רשומות

יום חמישי, 16 ביולי 2020

היכן נבלה בצל הקורונה? באתר החרמון! בטוח, כייפי, נוף משגע, אטרקציות ומזג אוויר מושלם



הקיץ כאן ורובנו רוצים לצאת לנופש קיצי, כפי שנהגנו לעשות בחודשי החופש הגדול. אלא שמגפת הקורונה מאלצת אותנו לעשות שינויים ולחשוב יצירתי. בעיניי, הדרך הטובה ביותר גם לבלות וגם להישמר מפני סכנת הידבקות היא במקומות פתוחים, בחיק הטבע, היכן שאין צפיפות והיכן ששומרים על הנחיות התו הסגול. אחד המקומות היותר כייפים ומהנים הינו אתר החרמון- גם טבע, גם מרחבים ונוף , גם מזג אוויר מושלם, גם שמירה מדוקדקת על הנחיות התו הסגול וגם אטרקציות אקסטרימיות מלהיבות. לא צריך יותר מכך ליום כיף מושלם. 

השבוע ביקרנו במקום וחזרנו מלאי חוויות וסיפוק.




אתר החרמון נפתח בסוף מאי, לאחר שלושה חודשים בהם היה סגור. אוהבי הטיולים והטבע מיהרו להגיע לאתר, נרשמו מראש לסיורים המודרכים בפסגת ההר- העיניים של המדינה ונשארו לבלות באטרקציות שהאתר מציע. למי שהחום משגע אותו, כמוני למשל, לבלות יום כייפי בחרמון במזג אוויר קריר ונהדר, זה פשוט נפלא. בגובה של 2040 מטר מעל פני הים לא חם! לא מזיעים ומרגישים כאילו הקיץ הפך להיות סתווי יותר. הטמפ' צונחת בעשר מעלות לעומת העמק, רוחות קרירות מנשבות ואין מושלם מזה. 




הר החרמון מציע לנו הרבה יותר משלג וסקי. ההר הוא חלק משמורת טבע, הפריחות הייחודיות להר מפציעות ומפתיעות כל פעם מחדש. פסגת החרמון, הנקודה הצפונית והאסטרטגית בישראל, ההר הגבוה במדינה שעל אדמתו נרשמו בדם סיפורי קרבות וזכה בתואר "העיניים של המדינה" הפך מזמן לאתר בילוי ופנאי, המשנה את פניו בין עונות השנה. במהלך סופי השבוע (שישי שבת ובחודש אוגוסט גם במהלך השבוע) יתקיימו סיורים מודרכים (ללא תשלום ובהרשמה מראש) שישלבו טבע, מורשת וגיאופוליטיקה. הסיור מתחיל במפלס העליון, בגובה 2040 מ', לאחר נסיעה ברכבל הקרוניות החדש שמונה 42 קרוניות (עלייה לקרונית במשפחה גרעינית מטעמי נוחות ושמירה על ריחוק חברתי), תצפית מרהיבה והסבר על הגולן, הגליל העליון, עמק החולה והרי הלבנון. בנוסף יפעל באתר מתקן מזחלות האקסטרים שיעלה את הדופק ומתקן הסקיי ריידר, שמזכיר רכבת הרים תלויה, רק בקצב רגוע ומראה מדהים מגובה 12 מ'.  

סיורים מודרכים באתר החרמון צ. עדי פרץ

"בעידן של פוסט קורונה, שמחנו לגלות כי הציבור הישראלי, שמגיע במשפחות, חברים ובודדים רוצה ומעדיף לטייל באוויר הפתוח. הסיורים המודרכים שלנו באתר בשיתוף החברה להגנת הטבע, נוחלים הצלחה מדהימה. רבים נרשמים כל סופ"ש לסיורים ונהנים מעוצמות ההר והטבע. רכבל הקורניות החדש שמונה 42 קרוניות מאפשר ליצור ריחוק פיסי ושמירה על הנחיות משרד הבריאות. אתר החרמון מתפרס על פני מאות דונם כך שאין מצב של קרבה בין המבקרים ואנו מקפידים על הנחיות התו הסגול שכוללות: ריחוק חברתי, מסיכות והיגיינה", ציין רפאל נווה מנכ"ל אתר החרמון.

התנסות אישית

הגענו לאתר החרמון עם הבן והנכדה ומזג האוויר הקריר שקידם את פנינו שימח אותי במיוחד. כמי שמזיעה בימי הקיץ וסובלת מהחום, בשבילי זה נפלא ואפילו המסכה שמקשה עלי, הפריעה הרבה פחות באוויר הנעים.

התחלנו עם עלייה ברכבל החדיש כשאדר מתרגשת להיכנס לקרונית וכולנו נהנים מהנוף הנפלא המשתקף לעינינו. הרכבל עולה תוך 5 דקות בלבד לפסגה לגובה של 2040 מטר מעל פני הים. 42 קרוניות חדישות ו-2400 מבקרים בשעה! אין יותר תורים ארוכים ומייגעים. 

בתוך הקרונית.


כשהגענו לתחנה העליונה יצאנו לסיור בשטח עם מיקי ענבר, סמנ"כלית השיווק של האתר, שהסבירה לנו היכן נמצאים המעוזים של הצבא ומה אנו רואים בנוף הנשקף לעינינו. מכיוון שהיום היה ערפילי במקצת לא הצלחנו לצפות למרחקים אך ניתן היה לראות את הרי הלבנון ועמק החולה. כמו כן סיפרה מיקי על המבצעים המיוחדים שנערכים באתר. הידעתם שמגיעים לאתר בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות אשר בעזרת מתנדבים רבים, עוברים במקום ימי כיף נפלאים? אני לא ידעתי וזה מרגש ומשמח. 
מיקי מסבירה ומדריכה אותנו



הנוף בפסגה מרהיב, מאד נעים לטייל ולצפות. ולאחר ששבענו מהנוף ירדנו למתקני האקסטרים. למזחלות ולמתקן הסקי ריידר. לא יכולתי להראות שאני משקשקת ליד אדר בת השש ועליתי יחד אתה למתקן. האמת? היה ממש כיף ונהנינו מאד. כמובן, שגם על המזחלות לא פסחנו והשמחה הייתה רבה. או במילותיה של אדר "איזה כיף היה, מתי באים עוד פעם?" 


                                מזחלות האקסטרים




סקיי ריידר אתר החרמון צ. סטודיו גולן 




לבאים מהמרכז אני ממליצה להגיע ליומיים, שלושה, ללון באחד הצימרים או המלונות באזור. ויום אחד להקדיש לחרמון. ההנאה תהיה רבה.

הסבר על רכבל הקרוניות החדש
הרכבל בעל הספק העלאת נוסעים רב, כ- 2400 איש בשעה לעומת הספק הרכבל הישן כ- 700 איש בשעה, מדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל. במהלך פרויקט הקמת הרכבל, נבנו 10 עמודים בגובה 7 מ' הנמוך ועד 22 מ' הגבוה ביותר ובתחנה התחתונה נבנה מחסן אשר ישמש לאחסון הקרוניות במהלך סופות שלג. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ותנאי מזג אוויר קיצוניים מהרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות, בעלי מוגבלויות ומבוגרים כמעט בכל מזג אויר. רכבל הקרוניות ישים קץ לתורי המבקרים בחורף לעלייה לפסגת ההר, משך הנסיעה יתקצר מ-15 דקות ל- 5 דקות בלבד לכל כיוון.  

 רכבל הקרוניות החדש באתר החרמון צילום : JINIPIX

עבודות בניית הרכבל החלו בסוף חודש מרס 2019 . מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצע כולו ע"י צוות אתר החרמון בהובלת רפאל נווה, סמנכ"ל הרכש והלוגיסטיקה באתר. הפרויקט שהחל בפירוק הרכבל הישן והרכבת החדש נמשך כ- 8 חודשים תמימים, את הפרויקט הוביל בהצלחה רבה וגאוות יחידה, צוות של 15 איש מעובדי האתר, בשלבים מסוימים  בלבד נדרש ליווי של אנשי חברת "לייטנר" האיטלקית. 
תהליך פירוק הרכבל הישן החל בתאריך 24/3, יומו האחרון של הרכבל הישן. סופת שלגים אחרונה ומפתיעה החלה בחופשת הפסח תוך כדי עבודות הפירוק, שנמשכו כל העת למרות 25 ס"מ  שלג שנערמו. הרכבל החדש נבנה בדיוק על אותו תוואי של הרכבל הישן, כך שלא ניתן היה לעבוד במקביל. פירוקו הסופי של הרכבל הישן כלל פירוק עמודים, כבלים וכיו"ב  ורק אז החל תהליך הקמת הרכבל החדש בו לקחו חלק עשרות מנופים, מאות טונות של ברזל, אלפי קוב בטון ומנופים מיוחדים שהובאו לסייע בהקמת 2 עמודים מעל 20 מ'.

הרכבל החדש פועל בשיטת ה DETACHABLE- שיטה בה קיימות 2 מערכות נפרדות בהן הקרונית עוברת מהכבל הראשי לתוך התחנה ונכנסת לתחנה במהירות איטית שמאפשרת למבקרים לרדת מהקרונית באופן עצמאי ללא עזרה תוך כדי המשך תנועה וללא עצירה מוחלטת. 42 קרוניות, משקל כל קרונית 750 ק"ג, בכל קרונית יעלו 8 אנשים, זמן עלייה ברכבל 5 דקות. הקרונית עונה על תקני הנגישות ויכולה להכיל בנוסף לנוסעים עד 2 כסאות גלגלים בו זמנית, היכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי תוך כדי נסיעה.

 רכבל הקרוניות החדש באתר החרמון צילום : JINIPIX



הרכבל החדש הובא מספרד, את תהליך הבאתו ליווה והוביל צוות טכני- לוגיסטי של אתר החרמון, שיצא כבר בסוף אוגוסט 2018 לספרד והשגיח על תהליך האריזה למכולות שנמשך כארבעה חודשים. התהליך היה ארוך ומוקפד מבחינת פיקוח של צוות החרמון והחברה האיטלקית "לייטנר". 48 קרוניות הועמסו ל-8 מכולות, כבל באורך 2500 מ' (1200 מ' לכל כיוון) ועשרה עמודים. סך כל הציוד הועמס ל 60 מכולות סה"כ, מתוכן 10 מכולות רק לקרוניות.

היקף ההשקעה בפרויקט הקמת רכבל הקרוניות החדש מסתכם בלמעלה מ- 15 מיליון ₪, כל הסכום הושקע מכספי בעלי החברה ללא מענקים או השקעות חיצוניות.


הנהלת אתר החרמון שמה לעצמה מטרה מרכזית, לשדרג ולפתח את האתר כאתר תיירות ובילוי רב שנתי  מוביל ולא רק כאתר שלג וסקי.  חורף 2019, הסתיים ונרשם כעונת שיא מבחינת כמויות השלגים ומספר ימי הסקי באתר 62 ימי סקי נרשמו בחורף האחרון.

הרשמה ומחירים

הסיורים בהרשמה מראש,

משך הסיור כשעה וחצי, יש להגיע חצי שעה לפני שעת הסיור ולהצטייד בנעלי הליכה, לבוש חם ומים. היציאה לסיורים מהקפיטריה בתחנה העליונה (הסיורים מתקיימים בהתאם לתנאי מזג האוויר)

מתי?  מידי שישי – שבת ובאוגוסט בכל ימות השבוע. בשעות:  11:00 , 13:00.
כמה? הכניסה לאתר ללא תשלום,  המתקנים בתשלום. רכבל – 49 ₪ לאדם, מזחלות אקסטרים / סקיי ריידר – 35 ₪, ישנן חבילות משולבות כולל שייט קייקים.
האתר פתוח בין השעות 8:00 – 16:00 (כניסת רכב עד השעה 15:00) 
לפרטים:  אתר החרמון
: 1599-550-560        http://www.skihermon.co.il/ 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה