורי "גלילוקה" הינם בשלנים, חובבי קולינריה המציעים סיורי בוטיק קולינריים בגליל וסדנאות אוכל. הסיורים שלהם מיוחדים במינם כיוון שהם משלבים בין אירוחים ביתיים למקומות סודיים המוכרים רק למקומיים. אני לא הכרתי אף מקום אליו הגענו. עברנו בכפרים הציוריים, בסמטאות האבן העתיקות והגענו אל פינות חמד שהציעו לנו אוכל עשיר במסורת ובטעם. זה היה עונג גדול ומי שאוהב לאכול ואוהב לגלות מקומות נסתרים ומיוחדים, זה הסיור עבורו.

אם אתם מחפשים רעיון לאירוע מיוחד, ליום כיף עם המשפחה או החברים, לסדנה משפחתית, זו ההמלצה שלי! "גלילוקה" ותזכרו שאני זו שהמלצתי לכם עליהם.

יש לי גם הטבה עבורכם: 10% הנחה לכל מי שיזמין ויאמר שהגיע דרכי.

להזמנות: 054-663-8522

לאתר ולהזמנת סדנא או סיור- לחצו כאן

גלילוקה בפייסבוק- לחצו כאן

דניאלה דיין בפייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

היכן ביקרנו?

הפטיסרי של תאאר מרזוק בכפר אבו סנאן

תארו לכם ילד דרוזי, תלמיד מצטיין שמתקבל לכל המוסדות האקדמיים בישראל ובוחר דווקא בקונדיטוריה. בכפר מסורתי כמו אבו סנאן זה לא מקובל ולא יעלה על הדעת ואכן הוריו של תאאר סירבו בתוקף ואף גירשו אותו מהבית. אך תאאר לא ויתר על אהבתו לבישולים. הוא למד, התמקצע, עבר קורסים רבים באמנות הקונדיטוריה והחל לאפות בבית של חבר. לאחר זמן הבינו הוריו שבנם אוהב מאד את המקצוע שבחר והוא גם כשרוני מאד ועזרו לו לפתוח את הפטיסרי המעוצב ורחב הידיים בכפר.

הבורקס המדהים שטעמתי



בפטיסרי מאפים מלוחים משובחים, קרואסונים במילויים מפתיעים וצבעוניים, טארטים, פחזניות ועוד. ריח המאפים באוויר והכל מזמין וקורץ, כך שקשה מאד להחליט מה נטעם.

תאאר, מיאסה ואנוכי

טלפון: 04-6261487

פטיסרי תאאר באינסטגרם- לחצו כאן

הגבינות של מיאסה




מיאסה מה"גבינות של מיאסה" הגיעה לפטיסרי עם הגבינות הנהדרות שלה מעוספיא. מיאסה החלה בקטן. היא לימדה נשים איך להכין גבינות איכותיות מחלב הפרות שאביה גידל. הצעד הבא- הקמת מסעדה בחצר הבית שבה תגיש את הגבינות שלה. כיום, מגישים במסעדה ארוחות בוקר מושקעות המוכנות מחומרי גלם מקומיים וכמובן את הגבינות המהוללות.

טלפון: 052-708-8255

לאתר של הגבינות של מיאסה - לחצו כאן

הגבינות של מיאסה בפייסבוק- לחצו כאן

באינסטגרם- לחצו כאן

קפה לבנדר וגלריה

בבית מעוצב ומיוחד בכפר ג'וליס באווירה קלאסית אירופאית אבל ביתית וחמה, מגישים אוכל ביתי מסורתי, ממרחים שונים, סלטים מיוחדים ועוגות נהדרות. זהו קפה לבנדר וגלריה הפתוח רק בימי ששי ושבת לארוחות בוקר מיוחדות.



האירוח נדיב וחם, האוכל נפלא והחוויה מיוחדת במינה.

במרפסת בית הקפה

טלפון: 053-720-2234

לבנדר בפייסבוק- לחצו כאן

ויולה קפה קונדיטוריה

מהא הנו, עובדת סוציאלית שתחביבה היה אפיית עוגות, החליטה שהגיע הזמן להפוך תחביב למקצוע ופתחה בית קפה בסגנון צרפתי בכפר ג'וליס. האווירה במקום נעימה מאד והמאפים שמייצרת מהא מושכים את הלב והעין. טארטים, פאי, עוגיות ועוגות. כל מה שטעמתי היה איכותי ומשובח והשאיר טעם של עוד.






טלפון: 050-309-1275

ויולה בפייסבוק- לחצו כאן

ויולה באינסטגרם- לחצו כאן

אירוח דרוזי ביתי אצל נוהא מאדי

נוהא מאדי, מנהלת חשבונות במקצועה, החליטה יום אחד שהיא מגשימה חלום ועוברת לארח ולבשל בביתה. האוכל של נוהא כולו מעשה ידיה, החל מרסק העגבניות שהיא מכינה בעצמה וכלה בריבת הדובדבנים המשובחת. אצלה טעמתי מפתול –מנה של פתיתים ביתיים עם מרק מיוחד. טעמתי בורגול עם בשר ועלי גפן ממולאים ומופלאים. נוהא עורכת גם סדנאות בישול מסורתי ואותנטי.




ניתן להגיע לאירוח ולסדנאות בתיאום מראש.

טלפון: 050-575-8299

נוהא מאדי בפייסבוק- לחצו כאן

מסעדת EBISU  בירכא

מחפשים סושי בגליל? יש! מסעדת EBISU מתמחה באוכל אסייתי. סניה שמצאה את עצמה בזמן הקורונה מובטלת מעבודה, החליטה להתחיל להכין סושי. יחד עם אחותה התחילו בטייק אווי ואנשי האזור התלהבו. הצעד הבא היה לפתוח את המסעדה וכיום מעסיקים במקום 24 עובדים ומגישים מבחר מאכלים אסייתיים וכמובן סושי.






טלפון: 050-246-3288

EBISU  בפייסבוק- לחצו כאן

באינסטגרם- לחצו כאן

וסיום מתוק עם "לה שוקוליטה" מפקיעין

ווארד מוהנה מהנדס תוכנה מהייטק, החליט שהוא עובר לאהבתו האמיתית השוקולד. הוא התמחה באיטליה, שוויץ ובלגיה והקים מפעל קטן לשוקולד בפקיעין עיר מולדתו ולד בית קפה המציע טראפלס ופרלינים עבודת יד. יש פרלין כנאפה ופרליני קינדר וטראפלסים של פיסטוק ופררו אגוזים ועוד.

ווארד מוהנה


ניתן להגיע לסדנאות שוקולד במקום שבו לומדים את תהליך הכנת הפרלינים ומכינים שוקולדים. אפשר לשלב ביקור במפעל ואחר כך ליהנות בבית הקפה מהטעמים המיוחדים. אני טעמתי חלק מהפרלינים הייחודיים והטעמים נפלאים.

לאתר של לשוקוליטה –לחצו כאן

באינסטגרם- לחצו כאן

לסיכום: אחד הסיורים המרתקים והחווייתיים בהם השתתפתי. מקומות בלתי מוכרים ומיוחדים ואירוח יוצא מן הכלל של אנשים שהחליטו לממש את חלומם הקולינרי. כל מה שטעמתי בסיור היה טעים מאד ועורר רצון לבקר שוב באותם מקומות. ניכר היה ש"גלילוקה" חשבו על כל פרט ופרט ובנו סיור עשיר ומלא ריחות וטעמים.

משתתפי הסיור

ממליצה בחום להירשם בהקדם לאחד הסיורים המיוחדים שלהם ומזכירה שיש לכם הטבה מיוחדת של 10%.

להזמנות: 054-663-8522

לאתר ולהזמנת סדנא או סיור- לחצו כאן

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה