רשומות

יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

ספר הרפתקאות פנטסטי לנוער "המסע אל הדרליזון" מאת ר.ש. גילגון



ספרי הרפתקאות, פנטזיה ומדע בדיוני אלה הספרים שאני נהנית מהם במיוחד. רובם ספרים מתורגמים. אין הרבה סופרים ישראלים שיודעים לכתוב ספר פנטזיה ממכר. ספרה של ר.ש. גילגון מצליח להיות כזה. ספר שלא רוצים להניח מהיד עד שמגיעים אל סופו. בני נוער אוהבי הרפתקאות ודמויות שלא מהעולם הזה, יבלו בחברת הספר מספר שעות מהנות ויעקבו מרותקים אחרי גיבור הספר וחבריו.

 

גיבור הספר הוא בן, הגדל בגאלווי שבאירלנד אצל משפחה אומנת. אימו מתגוררת בארץ, במוסד מיוחד והוא מבקר אותה מדי פעם. לאחר תקופה שבו הוא חולם את אותו חלום שוב ושוב. חלום  בו הוא מוצא את עצמו במעמקי יער אפלולי ונדמה לו שקוראים בשמו, מחליטים הוריו האומנים לאפשר לו לטוס לישראל ולפגוש את אימו. יתכן ששם יימצא פשר לאותם חלומות. הוא וחברו הטוב טסים לארץ ולאחר מפגש עם האם הוא נחטף וכאן מתחילה מסכת הרפתקאות מסחררת שאני מנועה מלהרחיב עליה פן אהרוס את ההפתעות שמצפות לקוראים. רק אומר שדרך מבצר הרוס בגליל מגיע הגיבור אל עולם הדרליזון- עולם סודי, שונה לגמרי מזה המוכר לנו. זהו עולם שלם ומרתק שבו החי והצומח התפתחו לכוון שונה מזה שבעולמנו. בדרליזון שוכנים לצד בני אדם גם ישויות אחרות ומסתוריות, בעלי חיים מיוחדים, וכן כוחות טבע שונים וקסומים. אולם לא הכל זורם בדרליזון בהרמוניה, ובן מגלה מהר מאד שהוא לא הגיע לשם במקרה, ושגם לו ישנם כוחות חדשים הנחשפים בזכות השהות במקום.

ר.ש. גילגון (42), נשואה + 2, תושבת עמק חפר. בעלת תואר ראשון 'במדעי החיים' ותואר שני ב'מחשבה הביולוגית'. המסע אל הדרליזון הוא ספרה הראשון. היא מספרת על ההשראה לכתיבה: "את אהבתי לז'אנר ספרי הפנטזיה ירשתי מאבי, עוד הרבה לפני שזה היה אופנתי, והורשתי אותה בתורי אל בני הבכור. כשהיה בן 8 בערך, התפרץ יום אחד לחדר וטען שהוא שונא את הדמיון שלו שכל הזמן מפריע לו להתרכז בדברים ה'חשובים' בחיים, ולֶמה הוא בכלל טוב הדמיון הזה? הייתי כל כך מופתעת שהדבר הראשון שעלה בדעתי היו הספרים שלו, שלנו. "מה היינו עושים בלי הסיפורים והספרים האלה?" שאלתי אותו, והוא השיב: "באמת, אמא, הרי אני או את לא נשב לכתוב ספר אף פעם, ולא נשתמש בדמיון שלנו בשביל זה". זה עשה לי משהו, ובאותו רגע הבטחתי שאכתוב לו סיפור".

ר.ש. גילגון: "הסיפור משלב בתוכו מציאות ודמיון באופן שסוחף את הקורא לחוש שעולם הדרליזון הוא עולם ממשי, שלא צריך להתאמץ בשביל להתרגל אליו ולהיקשר לתושביו. מהר מאד תרגיש כאחד מתושבי המקום ותרצה להיות חלק מן ההרפתקה".

"הדמות הראשית בסיפור, בן בראון, הוא נער שחי במשפחה אומנת. משפחה אומנת היא משפחה שמתנדבת לגדל ילד שהוריו הביולוגים אינם יכולים לגדל אותו מסיבות שונות. הוריו נשארים עימו בקשר בזמן שהוא גדל במשפחה אחרת. גם בעלי ואני שמשנו כמשפחה אומנת קרוב לשש שנים. כשאני כותבת בספר על העוצמות של האומנה, אני יודעת בדיוק על מה אני מדברת, אך מעבר לכך אין כל קשר בין הדמויות למציאות חיי".

 

"המסע אל הדרליזון" מאת ר.ש. גילגון, הוצאת "אסיף", 327 עמ'. מחיר לצרכן 74 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.assif-pub.com   

 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה