רשומות

יום שני, 5 ביוני 2023

ארוחות קונספט בביתו של השף דניאל והפעם- ארוחה רומנית


ארוחות הקונספט המיוחדות של השף דניאל מוכרות לרבים מתושבי חיפה. השף דניאל כץ מארח בביתו קבוצות קטנות של סועדים לארוחות איכותיות אותן הוא מתאים לסועדים. לפני מספר שנים התארחתי בביתו לארוחת דגים וגבינות "ארוחה של ים" שכללה דגים, סלטים וגבינות. תוכלו לקרוא על הארוחה- כאן.

הפעם הגעתי לארוחה רומנית. כמי ששורשיה רומנים והסבתות שלה בישלו אוכל רומני, חיכיתי בצפייה לארוחה ולמטעמים המיוחדים שיכין השף. דניאל גדל אף הוא בבית רומני והארוחה הרומנית שתכנן לנו מבוססת על המטבח של סבתא עם נגיעות אישיות שלו.

הארוחה התקיימה בשבת בצהריים והשתתפו בה סועדים שלא הכרנו. אך, כטוב ליבנו ביין ובמאכלים, אנשים זרים הופכים לידידים קרובים, משוחחים, מתלוצצים ומקשיבים לדניאל הספר את סיפור הארוחה מבית סבתא ומסביר לנו על המאכלים השונים.

צריך להיות מיטיבי לסת וסבלניים, כי מדובר על ארוחה של 4 שעות עם שלל מעדנים. היין חופשי, המאכלים מוגשים בנדיבות רבה ורק מי שלא אכל 24 שעות לפני יצליח לצלוח את הארוחה העשירה והטעימה.

שף דניאל אוהב לבשל ואוהב להאכיל אנשים. הוא בן להורים רומנים ואהבתו לאוכל נולדה במטבחה העשיר של סבתא פאני שבישלה אוכל בלקני. המנות שהוא מכין ומגיש מבוססות על טעמי הבית , אך הן יצירתיות ועכשוויות.

צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.

דניאל הגיע לאירוח הביתי מתחום המלונאות. במשך שנים היה השף של מספר מלונות בארץ ואז החליט לשלב את אהבתו לאוכל ואהבתו לאנשים ולארח סועדים בביתו. קבוצות קטנות שיאפשרו מפגש אינטימי, תרבות אוכל וסיפורי אוכל. דניאל מציע ארוחות קונספט שונות, אליהן ניתן להירשם דרך האתר שלו (קישור בסוף הכתבה). הארוחה הבאה בביתו תהיה ארוחה טבעונית, את הפרטים והתפריט תמצאו גם כן באתר.

בנוסף, מארח דניאל במרפסת ביתו קבוצות קטנות לארוחות בוקר מושקעות במיוחד. השתתפתי בארוחה כזו עם חברותיי ואני ממליצה בחום על החוויה. יש אפשרות גם לארוחות משפחתיות בהתאם לצרכים ולרצון המתארחים. ניתן להגיע לארוחות בראנץ', צהריים או ערב. דניאל מקיים גם סדנאות בישול ומציע גם סלי פיקניק מושלמים ליוצאים לפיקניק. על סלי הפיקניק תוכלו לקרוא- כאן

אז מה אכלנו בארוחה הרומנית המצוינת?

צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.

התחלנו עם קוקטייל אבטיח מיוחד שהכניס את כולנו לאווירה שמחה ואז עברנו לממרחים השונים, לחמוצים הרומניים, לסלט ירקות כבושים של סבתא פאני, איקרה, ממרח שעועית, סלט תבלינים, זקוסקה, סלט דה בף, חציל על האש כמו שזכור לי שסבתי הכינה וגם חציל עכשווי עם שערות חלווה, טבעות צ'ילי ובלסמי. וזה לא הכל- פטה כבד עם ריבת שרי, רגל קרושה, סרמלי כרוב, קרפלך ערמונים ובוודאי שכחתי משהו.

צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.
מרימים לחיים

חמוצים, ממרחי חצילים, טחינה ועוד
ממרח שעועית מיוחד וטעים
איקרה- אני מאד אוהבת איקרה וזו הייתה משובחת
2 סוגי חציל האחד רומני קלאסי  השני עם שערות חלווה, טבעות צ'ילי ובלסמי

רגל קרושה. וזה מעדן. דניאל מכין זאת נפלא. אחד הטובים שאכלתי. חובה לטעום.
צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.
כרוב ממולא עם בשר מעושן. תענוג של ממש
צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.
פטה כבד. 
צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.  זקוסקה מאפה תפ"א

קרפלך ערמונים. חגיגה של טעם והנאה.
צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.

אחרי כל זה איך אפשר להכניס עוד פירור לפה? אבל, אז מגיע מרק צ'ורבה פרישוארי נהדר.

רק מהמרק הנהדר שבעים לגמרי

כעת, למנות העיקריות. מיטיבי לסת כבר אמרתי? לשולחן מוגשים מנות של פילה אמנון מטוגן, אסייג פלייש, רוסולה מהעיירה, לשון בחרדל, ממליגה ופטריות יער וירקות בגריל.

לשון בחרדל
פילה אמנון מטוגן
מי שלא אכל ממליגה ופטריות יער של דניאל לא יודע מה הוא מפסיד.

ירקות בגריל
אסייג פלייש

וכעת לסיום הנהדר

דולצ'צה הבית- מרקחת של סלק, וניל וקוניאק ועוד מרקחות מופלאות שהוא מכין בעצמו, קוזונק ופפאנש. סיום נהדר לארוחה מצוינת.

 




ובזה לא הסתיים האירוח. דניאל הכין לסועדים מרקחת ביתית ואותה חילק מתנה לקחת איתנו.



לסיכום חווית הארוחה הרומנית- תבואו רעבים מאד! תטעמו מהמנות הראשונות ותשאירו מקום לעיקריות ולקינוח. ההנאה מובטחת. השילוב של אוכל רומני טעים, יין ישראלי, הסברים של השף וחברה נעימה יוצרת חווית בילוי מיוחדת ומהנה.


צילום: מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY. חברי לארוחה בסיום יחד עם השף דניאל.

לאתר של שף דניאל- לחצו כאן 

לפייסבוק- לחצו כאן

טלפון להתקשרות- 054-8076301

מייל- daniel@chefdk.com


צילומים: ניסן גביש, מרינה רוזנוב, MARINA CHERKASSKY.

גילוי נאות: היינו אורחי השף דניאל.

4 תגובות:

  1. בן זוגי ואני השתתפנו בארוחת סדר ט"ו בשבט בו דניאל ואני שיתפנו פעולה - כל המנות, המשקאות והקינוחים כללו פירות או פירות יבשים. הכל הוגש בשפע מטורף, בנדיבות אין קץ, באסתטיקה קולינרית חמה ולא פלצנית, ובלי יוצא מן הכלל - כל המנות היו מעניינות, חדשניות וטעימות ממש!
    גם האווירה סביב שולחן היתה נהדרת,צחקנו המון, הכרנו אנשים חדשים ויצרנו קשרים נהדרים.
    ככה זה כשאוכל נעשה מתוך אהבת אדם❤️

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחתי לקרוא ומסכימה עם דברייך. אכן, מי שאוהב אדם ואוהב את מה שהוא עושה, זו התוצאה הנהדרת.

      מחק
  2. דניאל היקר, אתה אלוף האלופים... הלב הענק שלך, השערות הבלתי רגיל, הטעמים וכל ארוחה אצלך היא חוויה רב חושית מופלאה, מניסיון אישי ❤️👏 תודה על מי שאתה ויישר כוח. חיבוק חם ממני

    השבמחק