רשומות

יום שני, 14 בדצמבר 2015

מחפשים שמן זית? נסו את "השמן של המשפחה" מבית הבד "סבא חביב".



אנחנו משפחה שצורכת שמן זית בכמויות. אני מבשלת כמעט רק בשמן זית, מטגנת איתו ומתבלת רק בשמן זית. אין מה שישווה לשמן זית בכבישה קרה. לכן, שמחתי להתנסות בשמן הזית המעולה מבית הבד הגלילי "סבא חביב" ברגע שקיבלתי אותו פתחתי וטעמתי- טעם אופיינתי מריר מעט אך מעודן ואיכותי.

"השמן של המשפחה" הוא שמן זית בלנד פרימיום המושק במהדורה מוגבלת לרגל עונת המסיק. זה שמן ייחודי המשלב מספר זני זיתים. שמן כתית מעולה בכבישה קרה 0.5%, מגיע בבקבוק זכוכית פרימיום, 750 מ"ל במחיר של 45-50 ₪. מתאים לבישול חם ולתיבול קר. "השמן של המשפחה" - נקבע כל שנה ע"פ מבחני טעימה, מרקם וניחוח ייחודים למסיק של העונה, תוך שילוב של זנים שונים במינונים אשר נקבעים ע"י מומחים.

"סבא חביב" למי שלא שמע (ואני לא חושבת שיש כאלה) הוא בית בד גלילי בקיבוץ פרוד. הוא פועל משנת 1913 והינו ממייסדי ענף הזית בגליל. סבא חביב ודור ההמשך של הבנים והנכדים, מגדלים עצי זית ומייצרים שמן זית משובח ומבחר מוצרים נוספים כמו: טחינה המיוצרת בעזרת אבני ריחיים, זיתים בכבישה טבעית, חלווה, דבש, זעתר וסבונים משמן זית. כדאי מאד לבקר במרכז המבקרים ולהתרשם משלל המוצרים האיכותיים.

לקראת עונת המסיק יש במקום פעילויות חוויתיות וסדנאות מעניינות לילדים ומבוגרים. הפעילויות נערכות בסופי שבוע ויש לתאם הגעה מראש. בין הפעילויות המוצאות תוכלו להתרשם מסרט שיוצג על גבי מסכים במקום "סיפורו של שמן הזית"- המסביר על מסיק הזיתים, דרכי הפקת שמן הזית, סוגי הזיתים השונים ועוד. בזמן שהילדים ייהנו מהפעלות ללא תשלום כמו: כבישת זיתים, צביעת כדי חרס, הכנת שקיות ריחניות מסבון שמן זית, ריסוק זיתים  ו"ייצור שמן" באבן ריחיים עתיקה יוכלו המבוגרים להנות מטעימת שמן זית ומהסברים על איכויות המזונות והתבלינים והתועלת הבריאותית תזונתית שבצריכתם על ידי בני משפחת "סבא חביב" ותיערך שיחה על מזון ברפואה העממית.

בגינת מרכז המבקרים תמצאו דוכנים של פיתות זעתר בטאבון ובבית הבד תתקיים מכירת שמן זית "מתחת למכונה".

את "השמן של המשפחה" ניתן להשיג בחנות המפעל בקיבוץ פרוד, ברשת לגעת באוכל, עדן טבע מרקט, סניפי השוק של יינות ביתן ובהזמנה בשירות "סבא חביב עד הבית" (אספקה עד 72 שעות ובעלות של 20 ₪) בטלפון- 046991888 או באתר- http://www.sabahabib.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה