רשומות

יום ראשון, 6 באוקטובר 2019

על המותחן "תאומות הקרח" מאת ס"ק טרמיין



המותחן "תאומות הקרח" משלב בין מתח, תעלומה, אווירה קודרת, רוחות רפאים, פיתולי עלילה ותובנות פסיכולוגיות. והוא עושה זאת באופן מצמרר במיוחד ודי מבהיל.

העלילה עוסקת בבני זוג שחוו טרגדיה נוראה. אחת מבנותיהן, תאומה זהה נהרגת בתאונה מחרידה. מה יכול להיות קשה ונורא יותר מאשר מות הבת? אלא שבנוסף לכך בני הזוג נמצאים במצב כלכלי קשה, האם שרה מורקרופט  במצב נפשי קשה והתאומה שנותרה בחיים אינה מצליחה להתמודד עם אובדן תאומתה שהייתה חלק ממנה.

בני הזוג (כמו במותחנים נוספים שקראתי) מחליטים לעזוב את לונדון ולעבור לאי סקוטי קטנטן, בבעלותם קוטג' חרב ועתיק והם מאמינים שיוכלו לשפץ את הבית ולשקם את חייהם. ממש לפני שהם עוברים לאי טוענת קירסטי, התאומה ששרדה, שהיא בעצם אחותה המנוחה לידיה. האם חוששת לדבר על כך עם בעלה ושומרת זאת לעצמה ובני הזוג עוברים לגור בקוטג' החרב.

הקוטג' מתגלה כחורבה, כמעט בלתי אפשרי לגור בו. יש בו חולדות, גג שבור, קור ועזובה. אך, הנוף נפלא ובני הזוג לא מתייאשים. הכותב, מצליח ליצור אווירה אפלה, קודרת ומנותקת. שרה מבחינה שקירסטי או אולי לידיה? מתנהגת מוזר יותר ויותר, היא אינה מצליחה להשתלב בבית הספר החדש, נתפסת כשהיא מדברת לעצמה וטוענת שהיא משוחחת עם תאומתה.

שרה מלאת ספקות, היא לא מצליחה להתרגל לקוטג', סובלת ומבולבלת. אנגוס, בעלה, מתקשה לעזור לה ובורח לאלכוהול. הוא נמצא פחות ופחות בבית וכאשר פורצת סערה המרתקת את שרה ואת בתה לבית מתגלים כל הסודות ומתבררת האמת הנוראה על מותה של התאומה.

האווירה בספר היא ששבתה את ליבי. היכולת ליצור אווירה קודרת, מאיימת, מפחידה ורוחשת צללים היא מרשימה במיוחד. בנוסף, הצליח הכותב להכניס אותי לראשם של הדמויות להכיר את החששות, הספקות, המחשבות הקשות, הכעסים והאשמה.

האם קירסטי היא אכן לידיה? מי התאומה שנהרגה? האם היא חזרה לחיי המשפחה כרוח רפאים? אילו סודות מסתירים בני המשפחה?  

הסיום מפתיע במיוחד ולא צפוי וקצת אכזב אותי. כמי שאוהבת לנסות לפתור את החידה, הרי שבמקרה זה לא ניתן היה והיו חסרים לי רמזים מתאימים.

ס"ק טרמיין הוא שם העט של הסופר והעיתונאי הבריטי שון תומס, תושב לונדון. הוא כותב תחת שמו ותחת השם תום נוקס. הפעם, בחר בשם עט שאינו מזוהה מגדרית בתקווה שיחשבו שמדובר בסופרת. הספר זכה להצלחה גדולה והפך לרב מכר עולמי.

תאומות הקרח מאת ס"ק טרמיין. מאנגלית: דפנה ברעם. הוצאות "עברית" ו "כתר" 284 עמודים. 
מחיר: 94 ₪.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה