רשומות

יום שבת, 4 ביולי 2020

נוף, קסם ופינוקים במדבר. "אור-חאן" ו- "חאן" רמון במצפה רמון מציעים חופשה בלתי נשכחת (חלק ב')



מצפה רמון מציעה שפע של פעילויות ואטרקציות. הנופים מדהימים, אי אפשר לשבוע מהם ויופיו של המדבר מהווה השראה לרבים. מצפה רמון אף הוכרז כשמורת אור כוכבים בינלאומית, כך שניתן ליהנות מצפייה בכוכבים ומסיורים ליליים המשלבים טלסקופים. ניתן לצאת לסיורי ג'יפים, לסיורים רגליים, להגיע לגבי המים שנוצרו הודות למשקעי המים שירדו בחורף האחרון. ניתן לסייר ברובע הבשמים המציע סדנאות שונות ופעילויות לילדים, לצאת לפעילויות שטח, ליהנות בפאבים ובמסעדות ברובע ועוד ועוד.

בכתבה זו אספר על המקומות בהם הייתי וביקרתי ועליהם אני ממליצה בחום. (בחלק א' של הכתבה התמקדתי במקום הלינה במצפה רמון ב"אור- חאן" ו"חאן" רמון. קישור בסוף)

גן לאומי קבר בן גוריון

קברי דוד בן גוריון ורעייתו פולה נמצאים ברמה שמדרום לקיבוץ שדה בוקר. דוד בן גוריון בחר להיקבר שם, כדי להמחיש את חזונו "בנגב ייבחן העם בישראל".



הקברים משקיפים על הנוף המדהים של נחל צין ורמת עבדת. אדריכלי הנוף ליפא יהלום ודן צור, לימים חתני פרס ישראל לאדריכלות, תכננו שביל המדמה ערוץ נחל מדברי וסביבו צמחייה ירוקה ועצי חרוב וזית. אורך השביל 300 מטר והוא מסתיים ברחבה גדולה ובליבה הקברים. טיילנו במקום ויחד איתנו וסביבנו יעלים רבים. הנוף מרהיב וההליכה בשביל מרשימה מאד. חוויה מומלצת.





היכן לאכול? חומוסטופ

בכניסה למצפה רמון, ליד תחנת הדלק תמצאו את "חומוסטופ". לפני תקופת הקורונה זו היתה מסעדה שאירחה קבוצות רבות ותיירים. בתקופת הקורונה החליט הבעלים אבנר אהרונוב לעשות מעשה והפך את המסעדה לחומוסיית שף ואוכל רחוב. ההתמחות היא בחומוס משובח ובתפריט תמצאו: חומוס, פלאפל, מסבאחה, פול, סביח, שקשוקה, צ'יפס, סלט, שניצל ומנות אחרונות- מלבי, מוס חלבה ומוס שוקולד. יש גם משלוחים.






טרי, טעים ולא יקר. לדוגמה: מנת חומוס בצלחת -28 ₪ בפיתה 15 ₪. צ'יפס גדול- 15 ₪.

אכלנו, נהנינו ושבענו.

סיור עם מדריך הטיולים נעם שלו ברובע הבשמים.

נעם לקח אותנו לסיור זריז ברובע הבשמים. אין דבר שהוא אינו יודע או אינו מכיר. דרכו הכרנו מקומות מקסימים ברובע, שוחחנו עם אמנים ונהנינו מאד.



נעם מתגורר במצפה 23 שנים. הגיע לבקר חבר, התאהב ונשאר. הוא מדריך טיולים ליחידים ומשפחות ובונה את הסיור בהתאם לצורך. החל מסיורים קצרים של שעה וחצי ועד יום שלם. הסיורים שהוא מציע מיוחדים במינם כמו: סיור ברובע הבשמים, סיורי עקרבים בלילה, בעזרת פנסי אולטרא סגול מגלים עקרבים ונעם מסביר ומספר עליהם. יש סיור שנקרא סודות הנגרייה וחולות צבעוניים וסיור ממצוק המכתש אל הנגרייה, סיור לעין סהרונים והחאן הנבטי ועוד ועוד (תמצאו הכל באתר של נעם. צרפתי לכם קישור)

אפשר להזמין סיור מראש למשפחה או קבוצה סגורה ואפשר להשתתף בסיורים שיוצאים במועדים קבועים מרובע האמנויות.

לאתר של נעם- לחצו כאן

טלפון- 052-8367732

כאמור, סיירנו עם נעם ברובע הבשמים. הכרנו את האמן נחום טבסקי היוצר בקרמיקה. בסטודיו שלו עובדים אמנים שונים העוסקים בציור, פיסול ועבודות מקרמה.






הכרנו את היזם איתי קינן, מדריך טיולים, מדריך אמנויות לחימה וסבונאי, שבמפעל שלו "פראן" הוא יוצר סבונים ומעל 250 מוצרי טיפוח טבעיים הנמכרים בחו"ל ובארץ. סיירנו במפעל וראינו כיצד יוצרים סבון. ניתן להגיע לסיורים במפעל, מתקיימים גם סדנאות בהם המשתתפים מייצרים קרם בעצמם ויש גם חנות מפעל נחמדה בהם ניתן לרכוש את המוצרים.







ברובע יש מועדון ג'ז יש את מתחם "מעבר" שהחליף את "אדמה" ועושים שם סדנאות, פסטיבלים וחוגים.
הכרנו את פאב "הברך" ושתינו שם בירת "מלכה" מצוינת. בערבים יש בפאב הופעות ומוזיקה. למדנו היכן יש פאבים נוספים "החבית" למשל, היכן כדאי לאכול או לרכוש מאפים טריים. היכן ניתן לעשות שופינג ובהחלט הזדהיתי עם אמירתו של נעם "כדי להכיר מקופם היטב לכו עם מדריך מקומי". בדיוק כך.

               מרכז מעבר
  פאב הברך



הר הגמל

אחד המקומות המדהימים לתצפית. הגענו לעת ערב כדי להביט בשקיעה.








אבן, רוח, מים

אגם קטן שנוצר לאחר שיקום מחצבות קאולין. המחצבה היתה פעילה עד שנת 2001. בשנים 2005-2007 עברה שיקום גדול. הובאו ערימות חול צבעוני מרחבי המכתש, הונחו מדרגות אבן ונחפר בור חציבה המתמלא עונתית במי נגר וניתן לרחוץ בהם.




ה"סמבטיון" של אלון ישכרוב

אלון ישכרוב, איש ברסלב, הקים מקום קסום ומיוחד במינו ושמו "הסמבטיון". הוא בנה את המקום בחודשי הקורונה במו ידיו ולמעשה החל להפעילו רק בשבוע האחרון.

אלון ישכרוב בחמאם שבנה

במתחם שבנה יש חמאם קטן ומדהים שניחוח השמנים שולט בו. ליד החמאם ג'אקוזי ענק ומלהיב, ספות רביצה, חלוקים, מגבות, פינוקי נשנושים ושתייה.









מכיוון שהמקום נמצא כעת בתקופת הרצה הוא מושכר במחיר שווה במיוחד. 4 שעות לזוג במחיר- 500 ₪. כל אדם נוסף 100 ₪. עד שמונה איש.

אין מילים לתאר כיצד נהנינו. האווירה הנעימה, היופי של המקום, הג'אקוזי שהחליף אורות. זה היה ערב חלומי ואני ממליצה בחום רב להגיע. אתם תודו לי.

אלון ישכרוב: נייד: 052-3730772

מרכז הדרכה "בטבע"


בצילום- אפקה סילברט

אפקה, היא אפרת קדם יחד עם בן הזוג נדב הם בעלי מרכז ההדרכה "בטבע". שניהם מדריכי טיולים ואפקה מפיקה אירועי תוכן ושיתופי פעולה בנושא. לאפקה טיול רועים ייחודי בן שעתיים, בשת"פ עם שרון מאור מהאור-חאן שבו היא מספרת על מצפה רמון, מפגישה את הקבוצה עם רועה בדווי ועדרו ויחד יוצאים לסיור שבו הרועה מספר על חייו ואפקה מספרת על הקיום המשותף עם הבדווים, על הרועים בתנ"ך ועל פרויקט "דרך האוהלים". אפקה היא פעילה חברתית הפועלת להכרה בכפרי הבדווים הלא מוכרים ככפרי רועים תיירותיים. היא פועלת למען שכנות טובה. 

בן הזוג נדב סילברט מוציא סיורי תצפיות כוכבים עם טלסקופים.

נייד- 050-7498021

לחלק א'- היכן ללון "אור-חאן" ו "חאן" רמון- לחצו כאן




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה