רשומות

יום שני, 5 בדצמבר 2016

היכונו לפסטיבל הבננה טעם כנרת ה-2 המתקיים בין התאריכים 22-31.12.2016


פסטיבל הבננה טעם כנרת המתקיים בעמק הירדן בפעם השנייה מזמין את כולנו לבקר וליהנות ממגוון האטרקציות שהכינו לנו. מה יהיה בפסטיבל? מופעים, סדנאות, תחרויות, טיולים, אוכל והרבה בננות. תוכלו להשתתף ב'מרוץ הבננה' לצפות בתחרות בעיטת הבננה הראשונה בעולם, להגיע לשוק איכרים אמיתי בדגניה, לרכוש בננות בנהריים במחירים הכי אטרקטיביים שיש, ליהנות בסדנת שוקולד, לבקר בתערוכת צילומים 'האיש מאחורי הבננה', להתפנק בארוחת בשרים שאין כמוה ב'מרינדו', להגיע למעגן עין גב ולשוט על הכנרת, לסייר בצמח ניסיונות וללמוד על התפתחות ענף הבננות, לסייר ב'אי השלום' ולעבור לירדן ללא ויזה. ועוד אירועים רבים ומהנים.

הוזמנתי לסיור מקדים לפסטיבל יחד עם עוד עיתונאים ובלוגרים. הספקנו לבקר במספר אתרים, מה שעורר אצלי את הרצון לחוות יותר ולקחת חלק באירועים המתוכננים אותם ניתן למצוא באתר הפסטיבל- אתר הפסטיבל

האתר הראשון בו ביקרנו היה 'פארק נהריים' דרומית לכניסה לאשדות יעקב איחוד. הכרנו את ישראל ברקאי שנולד וגדל באשדות יעקב והוא הציג לפנינו את מה שמתוכנן להיות בימי הפסטיבל בפארק וביום הפתיחה ב24.12.16.- שבת. החל מהשעה 10.00 *זומבה עם אייזק מבית אייל- .הכניסה חופשית בנוסף מכירת בננות הכי איכותיות בארץ במחיר הכי אטרקטיבי (מוגבל ל 5 קילו ללקוח) יהיו גם דוכני מכירה של שקדים ושמן זית במחירים מפתיעים. במקביל יהיה פארק הרפתקאות לילדים ומגלשת עפר מיוחדת. תוכלו גם לסייר בכרכרה מלכותית עם סוס. הסיור יימשך כ-20 דקות ויעבור לשטח ירדן ללא ויזה (מחיר- 30 ₪ לאדם).



אנחנו הלכנו לנקודת תצפית מרהיבה ב"שביל הסכרים". הליכה קלה ובסיום מפל יפהפה. הסיור הוא חינמי. ניתן גם לארגן *סיורים מודרכים ב"אי השלום" בליווי מדריכי האתר –  סיור מרתק "בעקבות הזקן מנהריים", המגולל את קורותיו ומפעל חייו של פנחס רוטנברג.עדיפות לתאום מראש בטלפון – בתשלום. אנחנו פגשנו במקום את אורנה שמעוני שהקימה ומתחזקת כבר 20 שנה את גבעת הפרחים לזכרן של הבנות שנרצחו באי השלום. אורנה היא אם שכולה. אישה מיוחדת במינה. בנה אייל נפל בלבנון ולזכרו הקימה את בית אייל שייעודו שילוב בעלי צרכים מיוחדים עם כל גווני הקהילה בתרבות, חינוך, בריאות וספורט.

                       הסכר

                                             גבול ירדן
                                   תצפית על המפל

                                      אורנה שמעוני

הנקודה הבאה  בסיורנו. החצר החקלאית תוצרת דגניה א'. דגניה היא מקום ראוי לטיולים במשך כל השנה. רוצים לדעת ציונות מהי? זה המקום להתחיל בו. פגשנו במקום את הדס שסיפרה לנו על תחרות בעיטת הבננה שתתקיים על הדשא ועל שוק האיכרים הפתוח שיוקדש לתוצרת המקומית ויימכרו בו- דבש, שמן, זיתים, פירות, ירקות גבינות ושפע של אוצרות טבעיים שלא תוכלו לעמוד בפניהם. מתי? יום ששי 23.12.16 החל מהשעה 10.00. ואם אתם בדגניה אתם חייבים לבקר בחצר הראשונים, לראות את הבית בו שהתה רחל, לבקר במוזיאון של המקום ולצפות בסרט על דגניה שלדעתי הוא מקסים ומרגש. במקום יתקיימו סיורים שיכללו את בית הבד, חצר הראשונים, החצר החקלאית, הסרטון ועוד בעלות של 20 ₪.

 תוצרת דגניה




צילומים בחצר דגניה

פרטים נוספים- 052-3749170, (תיירות דגניה א') Rishonim@degania.org.il


אתר תוצרת דגניה- כאן

פייסבוק- כאן


האתר המעניין הבא בו ביקרנו 'צמח ניסיונות' שם פגשנו את ג'ורג' מקיבוץ גינוסר שסייר איתנו והסביר לנו על הניסיונות שעושים במקום. על צמח הבננה ואיך מגדלים בננות שבמקור הם מאזור סוב טרופי בעמק הירדן שאין בו די גשם ומים כפי שבננות אוהבות. עוד שמענו על הנסיון להשקות בננות במים מותפלים והאם מקבלים את אותה איכות ואותו יבול. לדעתי, כל מי שרוצה שילדיו ידעו מהיכן מגיע האוכל שאנו אוכלים (לא מהסופר) זה המקום לבקר בו.
                             ג'ורג מסביר לנו אודות צמח נסיונות


"צמח נסיונות", סמוך לצומת צמח ו"מול כנרת", מדובר על מרכז אזורי למחקר חקלאי, הכולל חוות שבהן מגדלים הדרים, סובטרופים, תמרים ובננות. למעשה, מדובר במרכז הארצי לחקר גידול הבננה.

בימי פסטיבל "הבננה טעם כנרת ה-2 " יפתח המרכז את שעריו לקהל הרחב ויציע סיורים מרתקים במיוחד. במהלך הסיורים תלמדו על התפתחות גידול הבננות בארץ, מאפייני הגידול וייחודה של הבננה הישראלית.

בשטח החווה מגוון רחב של מתחמי נסיונות, שבהם תוכלו לגלות את התשובות לשאלות כגון האם ניתן לגדל בננה נמוכה יותר, בכמה מים יש להשקות בננות, מדוע הבננה גדלה בבית רשת ועוד. בנוסף, תפגשו כאן בשתילי תמרים שיוצרו מתרבית רקמה, תלמדו על יתרונות התרבית וחשיבותה לגידולים השונים בחקלאות. והכל באופן חוויתי ויוצא דופן. משך הסיור כשעה ורבע, וההדרכה מתבצעת על ידי צוות החווה.

הסיורים יתקיימו ללא תשלום  על פי הרשמה מראש אצל ריקי בצמח נסיונות,

טלפון 04-6773200 שלוחה 0.


                             אחד הבעלים- רועי תבור

ועכשיו הגיעה העת לארוחת צהריים.אנחנו סעדנו ב'מרינדו' בעין גב ואני ממליצה בחום רב. אווירה נהדרת ואוכל טעים עד מאד. התחלנו בפוקאצ'ה עם שמן זית, רוזמרין ומלח ים, במירוף מטבלי פסטו כוסברה ופלפל חריף. למנות ראשונות – קרם חצילים וסביצ'ה דג מוסר ים אסיאתי ובננות. טעמנו מרק ארטישוק ירושלמי עם ערמונים וקציפת כמהין שהיה נהדר.




לעיקריות- עראייס קבב, עגבנייה צלויה, קרם שום על סלט עשבים וטחינה ירוקה ומנת טלה מפורק (כתף) על תבשיל מפתול בלדי, גרגרי חומוס ובצלי שאלוט.



לקינוח- טריו של מיני כנאפה, קטאייף וחלוות אלגיבן, גלידת פיסטוק ורוטב פירות יבשים.


ב-22.12.16 ביום חמישי בשעה 20.30 יגיעו למסעדה השפים גיא בן שמחון - וילה וי חד נס, זוזו חנא – מגדלנה וינצחו על ארוחה מלאת תשוקה לאוכל טוב.זו תהיה ארוחה מפנקת עם כמויות פנטסטיות של נתחי בשר משובחים ומיזוגים מפתיעים ובלתי שגרתיים של ארומות וטעמי בננה – כיאה לרוח הפסטיבל.
השף גיא בן שמחון

השתתפות בארוחה כרוכה בהזמנת מקום מראש

פרטים נוספים: 04-6658555,http://marinado.co.il/

כדאי לדעת שהמסעדה מפעילה מספר קצביות בארץ(ברמת השרון, בכיכר המדינה בתל אביב , בשרונה מרקט) ויש לה משלוחי בשר חינם עד הבית. בעלי הרשת הם רועי תבור ואיתמר קנדליק והם מגדלים עגלים וטלאים בחווה במושב כנף בדרום רמת הגולן.

יש להם גם חנות און ליין-

מרינדו משלוחי בשר עד הבית - 04-6658550, www.marinado.co.il

חנות און ליין - marinadoshop.marinado.co.il




לאחר הארוחה הלכנו לבקר בעין גב. התלהבנו מהנוף היפה שמזח הנמל. שמענו ממאיר ברקן- מנהל השיווק של תיירות עין גב על האירועים המתוכננים. כמו סיור ברכבת בה נוסעים ברחבי הקיבוץ ומקבלים הסברים על מטעי הבננות ועל הקיבוץ. ניתן יהיה לשוט על הכנרת. לילדים יש ספינה שהיא מעבדה שטה וניתן לשוט ולחקור את המים. יש נגריה משפחתית 'סבא יוסי' שבה ייתקימו מפגשים של יצירה לכל המשפחה. במקום מסעדת דגים טריים 'מפגש הדייגים' וגם מסעדת דגים שהשיקה מנה אחרונה מדהימה של סופלה בננה מקורמלת עם גלידה. ניתן גם לבקר במרכז המבקרים הכולל מצגת ומרכז מכירה למוצרי שמן זית.



פרטים נוספים והזמנות- 04-6659800


היכנסו לאתר הפסטיבל שם תמצאו עוד אירועים רבים, טיולים והפעלות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה