רשומות

יום שלישי, 20 בפברואר 2018

על "מלאכים של אש" מאת ל"א וות'רלי


זהו הספר השני בטרילוגיית הפנטזיה לנוער. על הספר הראשון כתבתי כאן-

כתבתי עליו שאני מאמינה כי יהפוך לסדרת טלוויזיה מרובת פרקים ולאחר קריאת הספר השני, התחזקה דעתי זו. כיוון שהרעיונות שיש בספר הם מקוריים, מלאי דמיון, סוחפים ומרתקים. דרך העלילה המקורית עולות שאלות רבות שבני נוער מתמודדים איתם כמו: חברות, אומץ, התאהבות, קנאה, גבולות ועוד.

הספר השני ממשיך בסיפור על מלאכים המגיעים לעולמנו. מלאכים אותם לא נרצה לפגוש לעולם. המלאכים של וות'רלי הם אכזריים, מתוחכמים ומסוכנים לאנושות.

המלאכים בספר הם ישויות ממימד אחר, העוברות למימד שלנו כשמקור האנרגיה ממנה הם ניזונים מתחיל להידלדל. כדי לשרוד, הם ניזונים מהאנרגיה של בני האדם ובכך גורמים להם מחלות קשות ובמקרים קיצוניים אפילו מוות. גם בחלק השני ממשיכה וות'רלי לטלטל את הקורא בין הרפתקת מתח מסחררת ובין סיפור אהבה עוצר נשימה המקבל תפנית בלתי צפויה עם הצטרפותו של סב לעלילה.

רק לווילו יש הכוח למגר את לגיון המלאכים המרושע המאיים על בני האדם, אך המלאכים מוכנים לעשות הכול כדי לעצור בעדה. לצידה של ווילו עומד אלכס המסתורי והיפהפה – קוטל מלאכים מיומן ואהובה האחד והיחיד. ווילו ואלכס נמצאים במנוסה, ועקבותיהם מובילים אותם למקסיקו סיטי, שם הם חוברים לקבוצה נמלטת של קוטלי מלאכים שאותם מנהיגה קארה האקזוטית, אהובתו לשעבר של אלכס.

בהיותה של ווילו מלאכית למחצה, נוהגים בה קוטלי המלאכים בחשד ומהססים לקבלה לשורותיהם. ווילו מרגישה בודדה כפי שלא היתה מעולם... אך אז היא פוגשת את סבסטיאן. סֶבּ חיפש אחר ווילו כל חייו – כי גם הוא מלאך למחצה כמוה. אך כיצד יגיב אלכס למראה הכימיה הנוצרת בין ווילו וסב? והאם הם יצליחו לשלב כוחות ולעמוד מול מתקפת המלאכים המתקרבת?

ספר מהנה, מרתק וכובש. אני בטוחה שבני הנוער ייהנו ממנו מאד.

ל"א וות'רלי נולדה בשנת 1967 וגדלה בליטל רוק, ארקנסו, ארה"ב. היא חיה עם בעלה בהמפשייר, אנגליה, שם היא כותבת, יוצאת לטיולים, מנסה מתכונים חדשים ומטפלת בחתול ששמו ברנרד. היא כתבה ספרים אחדים לבני הנעורים. סדרת "מלאכים" היא הסדרה המצליחה ביותר שלה.


"מלאכים של אש" מאת ל"א וות'רלי, מאנגלית: חנה בן-צבי גורן, הוצאת "דני ספרים". 519 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה