רשומות

יום שבת, 3 בפברואר 2018

מסעדת "תטה" מסעדה משפחתית עם אוכל טרי וטעים




"תטה" מסעדתו של השף ניר פרומר היא מסעדה משפחתית, נוסטלגית, חמימה ונעימה. אין בה יומרות והאוכל המוגש בה הוא אוכל משפחתי וביתי המבוסס על מתכונים מבית סבתו של ניר. נכנסנו למסעדה והרגשנו מיד בנוח. עיצוב עץ חם, בר מרכזי גדול החולש על השטח וצילומים מימים עברו על הקירות. התפריט בהתאם- אוכל פשוט, טעים מאד ומנות גדולות שקשה לסיים.



      בצילומים שעל קירות המסעדה- סבו של ניר בשדה והסב והסבתא ליד המשק
             

ניר פרומר הוא נכד לניצולי שואה (מכאן המנות הגדולות, שלא יחסר) הוא סיפר לי שבביתם של הסבא והסבתא האוכל תמיד היה חשוב. "צריך לגמור הכל מהצלחת וצריך שתמיד יהיה אוכל בבית. אוכל שמגדלים לבד ולא סומכים על אף אחד". משפחתו היא ממייסדי בנימינה ושם גדל. מסעדנות לא הייתה הבחירה הראשונה שלו. רק לאחר שהתנסה בעבודות אחרות החליט על מסעדנות. "ההתנסות הראשונה שלי היא שהביאה אותי להבין שאני חייב ללמוד את המקצוע מבראשית" הוא אומר לי ומספר על חברת המשפחה אילנה שהייתה בעלת מסעדה ידועה בבנימינה. היא שמעה על רצונו לפתוח מסעדה והזמינה אותו לנהל אירוע במסעדתה מא' ועד ת'. הוא זה שקנה את המצרכים, שכר את העובדים ודאג לאוכל. באותו אירוע הפסיד כסף רב והבין שעליו ללמוד. למד בביה"ס דביר בחיפה, דן גורמה כיום, השתלם אצל בכירי השפים בארץ. ניהל את מסעדת "בנדי" בקיסריה ואת מסעדת "ליצ'י" בעפולה שזכו להצלחה גדולה. לאחר שנולדה בתו הבכורה החליט שהגיע הזמן למסעדה משלו ופתח את מסעדת "תטה".




מדוע "תטה"? "כשפתחתי את המסעדה לא היה לי שם למסעדה. הייתי עסוק בכל מה שקשור למסעדה ורק על שם לא חשבתי. בני שהיה אז תינוק החל למלמל ואמר כל הזמן תטה, תטה. כלומר, אבא. וכך החלטתי לקרוא למסעדה תטה" אומר ניר בחיוך.

המסעדה קיימת כבר מעל 10 שנים " לפני 3 שנים החליטה אשתי שחייבים לצאת לחופשה. עבדתי במסעדה יום יום מ-11 בבוקר ועד 11 בלילה. יצאנו לחופשה באגם גראדה ושם ראיתי שמסעדות נסגרות בשעה 16.00, כדי שבעלי המסעדות יהיו עם המשפחה. מכיוון שמשפחתי חשובה לי מאד החלטתי בשובי לארץ שבמשך השבוע המסעדה תעבוד עד השעה 17.00 ובששי שבת מ- 11 עד 11. בראשון סגור. "

                 השף ניר פרומר ואנוכי

התפריט במסעדה די קבוע "אני מנסה לשנות ולהכניס מנות חדשות. אך הלקוחות רוצים את המנות הידועות ומתלוננים. כך שהפשרה היא מנות קבועות וספיישלים עונתיים" מחייך ניר. " כדי לבדוק איזה המבורגר אכניס למסעדה, נסעתי לברלין אכלתי שם 97 המבורגרים! ואז מצאתי את ההמבורגר הכי טעים ואותו אני מכין במסעדה. המבורגר שנקרא "ברלין סטייל".
המוטו במסעדתו של ניר הוא " אוכל פשוט, טרי, איכותי וטוב. אני איש משפחה" אומר ניר "ואני רוצה שהסועדים יחושו כאן בבית ויאכלו טוב וטעים ובמחירים הגיוניים".

המנות הראשונות הן מנות שמגיעות לשולחן ללא תשלום יחד עם פוקצ'ה טרייה, לפי מתכונים של הסבתא. בעיקריות תמצאו- פילה עוף, שניצל, צוריסוס עגל, נתחי פרגית, כבדי עוף, שניצל עגל, סטייקים וגם ניוקי.

התחלנו במנות הראשונות על חשבון הבית- סלט חצילים עדין, פלפלים, טחינה מצוינת, סלט כרוב וסלט תפ"א שאהבתי במיוחד.




עוד טעמנו מסלט הכבד הקצוץ שהיה שונה ממה שזכרתי מסבתא שלי. הרבה יותר קרמי ועדין.



טעמנו גם את החציל על הגריל עם טחינה- מנה מצוינת שאסור לוותר עליה. מי שאוהב חצילים כמוני, יהנה מאד.



לעיקריות הזמנו סטייק סינטה  ותוספת של פירה. איזה סטייק! עשוי בדיוק במידה הנכונה, ורדרד מעט ורך מאד. יחד עם הפירה הטוב, באמת נהדר.



המנה השנייה- שניצל העגל המפורסם של המסעדה שהגיע עם צ'יפס. מנה גדולה מאד שקשה היה לסיים. צריך שיניים טובות למנה הזו והיא משביעה וטעימה.



לסיום, קפה אספרסו וקינוח מלבי שהיה מעולה.



לסיכום, מחפשים אוכל איכותי וטעים במחירים שפויים ושיתאים לכל המשפחה? זו המסעדה בשבילכם. אנחנו נהנינו מהמקום הנעים והנחמד והאוכל הטרי והטעים. כמו כן, ניתן לערוך במסעדה אירועים עד 70 איש עם תפריט עשיר ושירות מעולה.

למסעדת "תטה" בפייסבוק-

איך מגיעים? המסעדה ממוקמת בדרך פיקא 1 פרדס חנה- כרכור.
הגעה פשוטה בוויז ”תטה פרדס חנה“

וגם ניתן להגיע דרך כביש 650- לבאים מצפון- אחרי גן שמואל, פנייה שמאלה, לבאים מדרום- ופנייה ראשונה ימינה אחרי צומת מחנה 80. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה