רשומות

יום שלישי, 1 באוקטובר 2019

ששה ספרי עיון חדשים ומעניינים



ששה ספרי עיון מעניינים בתחומים מגוונים. רן ובר עוסק בזווית הזוגית דרך עצותיו ומעשיותיו של רבי נחמן מברסלב בספרו "בודאי ישנה אהבה". בני דן יחייא מביא בספרו "מסביב לשנה" מבחר של רעיונות, דברי הגות, סיפורים חסידיים וקטעי הומור על חגי ישראל. ד"ר מאור פריד עוסק בספרו "ללמוד להצליח" על כלים להצלחה ולהגשמת חלומות. ג'ורדן שפירו מציע בספרו "הילדות החדשה" מודל פרקטי ובר השגה לחינוך ילדים בעולם דיגיטלי מתחדש. ד"ר שלמה גבאי עוסק בצורך בחוקה בישראל ובספרו " ישראל צריכה חוקה, למה?" הוא מביא הצעת חוקה לישראל. אתי סהר בספרה "כואב, אבל פחות" מביאה מדריך מעשי להתמודדות עם כאב פיזי או נפשי שמתמשך לאורך זמן.

בוודאי ישנה אהבה מאת רן ובר



ספרו של רן ובר עוסק באהבה מזווית מקורית במיוחד. דרך מעשיותיו ועצותיו של רבי נחמן מברסלב.

"בשעת מריבה, לפעמים הוא מצליח להישיר מבט, ודרך כל הכאב עדיין לומר: בוודאי ישנה אהבה. זה ידרוש הרבה עבודה משנינו, אבל אני מאמין באהבה שקיימת מתחת לחורבות חיינו. אם לפחות אחד הצדדים אומר את זה - נס יכול להתרחש" (מתוך הספר)

בדיחה ידועה מספרת על זוג קשישים שהלכו אט אט ברחוב כשהם נתמכים זה בזה. ראה אותם בחור צעיר ושאל: תגידו, איך נשארתם יחד כל כך הרבה זמן? ענו בני הזוג: בדור שלנו, אם משהו שבור – מתקנים אותו. 

רן ובר, צועד בעקבותיו של הסיפור מעשה מאבידת בת מלך של רבי נחמן מברסלב המתאר מסע של כמיהה, חיפוש וגילוי. דרך הסיפור ובשילוב עצותיו ומעשיותיו הנפלאות של רבי נחמן נפרסת לפנינו דרך חדשה שתעביר אותנו תהליך מלא תקווה לניעור שכבות אבק מעל הלב וגילוי הרצון האנושי הבסיסי ביותר – לאהוב ולהיות אהובים. 

הספר מציע להילחם על האהבה, לא להתייאש מהחיפוש אחר זוגיות ולא לוותר עליה .

'בוודאי ישנה אהבה' הוא ספרו השישי של רן ובר, מחבר רבי המכר 'סוד הנקודה הטובה' ו'להיות בשמחה', ומובאים בו בשפה פשוטה וברורה תובנות וכלים לעבודה זוגית ואישית. הקריאה בספר יכולה לחבר אותנו שוב אל האמונה שלמרות כל הקשיים בדרך – בוודאי ישנה אהבה. ספרו "להיות בשמחה" קיבל אות ספר זהב תוך כחודשיים והפך להיות ספר היהדות הראשון שנכנס למבצעי קופה ברשתות הספרים ויצא החוצה מגבולות המגזר והזאנר.

״ספר נפלא שמזמין את הקוראים להעמיק בסיפורו של רבי נחמן מזווית זוגית, העמקה שמטרתה אחת: לעורר את הקשר ולהוסיף בו טוב, אמת וחיות". - ד״ר יחיאל הררי

״הזדמנות מקורית ומאוד אינטליגנטית להיחשף לדרכו ולתורתו של רבי נחמן". - שי גולדן

"בוודאי ישנה אהבה – תקווה, אהבה וזוגיות לאור סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב" מאת רן ובר, בהוצאת "אלומות" מבית "דני ספרים". 278 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪, כריכה קשה. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .
ללמוד להצליח מאת ד"ר מאור פריד
כלים מנטליים ומעשיים למצוינות והגשמה עצמית



ד"ר מאור פריד מציג לפני הקורא מדריך מעשי המכיל את כל הכלים שהפכו נער אלים בעל הפרעות קשב וריכוז חריפות, הראשון במשפחתו שלמד בבית-ספר תיכון והיה חסר כל כיוון ומטרה – לקצין ומדען מצטיין בצה"ל, מסיים הדוקטורט הצעיר ביותר בטכניון, ולחבר ברשימת הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30 של מגזין Forbes  . במהלך הקריאה, עובר הקורא תהליך אקטיבי של סלילת דרכו האישית לעבר הגשמה עצמית באמצעות מילוי תרשימים, טבלאות וביצוע משימות ממשיות תוך שהוא עונה כל השאלות המהותיות והעמוקות ביותר. כלים אלו משנים את חייהם של צעירים ומבוגרים רבים מכל הרקעים ומכל רחבי הארץ מדי יום.

ד"ר מאור פריד משמש כמהנדס מחקר ופיתוח במשרד-הביטחון, מייסד ומנכ"ל עמותת "ללמוד להצליח" לקידום צעירים ובני נוער בסיכון למצוינות ולהגשמה עצמית. התגייס לתוכנית המצוינות "ברקים", שירת כקצין בדרגת סרן במשרד ראש הממשלה והוכר כמדען מצטיין. השלים את התואר
הראשון והשני בטכניון בהצטיינות ואת הדוקטורט כמסיים הצעיר ביותר לשנת 2017, בגיל 24 בלבד. שימש כמרצה חיצוני באוניברסיטת בן-גוריון, פרסם מאמרים בכתבי עת מובילים והרצה בכנסים בינלאומיים. נמנה ברשימת 30under30 של מגזין Forbes , זכה בפרס "רוח ציון" ליזמות ציונית ובמלגות ISEF ו- Fulbright ללימודי פוסט-דוקטורט בארה"ב. בן 26 , גר בלוד ונשוי למיכל.

ד"ר מאור פריד: "הספר שאתם מחזיקים בידיכם הוא תולדה של נדר שנדרתי לעצמי במהלך רגעי המשבר בחיי. רגעים בהם נשבעתי שאקדיש את כל כוחותיי כדי להעביר את הכלים שרכשתי לאורך דרכי האישית לכל מי שעומד חסר אונים אל מול החלומות שלו, לכל מי שלא זכה בליווי, תמיכה והכוונה, למי ששוקל להרים ידיים, שאומר לעצמו "זה לא בשבילי"."

" ללמוד להצליחכלים מנטליים ומעשיים למצוינות והגשה עצמית" מאת ד"ר מאור פריד. הוצאת "ספרי ניב", 215 עמודים. מחיר לצרכן 70 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתרים הדיגיטליים.


ישראל צריכה חוקה – למה? מאת ד"ר שלמה גבאי



הספר "ישראל צריכה חוקה – למה?" נועד לתרום לקידום החוקה בישראל, והוא נכתב על בסיס ניסיון החיים של המחבר במדינות שיש בהן חוקה - צרפת וארצות-הברית. ספר זה מבוסס על עובדות היסטוריות, אך גם על זיכרונותיו של המחבר ועל ניסיון החיים שלו. ספר זה מסביר כיצד קיומם של חוקה ושוויון זכויות של המיעוטים בישראל לא יפגע במדינה ויאיץ את תהליך השלום. 

אחרי שפרש מעיסוקו כמנתח לב, השקיע המחבר את עיקר מרצו בתחומי העניין שלו – היסטוריה ופילוסופיה יהודית ועסק במערכות ממשל ובהשוואתן לחוקה הצרפתית והאמריקנית. בספר זה הוא טוען גם שנדרשים כמה שינויים בחוקת ארצות הברית כדי למנוע קשיים שהיא נתקלת בהם בימים אלה ולאפשר לנשיא טראמפ למשול ולמנוע סכנה של מלחמת אזרחים. חלק מההצעות עוסקות בהעתקת היבטים מסוימים של החוקה הצרפתית.

לדעת המחבר תאפשר החוקה בין היתר משילות יציבה בהגבלת תקופת הכהונה של הממשלה; קידום תהליך השלום; הפרדת הדת מהמדינה ומהפוליטיקה לחיזוק מעמדה של היהדות. מתן כבוד לכל הדתות לא יאפשר לשום מדינה לבוא בטענות אל מדינת היהודים.

ד"ר גבאי אינו משפטן. הרעיונות שלו לגבי החוקה התגבשו לאור ניסיון החיים שלו בישראל, בצרפת ובארצות-הברית תוך כדי בחינת הדמוקרטיה הישראלית והחוקה הצרפתית והאמריקאית.

ד"ר שלמה גבאי (75), נשוי ללאה ואב ל-4, מתגורר כיום בארצות הברית. עלה לישראל בשנת 1956 בגיל 12 לאחר שעזב את ביתו בקזבלנקה שבמרוקו בעקבות גילויי אלימות של הערבים המקומיים כלפי היהודים. את לימודי התיכון סיים בשנת 1962 בכפר הנוער הדתי כפר-חסידים והתגייס לצה"ל. בשנת 1966 בתום שירותו כקצין שריון החל ללמוד רפואה באוניברסיטת מונפלייה בצרפת. במהלך שנת הלימודים הראשונה 1967 שב לישראל כדי להצטרף לחטיבה שלו במלחמת ששת הימים. לאחר שלוש שנים במונפלייה חזר לישראל וסיים בשנת 1972 את בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. זמן קצר לאחר שסיים את הסטאז' פרצה מלחמת יום הכיפורים וד"ר גבאי התגייס שוב למלחמה, הפעם כקצין רפואה גדודי בסיני. ד"ר גבאי התמחה במשך שנתיים בניתוחי לב בתל-אביב והמשיך את התמחותו בכירורגיה כללית ובניתוחי לב בבית הספר לרפואה ע"ש אלברט איינשטיין בניו יורק.

"ישראל צריכה חוקה – למה?" מאת ד"ר שלמה גבאי. מאנגלית: מירה ילין. הוצאת "סטודיו טל – טלי ניב-דולינסקי", 191 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

הילדות החדשה מאת ג'ורדן שפירו
איך לגדל ילדים להצלחה בעולם דיגיטלי



הספר היה ברשימות רבי המכר של הניו יורק טיימס מעל 200 שבועות
בשנים האחרונות, עם התגברות השפעתן של הטכנולוגיה ושל הרשתות החברתיות, וכן של החשיפה למסכים על ילדינו, אנו מוצאים עצמנו מתמודדים בדאגה עם השאלה כיצד לגדל ולחנך את הילדים לחיים משמעותיים ומלאי הצלחות. 

ג'ורדן שפירו בספרו "הילדות החדשה – איך לגדל ילדים להצלחה בעולם דיגיטלי" בהוצאת "דני ספרים", מספק לנו תשובה מעמיקה ומנומקת לשאלה הזאת. הוא מסתמך על מחקר פורץ דרך בכלכלה, בפסיכולוגיה, בפילוסופיה ובחינוך, ומראה לנו כיצד הטכנולוגיה מתווה את דרכה של האנושות לעבר עתיד בהיר שבו יוכלו ילדינו ליצור מודלים חדשים וטובים יותר של אזרחות גלובלית, קשרים בין אישיים וחיי קהילה.

שפירו מציע מודל פרקטי ובר השגה לחינוך ילדינו בעולם דיגיטלי מתחדש, ומספק כלים וטכניקות שיעזרו לנו לרתום את הטכנולוגיה לטובת גידול הילדים והתפתחותם. הוא משווה את הרגע הזה בזמן למהפכות טכנולוגיות אחרות בהיסטוריה האנושית ומעל הכול, מציג גישה חיובית ומעוררת השראה לתפיסת הילדות של ימינו, שהיא יצירתית, מגוונת ומשמעותית יותר מכל מה שאנו, המבוגרים, מסוגלים לדמיין.

ד"ר ג'ורדן שפירו הוא מומחה אמריקני בעל שם עולמי במדיניות עולמית ובחינוך. הוא משמש כיום חבר בכיר במכון ג'ואן גנץ קוני של ססמי וורקשופ, וכעמית מחקר אורח במרכז לחינוך בינלאומי של מכון ברוקינגס. שפירו מלמד באוניברסיטת טמפל, בתוכנית למורשת אינטלקטואלית, ובין השנים 2012 ל-2017 כתב טור במגזין פורבס בנושאי חינוך גלובלי, משחק דיגיטלי וחיי משפחה. הוא מתגורר בפילדלפיה עם שני בניו. 

"הילדות החדשה – איך לגדל ילדים להצלחה בעולם דיגיטלי" מאת ג'ורדן שפירו. מאנגלית: כפיר לוי. הוצאת "דני ספרים", 352 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


"מסביב לשנה" מאת עו"ד בני דון-יחייא
הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על החגים ומעגלי החיים



ספרו של עו"ד בני דון-יחייא, הוא מפעל ראשון בהיקפו של מבחר דברי הגות, רעיונות קולעים, סיפורי חסידים, קטעי הומור על חגי ישראל ומועדיו והאירועים המרכזיים בחיי האדם: ברית מילה וזבד הבת (בריתה), בת-מצווה ובר-מצווה, שידוכים, אירוסים, נישואים ואבלות. 

כן משובצים בספר פרקים על חמש המגילות, השבת, ראש חודש, הגדה של פסח, פרקי אבות, משלי ותפילה.

מסביב לשנה מאפשר לכל בני המשפחה להעלות רעיונות ותובנות סביב שולחן החג או שולחן סעודת השמחה ובאירועים שונים. 

מסביב לשנה שימושי לכל אירוע, שבו מבקשים לשבץ מאוצר החוכמה היהודית לדורותיה, והוא כלי עזר לכל מי שרוצה להרחיב דעת. 

פניני הספר, המאפיינות את הגותם של חכמי ישראל, מעוררות את תאבון הדעת, מאתגרות את המחשבה ומעלות חיוך.

בני דון-יחייא הוא מבכירי עורכי הדין לדיני משפחה וירושה. זהו ספרו ה-12. בהוצאת אלומות יצאו לאור ספריו "מסביב לשולחן – הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על פרשות השבוע" ו"מבחר הסיפור היהודי – 800 סיפורי חסידים וצדיקים".

"מסביב לשנה – הרעיונות והסיפורים הטובים ביותר על החגים ומעגלי החיים" מאת עו"ד בני דון-יחייא בהוצאת "אלומות" מבית "דני ספרים". 282 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪, כריכה קשה. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


"כואב, אבל פחות" מאת אתי סהר

מדריך מעשי להתמודדות עם כאב




כואב לכם? הכאב משבית אתכם מעשייה? אתם צריכים לעשות, אבל הכאב לא מאפשר לכם? הוא עוצר את מרוץ החיים שבו אתם נמצאים? מה עושים? איך מתמודדים? 

"כואב, אבל פחות" מאת אתי סהר הוא מדריך מעשי להתמודדות עם כאב פיזי או נפשי שמתמשך לאורך זמן. הספר דן בהרחבה במהות הכאב ובגורמים האפשריים לו שנובעים מההתנהלות היומיומית, כיצד אפשר לזהותם ועצות לשינוי ולשיפור - "מה עושים?" כשהתשובה לכל השאלות מתחילה בהתבוננות, בזיהוי ובגילוי העצמי המקורי.

זהו ספר אימון/עבודה עצמית, קריאת השכמה להתעורר, לקום ולעשות מעשה. מטרתו לעורר אצל הקורא את המדריך הפנימי שחבוי תחת שכבות הגנה שנוצרו כדי לשרוד. כשמדריך זה מתעורר יהפוך הקורא למורה של עצמו כי מודעות להתנהלות השגויה שגורמת לכאב היא תחילת הדרך אל השינוי. רק כשיראה הכאב שהוא יכול לסמוך עלינו שיותר לא נזיק לעצמנו הוא יעזוב.

מטרת הספר לעורר ניצנים של הבנה שאם כואב, לא נוח, לא טוב לנו עם עצמנו, זוהי קריאה לשינוי. השינוי מתחיל בהתעוררות, בעצירת מרוץ החיים כדי להתבונן, לזהות ולשנות את הראוי שינוי. 

לאותם קוראים שהתעורר המדריך הפנימי שלהם, ספר זה עשוי לתת כיוון לחיים יותר טובים, פחות כואבים, יותר מוגשמים ומלאי סיפוק והנאה. יש בו הרבה מסרים שעשויים להאיר את דרך ההתנהלות שעלולה לגרום לכאב. המסרים הם החשובים, ולא מי שכותב או אומר אותם.

הספר נכתב מניסיונה האישי של המחברת אתי סהר, מורת דרך לשינוי באמצעות שיטת אלכסנדר והאימון האישי ומתהליכי שינוי שעברו תלמידיה. היא מציעה דרכים לטפל בכאב מתוך הבנה שהגוף פועל כשלם של גוף-נפש, הכרה גם בהיבטים הרגשיים כגורמים לו והתמודדות עימם.

מהשינוי שעברה אתי סהר ומפריצת הדרך שלה היא מנסה לעזור לכם הקוראים לעזור לעצמכם לצאת לחיים מאושרים ומספקים כשאתם חופשיים מכאב. היא מציעה בחום להסתייע בלימוד שיטת אלכסנדר, שהצילה אותה, בשילוב עם האימון האישי שעל מהותם היא כותבת.

אתי סהר נולדה בירושלים בשנת 1953. בוגרת תואר ראשון בחינוך קהילתי מטעם אוניברסיטת Birmingham הבריטית. עורכת מבנה, תוכן ולשון של ספרות למיניה. פרשה משירות המדינה גיל 49 מסיבות בריאות ונחשפה לשיטות ריפוי רבות בעזרתן החלימה. מלמדת את שיטת אלכסנדר ומאמנת בהוד השרון.

"כואב, אבל פחות" הוא ספרה השלישי של אתי סהר. על דרכה להחלמה כתבה בספרה "מפריצת דסק לפריצת דרך: ממשבר להתחלות חדשות". על גישת "הדרך אל השינוי" שפיתחה לתהליכי אימון ושינוי מעמיקים בעזרת שיטת אלכסנדר והאימון האישי (coaching) ועל תיאורי מקרה של אנשים שהגיעו אליה כתבה בספרה השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה". המוטיב המרכזי בשלושת ספריה הוא התובנה שאנו יוצרים את המציאות שלנו ורק אנחנו יכולים לשנות אותה. הכאב הוא קריאה והזדמנות לשינוי ולהתחדשות - האם ניקח אותה?


"כואב, אבל פחות – מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" מאת אתי סהר. הוצאת "אדוואנס", 207 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת או בפנייה ישירה למחברת באמצעות טלפון נייד: 054-6305672 / דואר אלקטרוני: ettysahar8@walla.com / אתר אינטרנט: גילעד – סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי – אתי סהר: www.hgilad.co.il.


תגובה 1: