רשומות

יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

לקראת פסטיבל "חוויה בכרם ה-6 " שיתקיים ב-3-4.10 ומרוץ הבוז'ולה הראשון סיירתי במועצה האזורית גזר וגיליתי פינות חמד, יקבים ונופים



פסטיבל חוויה בכרם ה-6 תכף כאן. הפסטיבל יתקיים השנה בתאריכים 3-4/10/19 במועצה אזורית גזר. השנה יתקיים גם מרוץ הבוז'ולה הבינלאומי הראשון ב-4/10 שמושק לראשונה יחד עם הפסטיבל.

ערב פתיחת הפסטיבל ב-3/10 יתקיים מופע מרכזי ויריד יקבים מומלץ ביותר, במרכז המבקרים של יקבי ברקן עם אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק ומזי כהן. . כדי להשתתף יש להירשם ולרכוש כרטיסים באתר מועצת גזר. לחצו כאן להרשמה

יחד עם קבוצת עיתונאים ובלוגרים סיירנו בחבל הארץ היפה בו שוכנת מועצת גזר. בין שדות חיטה, כרמי זיתים, כרמי יין גיליתי מקומות מיוחדים ומזמינים, עליהם אפרט בהמשך. הפסטיבל מהווה הזדמנות מצוינת להגיע, לחוות, להשתתף ולהכיר מקומות קסומים ואני ממליצה על כך בחום.

מרוץ הבוז'ולה הבינלומי הראשון ב-4.10

מרתון הבוז'ולה הצרפתי מגיע לישראל ב-4.10 , פעם שנייה בהיסטוריה שיוצא מצרפת - עם 3 מקצים של 21 ק"מ (חצי מרתון), 12 ק"מ ו-5 ק"מ. בהתאם למסורת הצרפתית, גם בארץ יעבור המרתון דרך מסלול היקבים, ביניהם יקבי ברבדו, הרצברג, בראון, בן נון, יערה, בזק, ברקן. מאחורי ההפקה עומד מרתון ישראל שבשיתוף מנכ״ל מרתון הבוז׳ולה הבינלאומי הצרפתי, שמתכוונים להמשיך את מסורת הריצה בתחפושות מושקעות, הצבת תחנות טעימות ליין וכיבוד איכותי, מתחמי מוזיקה להפוגות בריצה, מסיבות ריקודים מקומיות ועוד. 
לו"ז האירועים המלא: חמישי (3.10) ארוחת פסטה וחגיגות פתיחת הבוז'ולה 20.00, שישי (4.10) 05.00 פתיחת מתחם + Expo.  הזנקות: 06.30 21 ק"מ, 07.00 12 ק"מ, 07.30 5 ק"מ, 08.00 שוק איכרים, 09.45 הופעה של מרשאל מרין, 11.00 – French Party מסיבת הבוז'ולה המסכמת.
כל הפרטים באתר מרתון ישראל: www.marathonisrael.co.il
מירוץ הבוז'ולה הראשון באדיבות מרתון ישראל צילום איתמר גרינברג 
מירוץ הבוז'ולה הראשון באדיבות מרתון ישראל

יקבים באזור בהם כדאי לבקר ולטעום מהיינות המצוינים
יקב ברקן – קיבוץ חולדה 

יקב ברקן הוקם בסוף המאה ה-19 וכבר בתחילת דרכו התמקד באיכות הענבים. 
זנים איכותיים הגיעו מכל העולם וניטעו בכרמים של ברקן בכל רחבי הארץ. כיום יש ליקב עשרות זנים הפרוסים במעל 10,000 דונם כרמים, כאשר כל זן מותאם לאזורי הגידול הטובים ביותר עבורו. כיום ברקן נחשב ליקב הגדול בארץ ומייצר 15 מיליון בקבוקים בשנה.
ליקב מרכז מבקרים מרשים בו מתקיימים סיורים, טעימה חווייתית, אירועי יין והופעות. 
בפסטיבל: ערב פתיחת פסטיבל חוויה בכרם יתקיים ברחבת יקבי ברקן שם יתארחו יקבי האזור לאירוע השנתי של המועצה . בתוכנית טעימות יין, יריד אומנים וחקלאים של המועצה ומופע מרכזי של האמנים אלון אולארצ'יק, דני ליטני ומזי כהן. 
ביום המחרת יוזנק מרוץ הבוז'ולה מרחבת יקבי ברקן אשר תהפוך לקרנבל אחד גדול של רצים, תחפושות, דוכנים וביתני מזון ומזכרות לנוחיות החברים והמשפחות שימתינו לרצים. בסיום המרוץ יתקיים מופע שאנסונים וטקס הכרזת המנצחים. 

יקב ברבדו – כרמי יוסף



ביקרתי ביקב המקסים וטעמתי מיינותיו. מקום מיוחד, שלו ומהנה מאד להתארח במרכז המבקרים.
היקב נמצא על כביש 44 סמוך ליישוב כרמי יוסף, והוא היקב היחיד בארץ השוכן בלב הכרמים.
הייננים, פרופ' בן עמי ברבדו ופרופ' עודד שוסיוב, חברי הסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית בירושלים, החליטו בשנת 1999, לממש את הידע הרב שצברו בגידול ענבים וייצור יין, והקימו את יקב כרמי יוסף המייצר את יינות ברבדו. ששמם הולך לפניהם בארץ ובעולם. 
במרכז המבקרים של היקב מתקיימים בנוסף לטעימת יינות, ימי גיבוש לחברות, ישיבות מנהלים, הרמות כוסית, מפגשי חברה, הדרכות יין ועוד.   
ניתן לרכוש מארזי יין מהודרים לחגים ולאירועים שונים. 
כל היינות כשרים!
היקב פתוח בימים א-ה בתאום מראש  050-2207022ובימי שישי בין השעות  11:00-14:00 





את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצה של ה-12 וה-21 ק"מ . 
במקום תהיה תחנת התרעננות, הרכב מוסיקה , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה" 
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהנחה מיוחדת למשתתפי המרוץ. 

יקב בן נון – כפר בן נון 
יקב בן נון הוא יקב בוטיק איכותי המייצר 15,000 בקבוקים בשנה. היקב שוכן בכפר בן נון אשר במועצה האזורית גזר. את היקב הקימו אדי גנדלר פורש  מערכת הביטחון בוגר  Mba בתוכנית Kellog הבינלאומית ומנכ"ל CDI המרכז לחדשנות דיגיטלית  שבאוניברסיטת בן גוריון וד"ר דני יניב רופא במקצועו, אשר נשבו  בקסמי עולם היין ובחרו ללמוד את הנושא לעומק ולהקים יקב. 

ביקב מתקיימים אירועי יין וערבי מוסיקה וניתן לבקר בתיאום מראש בלבד. 


את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים  ה-12 וה-21 ק"מ . 
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה" 
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ. 

יקב הרצברג – מושב סתריה 
פרופ' מקס הרצברג, אנג'ל מוביל בתעשיית הביומד הישראלית, הצטרף ב2007 כדירקטור לחברת MND  העוסקת בפיתוח ערכות לזיהוי נגיפים.
הרצברג היה ממקימי חברת אורג'ניקס שנרכשה ב-1996 על-ידי אינוורנס האמריקנית. עם הכסף מהאקזיט הקים חממה פרטית שכללה את החברות Molecular Cytomics, Verta ו-VBL והיה בין המתמודדים על ניהול חממת מדעי החיים של המדען הראשי. היום הוא עוסק בהשקעות במדעי החיים, בתמיכה ובייעוץ ליזמים וכן בניהול חברת ספאל, המפתחת תרופה לסרטן.
במקביל לעיסוקיו בתחום המדע, בשנת 2006 נטע פרופסור הרצברג כרם במושב סתריה ופתח יקב בוטיק. 
היקב כשר ופתוח לקהל הרחב בתיאום מראש. 0544257381 כשר 
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים ה-5 ה-12 וה-21 ק"מ . 
במקום תהיה תחנת התרעננות, הרכב מוסיקה , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה" 
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המרוץ.

יקב בראון – כפר שמואל 

יקב בראון שוכן בכפר שמואל, בעלי היקב דניאל ודינה בראון אשר נשבו בקסם היין לפני שנים רבות וב2009 בחרו ליישם את אהבתם ליין. 
ייצור יין לצריכה ביתית, יין משזיפים או ליקר פירות היה מאז ומתמיד חלק מהמסורת המשפחתית של משפחת בראון בחצר הבית בחולון ועוד קודם בכפר בסלובקיה, בה ייצרו יין ושיכר במרתפי הבתים מענבים ופירות שגידלו התושבים. מסורת ייצור היין לוותה בתרבות שתייה מפותחת בה בכל ארוחה הוגש יין אדום או לבן ללא תוויות שנמזג ביד רחבה לכל בני המשפחה. דניאל שנחשף ליין ולתעשיית היין בסיוריו ביקבי בוטיק בארץ ובעולם, במיוחד באיזור טולוז שבצרפת, החליט לטעת כרם ו”לצלול לעולם היין”. לאחר בדיקות והתייעצויות עם מומחים נטע ענבי מרלו ופטי סירה באדמות השחורות של כפר שמואל, ה’טרואר’ המשובח של אזור סיידון - גזר. 

היקב מייצר יינות יבשים זניים: מרלו, פטי סירה, פרנץ’ קולומברד ופטי ורדו. המתיישנים במיכלי נירוסטה, בחביות עץ אלון אמריקאי ובבקבוקים במשך שנתיים. יינות היקב כשרים.
ביקב מתקיימות טעימות וניתן לקיים סיור בכרם, בתיאום מראש - 054-4226883
כשר 
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים ה-5 ה-12 וה-21 ק"מ . 
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה" 
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ. 

יקב בזק – כרמי יוסף 


ביקרתי ביקב בזק והתארחתי בביתו של חנן בזק לטעימות יין וגבינות. חנן ערך לנו סיור ביקב הבוטיק שלו.
יקב בזק הוקם ע"י חנן בזק  בשנת 2006  במרתף ביתו ברחוב הורד 21 בכרמי יוסף, ובעזרתו של חבר יקר, שלמה כהן ז"ל שהיה מנכ"ל המכון הישראלי ליין. ביתו משקיף על נוף רחב ידיים לכיוון מערב שבמרכזו עשרות דונמים של כרמים, הנטועים על קרקע גירית אבנית, שחלקם שייכים למשפחת בזק. בבעלות המשפחה כ400 דונם כרמים לענבי יין ומאכל בשרונה שבצפון הארץ ובכרמי יוסף, המוכרת לנו כ"אדמות סיידון". בנוסף, בבעלות המשפחה כרם עצי זית מהם מיוצר שמן הזית של היקב ומטעים של נשירים. 
בביתם שבכרמי יוסף, מארחים חנן ומשפחתו לטעימות יין המלוות בגבינות תוצרת האזור, שמן זית וזיתים המיוצרים במקום אל מול נוף עוצר נשימה. 
היקב פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע – בתיאום מראש בלבד. ניתן להזמין גם סיורים בכרמים.
כשר 
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצים ה-12 וה-21 ק"מ . 
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה" 
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ. 






יקב יערה – כרמי יוסף 
יקב יערה הוא יקב בוטיק קטן ואיכותי בבעלותם של שמוליק עובדיה היינן ורעייתו הדר עובדיה מורה לאנגלית וצרפתית אשר מהווה את לב העשייה של היקב. היקב הוקם כהמשך ישיר ללימודי הייננות שעברו בבית הספר ללימודי יין "שורק" אשר בקיבוץ נחשון ומוגדר גם כיקב שירות, שם הם ממשיכים לייצר את ינותיהם המשובחים.
טיפ היין של שמוליק " ייצור היין מרומם את הנפש ושתייה מרגיעה את לב האדם"
הביקורים בתיאום מראש בלבד. 077-9150501, 0507531939  
את היקב תוכלו לפגוש במסלול הריצה במקצה של ה-21. 
במקום תהיה תחנת התרעננות, עמדת DJ וריקודים , כיבוד קל וכמובן טעימת יינות היקב ב"קטנה" 
בסיום המסלול תוכלו לפגוש את היקב שוב במתחם יקבי ברקן שם יימכרו יינותיו בהחה מיוחדת למשתתפי המירוץ. 
יקב וחווה רד פואטרי – כרמי יוסף 
יקב רד פואטרי (שירה אדומה) שוכן אף הוא על כביש 44 למרגלות הישוב כרמי יוסף. היקב הוא יקב משפחתי הנמצא בבעלותם של דובי ואורנה טל. דובי הוא איש אדמה בכל רמ"ח אבריו המגדל ענבי יין ומאכל וופירות נשירים. 
​ייצור היין שזור במשפחה מדורי דורות. אבי סבו של דובי הקים את יקב הגת ברחובות, סבו היה בין מקימי כרמל מזרחי ואביו הקים את ראשון יקבי הבוטיק במקווה ישראל - היקב נקרא "כרמיה" וייצר יינות מפורסמים כמו הואן פו וברנדי קרל נטר. יינות היקב ייחודיים בטעמי הפרי, בגוף ובצבע העמוק. כל היינות מיוצרים מענבי היין הגדלים בחוות טל - למרגלות תל גזר, באדמה גירית, השקייה מועטה וביבול נמוך. הבציר ידני ומוקפד. היינות מיושנים כשנה וחצי בחביות עצי אלון צרפתי ואמריקאי בהתאמה לזן. היין יוצא לשיווק לאחר התיישנות של שנתיים.
היקב פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע אך מומלץ לתאם מראש        0505-406084

היכן לאכול במהלך הפסטיבל

אמליץ על 2 מקומות בהם ביקרתי וטעמתי ממאכליהם.

"טעמים בטבע"  במושב ישרש
אכלנו במקום ארוחת בוקר עשירה ונהדרת. סלטים, מאפים, גבינות, ביצים. דבר לא היה חסר כפי שאתם רואים בצילומים. משפחת לוי בעלי המקום היא משפחה חקלאית שורשית אשר בבעלותה גידולי שדה ולולים. המשפחה אוהבת לארח ובשל כך הקימו את "טעמים בטבע". אפרת לוי סיפרה לנו על שיתופי הפעולה עם החקלאים באזור והתוצרת הטרייה שהם מביאים. בימי ששי יש במקום בופה מגוון בסגנון הכל כלול במחיר 180 ₪ לזוג. מומלץ ביותר. כמו כן ניתן לבקר עם הילדים בלול הסמוך ולאסוף ביצים. המקום כשר.







"קייטרינג שדות איילון" בקיבוץ שעלבים
קיבוץ שעלבים הוא קיבוץ שיתופי דתי ובו פועל חדר האוכל והקייטרינג. אכלנו ארוחת צהריים עשירה ומגוונת המתובלת בסיפורים על הקיבוץ, הקמתו והאירועים שחוו בני הקיבוץ שחיו בקרבה לגבול. הארוחה בסגנון מזנון והיא כשרה. מגוון סלטים, בשרים וקינוחים ברמת איכות גבוהה ובמחירים הוגנים.
ביום מרוץ הבוז'ולה יתקיים במקום יריד מכירות אוכל לקראת שבת, בחדר האוכל של הקיבוץ.






היכן לטייל- הצעה לטיולים

מסלול 1 - כביש 411 בין צומת חולדה לצומת ביל"ו

נתחיל את הבוקר באנדרטת חיל ההנדסה השוכנת בלב חורשה הפרושה לרגלי שדות חיטה מוריקים, בכניסה לישוב משמר דוד. במקום תפגשו את יפעת צוקרמן היזמית שהקימה את "פק"ל קפה", תחנת התרעננות וחברותא אשר תקבל את פניכם בחיוך וקפה איכותי כדי להתניע את היום. 
מכאן נמשיך לביקור בגבעת הפסלים הלא היא גבעת חולדה הערבית, המשקיפה אל נוף מרהיב של שפלת יהודה, בגבעה זו הקים הפסל, גדי פריימן גן פסלים מרהיב ובו מוצגות עבודותיו. במרכז הגבעה עומד בית שככל הנראה היה בית המוכתר של חולדה הערבית. אשר שופץ ומשמש כיום כגלריה וסדנת עבודה. גדי הוא יוצר בעל מוניטין חוצה גבולות ועבודותיו מבוקשות ומוצגות במקומות רבים בארץ ובחו"ל.
איך מגיעים ? (לבעלי רכב 4*4   אפשר לנסוע מהשטח (יש שילוט) או דרך הישוב (עוברים את השער והפניה הראשונה ימינה לשביל עפר מסודר) בקצה העלייה תגיעו לגן פסלים מרשים ומרגיע הצופה על נופי שפלת יהודה. 
בתיאום מראש, גדי פריימן - צור קשר: 0507231924

מקום טוב לפיקניק
נחזור חזרה לכביש 411 ונמשיך לכיוון יער חולדה ובית הרצל 
יער חולדה נקרא גם יער הרצל. היער ניטע לראשונה בשנת 1907 סביב חולדה הישנה לזכרו של בנימין זאב הרצל, חוזה מדינת היהודים שנפטר בשנת 1904 ללא שהספיק לבקר בו.  יער חולדה הוא היער הנטוע הראשון של הקרן הקיימת לישראל. בשנת 1909 עת התחילו הנטיעות, נבנה במקום בית מפואר הלא הוא "בית הרצל" המספר את מורשת החווה מאז קומה ועד היום. בחווה נמצאת האנדרטה לזכרו של אפרים צ'יזיק, שנפל במאורעות תרפ"ט בהגנה של חוות חולדה. האנדרטה נבנתה על ידי הפסלת בתיה לישנסקי. עוד ניתן לראות במקום את המשאבות ששימשו לקו אספקת המים לירושלים במלחמת העצמאות. 


הגיע הזמן לשתות משהו ...
נפסע בלב הכרמים לכיוון צפון אל מרכז המבקרים של כרם ברקן / זאפה, ונהנה ממגוון פעילויות לכל המשפחה.  במהלך חול המועד המרכז יהיה פתוח לסיורים לקהל הרחב ויתקיימו בו סדנאות יין, פעילויות יצירה לילדים ובכל ערב יתקיים פסטיבל הופעות. הפעילות בתשלום. לתיאום והזמנות – 08-9988783 

בקיבוץ חולדה בו שוכן היקב, תוכלו לבקר במטעי חולדה ולטעום שמן זית מקומי, לבקר בגלריה של דינה דודאי אמנית הקרמיקה, ולהצטייד בעציצים פורחים מרהיבים ב"איגלו גארדן". 
מטעי חולדה – 08-9445726, 050-7300670
גלריה דודאים – 052-8322185
איגלו גארדן – 052-3918223

קצת מורשת 
המשיכו בכביש 411 צפונה לאחר גשר הרכבת, תראו כניסה לשביל עפר משמאלכם, עליכם לעשות פרסה בהמשך הכביש (קו לבן) ולפנות ימינה לאתר דיזל חולדה ע"ש שמואל קנטור, כאן תוזמנו למסע בעקבות המים לירושלים, תבקרו בבונקר תת קרקעי בו נמצאת תחנת דיזל היסטורית, שהיא בין תחנות המים הראשונות שאיפשרו את אספקת המים לעיר ותגלו כמה עובדות מעניינות על אספקת המים לעיר הבירה שלנו. האתר אינו מונגש. 
לתיאום ביקורים  03-9388961 

מסלול 2
כביש 40 בין צומת ביל"ו לרמלה – תנו ליצירתיות שלכם מקום 

נפתח את הבוקר ביישוב מצליח בו שוכן גן קסום "בוסתן שושן" שהוקם ע"י בני הזוג שושן ז"ל. כיום הבוסתן מנוהל ע"י שלומית הבת של בני הזוג שושן וחבצלת שהפכה כבר לבת בית. בשנים האחרונות הפך הגן לאבן שואבת למשפחות וקבוצות המגיעים ליהנות מעצי הפרי ומחוויה מרגיעה. 
החוויה כוללת סירטון, יצירה לילדים "משה בתיבה" סיור מודרך ומקצועי הכוללת טעימת פירות  במהלך הסיור ולקינוח תה צמחים. 
במהלך חול המועד פסח יתקיימו סיורים בתאריכים הבאים : 1/4, 2/4 , 3/4, 4/4, 5/4,  שימו לב כי מתקיים רק סיור אחד ביום בשעה 10:00 בבוקר .הפעילות כרוכה בתשלום. לתיאום ביקור 0775423560 

לאחר שדאגנו לילדים נתפנה לכוס קפה במשק לוי "טעמים בטבע" (הירדן 69, ישרש) במושב ישרש, שם נוכל גם ליהנות מתוצרת טרייה של חקלאי הסביבה. פירות, ביצים, מרקחות ועוד דברים טובים. ממש כמו באיטליה. 

נמשיך לפעילות ייחודית "סדנת טאי דאי" בסטודיו אירוני במושב סתריה . צביעת בדים ובגדים בהנחיית רוני יפרח. בואו להכניס צבע לחיים הביאו עימכם בגדים או בדים שתרצו לשדרג העשויים מכותנה ואנו נלמד אתכם איך עושים זאת. יתקיימו שתי סדנאות בלבד במהלך החג. להזמנת מקומות 0524090337 רוני 
2.4.סדנאת הורים וילדים בין השעות 10:00-13:00 וסדנא נוספת בין השעות 15:00-18:00– מחיר 250 שח 
3.4 סדנא לילדים מיגלאי 10 בין השעות 10:00-13:00 וסדנא נוספת בין השעות 15:00-18:00 מחיר 150 ש"ח 

עכשיו לאחר שקטפנו, שתינו, צבענו, התחדשנו, הגיע הזמן למשהו מתוק. ביקור שהוא חוויה במרכז המבקרים של משק לין השוכן בכפר ביל"ו א' ונחשב למכוורת ותיקה וידועה בארץ. במרכז נפגוש את שחר לין, מנהלת המקום אשר יחד עם הצוות יקיימו סדנאות יצירה לכל המשפחה, יערכו עבורכם סיור בכוורות, יציגו סרטון ואף תצאו עם צנצנת דבש אישית מעשה ילדיכם להתפאר. המחיר 35 ש"ח לילד.054-2207965 שחר

כביש 44 בין צומת נחשון לרמלה 
2 מסלולים לבחירתכם: 

תל גזר, גזר העתיקה, הוא מקור שמה של המועצה האזורית והוא מתנוסס על סמלה. בתקופה זו התל פורח ומזמין. 
העיר גזר נוסדה לראשונה באלף השלישי לפנה"ס, בתקופת הברונזה הקדומה. באלף השני לפנה"ס, בתקופה הברונזה התיכונה, הוקפה העיר סוללת עפר ונבנו בה מגדל ענק, שער מרשים ואתר פולחני. 
גזר היא אחד האתרים הבודדים שזיהויים אינו מוטל בספק: על הגבעות הסובבות את התל נמצאו כתובות המציינות את "תחום גזר". הכתובות הן מן התקופה הרומית, והן מעידות על גבולות היישוב, ובעיקר על שמו. 
הגישה אל התל היא דרך כרמי יוסף או קיבוץ גזר.

דודי אהרונוב מארח בחצר ביתו בישוב כרמי יוסף מבקרים, משפחות, זוגות וחברים. הוא הגיע מהעיר הגדולה אל הכפר והקים עסק קטן "רומנטיכאן", ארוחות גורמה בהזמנה מראש שהוא מבשל ומארח בביתו, יחידת אירוח קטנה ומפגשי העשרה שונים. לתיאום 054-4968971

נצא מהישוב כרמי יוסף ונמשיך כחצי ק"מ על כביש 44 לכיוון רמלה, מצד ימין של הכביש ישנה פניה לשביל אספלט, המוליך לתוך השדות ומגיע עד לחוות טל ויקב רד פואטרי, בבעלות אורנה ודובי טל. השניים הם ספר היסטוריה מהלך של תולדות הציונות ויקבי הבוטיק בארץ, למרות השם הלועזי שבחרו ליקב הבוטיק שלהם. אבי אימו של דובי, הלל אהרנוביץ', הקים במאה ה-19 את יקב הגת ברחובות, מראשוני היקבים בארץ. אביו, אלכסנדר טל, חידש ב-1966 את יקב מקווה ישראל ההיסטורי מן המאה ה-19 והפעילו עד 1972. דובי עצמו היה חבר באגודת הכורמים ובשנת 2000 החליט לעזוב ולהקים את יקב רד פואטרי.
מלבד ענבים ליין ולמאכל, דובי מגדל כמה מאות דונם מטעים של אפרסקים, תאנים, שזיפים, שסק, ועיקר גאוותו על הגויאבה התאילנדית שהיא מעדן אמיתי. את כל הפירות אפשר לקנות במחירים סיטונאיים אצלו בחווה . כל פרי בעונה שלו, ויש גם ריבות ביתיות וצימוקים. היקב פתוח לטעימות יין בין השעות 10:00-14:00 גם בסופי שבוע. לתיאום 0505695177 אורנה. לא כשר

נחזור לכביש 44 נעשה פרסה ונפנה ימינה אל שביל עפר שבשוליו גדלים ענבי מאכל, ושדות ירק ונעקוב אחר השילוט אל יקב ברבדו. 
בשנת 1999 החליטו פרופסור בן עמי ברבדו ותלמידו לשעבר פרופסור עודד שוסיוב חברי הסגל האקדמי של האוניברסיטה העברית בירושלים לממש את הידע הרב שצברו בגידול ענבים וייצור יין, והקימו את יקב כרמי יוסף המייצר את יינות ברבדו.
היקב נמצא בלבו של הכרם של משפחת שוסיוב, בעלת מסורת גידול כרם של 130 שנה. היין מיוצר על פי הידע הרב והניסיון שנצברו על ידי פרופסור ברבדו ופרופסור שוסיוב בטכנולוגיה מתקדמת המבטיחה קבלת יין בעל איכויות גבוהות עם דגש על ארומת הפרי.
 עלות הביקור לאדם 50 שקלים.  0502207022. הדר כשר

כביש 44 עם ילדים 

מושב פדיה חווה צמיחה תיירותית ומרעננת בשנים האחרונות. זהו מושב חקלאי אשר הוקם בשנת 1951 ויושב ע"י עולים מעיראק.

במהלך חול המועד, יתקיימו שלל פעילויות לכל המשפחה: 
ישר מהשדה - א.א. אלבז גידולים - מושב פדיה, מגוון רחב של תוצרת חקלאית הכוללת הסבר עינייני חקלאי. הפעילות מותאמת לכל הגילאים. 0542595971 ארז.  כשר / סגור בשבת

קטיף תותים - התות של גיל , גיל סלאמה חקלאי מוכשר ויצירתי החליט שתותים צריך ואפשר לגדל כמעט כל השנה. במשק המשפחתי במושב פתחיה הקים חממות והתחיל לגדל תותים בשיטה תלויה ובהדברה ביולוגית ללא ריסוסים. זוהי חוויה נפלאה של קטיף תותים לכל המשפחה לתיאום ביקורים 0504614406 גיל.  כשר / סגור בשבת

האומן צביקה בר, גלריה בחצר הבית במושב פתחיה.. ביקור בגלריה, הסברים על עבודותיו ואם תשמעו לפתע קולות צחוק מהחלון, אל תתפלאו זו היא אשתו אופירה בר שעורכת בביתה סדנאות צחוק שבסופן אף עין לא נותרת יבשה, מצחוק כמובן. לתיאום סדנאות וביקור בגלריה – 0544210646 אופירה  

כביש 424 בין צומת לטרון למחלף נשרים

כפר בן נון  נוסד בשנת 1952 על ידי תנועת האיחוד החקלאי באזור היישוב הערבי "אל קובב" (אל קובייבה). בכפר יושבו עולים מארצות מזרח אירופה ומצפון אפריקה אשר עלו לארץ באותה תקופה. עד מלחמת ששת הימים היה הכפר יישוב ספר. במשך השנים עזב חלק מהמייסדים ובמקומם התיישבו במקום משפחות צעירות, של בעלי מקצועות חופשיים, שרכשו משקים והתכוונו לעסוק בחקלאות. כיום פועלים בכפר מספר עסקים קטנים בעלי אופי תיירותי .

"יצירה בכפר" - כפר בן נון , סדנאות יצירה ופיסול בעיסת נייר.  מתאים לילדים, להורה וילד, למבוגרים ולכל מי שרוצה קצת לחזור לילדות, להתלכלך ולחוות חוויה צבעונית ואחרת. שעות הפעילות, בתיאום מראש. 
052-3981733 אפרת

נחזור לכביש 424 ונמשיך צפונה מעט לפני הכניסה לקיבוץ גזר מצד שמאל ישנו שביל המיועד לרכיבת אופניים הפונה לכיוון תל גזר בשולי השביל, מימינכם שוכן מעיין עין ורדה / עין ירדה – אתנחתא להתרעננות 
מעיין עין ורדה שימש לפני אלפי שנים כמקור המים הטבעי היחיד של היישוב הקדום תל גזר. כיום תל גזר הוא אתר תיירותי אשר זו התקופה המומלצת לטייל בו ואילו המעיין הנמצא במורדות התל (מכיוון קיבוץ גזר) הפך למקום בילוי נעים.  הבריכה העגולה בנויה אבני גזית, ומעליה סוכך עץ תאנה גדול. בימות החורף והאביב, כאשר נביעת המעיין שופעת, מתמלאת הבריכה במים. השטח סביב הבריכה מטופח מאוד, ומוקדש לזכרו של החייל איתי שטיינברגר ז"ל בן הישוב כרמי יוסף, אשר נפל במלחמת לבנון השנייה עת יצא לסייע לחבריו הפצועים בשדה הקרב.  

משק פז – כפר שמואל





משק פז בכפר שמואל אשר בעמק איילון, משק ותיק בו מתגוררים דור רביעי למשפחת פז . 
המשק מתמחה בייצור שמן זית איכותי ממגוון זנים , אותו מייצרים באיכות כתית מעולה extra virgin ברמת חומציות ממוצעת של 0.25 ובתנאי אחסון מתקדמים לשמירה על איכותו. 
ביקרתי במשק וסיירתי במפעל הקטן לייצור שמן הזית. נחמד לבקר ולראות כיצד מייצרים שמן זית בכבישה קרה ואיכותית.

מוצרי המשק יוצעו למכירה בירידים שיתקיימו באירועי חוויה בכרם ומרוץ הבוז'ולה.  

פסטיבל חוויה בכרם- לחצו כאן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה