רשומות

יום שני, 7 באוקטובר 2019

על ספר המתח "אני אף אחת" של קארין סלוטר



לכתוב על ספר מתח מבלי לגלות יותר מדי זו משימה מאתגרת. אבל, יש לי רמז בשבילכם "אימהות אכלו בוסר, שיני בנות תקהינה" ועוד אומר כי מדובר בספר מתח מרתק וטוב שלמרות אורכו (590 עמודים) צולחים אותו בקלות ובמהירות. אין ספק שסלוטר יודעת איך לאחוז בקורא ולא להרפות.
ההתחלה לא ממש משכה אותי והעמודים הראשונים התארכו לי מדי. אבל, לאחר מכן ומהרגע שהבילוי המשותף של האם והבת הופך לאירוע קטלני ובלתי צפוי, העלילה הופכת להיות מהירה, מסקרנת ומעניינת. למעשה, מדובר ב-2 עלילות מקבילות. האחת מתרחשת בעבר והשנייה עוסקת באירועים העכשוויים. 2 העלילות מתקדמות במקביל עד שמתקבלת תמונה מלאה והקורא מבין מה ארע.
כולנו מאמינים שאנו מכירים את הורינו ויודעים עליהם הכל. גם אנדריאה חשבה כך על אמה לורה. היא האמינה שלאם אין סודות מפניה והיא חיה את חייה בשלווה ובנוחות. אך לאחר האירוע הנוראי שהתרחש במהלך בילוי סתמי בקניון, מתגלה לאנדריאה שהאם אותה הכירה כל כך טוב, היא מישהי אחרת לגמרי. אמיצה, חזקה, לוחמת, שקרנית ואולי רוצחת.
מסתבר, שלורה הסתירה את זהותה במשך יותר משלושים שנים. היא שמרה על פרופיל נמוך, גידלה את בתה ועבדה כקלינאית תקשורת, תוך תקווה שאף אחד מעברה לא יצליח למצוא אותה. אלא שהאירוע בקניון חשף אותה ואת מקום מגוריה והעולם הופך להיות מאיים ומסוכן.
לורה מחליטה להרחיק את אנדריאה ממקום ההתרחשות ואנדריאה יוצאת למסע ומחפשת רמזים מעברה של אמה. היא מנסה לחשוף את הסודות שהאם הסתירה ממנה ונקלעת למצב בלתי אפשרי.
עקבתי אחר העלילות המשתלבות בסקרנות רבה ונהניתי לעקוב אחר הפיתולים, ההפתעות וההתגלויות שסלוטר שתלה. הסיום מרתק במיוחד.
מומלץ בחום.
קארין סלוטר היא אחת מכותבי המותחנים המצליחים בעולם. ספריה נמכרו ביותר מ-35 מיליון עותקים ברחבי העולם. היא חברה קבועה בראש רשימות רבי המכר של הניו יורק טיימס ושל עיתונים חשובים נוספים. ספר זה וספרים נוספים שלה נמצאים בפיתוח לסרטים ולסדרות טלוויזיה. סלוטר חיה באטלנטה, ארה"ב.

הספר עובד לסדרה חדשה בנטפליקס

"אני אף אחת" מאת קארין סלוטר. מאנגלית: נעה בן פורת, הוצאת "דני ספרים", 590 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה