רשומות

יום שני, 19 בפברואר 2024

מסעדת 'טומוקה' בגרנד קניון בחיפה- פיוז'ן אסיאתי מגוון וטעים


על מה אתם חושבים כשאתם שומעים על מסעדה הממוקמת באחד הקניונים באזור? אני חושבת על מסעדת אוכל מהיר, לא ממש מלהיבה, המיועדת לאנשים רעבים שנמצאים בקניון ונוח להם לאכול במקום. לא כל כך מבטיח, נכון?

אז, הפתעה! הגעתי למסעדת 'טומוקה' הממוקמת בגרנד קניון בחיפה ומצאתי מסעדה אסייתית אלגנטית ומעוצבת. עם בר גדול החולש על המרחב ופינות ישיבה כייפיות, ספות אדומות מפנקות ואווירה נעימה. והאוכל? מצוין. כל מנה שטעמתי הייתה משובחת וטעימה.



המסעדה מציעה מבחר מנות מהמטבח האסיאתי. תפריט סושי עשיר עם סשימי, ניגירי, ספיישלים והרכבה עצמית. מנות ראשונות המציעות דים סאם, אגרול, באן בקר, סלטים ייחודיים. מרק מיסו מסורתי מרק טופו ומרק טום יאן תאילנדי ומנות עיקריות של מוקפצים או מנות אורז כמו פאד תאי, שיטאקי דאן, פאד קפאו, פרייד רייס ועוד. אפשר לבחור במנות בין טופו, לעוף, לבקר או דג. יש גם מנות ילדים מיוחדות ויש תפריט אלכוהולי שווה המציע יינות, קוקטיילים ובירות.

אבי חגי, הבעלים, הגיע לקולינריה מתחום שונה לחלוטין ובחר ללכת בעקבות הלב והאהבה לאוכל. "משמח אותי לראות את הסועדים נהנים מאוכל שלנו" הוא אומר לי. "היש הנאה גדולה יותר מאשר להיות בחברת אנשים ולתת להם חוויה קולינרית טעימה?" האהבה לאוכל היא שהניעה את אבי לפתוח את מאפיית 'מירון' שהתפתחה וגדלה וכיום, יש גם מפעל המכין בצקים ומאפים למאפיות נוספות באזור. בנוסף, חולש אבי על 2 מתחמי אוכל בקניון הגרנד 'IL GUSTO' המגיש אוכל איטלקי ו- LOOCO לאוכל מקסיקני משוגע. בפעם הבאה חייבת לטעום את האוכל שלהם.



מה אכלנו?

סושי ומנות ראשונות

התחלנו עם סושי במבחר טעמים. לשולחן הגיעה ספינת סושי אסתטית ומרהיבה עם טעמים ייחודיים. האמת? עם מגוון כזה של סושי טעים אין צורך במנות נוספות. פשוט היה מושלם.

ההמלצה שלי לכו על סושי טומוקה ספיישל. טעמים נהדרים. אהבתי במיוחד את ה'מידורי רול של ספייסי טונה, עירית, מלפפון, אבוקדו וטוביקו ועוד רול מושלם של סלמון אפוי, אבוקדו, בטטה טמפורה, ספייסי מיונז ושקדים קלויים. (מחירים- החל מ-23 ₪ למאקי ועד לספיישל של טונה ודג לבן- 67 ₪)




עם הסושי הזמנתי קוקטייל מתקתק וחמצמץ בשם 'מידורי קולדה' על בסיס וודקה וליקר מידורי עם טעמים טרופיים של קוקוס, מלון ואננס. איך טעים. (42 ₪)



הגיעו גם צ'ייסרים טעימים



סלט זאסואו- סלט מרענן ומיוחד שהכיל אטריות שעועית דקיקות, שעועית ירוקה, פסטו עשבים, קוביות דג שהיו פריכות ונימוחות, שאלוט, עגבניות שרי, עשבי תיבול ורוטב סויה.(44 ₪)



דים סאם עוף (אפשר גם צמחוני) המוגש עם רוטב סויה ושמן שומשום. מנה מצוינת של המטבח האסייאתי, לא כבדה וטעימה (40/46 ₪)


מנות עיקריות


בחרתי בפאד תאי קלאסי (אפשר לבחור בין טופו, עוף או בקר) בחרתי בעוף. המנה מכילה מגוון ירקות כמו גזר, נבטים, כרוב ובצל ירקו. קוביות עוף, אטריות אורז, ביצה, ג'ינג'ר, שום, כוסברה ולימון. זו מנה נדיבה וקוביות העוף הן לא רק לקישוט אלא היו לב המנה. לא להסס עם הלימון. הטעמים השתלבו היטב והמנה הייתה טעימה ומהנה. (63/70 ₪)

בן הזוג בחר במנה שהומלצה על ידי המלצרית הנחמדה קו מאו ביף עם אטריות אודון מוקפצות , אסאדו משויש בבישול ארוך, בצל לבן, בצל ירוק, נבטים, רוטב סויה, סאקה ושמן צ'ילי בצד ובזיליקום. הבשר היה נימוח, רך מאד וזו הייתה המלצה מצוינת  (68 ₪)

את המנות העיקריות ליווינו בקוקטייל סאקורה פירותי ומתקתק על בסיס וודקה וליקר סאן ג'רמן (אחד הליקרים הכי טעימים שיש) עם טעמי ליצ'י ופירות יער. קוקטייל מהמם (46 ₪) הקוקטייל הנוסף היה 'רינגו סטאר' שילוב של מריר, חמצמץ, מתקתק על בסיס רום וקאמפרי עם טעמי פסיפלורה ואננס. (36 ₪)



לסיכום, חוויה מיוחדת וטעימה ששינתה את הדעה הקדומה שלי על מסעדות בקניונים. התובנות שלי- לתת צ'אנס, להתייעץ עם המלצרית על מנות שוות, לא לוותר על הקוקטיילים ומבטיחה שתיהנו מאד, לא רק מהאוכל אלא גם מהשרות המסור והקשוב וגם מהרובוט החמוד המסתובב במסעדה ומגיש את האוכל.



שעות פתיחה: א'- ה'- 11.00-22.00 ו'- 11.00-16.00 ש'- 18.00-23.00

טלפון: 054-9125524

לאתר של טומוקה- לחצו כאן

טומוקה בפייסבוק- לחצו כאן

טומוקה באינסטגרם- לחצו כאן

על היח"צ- משרד יחסי הציבור והתקשורת של לימור כרסנטי

גילוי נאות- היינו אורחי המסעדה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה