רשומות

יום ראשון, 20 בדצמבר 2015

הוסטל THE POST בירושלים. רענן, צעיר ומלהיב




אנחנו מבקרים בירושלים לפחות פעמיים בשנה ואין ביקור שאנחנו לא מוצאים בה עוד פינות חמד חדשות ומעניינות. ירושלים, בעיני, היא עיר מדהימה של ישן וחדש, של אתרים ארכיאולוגיים, התחדשות מתמדת, תרבויות שונות. תמיד מושכת, תמיד מרתקת. מדי שנה אנו מגיעים לאירועי "חמשושליים". מסיירים, נהנים מהאירועים השונים ומשתדלים להגיע לכל חלקי העיר. ומדוע אני מספרת לכם זאת? כיוון שבכל פעם אנו מחפשים מלון שיתאים לצרכינו. מיקום נוח, חדר נעים וארוחת בוקר טובה. מה עוד? שהמחיר יהיה סביר.

בשבוע שעבר הוזמנתי להשקת ההוסטל החדש THE POST . על מה אתם חושבים כשאומרים לכם הוסטל? אני חשבתי שמדובר על אכסניה נחמדה ופשוטה. מקום שמספק חדרים נוחים וזהו. כמה שטעיתי. ראשית THE POST נמצא במיקום מדהים- ברחוב יפו 23 ממש בנקודת המרכז של העיר, קרוב מאד למתחם העירייה. כשנכנסתי לאזור הקבלה, חשבתי שהגעתי למלון בוטיק. שטח רחב ידיים, מסוגנן וייחודי, עיצוב הפנים שלו מדגיש את המרחב האורבני בו הוא נמצא, אך גם מאפשר לנחות בנוחות על אחת הכורסאות המפנקות שנמצאות בו. בר ענקי ויפה חולש על החלל ומזמין את הנכנס להירגע מהנסיעה עם כוס בירה ביד. בצד הימני דלת המובילה אל מרפסת פתוחה המשקיפה אל העיר. לא כך דמיינתי לעצמי את המקום והופתעתי מאד לטובה. כעת, נותר לראות איך החדרים. בהוסטל יש 40 חדרים. חדרים פרטיים לזוגות ומשפחות, חדרים משותפים ל-4, ל-8 וגם ל-12 מבקרים. אנחנו שהינו בחדר פרטי לזוג. אף הוא מסוגנן וצעיר. חדר נחמד מאד שיש בו מיטה זוגית, כורסה, שולחן כתיבה וטלוויזיה. כמובן שיש שירותים צמודים ומקלחת. ביקרתי גם בחדרים המשותפים ונראה לי שלא רק חבורת מטיילים שמגיעים יחד ייהנו בחדר כזה, אלא גם מטייל בודד שיוכל באופן כזה להכיר חברים למסע. בחדרים המשותפים יש מיטות קומתיים, שידה אישית לכל אחד, מקלחת ושירותים בכל חדר והכי חשוב- אינטרנט אלחוטי חינם. בנוסף, יש מטבח אורחים גדול ומצויד בכל מה שנחוץ כדי לבשל בו. המטבח פתוח 24 שעות ביממה. כמה זה עולה? החל מ-21$ לאדם בחדר משותף ועד כ- 100$ לזוג בחדר פרטי. לא יאמן. במרכז העיר, קרוב לחומות העיר העתיקה, מקומות הבילוי, הרכבת הקלה ובמחירים כאלה.
בצילומים- האיזורים המשותפים בהוסטל









כך נראה המסדרון לחדרים והחדר עצמו.

כך נראים החדרים המשותפים-

אהבתי גם את העובדה ש THE POST ממוקם באתר היסטורי. הוא נמצא בקומה השלישית של בית הדואר המרכזי של ירושלים. הבניין נבנה בשנים 1934-1938 בעיצובו של האדריכל הראשי של מחלקת העבודות הציבוריות של המנדט הבריטי, אוסטן הריסון, והאדריכל הממשלתי הבריטי פרסי וינטר. יש במבנה שילוב של סגנון בינלאומי וסגנון ירושלמי מסורתי. המבנה היה ביתו של הדואר, הטלגרף והטלפון של פלשתינה. גם היום הוא משמש בית הדואר המרכזי של ירושלים.

בערב ההשקה הופיעה להקה של צעירים שניגנה אלתורי ג'אז משולבת במוזיקה יהודית. הסתבר לי שבהוסטל מתקיימים מופעים דומים ואירועים נוספים מדי ערב. יש גם חדר קולנוע במקום המקרין סרטים חדשים. אין יום ללא אירועים שרובם ללא תשלום ומאפשרים למטיילים להכיר את ירושלים על צליליה, סגנונותיה וטעמיה. באתר של ההוסטל יש לוח אירועים המפרט את האירועים היומיים. אני הצצתי באירועים של יום ראשון ומצאתי שבשעה שש אחה"צ מתקיימת הרצאה על ירושלים שעוסקת בהיסטוריה שלה, בדתות ובתרבויות מפרספקטיבה שונה. בשעה שמונה וחצי מתחילות הופעות חיות של אמני ג'אז, פאנק ואתני והכל חינם.  תוכלו למצוא את האירועים השונים בלוח האירועים כאן- http://theposthostel.com/he/events/

בצילום- ראש העיר ניר ברקת והיזמים שהקימו את ההוסטל.
ראש העיר, ניר ברקת, שהגיע לאירוע ההשקה בירך את יזמי המקום ואמר שהוא מאמין בהם ומאמין בהצלחת המקום. חשבתי לעצמי שהוא צודק. אי אפשר שההוסטל המקסים הזה לא יצליח. ניר ברקת אמר שהוא מאמין שירושלים תתגבר על גל הטרור האחרון ומטיילים ימשיכו להגיע בהמוניהם לעיר. הידעתם שירושלים נמצאת במקום העשירי בערי העולם, כעיר הכי תיירותית? ברקת מאמין שניתן לשלש את מספרי התיירים וניתן למשוך אותם להגיע בכך שיהיו בעיר פרויקטים תרבותיים ופיתוח עסקי. בעיניו, יש חשיבות רבה להאצת הרנסנס התרבותי של העיר והרחבת ההשקעות בתום התיירות. אין לי אלא לאחל לו וליזמים הצלחה רבה.
בצילום- ארוחת הבוקר הטעימה והמצוינת שאכלנו ב-THE POST

ביום לאחר ההשקה, יום ששי, בחרנו לטייל באזור מלון YMCA, לקראת כריסמס התקיים שם שוק ססגוני ועליז ולאחר מכן טיילנו בשוק מחנה יהודה. השוק האהוב עלינו ביותר. סיימנו את הביקור במסעדת "הסדנא" המצוינת והמומלצת. הפעם, זה היה ביקור קצר. אבל, מהנה מאד. שווה להגיע לירושלים אפילו ליומיים בלבד. זה ממלא את המצברים ושבנו שמחים ומרוצים.




בצילומים- סיור בשוק כריסמס, בשוק מחנה יהודה וצהריים במסעדה הנהדרת "הסדנא".

נראה לי שבשנים הבאות אין יותר צורך שנחפש מלון שמתאים לנו בירושלים. אני כבר מצאתי כזה עם אווירה צעירה, ביתית ומקבלת. הוסטל שהוא יותר ממלון, הוא חוויתי וכייפי. אז אם גם אתם מעדיפים אווירה משוחררת, אווירה צעירה והכרות עם מטיילים אחרים, זו ההמלצה שלי. לכו ל-THE POST!

פרטים נוספים תמצאו באתר- http://theposthostel.com/he/


טלפון- 072-3281975

מייל- office@theposthostel.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה