רשומות

יום רביעי, 29 ביולי 2020

מלון מגדלה החדש על שפת הכנרת - מיקום אידאלי, עיצוב המשלב בין ההיסטורי לעכשווי, פאר, יוקרה ואירוח מפנק.




השבוע הגעתי להתארח במלון מגדלה החדש שנבנה על שפת הכנרת. הייתי סקרנית מאד להכיר את המלון החדש, כיוון ששמעתי שמדובר באחד ממלונות הפאר שנבנו בארץ. אומר לכם כבר בתחילה שאכן צדקו. מדובר במלון שהזכיר לי את מלונות הפאר בהם התארחתי בארצות הברית. חשבו כאן על כל פרט ופרט והעיצוב משובב עין, מקורי ויוקרתי. הכל מיועד לרווחת האורחים ולהנאתם. זאת, בנוסף לעובדה שהמיקום אידאלי, ממש על שפת הכנרת וליד האתר הארכיאולוגי של העיר העתיקה מגדלא, יוצרים חווית נופש מיוחדת במינה ובלתי נשכחת. ביליתי במלון יומיים קסומים ואני בטוחה שאשוב להתארח בו.

 הכניסה למלון
 בריכת המלחת הדגים ששוחזרה מהכפר העתיק במרכז הלובי

 היציאה לחצר




מנכ"ל המלון אלון וינטר, פגש אותנו וסיפר לנו כי המלון נפתח לראשונה לקהל הישראלי, לאחר תקופת הסגר. למעשה, הוא יועד לאירוח מבקרים מרחבי העולם. הוא נפתח בנובמבר 2019 ואירח אורחים רבים שהגיעו מכל העולם. לאחר סגירה של שלושה חודשים עקב התפרצות נגיף הקורונה נפתח המלון במהלך חודש יוני לישראלים ומציע חווית נופש שיזכירו לכם את חו"ל, מבחינת ההשקעה, הרמה הגבוהה והפאר. כל זאת, תוך מילוי הנחיות משרד הבריאות.

מנכ"ל המלון אלון וינטר משמאל, יחד עם מנהל השיווק, נשמעים להוראות וחובשים מסיכות.

בסיור שערכנו עם המנכ"ל במלון נחשפנו לעיצוב המיוחד המשלב בין העכשווי והמודרני לבין ההיסטורי והעתיק. לובי המלון גדול ומרהיב, דרך קירות הזכוכית בו נשקפים הנופים  המרהיבים של מצוק הארבל, שרידי בית הכנסת העתיק, הכנרת, גנים מטופחים, מזרקות מים וגולת הכותרת במרכז הלובי, נבנתה בריכת המלחת דגים מקורית מהמאה הראשונה שהועתקה ממרכז השוק העתיק של מגדלה.

במלון אולמות כנסים ואירועים, חדר כושר מתקדם ושירות אינטרנט מהיר במיוחד.

   מפת האזור העתיק עשויה ממוזאיקה
        מוזיאקת בריכת דגים


במלון 150 חדרים מרווחים ומפנקים שעוצבו בדגש על מרקמים טבעיים וריהוט עכשווי בעיצובה של אחת מהמעצבות בעלות השם באמריקה הלטינית, סופיה אספ (Sofia Aspe) ועל ידי המעצבת המקומית רנין נקלה (Rannen Nakhleh) לה היה תפקיד מרכזי בתכנון האדריכלי ובארכיטקטורה המיוחדת של מבנה המלון. את חצר המלון מעטרים גנים מטופחים ובריכת שחייה גדולה.

החדר שקיבלנו הפתיע בגודלו. 2 מיטות רחבות, חדר רחצה יפהפה עם 2 כיורים, מקלחת ושירותים המופרדים זה מזה ומאפשרים להתקלח בנחת. הכל מוקפד מאד, עד אחרון הפריטים. אפילו אביזרי הרחצה כמו שמפו וסבון הם של המותג "אהבה" ונמצאים במכלים מעוצבים ואסתטיים.




הצילום ממרפסת חדרנו 

ביקרנו באתר הארכיאולוגי שחשף את העיר העתיקה מגדלה מהמאה הראשונה לספירה, ע"פ מקורות בעיר חיה מרים המגדלית (מריה מגדלנה בלטינית). בשטח המלון שרידי בית הכנסת העתיק וגן ארכיאולוגי עתיק מהמאה הראשונה שהתגלה לאחרונה. מקוואות שהתגלו בשרידי הבתים וממצאים נוספים. גם אם אינכם מתארחים במלון כדאי ושווה להגיע לסיור באתר שפתוח בתשלום למבקרים.



  האבן שנתגלתה עם סממני בית המקדש
 רצפות מוזיאקה
              מקווה עתיק



בסמוך לחוף הכנרת נמצא המרכז הרוחני "דוק אין אלתום" DUC IN ALTUM. מרכז מפואר ויפה בעל מספר קפלות ששתיים מהן מרשימות במיוחד. קפלת הסירה והקפלה הנמצאת בקומה התחתונה ונבנתה באופן שמזכיר בית כנסת עם ציור קיר אמנותי המדמה את אנשי העיר בעבר.






בערב סעדנו במסעדת המלון הפועלת ע"פ תקנות משרד הבריאות. המסעדה רחבת ידיים מאד והשולחנות מרוחקים זה מזה. 


האוכל מוגש לשולחן והמנות הן איכותיות וברמה גבוהה. מנות כמו קרפצ'יו בקר, פטה כבד ופרחי כרובית למנות הראשונות.



במנה השנייה בחרנו בין פילה דניס לרביולי פטריות






לעיקרית- סטייק אנגוס מיושן או שוק אווז ברוטב תפוזים



וזה הקינוח- סופלה שוקולד חם וגלידה.



ארוחת ערב של מסעדה איכותית במיוחד.

לאחר ארוחת הערב השתתפנו בסדנת יין של יינות טפרברג וטעמנו מבחר יינות. אלון וינטר מנכ"ל המלון ציין כי " במהלך חודשי הקיץ נקיים במלון ערבי גבינות ויין, בהם ישתלבו מיטב המחלבות ויקבי הגליל כולל סדנאות יין מגורמים מובילים בענף לצד טעימת גבינות משובחות מיצרני הגליל. (במהלך חודש יולי).







חזרנו מהסדנה מעט מתנדנדים לחדר ושקענו אל המיטות המפנקות.

בבוקר, קמנו מלאי מרץ והחלטנו שלפני ארוחת הבוקר נשחה בכנרת. וכך עשינו. לשחות בשבע בבוקר במי הכנרת החמימים, זו חוויה נהדרת. הנוף משגע, המים צלולים ונעימים. פשוט נפלא וגם מעורר תיאבון וכך הגענו רעבים למסעדה.









ארוחת הבוקר בסגנון קורונה הציעה שלל של מנות אישיות ומפתות. מה לא היה שם? מבחר גבינות, סלטים, סלמון מעושן, אבוקדו, ביצים, עוגות, לחמים מיוחדים, פירות, דגים והכל במנות אישיות ומעוצבות. הכל מפתה וקשה להתאפק. זה לא זמן לדיאטה.








לאחר מכן, ניצלנו את בריכת המלון לשחייה מרעננת.



מיקום המלון מצוין גם לטיולים בסביבה. אנחנו ניצלנו את קרבתו למעיין סודי ומיוחד אשר קרוב לוודאי אינכם מכירים ושווה מאד לבקר בו " מעיין נון". סביבו הוקם פארק יפה לרווחת המטיילים.




חשוב לציין כי צוות המלון נערך בקפידה לספק לאורחיו חווית אירוח כוללת לצד הנחיות משרד הבריאות, "תו סגול" למלונות. מורגשת הקפדה מרגע הכניסה למלון במדידת חום, עמדות אלכוג'ל, סבבי ארוחות, ריחוק חברתי וסידור השולחנות במרחקים הנדרשים, עטית מסכות פה ואף לאורך כל השהייה וכמובן הצוות שעוטה מסיכה ומשתמש בכפפות. גם בברכת השחייה הורחקו מיטות השיזוף והאורחים מתבקשים לעמוד בהנחיות במים ומחוצה להם.
כפי שכתבתי כבר בתחילה, חווית השהייה במלון היא חוויה ייחודית ומפנקת מכל הבחינות. הן מבחינת יופיו של המלון, האווירה השלווה, הפינוקים והאוכל המצוין והן מבחינת המיקום והשילוב של העכשווי והעתיק.
ממליצה בחום רב.
ולסיכום, קצת על כפר הדייגים העתיק מגדלא
על פי התכנית המקורית אמור היה להיפתח מלון מגדלה בשנת 2012, אך עיכוב משמעותי חל  כאשר ארכיאולוגים שערכו סקרים ראשוניים לפני תחילת הבנייה פגעו בסדרת תצורות אבנים שחשפו בית כנסת מהמאה הראשונה. פיתוח ובניית המלון נעצרה והארכיאולוגים המשיכו לחקור את הנכס וחשפו עיר שלמה מהמאה הראשונה לספירה תחת המקום. החפירות המשיכו וחשפו את העיר העתיקה מגדלה, כפר דייגים משגשג מהמאה הראשונה בגליל. כחלק מהאירוח במלון וגם למבקרים חיצוניים ניתן לצאת לסיור בין חורבותיה של העיר העתיקה ובית הכנסת של מגדלה, אחד משבעת בתי הכנסת שנמצאו ברחבי ישראל מתקופה זו והוא השמור ביותר מבניהם, בו נתגלתה האבן המיוחדת עם כל סממני בית המקדש כולל המנורה, כד השמן ועוד,  בסיור תחשפו לחיי הכפר לשוק, לבתים, למקוואות ולשרידי העיר .

בית הכנסת העתיק 'מגדלא'  תמונות מגדלה -ץ.מלון מגדלה
בית הכנסת העתיק 'מגדלא'  תמונות מגדלה - צ. מלון מגדלה
שעות הסיורים המודרכים: ראשון עד שבת בין השעות 8:00-18:00 
מחיר סיור- 17 ₪ לאדם. מבוגרים מעל 65 וילדים מתחת לגיל 12 ללא תשלום. (מחירים מיוחדים לקבוצות מעל 10 אנשים ולסטודנטים)
מבצעי פתיחה:
18.6.2020-31.7.2020 החל מ- 1225 ₪  לזוג לאמצע שבוע,  ובסוף השבוע 1435 ₪ לזוג.
מתאריך 1/7/2020  ועד  31/8/2020 לילה שלישי ב 50% הנחה.
עד 23.8 המלון בתפוסה מלאה. מחיר לינה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר – 1800 ₪ , חצי פנסיון – 2160 ₪. ילד בתוספת 350 ₪.
למזמינים אירוח על בסיס חצי פנסיון תינתן בחירה לארוחת ערב באחת מהמסעדות הטובות ביותר בצפון כחלק מבסיס האירוח (מגדלנה, טיביס , 1910 , צל תמר)
לפרטים והזמנות: לפרטים והזמנות:  www.magdalahotel.com   או 0747003204  reservation@magdala.org

צילומים- יפה גביש, ניסן גביש

2 תגובות:

  1. תשובות
    1. אכן מלון מיוחד ומפואר ושווה ומומלץ לשהות בו. תודה רבה לך.

      מחק