רשומות

יום שישי, 16 בדצמבר 2016

הצעה לדמי חנוכה- מבחר ספרים חדשים לילדים ונוער



חג החנוכה מתקרב ואני רוצה להציע לכם לרכוש לילדיכם ספרים. אין ערוך לחשיבות שיש בקריאה. היא מעשירה את עולמם של הילדים, היא מאפשרת לנו לשוחח עם הילדים על תוכן הספר ומשם אל מחשבותיו, חוויות דומות שהיו לו, רגשותיו וכך ההבנה והקרבה מועצמים. הקריאה בספר מעשירה את שפתו ואת אוצר המילים של הילד, מפתחת מודעות עצמית ואמפטיה לאחרים, מרחיבה את האופקים, את המודעות החברתית שלו ומרחיקה אותו לפחות לזמן מה מהמחשב. בעיניי, אחת המתנות השוות ביותר שתוכלו לתת לילדיכם הינה אהבת המילה הכתובה.

ואחרי שהשתכנעתם בואו נתחיל עם ספרי משחק לילדים ואחר כך נעבור לספרים לבני נוער.

סדרה חדשה: מרכיבים בכיף

 

"מטוסים שוברי שיאים", "מטוסים מעופפים", "מטוסים מדהימים", "דינוזאורים מעופפים ועוד זוחלים מעופפים"

 
 

בכל ספר 6 דגמים להרכבה

 


מדובר על סדרה של דגמים קלים להרכבה שניתן להרכיב אותם יחד עם הילדים. או כשמדובר בילדים מבוגרים יותר הם ירכיבו את הדגמים בעצמם. לאחר ההרכבה הדגמים עפים/טסים באמת והילדים ייהנו לצפות בטיסה ובמרחקים אליהם הם יכולים להגיע. אני מתכוונת לערוך תחרות ולצפות מי מהדגמים מגיע הכי רחוק.

 

הסדרה "מרכיבים בכיף" כוללת את - "מטוסים שוברי שיאים", "מטוסים מעופפים", "מטוסים מדהימים", "דינוזאורים מעופפים ועוד זוחלים מעופפים" בהוצאת דני ספרים, הם מכילים לצד מידע מרתק גם 6 דגמים להרכבה בכל אחד מהם. כל הדגמים מבוססים על מטוסים אמיתיים או זוחלים פרהיסטוריים אמיתיים. בנוסף תמצאו בספרים מידע מרתק על המטוסים או הדינוזאורים השונים.

 

"מטוסים שוברי שיאים": תמצאו בספר מידע מרתק על המטוסים השונים: איזה מהם הוא הגדול ביותר, המהיר ביותר, הידידותי ביותר לסביבה ועוד. כל מי שמתעניין בתעופה ובשבירת שיאים – הספר הזה הוא בדיוק בשבילו. הדגמים להרכבה: לוקהיד וגה, נמסיס, אנטונוב 225 – AN, איירבאס 380 A, מאקי 72 MC, סולאר אימפולס.

 

"מטוסים מעופפים": תמצאו בספר מידע מרתק על המטוסים השונים: מתי הם החלו לטוס, מה גודלם ומשקלם, באיזו מהירות הם מסוגלים לטוס ועוד. כל מי שמתעניין בתעופה ובמטוסים – הספר הזה הוא בדיוק בשבילו. הדגמים להרכבה: בלריו, טיפון, נורתרופ גמא, ג'י בי, גולפסטרים.

 

"מטוסים מדהימים": תמצאו בספר מידע מרתק על המטוסים השונים: מתי הם החלו לטוס, מה גדלם ומשקלם, באיזו מהירות הם מסוגלים לטוס ועוד. כל מי שמתעניין בתעופה ובמטוסים – הספר הזה הוא בדיוק בשבילו. הדגמים להרכבה: נייטהוק, טורנדו, מיראז', קונקורד, סקיירוקט, פיירקראקר.

 

"דינוזאורים מעופפים ועוד זוחלים מעופפים": תמצאו בספר מידע מרתק על הדינוזאורים השונים: מתי הם חיו, מה היו גודלם ומשקלם, באיזו מהירות הם היו מסוגלים לעוף ועוד. כל מי שמתעניין בעולם הדינוזאורים – הספר הזה הוא בדיוק בשבילו. הדגמים להרכבה: דימורפודון, טפג'רה, ארכאופטריקס, מיקרורפטור, קצלקואטלוס, פטרודקטילוס.

 

הוצאת "דני ספרים". מחיר לצרכן 39.90 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

ספר משחק חדש לילדים:

משחקופיקו – 8 משחקים עם קופיקו

 


ספר משחקים חדש ומקסים לילדים המבוסס על קופיקו, גיבור ספריה של תמר בורנשטיין- לזר, המוכר לכולנו ומלווה אותנו שנים רבות. זה ספר המשחקים מושלם לכל אוהבי הקוף השובב, אך בהחלט מתאים גם למי שפחות מכיר וזו תהיה ההזדמנות להכיר ולהתאהב.

 

בספר 8 משחקים שונים שהם- קופיקו בדרך למבצר בקצה ההר,עולים ויורדים בג'ונגל(עד שמגיעים לבננה), היכן מסתתרים הפריטים, בדרך לאי בחונטוזה, עושים ספורט עם קופיקו, לומדים חשבון עם קופיקו, מצאו את החיות ולומדים מילים עם קופיקו.

 

גם נהנים וגם לומדים נושאים בסיסיים שונים, כמו מילים בעברית, חשבון, חשיבותה של פעילות גופנית ועוד. בעזרתו של קופיקו הילדים יפנימו את הנושאים החשובים באופן משמעותי ועמוק יותר. ההנאה שבמשחק, האתגר והרצון לנצח ידרבנו אותם לרכוש את הידע ודרך החוויה הזו, הפעילה והמהנה, הם יספגו את החומר המרתק ביתר שאת. 

 

אז קדימה! הזמינו חברים, בחרו את המשחק החביב עליכם והתחילו לשחק עם קופיקו! הספר כולל חיילי משחק וקובייה. 

 

משחקופיקו – 8 משחקים עם קופיקו, הוצאת "דני ספרים", ספר קרטון, 16 עמודים, מנוקד. הספר כולל חיילי משחק וקובייה. מחיר לצרכן 118 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאהwww.siman-kria.co.il   

 

ספר נוער מחודש:

צוללים קדימה מאת דבורה עומר

 


ספרי הנוער של דבורה עומר הפכן מזמן לקלאסיקה ואני שמחה מאד שהם יוצאים במהדורות מחודשות וכך בני הנוער של היום מתוודעים אליהם.

 

את "צוללים קדימה" לא מניחים מהיד. ספר מרתק, מטלטל, מרגש ומעשיר ולו הייתי יכולה לשכנע את כל בני הנוער בישראל לקרוא אותו, זה מה שהייתי עושה.

 

"מסביב היה הים חשוך ודומם לעת לילה. "רד וצלול!" הדהדה הפקודה בכל הרמקולים של הצוללת. ידעתי – זהו זה! אנחנו מתקרבים לנמל האויב. מתקרבים לביצוע המשימה שלנו...". כך מתחיל ספרה הקלאסי של דבורה עומר, שדורות של בני נוער קראו אותו בהתפעמות וקיבלו ממנו השראה, ועולים חדשים רבים אף שאבו ממנו כוח ותקווה לעתידם בארץ. הספר יצא במהדורה מחודשת, בהוצאת "שרברק" מבית "דני ספרים".

 

העלילה מתרחשת בשנותיה הראשונות של המדינה, וגיבור הסיפור הוא טבול, נער העולה ארצה ממרוקו וחולם מאז ילדותו להיות צוללן. בעקבות רצונו להשתלב בחברה הוא מתגייס לצה"ל עוד לפני שמולאות לו 18 שנה ומשנה את שמו לשחר. בעזרת נחישותו מצליח שחר להגיע ליחידת "אנשי-הצפרדע", הלוא הם הצוללנים האמיצים, ועובר את מבחני הקבלה הקשים ליחידה. אך זוהי רק תחילת הדרך עבורו, ולפניו עדיין משימות מסוכנות ואתגרים רבים עד להפיכתו לחייל ישראלי לכל דבר.

 

דבורה עומר (2013-1932), סופרת אהובה, שילדים ובני נוער רבים מספור גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של כולנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.

 

הספרים בסדרה:  פגיעה ישירה, אני אתגבר, שרה גיבורת ניל"י, צוללים קדימה!, דמעות של אש, על הגובה, סערה באביב, לאהוב עד מוות, מעבר לכביש, פתאום באמצע החיים, בעקבות הלהבות

 

"צוללים קדימה!" מאת דבורה עומר, הוצאת "שרברק מבית דני ספרים", 196 עמודים, כריכה קשה, מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

סדרה חדשה לנוער:

"תיכון ברנסון" מאת ליאת רוטנר

 

"סודות" הוא הספר הראשון בסדרה

 

הספר הראשון בסדרת "תיכון ברנסון", סדרה חדשה ומבטיחה לבני נוער. הסדרה עוסקת בהתמודדותם של בני הנוער, במורכבות חברתית, דימוי עצמי, שינוי וקבלה עצמית. אין לי ספק שבני הנוער יזדהו עם גיבורי הסדרה וייהנו לעקוב אחר התנהלותם.

 

העלילה מתרחשת בתיכון האמנויות היוקרתי "ברנסון", שם יודעים מי מנהלת את העניינים: אבישג, שמובילה את קבוצת הריקוד של הבנות ונחשבת ליפה ולכריזמטית ביותר בכל השכבה. כולם בטוחים שהחיים שלה מושלמים, אבל אף אחד – כולל חברותיה הטובות – אינו יודע על הסודות שהיא מסתירה מעברה, כשהייתה מישהי אחרת לגמרי... עד שיום אחד מגיע לבית-הספר תלמיד חדש, ליאב. הוא כובש מיד את לבבות כולם, אבל אבישג מזהה אותו מילדותה בשכונה בה גדלה לפני שנים - כמי שנהג להתעלל בה.

 

אבישג חשבה שהעבר שלה מאחוריה ושהיא אדם שונה היום. למרות זאת היא נדהמת לגלות שבחברתו של ליאב הכוחני היא הופכת פתאום להיות שוב ילדה מפוחדת, חסרת ביטחון ומרושלת, שלא מעיזה להרים קול או להתערבב חברתית, ושאר הילדים בכיתה אינם מבינים את השינוי לרעה שמתחולל בה פתאום. ליאב דווקא שמח מכל מה שקורה, ואף מתיידד עם מיכל, יריבתה הגדולה של אבישג, שלהקת הרוק שלה מתחרה בקבוצת הריקוד של אבישג כבר שנים.

 

שבעה בני נוער במרכז הסיפור, לכל אחד נקודת מבט שונה ודרך משלו להצליח או לזכות בהערכה שהוא רוצה. כל אחד בטוח שהוא מכיר את השני הכי טוב, אבל מסתבר, שלכל אחד יש כמה סודות עמוק בלב.

 

זהו ספר נוסף מאת הסופרת המצליחה ליאת רוטנר, שספריה, ביניהם ארבעה ספרי זהב ושני ספרי פלטינה, כבשו את לב הנוער הישראלי. היא החלה לכתוב ספרים בגיל 8 ובגיל 16  פרסמה לראשונה את רב המכר שלה "קיץ אחד ביחד". חיברה עד כה 17 ספרים, ביניהם רבי המכר "תנו לגדול בשקט", "לנצח בגדול", "מעורב ירושלמי", "מאלאדר" ו"מיקו בל" - המככב במצעד הספרים השנה. ספריה עוסקים בסוגיות מעולם הנוער הישראלי וזוכים  להצלחה רבה. כיום מקיימת הרצאות וסדנאות כתיבה בבתי ספר ובספריות ברחבי הארץ.

 

"תיכון ברנסון - סודות" מאת ליאת רוטנר, הוצאת "דני ספרים" והוצאת "אלומות", 256 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

 

ספר חדש לנוער:

"צוללן הערפל" מאת ג'ואל רוס

 

ספר פנטזיה נהדר לבני נוער (וגם למבוגרים כמוני שלא נגמלו מאהבתם לספרי פנטזיה) הראשון מתוך סדרת פנטזיה חדשה ומצליחה. ערפל לבן וקטלני עוטף את כדור-הארץ כבר מאות שנים. האנושות נאחזת בפסגות ההרים הגבוהות ביותר, שם שולטות ביד רמה חמש המשפחות העשירות ביותר, בעוד האנשים שמזלם לא שפר עליהם נאבקים על קיומם בשכונות העוני ובמגרשי הגרוטאות שלמטה.

 

בשעה שבשמים מפטרלות ספינות האוויר של הלורד קוֹדוֹק, השליט האכזר הכול-יכול, צֶ'ס בן ה-13 וצוותו שטים ברפסודת שלל ומחפשים בין ההריסות שבערפל חפצים שיוכלו למכור כדי להתקיים. צ'ס הוא צוללן הערפל, ערמומי ומהיר – וקשוח יותר מכפי שהוא נראה. אתו בצוות נמצאים הייזל הקפטנית האמיצה, שְוודי הטייס החסון ובּי הקטנה, המכונאית הגאונה.

 

אבל לצ'ס יש סוד שאותו הוא שומר כל חייו – סוד שהלורד קודוק מבקש לנצל לטובתו האישית ויעשה הכול על מנת ללכוד את צ'ס בחיים.

 

ג'ואל רוס ארג בדמיונו השופע הרפתקה חסרת גבולות בעולם עתידי שבו החיים מתנהלים בשמים, מעל הערפל הקטלני, וחבורה של נערי שכונת עוני הופכים לגיבורים בעל כורחם.

 

ג'ואל רוס כתב שני ספרי מתח למבוגרים, וזהו ספר הנוער הראשון שלו. הוא מתגורר בסנטה ברברה שבקליפורניה עם אשתו, לי נפתלי, שגם היא סופרת במשרה מלאה, ועם בנו בן, שהוא ילד במשרה מלאה.

 

"צוללן הערפל" מאת ג'ואל רוס, מאנגלית: נעמה בן דור, הוצאת "דני ספרים", 288 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

 

ספר חדש לנוער:

"הפרויקט של מיכל" מאת אורה קרופיק

 

על ספריה של אורה קרופיק המלצתי כבר מספר פעמים בבלוג. אורה יודעת להעביר את מחשבותיהם ותחושותיהם של בני הנוער באופן אמיתי ואמין. הדמויות שלה אינן פלקאטיות והכתיבה בהירה, שוטפת ומושכת.

 

בספרה החדש לבני הנוער "הפרויקט של מיכל" בהוצאת "דני ספרים", מביאה אורה קרופיק את סיפורה של מיכל, תלמידת כיתה ז' המתחילה להכין את עבודת השורשים שלה. היא מגלה שמשפחתה לא פשוטה כפי שחשבה.  כשסבתה עוזבת את הדירה, שבה גרה במשך שנים רבות ועוברת לגור בדיור המוגן, מתגייסת מיכל לעזרת אמה ודודה יניב בהעברת חפציה לביתה החדש. בין החפצים הם מגלים שקית ובה תמונות ישנות. תגלית זו פותחת פצעים ישנים וחושפת סודות שנקברו בעבר הרחוק.

 

הסיפור המשפחתי מתגלה אט-אט לעיני מיכל ועבודת השורשים שלה הופכת למסע גילוי עצמי מרגש ומעורר השראה.

 

זהו ספרה השביעי לנוער של אורה קרופיק, אם לשלושה ובעלת תואר שני בחינוך. ספריה הקודמים, "תראי אותך", "מריה", החברים של אדם" ו"חברות עם שחר" (הוצאת 'דני ספרים') זכו להצלחה גדולה הן בקרב הקוראים והן בקרב המבקרים. הספר "חברות עם שחר" קיבל את "ספר הזהב" על מכירת למעלה מ- 20,000 עותקים.

 

בספרה החדש מוכיחה אורה קרופיק פעם נוספת את יכולתה להבין את בני הנוער ולחדור ללבם בכתיבה אמיצה ובלתי מתפשרת.

   

 

"הפרויקט של מיכל" מאת אורה קרופיק, הוצאת "דני ספרים", 140 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   

 

ספר נוער חדש: הסטארט אפ שלנו מאת ד"ר דב רייכמן

 

"הסטארט אפ שלנו" מאת ד"ר דב רייכמן בהוצאת הספרים "אוריון" הוא ספר מקסים שנכתב כדי להרחיב את ההיכרות של בני הנוער (וגם הוריהם) עם תעשיית ההייטק, הקמת חברות סטארט אפ, הון סיכון וחשיפה לאי הוודאות המאפיינים את עולם החדשנות והיזמות. המחבר רואה חשיבות גדולה בעידוד הצעירים להצטרף לאתגר ולהיות שותפים בפריצת הדרך הטכנולוגית שהתעשייה המתוחכמת מובילה.

 

ניר כרמלי הוא תלמיד בית ספר בכיתה ז' החולם לכבוש את העולם עם רעיון למוצר חדשני. הוא יוזם הקמת סטארט אפ עם בני משפחתו - דפנה ואיתן, הוריו, מעיין אחותו וכמה חברים שמצטרפים להרפתקה. אנה בת כיתתו של ניר שותפה לרעיונות ומעורבת ביזמות כשבין השניים נרקמת ידידות ואולי אהבה ראשונה.

חבורת הסטרטאפיסטים נדרשת לגלות תעוזה ומחשבה מקורית ויצירתית. היא פוגשת אנשי תעשייה מיפן, משקיעים מארה״ב, מדענים ואנשי מקצוע ממגוון תחומים הפועלים בעולם ההייטק.

סיפורם הכתוב בשפה עדכנית ומלאת הומור, מיטלטל בעליות ובמורדות בין הצלחה לכישלון וחושף בפני הקורא את עולם העסקים האתגרי.

ד"ר דב רייכמן (59) אב ל-3 ילדים, תושב מכבים עוסק מעל 25 שנה בניהול בכיר בתחומי המחקר והפיתוח, החדשנות והיזמות ובתחומי השיווק והפיתוח העסקי בשוק הבינלאומי. שותף במספר חברות ומנכ"ל ובעלים של חברת "ספקטרה אנליטיקס" שעוסקת בליווי טכנולוגי/עסקי לחברות, משקיעים ויזמים ובהשקעות בחברות טכנולוגיות. הוא עוסק בקידום תוכניות חדשנות ופיתוח עסקי בחברות הייטק, חברות סטארט אפ, בתעשייה המסורתית ובענפי השירותים. הוא משמש כסגן נשיא למסחור טכנולוגיות ופטנטים בתחומי הכימיה והפיזיקה באוניברסיטה העברית (חברת יישום) ויועץ עסקי למשרד הכלכלה והתעשייה. נוסף לכך הוא דירקטור במספר חברות טכנולוגיות ציבוריות ופרטיות ומרצה בתחומי החדשנות, היזמות והטכנולוגיה המתקדמת.

 

ד"ר דב רייכמן הוא בעל דוקטורט בכימיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. המומחיות  הטכנולוגית שלו היא בתחומי החומרים המתקדמים, הננוטכנולוגיה, התעשייה הירוקה והטכנולוגיות הביטחוניות. עבודת המחקר שלו זכתה בפרס נשיא המדינה שנתיים ברציפות והוא  רשום כממציא פטנט בתחומי הטכנולוגיה לשחרור מבוקר של חומרים פעילים בתחומים שונים.


שימש כמנטור של המיזם "מקדמיה" שזכה בפרס הראשון בקבוצת המיזמים הראשונית של מאיץ הסטארטאפים SifTech. חברת מקדמיה פועלת בהצלחה לשנות את האופן בו צעירים וצעירות בוחרים מה ללמוד ובמה לעסוק והיא זוכה לשבחים רבים. נוסף לכך שימש כמנטור ב"קרן פרידברג" המשקיעה במיזמים כדי לטפח ערכים של  יזמות וחדשנות טכנולוגית. הוא הוזמן לשפוט בתחרות מיזמים של "קרן רמון" להנצחת אילן ואסף רמון ובארגון "יזמים צעירים ישראל" המטפח בהצלחה רבה יזמות עסקית, יצירה וחדשנות בקרב בני נוער.

 

את ההשראה לכתיבה שאב ד"ר רייכמן מעבודתו עם יזמים בוגרים ועם נוער "בפעילותי בתחומי הסטארט אפ, החדשנות והיזמות אני נתקל ברתיעה שיש לאנשים מהטכנולוגיה המתקדמת ובמיוחד מכימיה ומננוטכנולוגיה. אני מאמין גדול בחדשנות ויזמות וחושב שניתן להנגיש אותם לכולם ולהיעזר באנשי מקצוע בתחומי הטכנולוגיה כמו שנעזרים בעו"ד ורו"ח".

 

"רציתי לקרב צעירים לעולם היזמות והטכנולוגיה ולהכיר להם את החוויות מעולם זה גם אם אינם המוכשרים בכיתה בתחומים המדעיים. כן, יזמות לא חייבת להיות טכנולוגית, אבל היא פותחת אפשרות מימוש עצמי לכולם. הספר מציג באמצעות סיפור עלילה מושגים מעולם הטכנולוגיה המתקדמת, נושאים מעולם הסטארט אפ - אופציות, גיוס הון, הנפקה, פטנטים, תוכנית עסקית ואחרים, מושגים מעולם המדע והטכנולוגיה וכן ערכים רבים של תרומה לחברה ולקהילה. הספר מסביר קצת על בעלי המקצוע בעולם ההייטק ובעולם התעשייה בכלל: מדענים, מהנדסים, שיווק, ניהול, עו"ד, רו"ח ועוד".

 

ד"ר רייכמן מספר כי בין המסרים שהוא מעוניין להעביר בספר נמצאים "תעוזה – לבוא עם רעיון ולא לחשוש להציג אותו, משפחתיות, חברות, תרומה לקהילה, התמודדות עם אי-ודאות, היכולת של כל אחד לתרום, גם כאלה שאינם בקיאים בעולם התוכן הרלוונטי, ביזמות או חדשנות".   

 

ד"ר דב רייכמן מספר שהוא "מאמין בטיפוח היזמות והחדשנות בד בבד עם תרומה לקהילה ולסביבה ופועל לקידום והטמעה של נושאים ערכיים אלו".

 

"הסטארט אפ שלנו" מאת ד"ר דב רייכמן. הוצאת הספרים "אוריון", 104 עמודים. מחיר לצרכן 69 ₪/ להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il או באתר המחבר http://www.dovreichman-startup.com/.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה