רשומות

יום שני, 9 בספטמבר 2019

מסעדת 'רפאלו ' בקריון- אוכל איטלקי קלאסי וכשר עם נגיעות מודרניות



מסעדת 'רפאלו' בקריון קריית ביאליק היא האחות הכשרה של מסעדת 'רפאלו' בקסטרא חיפה. יש גם סניף נוסף הנמצא בעין שמר במתחם אלונית. האוכל המוגש ברשת הידועה והמשובחת הוא אוכל איטלקי קלאסי עם נגיעות מודרניות עכשוויות. אכלתי מספר פעמים הן בסניף שבקסטרא והן בסניף שבקריון ותמיד נהניתי מהאוכל הטעים, מהשרות היוצא מן הכלל ומהאווירה הנעימה.





                   המלצרית החמודה והחייכנית היא חן.

הפעם, הגעתי למסעדה הוותיקה כדי לסקר את התפריט ולהתוודע למגוון המתחדש של מנות איטלקיות משובחות. מיקום המסעדה הוא אידאלי. נוח, מרכזי וללא בעיות חנייה. המסעדה משרה אווירה נעימה כבר בכניסה. אי אפשר להתעלם מהנברשות היפהפיות ומריהוט העץ הקלאסי והחמים. על המסעדה חולש בר מרכזי מרשים ואחד הקירות עמוס בבקבוקי יין איטלקי, רטבים מיוחדים ופריטי בישול עתיקים.

למסעדה 2 קומות ומרפסת נעימה וממוזגת. בקומה העליונה ניתן לערוך אירועים פרטיים, ישיבות וכנסים. כפי שציינתי בפתיח, המסעדה כשרה וחלבית. תמצאו בה תפריט מגוון הכולל ארוחות בוקר, פיצות, מנות פסטה, סלטים, מנות ראשונות קלאסיות ומנות עיקריות של דגים מסוגים שונים. כמובן, מבחר קינוחים ובהם הטירמיסו הידוע, קוקטיילים מיוחדים ועוד. מוצרים רבים מייבאים מאיטליה, הפסטות נעשות במקום ידנית וטריות המזון ואיכותו משמעותיות ועקרוניות.

זכייניות המסעדה הן 3 נשים גלית אביצרור, לירז סירין ונטלי אוחיון. הן מנהלות את המסעדה במקצועיות ובהצלחה. לדעתי, הטאץ' הנשי ניכר הן בשירות המוקפד והנעים והן באסתטיות של המנות. המלצרית ששירתה אותנו, חן שמה, הייתה פשוט מקסימה. אדיבה וקשובה.

מה בחרנו לאכול?

התחלנו עם מנה קלאסית מהמטבח האיטלקי ארנצ'יני- אלו כדורי ריזוטו שמולאו בגבינת מוצרלה ופטריות פורצ'יני. כדורים קראנצ'יים וטעימים מאד. הוגשו על מצע של קרם פרש, שמן זית, זיתי קלמטה, פרמז'ן מעל ופטרוזיליה. (44 ₪) מנה שאין לוותר עליה, כי כך נכנסים לאווירה האיטלקית הטעימה והמיוחדת.




המנה הנוספת הייתה קרודו דג ים (סוג של סביצ'ה) קוביות דג ים טריות, שרויות במשרה של קרם פרש, שמן זית ולימון. מעל ומסביב זרעי עגבניות, טפנד זיתים, צ'יפס בצל, אגוזי לוז, צנוניות, צנוברים, בצל סגול ובזיליקום. מוגש יחד עם מקל פרמז'ן (54 ₪) כאוהבי דגים וסביצ'ה, זו אחת המנות היותר טעימות שאכלתי. הצנוניות מוסיפות פריכות והאגוזים הקצוצים את הקראנצ'יות. הטעמים משתלבים למנה איכותית וטעימה ביותר.




וויתרנו על הסלטים בצער וגם על מגוון הפסטות והפיצות. הפעם, החלטנו לטעום ממנות הדגים במסעדה. אבל, אני חייבת לציין שכדאי ושווה לטעום מהפיצות המצוינות למשל: פיצת בטטה ביאנקו שאכלתי בפעם קודמת או מנת הפפרדלה מלנזנה והפפרדלה תרד וסלמון שהן משובחות.

רעננו את החייך עם סורבה פירות נחמד ומרענן והמשכנו לעיקריות.



מנות עיקריות:

בחרנו במנת הדגל הידועה סלמון וריזוטו פורצ'יני. מנה של פילה סלמון המוגש על מצע ריזוטו פטריות, יין לבן, חמאה ופרמז'ן (109 ₪). הריזוטו היה עשוי כהלכה, הסלמון צרוב קלות ובלי שייבשו אותו למוות. יחד עם היין והפרמז'ן זו הייתה מנה נהדרת. עשירה, טעימה ומוצלחת מאד.



המנה הנוספת: לברק רביולי נרו טומאטו. זו הייתה ההזדמנות לטעום גם דג וגם רביולי. אני אוהבת את דג הלברק כיוון שהוא עסיסי מאד ובעל טעם עדין וכמעט ללא עצמות. כאן הוא הוגש ברוטב חמאת מרווה, קונקסה עגבניות (שיטת חיתוך העגבנייה לקוביות), קונפי שום וטימין, על מצע של רביולי שחור במילוי עגבניות. (107 ₪) מנה מיוחדת, מלאת טעמים וניחוחות. הרביולי היה מעולה והדג עשוי בזהירות כך שנותר עסיסי וטעים.



אם תשאלו אותי על מה מבין 2 מנות הדגים אני ממליצה, לא אוכל לענות. שתיהן היו משובחות וטעימות מאד וגם בן הזוג אמר שאי אפשר לבחור ביניהן.

לקינוח החלטנו ללכת על שוקולד. נכון, יש מנות מיוחדות יותר בתפריט וחן החמודה המליצה לנו על ברולה פיסטוק. אבל, הלכנו עם הלב שאמר שוקולד!

נמסיס- עוגת שוקולד רכה ונימוחה שלוותה בקרם מסקרפונה, גנאש שוקולד חם, טוויל שוקולד קראנצ'י וגלידת ווניל. (41 ₪) אין הפתעות בקינוח הזה. שוקולדי, מתוק ומצויין.




נוטלה- גלידת שוקולד נוטלה איטלקי יחד עם שערות חלווה, אגוזי לוז וגנאש שוקולד אגוזים. (39 ₪) וואי, איזה קינוח טעים. אוהבי שוקולד וגלידה ייהנו ממנו כמונו.



את הארוחה ליווינו בקוקטיילים משובחים של POMPEII  - גליאנו אפרטיבו, נגריטה לבנה, רוטן פסיפלורה, לימון סחוט ומנגו (42 ₪) ו-TARANTELLA- ג'ין הנדריקס, בזיליקום, רוטן אפרסק, לימון סחוט. (43 ₪) אל תוותרו. תענוג.

לסיכום, ארוחת רבת טעמים ומענגת. כל מה שטעמנו היה משובח וטעים מאד. הבחירה בדגים הוכיחה את עצמה ולא לוותר על הקוקטיילים. אני עדיין מצטערת שלא טעמנו מקצת ממנות הפסטה והפיצה, אך יש גבול ליכולת הקיבול שלנו. בפעם הבאה.


'רפאלו' בקריון- דרך עכו 192 קריית ביאליק
טלפון: 04-8774367
ימים א'- ה'- 9.00-23.30
יום ו- 9.00 ועד שלוש שעות לפני כניסת השבת
שבת- 45 דקות אחרי צאת השבת ועד 23.30.

לאתר מסעדת רפאלו בקריון - לחצו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה