רשומות

יום שני, 11 בספטמבר 2023

הארוחה הסודית הכי מקורית וטעימה בצפון. הכירו את השף יוסי הייב

אם אתם מחפשים חוויה קולינרית איכותית, מעריכים יצירתיות ומקוריות באוכל, אוהבים לנסות טעמים מורכבים, קבלו המלצה אשר עבורה שווה להגיע עד הצפון, לגינתו הפרטית של השף יוסי הייב, הנמצאת בקרית שמונה. שם תחוו ארוחת שף מגינת הירק לשולחן, כמוה עוד לא טעמתם. פקעיות הטעם בלשון יזהו עושר טעמים והשילוב יהיה מושלם בזכות יכולותיו של השף.

הגעתי לארוחה יחד עם צוות "גלילוקה" דניאלה ודודי העורכים סדנאות וסיורי אוכל קולינריים (גלילוקה בפייסבוק- לחצו כאן ) הם שהזמינו אותי לבוא איתם ולחוות ארוחה מיוחדת במינה שגרמה לכולנו להיות שוב ושוב מופתעים מכל מנה, מאופן הגשתה האסתטי והמרהיב, מהטעמים השונים, מההשקעה והמקוריות. זו הייתה אמנות לשמה.

השף יוסי הייב, דודי, אני ודניאלה

השף יוסי הייב הוא אוטודידקט יצירתי שמעולם לא למד קולינריה באופן מסודר. את ידיעותיו רכש מקריאה יומיומית בנושאי קולינריה ועבודה מעשית במטבח, החל בגיל צעיר. את מרבית חייו הבוגרים בילה במטבח, התחיל כטבח במסעדות שונות באזור הגליל העליון ולאחר מכן פנה לדרך עצמאית כשף פרטי באירועים ובארוחות פרטיות.

יוסי הוא בן לאב בדואי משבט אל הייב ולאם בריטית שהגיעה לארץ כמתנדבת ונישאה לעלי. הייחודיות הזו ניכרת גם באוכל שהוא מכין. מצד אחד- החיבור לאדמה ולשפע שהיא מניבה ומצד שני- המסורת הקולינרית האירופאית.

חומרי הגלם בהם הוא משתמש מגיעים מגינת הירק שלו ולכן תפריט הארוחות משתנה לפי העונה ולפי מה שגדל כעת בגינה. גינת הירק אותה מטפחים עלי ויוסי מניבה ירקות ועשבי תיבול נהדרים. ביום ביקורנו בגינה גילינו מלפפונים עשירים בטעם, לוביה, חצילים בלאדי, דלעות והמון עשבי תיבול שונים. לאחר מכן בארוחה שהכין לנו יוסי גילינו את הירקות ועשבי התיבול אותם ליקט יוסי בגינה. סגנון הבישול הזה המבוסס על ליקוט (גם של צמחי בר בעונה) מבטיח ארוחה שהטריות שלה אינה מוטלת בספק וכך גם המקוריות והיצירתיות שיש בה ובמנות אותן הוגה. "חשוב לי " אמר לי השף " שבכל מנה יחוש הסועד טעמים שונים מתוק, מלוח, חמוץ, מר ואולי השילוב יפתיע גם בטעמים נעלמים. המתכונים שלי משתנים כל הזמן וכך גם הטכניקות, מתוך רצון להגיע לטקסטורות מפתיעות"







ואכן, בארוחה שהכין לנו השף יוסי הייב חווינו כל זאת ויותר. כל מנה הייתה מפתיעה, יצירתית, רעננה וייחודית. אף אחת מהן לא הייתה דומה למנות אחרות שטעמנו והחוויה הייתה מדהימה.

בגינה של השף

מה אכלנו?

התחלנו עם מאפה מאנקיש של סומק טרי (שהגיע מגינת הירק) עלי תרד, בצל ושום ירוק לצד סלט תאנים עם גבינת בושה, חסות, ריג'לה, ג'רג'יר, ליים ורוטב וינגרד ודבש מותסס, עם קרם פרש ליד. כשמתחילים עם מנות מדהימות שכאלה, תוהים מה יכול להתעלות עליהן. הסלט היה עשיר, עלי הירק הטריים התפצפצו בפה, הגבינה הנהדרת והרוטב הוסיפו לטעם המתוק, מלוח, חמצמץ. בצענו מהמאפה החם והטרי ונהנינו מכל ביס וביס.




שמים לב להגשה המדהימה והאסתטית?

המנה הבאה סלט של מנגו בוסר עם גבינה צ'רקסית מעושנת. פרוסות דקיקות של מנגו ומתחת קמבוצ'ת מנגו. זו הייתה מנה מפתיעה בטקסטורות השונות של המנגו ובטעמים המשתלבים שיצרו הרמוניה עם הגבינה המעושנת.

השף בפעולה

המנה הבאה הוגשה על אבני בזלת מהאזור ונראתה מרהיב. שילוב של חציל כבוש, חציל עטוף בפולנטה עם פרמזן, עירית וליים לצד תבשיל קפונטה של חציל וסלסת עגבניות וצמחי ראשד. מנה שלא רק נראית נפלא אלא גם טעמיה מופלאים.



המנה הבאה: סשימי טונה אדומה לצד טאבולה בורגול ואבוקדו. למעלה ריבת לימון וורדים מעוטרת בפרחי נענע וקציפת רביון. שילוב של טעמי הדג עם האבוקדו ומתיקות הריבה, פרחי הנענע וחמיצות הקציפה. אמנות ממש.


טורטלינים ממולאים בבשר כנפי עוף, עלי מלוחייה מהגינה בסלסת לימונים כבושים ורימונים בציר מרק עוף. כל ביס עונג. כולנו מלאי התפעלות.


מנת קבב מוסר ים וזיתים סוריים, עטוף בעלי גפן באופן שכמוהו עדיין לא ראיתי, לצד סלט קטן של עשבי תיבול ופטרוזיליה ברוטב של ענבי איזבלה, יוגורט וחמאה. מושלם! נגמרו המילים לתאר את הטעמים שהשתלבו באופן מופלא.



מנת בשר שייטל עם במיה טרייה מוקפצת קלות, תירס טרי לבן מתוק וחמאת כורכום. מתוחכם, יצירתי, כל כך טעים ומוצלח. שוב שילוב של טעמי מלוח, מתוק, מר במנה מושלמת.


הקינוח: גרניטה אבטיח עם ליים על בסיס פנקוטה עם הל, בזיליקום ותבלינים נוספים ומעל נגיעות לאבנה. קינוח נפלא, מרענן, מפתיע ועשיר בטעמים.


לסיכום: ארוחת הפלאים בגינתו של השף יוסי הייב הצליחה להפתיע בגדול. כל מנה הייתה מיוחדת מקודמתה, כל מנה הביאה טעמים אחרים ואתגרה את חוש הטעם. שילוב כזה של מנות עדיין לא טעמתי ואני כבר מצפה לארוחה נוספת בחורף, עם תפריט חורפי, כי זה, בוודאי, יהיה לא פחות מדהים וטעים.

ניתן להזמין את השף יוסי הייב לביתכם לארוחה. הוא מגיע עם כל חומרי הגלם ובונה תפריט ייחודי בהתאם לעונה ולצומח בגינה. המחיר: החל מ- 350 ₪ לאדם ועד 60 איש.

ניתן להגיע לארוחה בגינת השף. המחיר 350 ₪ לאדם, כולל הכל. אפשרי עד 12 איש.

הזמנות: 050-4450-44

לאתר של WILD TO TABLE לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

שף יוסי הייב באינסטגרם- לחצו כאן

.

 


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה