רשומות

יום ראשון, 1 בספטמבר 2019

על ספר המתח "רצח על כיפת הקרח" מאת מאדס פדר נורדבו



סופרי מתח נורווגיים כובשים את לב הקוראים בכל העולם ולא בכדי. יש בספרי המתח הללו דבר מה קודר, חמקמק, מסתורי ואחר. האווירה הרבה יותר קפואה ואפלה ממה שהכרנו ולכן המשיכה.

מאדס פדר נורדבו הוא סופר דני המתגורר בגרינלנד. זה ספרו הראשון הרואה אור בעברית ולאחר שקראתי, אין לי ספק, אמשיך לעקוב אחריו גם בעתיד.

עלילת הסיפור מתרחשת בגרינלנד, בעיר נידחת ולא מוכרת. מה אתם יודעים על גרינלנד? אני ידעתי שהיא בסוף העולם, מכוסה קרחונים במשך רוב השנה ושאוכלוסייתה דלילה. זהו. לכן גם, כה מרתק לקרוא עליה, על החיים בין הקרחונים, על האנשים, ההתנהגויות, הנופים ומזג האוויר. העולם, הרי, הופך להיות קרוב יותר, רובנו טיילנו במקומות רבים, חווינו, ראינו והכרנו. מי היה בגרינלנד? העלילה לקחה אותי לשם, למקום לא מוכר, חדש ושונה לגמרי. זה, עבורי, הערך הנוסף שיש לסיפור עצמו. העיר הנידחת והלא מוכרת, ריתקה אותי ועניינה מאד וכך גם תושביה.

גיבור הסיפור הוא עיתונאי בשם מתיו קייב, בחור צעיר שחווה טרגדיה קשה ובעקבותיה עבר לגור בעיר נוק שבגרינלנד. מתיו נשלח לסקר את גילוי הגופה של ויקינג חנוט. הגופה התגלתה בבקיע בקצה כיפת הקרח וגילוייה מעורר סקרנות רבה.

למחרת היום הגופה נעלמת וגופתו של השוטר אשר שמר עליה, מתגלה עירומה וקרביה עקורים. מתיו מתחיל לחקור ומגלה שלפני כ-34 שנים, התרחשו בנוק מקרי רצח מזעזעים, הדומים מאד לרצח השוטר. מספר גברים נרצחו וקרביהם נעקרו ונמצאו מפוזרים סביבם.

מתיו מחליט לנסות לברר מה ארע אז כיוון שהוא חושד שהרציחות בעבר קשורות לרצח השוטר. המשטרה מעולם לא הצליחה לגלות את הרוצח ומדוע נרצחו אותם גברים. במהלך החקירה הוא מגלה מה רוחש מתחת לפני השטח. הוא מבין שאינו יכול לבטוח במשטרה המקומית ומבין שרב הנסתר על הגלוי.

הוא פוגש אישה אינואיטית צעירה שהורשעה ברצח הוריה ושתי אחיותיה הקטנות שעוזרת לו בחקירתו ומכוונת אותו לכוון הנכון והוא מתחיל להבין עד כמה הסיפור מורכב ובאיזו סכנה הוא עצמו נמצא.

העלילה מותחת, מצמררת, מסקרנת ונהניתי לאחר אחר הפיתולים, האווירה המיוחדת והתיאורים המדויקים, החיים והאמינים.

ספר מתח מצוין ומומלץ

"רצח על כיפת הקרח" מאת  מאדס פדר נורדבו. תרגם מאנגלית- אילן פן. הוצאת פן וידיעות ספרים. 376 עמודים. 98 ₪.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה