רשומות

יום שבת, 11 ביולי 2020

2 ספרי מתח חדשים ומרתקים: "נשכחים" מאת שרה פינבורו ו- "האיש על החוף" מאת קתרין סטדמן



ספר המתח "נשכחים" של שרה פינבורו הוא מותחן עתידני אך רלוונטי מאד לימינו אלה, כיוון שעוסק במחלה מסתורית הפוגעת באנשים מסוימים הנחשבים פגומים ומבודדים מהחברה. ספר המתח "האיש על החוף" של קתרין סטדמן הוא מותחן פסיכולוגי רווי תהפוכות שאי אפשר להניח מהיד עד הסוף המדהים.
"נשכחים" מאת שרה פינבורו


ספר מתח המתאים גם לבני נוער שייהנו ממנו מאד. הוא עוסק בילדים ונערים בני עשרה, הנבדקים באופן סדיר, כדי למצוא האם מקננת בגופם מחלה מסתורית. במידה ובדיקת הדם מוכיחה כי אכן בדמם נמצא הגן, הם מוכרזים כפגומים ומבודדים מהחברה.

חייו של טובי בן השש עשרה, גיבור הסיפור, היו רגילים לחלוטין, עד שהם התהפכו בעקבות דבר קטן ופשוט כמו בדיקת דם. הוא הוכרז כפגום, נלקח ממשפחתו וכעת הוא חי בבית המוות – מבנה קודר על אי מנותק מהעולם, שם הוא ונערים נשכחים אחרים כמותו חיים תחת פיקוחן ההדוק של האחות הראשית וצוות האחיות שלה. עם כל סימן קטן של התפרצות המחלה, הם נלקחים אל הסנטוריום שבקומה העליונה, מקום שממנו אף אחד לא חוזר עוד.

טובי מעביר את ימיו במחשבות על העבר ובפחד מפני העתיד, אבל אז מגיעה לבית נערה חדשה בשם קלרה והכל משתנה. קרן אור של תקווה מבליחה לפתע מבין ענני הייאוש, וטובי מחליט לקחת את חייו בידיו.

העלילה מרתקת והספר קליל ונקרא במהירות. נהניתי לקרוא.

שרה פינבורו היא מחברת הספר "מאחורי עיניה" ומותחנים נוספים שהיו רבי מכר של הניו יורק טיימס, הסנדיי טיימס ועוד עיתונים חשובים רבים. ספריה זכו בפרסים ובהערכה רבה, והם נקראים ביותר מ-25 שפות. ספרה "13 דקות" יצא אף הוא בהוצאת "דני ספרים" וזכה להצלחה גדולה. פינבורו חיה בלונדון. 


"נשכחים" מאת שרה פינבורו. מאנגלית: אורטל אריכה, הוצאת "דני ספרים", 264 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  

האיש על החוף מאת קתרין סטדמן



ספר מתח שעלילתו מתחילה במציאת גבר על חוף ים באנגליה. הגבר חסר שם או זהות ואינו מסוגל לדבר, סיפורו מצית מיד את הדמיון. כולם מחפשים תשובות – מאנשי הצוות בבית החולים המוצאים עצמם נמשכים אליו, דרך מומחי הרפואה המבולבלים ממצבו ועד העיתונות הארצית המנסה לגלות כל פרט על עברו. מיהו האיש הזה? ומה קרה לו?

הנוירו-פסיכיאטרית ד"ר אמה לואיס נקראת להעריך את מצבו של האיש בעיירה קטנה בלב האזור הכפרי של אנגליה. היא המתינה להזדמנות הזאת כל חייה. אבל המקרה מתגלה כמסובך ומסוכן יותר משהיא שיערה, ויש דברים שלא כדאי להיזכר בהם. אמה עזבה את אותה עיירה לפני ארבע עשרה שנים, החליפה את שמה וניסתה בכל כוחה לכסות את עקבות העבר. אבל כעת משהו – או מישהו – קורא לה לחזור, וככל שהיא מגלה יותר על האיש המסתורי, כך היא מבינה שהקשר שלו אל עברה עלול להוביל לתוצאות מחרידות.

העלילה רווית פיתולים, מותחת מאד ומסקרנת. הדמויות אמינות וד"ר אמה לואיס, גיבורת הסיפור, עוברת תהליך מרתק שבסיומו היא מגלה עוצמה וכוח רבים.

ספר שקשה להניח מהיד. קראתי מרותקת.

קתרין סטדמן היא שחקנית וסופרת בריטית, הידועה בעיקר בזכות תפקידה כמייבל ליין פוקס ב"אחוזת דאונטון". ספרה הראשון, משהו במים, שיצא לאור אף הוא ב"דני ספרים", הוא רב מכר בינלאומי מצליח מאוד. היא חיה בצפון לונדון עם כלב קטן ואיש בגודל ממוצע.


"האיש על החוף" מאת קתרין סטדמן. מאנגלית: דנית בן-קיקי, הוצאת "דני ספרים", 400 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il     


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה