רשומות

יום חמישי, 3 באוקטובר 2019

מסעדת טיבי'ס- חוויה קולינרית עשירה ומהנה



על מסעדת טיבי'ס שמעתי מזמן. ידעתי שהשף חיים טיבי עומד מאחוריה ושהיא מתמחה בבשרים ורשמתי לעצמי להגיע אליה ולאכול ממטעמיה. ההזדמנות נקרתה כאשר התארחתי בשבוע שעבר בחוות הנופש ורד הגליל שם ממוקמת מסעדת טיבי'ס.

האמת שציפיתי לחוויה, אך לא שיערתי לעצמי עד כמה. זו אחת ממסעדות הבשרים הטובות בארץ. האווירה, האירוח, הנינוחות והטעמים התמזגו לכדי חוויה קולינרית מושלמת. יצאנו מהמסעדה מחויכים, שמחים וטובי לב עד מאד. אין ספק שנחזור לבקר בה ולטעום ממאכליה.




את פנינו קיבל אוהד הדר מנהל המסעדה. אוהד נתן לנו להרגיש בבית. פתח לפנינו את דלתות המטבח, בלי שום חשש (המטבח הבריק) שם ראינו כיצד השף האחראי רענן סלמון מכין את ציר הבקר המשובח, כיצד מכינים המבורגרים איכותיים.



  הכנת ציר הבשר בסיר ענק
הציר המצומצם מוכן

והשיא- חדר בשרים שלא רצינו לצאת ממנו. פשוט מדהים. רענן סיפר לנו כיצד מיישנים את הבשר, מטפלים בו ומכינים.

  רענן סלמון השף ואוהד הדר מנהל המסעדה




לאחר מכן סייר אתנו אוהד בחדר היינות המשובח והראה לנו את המכונה המשוכללת למזיגת יין, כמוה לא ראיתי עדיין. מכונה אשר משמרת את איכות וטעמי היין עד הטיפה האחרונה. מזרימה גז לבקבוק כך שהיין לא בא במגע עם האוויר ואינו מתחמצן.



מכונת המזיגה המשוכללת

לסיום, ביקרנו במטבח הקונדיטוריה שם מכינה הקונדיטורית הגר שבבו לחמים, קינוחים וגלידות מצוינות ומיוחדות כמו למשל: גלידת יוגורט סומק מופלאה.

שף חיים טיבי הוא שף ותיק וידוע, ניהל את מסעדת מוסקט הידועה במצפה הימים, התארח בתכניות בישול בארץ ובעולם והוא מארח שפים ידועים לארוחות משותפות ומשלחות קולינריה מכל העולם. במסעדת טיבי'ס הוא יצר תפריט כפרי המבוסס על חומרי גלם מקומיים, טריים ואיכותיים. מנות התפריט מלוות ביינות של יקבים ישראלים ונתחי הבשר נבחרים בקפידה ומטופלים בידיים אוהבות.

בתפריט תמצאו מבחר של מנות ראשונות כמו: קרפצ'יו קלאסי, פולנטה מתירס טרי ופטריות שימג'י, ריזוטו ארטישוק ועוד. מבחר סלטים כמו סלט קפרזה, סלט מילטנו, סלט לבבות חסה וקונפי ברווז. תמצאו מבחר של מנות פסטה תוצרת בית כמו: פפרדלה בראגו בשר, ניוקי בחמאה וערמונים ועוד מנות מפתות מאד. למי שמעדיפים לא לאכול בשר יש מנות עיקריות של ירך עוף בקארי, חלב קוקוס וצ'ילי, סקלופיני עוף ברוטב חרדל וצלפים וגם פילה דג ים צרוב על המחבת. בסטייק האוס תמצאו מבחר מגוון של מנות בשריות- ביף ריב, פורטרהאוס, פריים ריב, אנטריקוט, טריו טלה, פילה סטייק ומה לא. בנוסף, יש המבורגרים ונקניקיות תוצרת בית שבביקור הבא שלי זה מה שהחלטתי שאבחר לאכול.

יש גם תפריט מיוחד לילדים עם מנות של שניצל, פסטה ומיני המבורגר.

ומה עם קינוחים? גם בגזרה זו תמצאו מנות נהדרות כמו – ברולה לוז, פבלובה מפירות העונה, פונדנט שוקולד בלגי, אלפחורס, טארט לימון וגלידות ביתיות. מבטיחה לכם שתתקשו בבחירה.

מה אכלנו?

מנות ראשונות

טרין כבדים פרובנס- מנה השואבת השראה מהקולינריה הצרפתית ומכילה כבד ברווז, פינצ'טה בקר, קונפי ארטישוק, כרישה וקונפיטורת פרי (47 ₪) לא, זה לא פטה. המרקם גס יותר, מעורב, משלב מרקמים וטעמים. כל ביס מכיל עושר טעמים. לא צריך שום דבר ליד. מנה מיוחדת, עשירה ונהדרת.







אספרגוס וארטישוק א-לה רומנה- בחרנו במנה עדינת טעמים (לאיזון מנת הטרין הכבדה יותר) האספרגוס והארטישוק צלויים במחבת עם קונפי שום, יין לבן, פרמז'ן וחמאת כמהין (48 ₪) מנה מרעננת, טעימה מאד וטעמיה משתלבים היטב.



את המנות ליווינו ביינות ישראלים מקומיים.


                                     קוקטייל לפתיחת הארוחה
מנות עיקריות

פילה סטייק 250 גרם- לשולחן הגיע נתח בשר עבה, רך ועסיסי. מתאים מאד למי שאוהב בשר רזה כי אין בו שומן. מידת הצלייה שבחר בן הזוג הייתה מדיום רייר. המנה הגיעה עם מבחר של 3 צירי בשר וקרעי תפ"א. מנה נהדרת, טעימה, עסיסית ועשירה. (195 ₪)



פורטרהאוס 500 גרם – זו הנה שאני הזמנתי, תוך שאני משוכנעת שלא אצליח לסיים. קצת נבהלתי מהגודל. זו מנה שמצד אחד שלה פילה עסיסי ומהצד השני סינטה בשרנית. באמצע, עצם. בדרך כלל, אבחר במנת פילה. הפעם, חרגתי ממנהגי והרווחתי. העצם מוסיפה טעמים וארומה ולטעמי הבשר הנצלה עם העצם טעים יותר ועסיסי יותר. מנה משובחת במיוחד ומומלצת (179 ₪)



קינוחים

טארט לימון ומרנג מקורמל- טארט לימון עם פיסטוק ומרנג מקורמל, ג'ל פטל ובצד גלידת יוגורט סומק. מנה נהדרת ורעננה לסיום ארוחת בשרים. טעמים עדינים ומיוחדים. גלידת הסומק משהו אחר. אליפות. נהנינו מאד (45 ₪)


למעשה, רצינו להסתפק רק בטארט לימון. אבל, אוהד מנהל המסעדה לא וויתר לנו והמליץ על קינוח נוסף –
אלפחורס מסקרפונה ודולצ'ה דה לצ'ה- עוגיית אלפחורס גדולה מלאה בקרם מסקרפונה, דולצ'ה דה לצ'ה, קולי פירות יער חמצמץ ורוטב וניל. אוהד צדק זה קינוח משגע, טעים מאד, מיוחד ולא שגרתי. קינוח הדגל, בהחלט. (49 ₪)




לסיכום החוויה: זו הייתה ארוחה שהשביעה לא רק את הרעב הפיזי אלא גם את הנפש. האווירה הנעימה, המוזיקה, היינות, השירות הנפלא והאוכל הטרי, האיכותי והמצוין ילוו אותנו עוד ימים רבים. חוויה קולינרית שאין כמותה.

מומלץ בחום רב.

המסעדה מגישה ארוחת צהריים וערב בין השעות 12.30-22.00

ניתן להזמין אירועים משפחתיים במסעדה ובשטח חוות ורד הגליל.

בין התאריכים 21.9-6.10 מתקיימות במסעדה חגיגות אוקטוברפסט עם נקניקיות תוצרת בית, תוספות של כרוב כבוש והפתעות. בירה סן ברנרדוס חיטה במחיר מיוחדשל 26 ₪ לחצי ליטר.

הזמנות: 04-6330885

לאתר מסעדת טיבי'ס- לחצו כאן

פייסבוק-  לחצו כאן

תגובה 1: