רשומות

יום שלישי, 8 בספטמבר 2020

לקראת החגים מבחר של ספרי ילדים חדשים ומשמחים


 

מבחר ספרי ילדים אותם תוכלו להעניק כשי לחגי תשרי. יוסי אבולעפיה כתב ואייר את "מחברת חיבור" וההנאה רבה. שלומית כהן- אסיף עם סיפור מקסים בחרוזים "די-לי-לול". דרו דיוולט כותבת על חבר טוב ללילה טוב בספר "ישנוני" ספר נוסף העוסק בשינה והתמודדות עם פחדים הוא ספרה של לי יאנג "ממלכת השינה". יהודה תלמי כותב על גברת ציפה ובעלה מר ציפציף. סיפור מקסים ומחורז על שכונת ציפורים בספר " דאגה בשכונת הציפורים" ולסיום סיפור על רצון להיות שונה והדרך לקבל את עצמנו שכתב יעקב אבימור על זיקית אחת קטנה "זוזו מחליפה בגדים".

"מחברת חיבור" מאת יוסי אבולעפיה



ספרון קטן המעוצב כמחברת חומה פשוטה, מספר את סיפורו של התלמיד יוגב כרמל המתבקש על ידי מורתו תרצה לכתוב חיבור. יוגב מנסה ומנסה. מתחיל שוב ושוב. "החלום שלי הוא להמציא את החיבור הכי מוצלח שיהיה גם מעניין וגם מותח עם סוף מפתיע ובלתי צפוי" כותב יוגב. ולאחר מכן שב ומשנה ומתלבט ומתמודד.

יוגב מתאמץ, נלחם בהפרעות מבחוץ, ברעשים ובעייפות. האם יצליח לבסוף?

אבולעפיה שגם אייר ועיצב את המחברת. כותב בהומור, מתוך הבנה, בחיבה ובחן רב. מובטחת לקורא הצעיר שיזדהה עם הכתוב וייהנה מאד מהדרך שיוגב עושה.

יוסי אבועלפיה הוא מאייר, סופר, גרפיקאי, קריקטוריסט, במאי ותסריטאי סרטי אנימציה. הוא זכה בפרסים רבים ופעמיים בפרס אנדרסן- הפרס היוקרתי בעולם לספרי ילדים ונוער. כתב ואייר ספרי ילדים רבים.

"מחברת חיבור" מאת יוסי אבועלפיה. הוצאת עם עובד. 59 עמודים. 68 ₪.

 

"די-לי-לול" מאת שלומית כהן- אסיף



" סבא בבא שוע נסר בול עץ, גילף, הכין לתמר בובה עיניים לה ולב" כך מתחיל הסיפור המחורז והקצבי על סבא שוע שגילף לנכדתו תמר בובת עץ. תמר שמחה מאד עם הבובה המדברת ונתנה לה שם פינוקיה.

סבא גם בנה לתמר ופינוקיה נדנדה קטנה ולתמר הייתה חברה אהובה ואוהבת.

לאורך כל הסיפור הקסום מהדהד ניגון ערש עממי עיראקי מוכר "די-לי- לול"

הספר מלווה בתצלומים נהדרים של סבא, תמר ופינוקיה. את הצילומים צילמה רונה יפמן, אמנית, ציירת, צלמת סטילס ווידאו העובדת בתל אביב וניו יורק.

שלומית כהן-אסיף, מהמשוררות והיוצרות הידועות והאהובות בארץ, נוגעת בספרה זה בשורשים העיראקים שלה. היא נולדה בעירק בשנת 1948 ועלתה ארצה כשהיא בת שנתיים. עד היום פירסמה עשרות סיפורים, אגדות, שירים וספרים. מאות משיריה משובצים בספרי לימוד בארץ ובעולם ומתורגמים לשפות רבות.

ספר נהדר, מתנגן ממש ושובה לב.

 

"די-לי-לול" מאת שלומית כהן- אסיף. צילמה רונה יפמן. הוצאת עם עובד. ללא מספרי עמודים. 74 ₪.

 

"ישנוני" מאת דרו דיוולט



הסיפור עוסק בחוסר הרצון של ילדים ללכת לישון. הילד רודריק שונא ללכת לישון ובכל ערב ממציא תירוצים שונים ומשונים כדי להישאר ער. הוא מבקש שיספרו לו עוד סיפור. מבקש לשתות ואפילו מבקש סוס פוני.

הוריו מחליטים לפתור את המצב בכך שיתנו לו את ישנוני. חבר טוב שיעזור לו להירדם.

רודריק מנסה להחביא את ישנוני בארון, אבל מגלה שניתן לשוחח אתו ולהתייעץ, והוא בעצם מאד דומה לרודריק עצמו. וכך הלילה של שניהם מתארך ללא סוף.

האיורים הצבעוניים והמשעשעים הם של סקוט קמפבל.

הספר ראה אור לראשונה בארצות הברית בשנת 2018 וזכה לשבחים רבים בזכות הכתיבה ההומוריסטית והאיורים המצוינים.

דיוולט יליד אוהיו, ארצות הברית. הוציא ספר ילדים ראשון בשנת 2013. הוא בעל נסיון עשיר בכתיבת תסריטי סדרות ילדים. הוא זכה בכ-65 פרסים על כתיבתו לילדים.

 

"ישנוני" מאת דרו דיוולט. איורים: סקוט קמפבל. הוצאת עם עובד. ללא מספרי עמודים. 74 ₪.

 

"ממלכת השינה" מאת לי יאנג

          


 

סיפור העוסק בנושא השינה ובצורך של ילדים בחפץ מעבר בילדות. זהו סיפור פנטזיה על היקשרות הילד לחפצים ועל הסיטואציה המוכרת שבה ילדים ״גוררים״ צעצועים ופריטים שונים למיטה.

 

נועם אוהב לבלות עם הצעצועים שלו ולא מוכן לוותר עליהם גם בלילה. כשאימו יוצאת מהחדר, מפליג נועם לממלכת השינה, עולמם של הבובות והמשחקים. הלילה הזה הולך להיות שונה מהלילות שלפניו.

 

הספר מתאר את הילד נועם שחושש מהלילה ורוצה להיות עם הצעצועים שלו. הרפתקה צבעונית ומרגשת מובילה אותו ואת הצעצועים לממלכת השינה, שם יגלה נועם שיעור חשוב מאוד בנאמנות ובעיקר בשליטה על המחשבות והרגשות, שהם – למרות גילו המוקדם – בידיים שלו.

לי יאנג מעבירה בספר מסרים חשובים מאוד לילדים על התמודדות עם פחדים ושופכת אור להורים על תפקידם וחשיבותם של חפצי המעבר בחיי הילדים שלהם.

האיורים המקוריים, הצבעוניים והקסומים הם של דריה סינה שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

לי יאנג (34), אימא לשני ילדים מתל אביב, בעלת תואר שני בכלכלה וניהול, עבדה בכמה חברות סטארט אפ גלובליות וכיום בעיקר משקיעה בהון סיכון. "ממלכת השינה" הוא ספרה הראשון.

"ממלכת השינה" מאת לי יאנג. איורים: דריה סינה. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

           

"דאגה בשכונת הציפורים" מאת יהודה תלמי

 


ספר מלא חן וכובש לב העוסק בקהילת ציפורים.

           

העלילה מספרת בחרוזים על גברת ציפה, שבעלה מר ציפציף מאחר לשוב אל קינם. ציפה המבוהלת נתמכת ונעזרת בכל בעלי הכנף שמתגוררים בשכונת גן ענן - שכונת ציפורים  פסטורלית – היוצאים מקניהם וחשים לעזרתה של הגברת האומללה והמודאגת. לא לדאוג, הכול נגמר בכי טוב.

 

"את עצי הבוסתן של שכונת גן ענן

רוח ערב ליטפה והרגיעה.

ציפורים עייפות כבר חזרו אל קינן,

רק מר ציפציף עוד טרם הגיע.

 

הירח עלה כבר, גדול וצהוב,

כוכבים נצנצו ברקיע, 

פנסים נדלקו לכל אורך הרחוב,

אך מר ציפציף עוד טרם הגיע.

 

ובקן גברת ציפה דאוגה, אומללה,

יראה מכל ניד וכל ניע,

כבר החושך ירד והיכן בעלה,

מר ציפציף עוד טרם הגיע" (מתוך הספר)

 

הילדים ילמדו על חברות אמיצה, על חיי קהילה ועל החיים הקסומים בטבע.

 

לאורך כל הספר מעטרים את הטקסט איורים מקוריים, נפלאים וססגוניים של אינה קצב שמוסיפה לכתוב.

יהודה תלמי: "המסר הוא שיש חיים גם מחוץ לבית. כמי שגדל בקיבוץ בסביבה של נוף וטבע, אני ממליץ להורים וילדים לצאת מהבית ולנשום אוויר אחר. להקשיב, לשמוע את הקולות. להסתכל, לראות את המראות. להשתתף בחוויות שהטבע, ממש לידנו, מציע לנו.  מסר נוסף הוא הייחוד שבחיי הקהילה. הדאגה איש לרעהו, הנכונות לעזור ולסייע בכל עת והאחווה הנוצרת בתוך כך. אין ספק שבימים אלה אנחנו לומדים להעריך מחדש את יתרונותיהם הכלכליים והחברתיים של חיים כאלה".

ספריו הקודמים של יהודה תלמי: "לילדים כתבתי את "יאללה יתושון עפים לישון" שמספר על ילד יתושון שמזמזם ומציק בלי הרף ועל הפתרון שנמצא לבעיה שלו, אף הוא בחיק הטבע. ואת "המלך בום", מלך שמן וגדול מאד שבנו לו מגדל ענק עם מעפילית. איך קם מלך כזה בבוקר, מה הוא עושה, איך הוא אוכל  ואיך הוא הולך לישון. למבוגרים כתבתי את "דרכים", ספר שבו דרכים רבות שבכולן רשמים מחשבות וחוויות מהחיים. כן כתבתי שחרוז תחילוסופי בשם "אביר המדון", ספר שכהגדרתו כן הוא, מנסה להציג פילוסופית חיים באמצעות סיפורו של דון קישוט".

 

"דאגה בשכונת הציפורים" מאת יהודה תלמי. איורים: אינה קצב. הוצאת הספרים "אוריון", 21 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 50 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות בהן בעברית או בחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

 

"זוזו מחליפה בגדים" מאת יעקב אבימור

           

 


סיפור על חברות אמיצה ועל הדרך לקבל את מי שאנחנו. זוזו הזיקית יוצאת להרפתקה משעשעת ומפתיעה. יחד עם חברה הטוב היא מגלה אוצר נפלא וצבעוני שהיה בה כל הזמן. היא לא רוצה להיות כמו כל הזיקיות ולשנות את צבעה בהתאם למקום. היא אוהבת את הצבע האדום ורוצה 'ללבוש אותו תמיד'. היא לא מצליחה, היא מתוסכלת ומה שחשוב הוא שהיא מתמודדת עם  התסכול. 

 

הסיפור מעלה שאלות חשובות במוחם של הקטנטנים ואולי גם של המבוגרים שקוראים אותו: האם לקבל את התכונות שנתן לנו הטבע? האם טוב להשתנות?. 

 

מיד כשנגעו רגלינו באדמה הסתכלתי באמא

ובזיקה וראיתי כן הן החליפו בגדים. 

הן היו לבושות בפיג'מה הירוקה. 

הן היו לבושות בבגד חום, צבע שאני 

ממש שונאת. 

הבטתי בעצמי וגם אני הייתי חומה. פרצתי בבכי:

"אמא אימא אני לבושה חום" צעקתי, 

"רוצה ללבוש בגד אדום!" (מתוך הספר)

 

לאורך כל הספר מעטרים את הטקסט איורים צבעוניים, יפים ושמחים של פפה פיינברג שמאיר בשלל צבעים את הסיפור.

 

עו"ד יעקב אבימור (73), נשוי לחנה, אב לארבע בנות וסב לתשעה נכדים, מתגורר במבשרת ציון ומשרדו בתל אביב. הוא נחשב לאחד מעורכי הדין האזרחיים הבכירים בליטיגציה בארץ, ומייצג לקוחות בכל  הערכאות לרבות ובמיוחד בבית המשפט העליון בעיקר בתחום הרשלנות הרפואית והביטוח. 

"זוזו מחליפה בגדים" הוא ספרו השלישי והראשון לילדים. לפניו הוציא שני ספרי שירה שכתב למבוגרים: "ועקבותיי אותיר בחול" "ואת לי עוגן". בעקבות ספריו "עקבותיי אותיר בחול" ו"את לי עוגן" הוציא דיסק שבו אומנים שרים את שיריו. המוזיקאים עמוס צימרמן ויובל מרון הלחינו אותם. 

"זוזו מחליפה בגדים" מאת יעקב אבימור. איורים: פפה פיינברג. הוצאת הספרים "אוריון", 40 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 64 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות או בחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

           

 

           

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה