רשומות

יום חמישי, 9 ביולי 2020

הכירו את רחלי אור שמכניסה הרבה אור לטיפולי מים המחזקים את הגוף והנפש



על רחלי אור שמעתי מעיתונאית ידיעות חיפה רחלי בן גלים. הן חברות קרובות שגדלו יחד לים הים בשכונת בת גלים, בחיפה. שכונה השוכנת קרוב לים ואין פלא ששתיהן אוהבות ים ומים. רחלי בן גלים המליצה לי להגיע לטיפול אצל רחלי אור וסיפרה כי טיפוליה מיוחדים במינם. הסתקרנתי והחלטתי להגיע ולהתנסות בטיפול מים.

רחלי אור עובדת מעל שלושים שנה במים. לפני שהגיעה למים הייתה ספורטאית ואלופת הארץ בקפיצה לגובה. היא נפצעה ואז חזרה לאהבתה הישנה – מים ומשם התפתחה וצמחה. היא רכשה התמחויות שונות במקצועות הטיפול במים. רחלי היא הידרו- טרפיסטית, מדריכת צלילה, מדריכת שחייה, מומחית לתזונה ופעילות גופנית, מדריכה לגיל הרך, מדריכת הכנה ללידה, דולה, מלווה נשים בהריון, מלמדת ומסמיכה מדריכים בתחום הפעילות במים. למדה טרילותרפיה, דמיון מודרך וטיפול רגשי. לימודיה הובילו אותה לשלב בין ההתמחויות ולבנות תכניות שהם פרי רוחה לטיפולי מים מיוחדים. למשל: הידרודולה- טיפולי מים המיועדים לנשים בהריון ובני זוגם להתגבר על כאבי הגב והשכמות במישור הפיזי. ובמישור הנפשי להתחבר לעובר ולבן הזוג.

                     צילום- רחלי אור


                                    רחלי אור

 רחלי משתמשת בטיפולי המים בשיטות שונות. דמיון מודרך, וואטסו, הידרותרפיה וקריוסקראל- טיפול מהקדקוד ועד הסקארום. "גיליתי" אומרת לי רחלי "שהמכאובים של אנשים אינם רק פיזיים, אלא גם רגשיים והדרך לטפל ולעזור להם, היא לנגוע גם בכך ולשחרר אותם מחסימות ותקיעות בהם הם נמצאים"

                טיפולים במים. צילום- רחלי אור
                           צילום- רחלי אור

הטיפולים מתבצעים בבריכה שבנתה בביתה. בריכה שהיא מקום שלו, מקסים ומשרה רוגע. הטיפולים הם אישיים, אחד על אחד. רחלי היא גם המנהלת והמדריכה הראשית של המרכז לשחיית תינוקות, פעוטות וילדים כמו דג במים. המרכז הממוקם באלישע סגור כעת, עקב מגפת הקורונה והטיפולים עם תינוקות וילדים מתבצעים, כרגע, רק בבריכה בביתה.

רחלי פיתחה תכנית עבודה לתינוקות וילדים מגיל חודשיים והיא מלמדת את ההורים להקשיב לצרכים של ילדיהם במים. דרך ההקשבה הזו בבריכה מתחזק הקשר בין ההורה לילד, מתחזק האמון וכן מתחזק הידע של הילד לנווט את דרכו במים וגם מחוצה להם. הילדים גם בגילאים צעירים מאד לומדים להחזיק את עצמם במים ולא יטבעו.

כאן בסרטון תוכלו לראות איך עובדים עם תינוקות. (הסרטון באדיבות רחלי אור)



רחלי אף מטפלת בספורטאים שנפצעו ומשתמשת ביכולות של המים לשיקומם. כמו העובדה שהמשקל במים נמוך ושיש יכולת התנגדות. כמו כן, מטופלות אצלה נשים בהריון ואפשר להגיע גם לטיפול של כיף, כפי שאני הגעתי.

התנסות אישית

הבריכה הטיפולית נמצאת בחיפה, בכרמל, ברחוב דרך הים 46. לא ציפיתי למצוא כזו פינת חמד במקום אורבני רועש. הגעתי למקום שלו, רגוע ונעים מאד. ליד הבריכה בנתה רחלי חדר רחצה ושירותים מרווח ויפה, המצויד בכל תכשירי הרחצה להם נזקקים המטופלים לאחר הטיפול. הבריכה חמימה ובחום קבוע של 34 מעלות. רחלי הצמידה לרגלי רצועות מיוחדות שיעזרו בציפה והחלה בטיפול כשהיא משתמשת בדמיון מודרך. התבקשתי לעצום עיניים, רחלי חיבקה אותי, הניעה אותי מצד לצד, קיפלה אותי, סובבה, ליטפה, חיבקה וההרגשה הייתה נהדרת. צפתי לי, משוחררת, לא מתאמצת, לא עושה דבר, אלא נותנת לרחלי לעשות הכל. אני לא אישה שמשחררת בקלות, צריכה תמיד להיות בשליטה והפעם שיחררתי. אחרי שהסתיים הטיפול ושבתי הביתה חשתי קלה יותר, רגועה יותר ואפילו החום פחות הפריע לי.



זו הייתה התנסות חווייתית ומהנה מאד ואני ממליצה להגיע ולחוות טיפול כזה. ניתן גם לעשות טיפול זוגי והוא מתבצע עם 2 מטפלות. כשאני הייתי הגיע זוג לטיפול מתנה שקיבל. את הטיפול ביצעו רחלי וגלית שגם היא מאמנת מוסמכת.

לדעתי, זו יכולה להיות מתנה מקורית ומיוחדת למי שאנחנו רוצים לפנק ולהעניק לו משהו מיוחד. 
לימי הולדת, ולימי נישואין. אני בטוחה שזו תהיה חוויה בלתי נשכחת והמקבל ייהנה מאד.



מחיר טיפול במים של חצי שעה הוא 250 ₪. 45 דקות- 330 ₪.

ליצירת קשר נייד- 054-2500499

פייסבוק- כמו דג במים

פייסבוק- רחלי אור
  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה