רשומות

יום שלישי, 5 ביולי 2016

חוויה משפחתית בתערוכת עידן הקרח והדינוזאורים



השבוע הוזמנתי יחד עם משפחתי למוזיאון ארץ ישראל למסע אל העבר. מסע לתקופה היסטורית רחוקה שבו מי ששלטו על כדור הארץ, לא היו בני האדם, אלא הדינוזאורים וחיות ענק גדולות שהצליחו לשרוד את עידן הקרח. הילדה בת ה-3 התפעלה מאד מדגמי החיות ומהאופן שבו הם זזו והשמיעו קולות. כששאלתי אותה איך היה, ענתה "היה כיף" הקשיתי עליה "מה היה הכי כיף?" היא חשבה וענתה " הדינוזאור שרכבתי עליו ושצילמו אותי"- והתכוונה בכך למתחם  פינת הצילום עם הדינוזאורים שבו קיבלה לאחר הצילום מגנט גדול שבו רואים אותה רוכבת על גב הדינוזאור.

התערוכה שהיא , למעשה, שילוב של שתי תערוכות- עידן הקרח ועידן הדינוזאורים, ממחישה את החיים על פני כדור הארץ לפני 50 מליון שנה, בימים בהם חיו יצורי ענק פרהיסטוריים.
 

בתערוכת עידן הדינוזאורים- למעלה מ-43 דגמים משוחזרים, חלקם עד לגובה של כ-13 מטר. כולם בגודל אמיתי, 2 דגמי שלדים ו-7 דינוזאורים באיזור האינטראקטיבי, אשר בנויים בעזרת הטכנולוגיה העדכנית ביותר ברובוטיקה והנפשה. כך כשצופים בדגמים, מצליחים לדמיין את התקופה הקדמונית ההיא. מפליא לראות כיצד הצליחו לשחזר באופן כה מדויק ואמיתי את החיות המדהימות הללו. לו לא הייתי יודעת שמדובר בדגם, הייתי טועה לחשוב שאני נמצאת בפארק היורה וכדאי מאד שאתחיל לרוץ. ליד כל דגם משוחזר מוצב לוח שבו שם הדינוזאור ופרטים מפורטים עליו. ראיתי שהילדים הבוגרים התעניינו בכתוב ואף ניסו לבטא את השמות המוזרים.



 

בתערוכת עידן הקרח נמצא ממותות , נמר חרב, דובי קוטב, גריזלי, פנדה, בונים ענקיים, ביזונים, קרנפים, קוף ענק ועוד יצורים של פעם. ב- 4.5 מיליארד שנים בהן התקיים כדור הארץ התרחשו מספר עידני קרח, כל אחד מהם ארך עשרות או מאות מיליוני שנים, בהן האטמוספירה התקררה באופן משמעותי ואזורים נרחבים התכסו בקרחוני ענק. רק החיות הגדולות שרדו עידנים אלה.


 

במתחם האינטראקטיבי המיוחד ניתן למצוא:

  • "רוכבים עם עידן הקרח": קרוסלה עם פנדה, דובי קוטב  ודובי גריזלי
  • "להיות פליאונתולוגים" - חיפוש מאובני טירנוזאורוס-רקס ובניית שלדי דינוזאורים
  • נגיעה בעולם שמאחורי הדגמים – 4 רובוטי דינוזאורים אותם מזיזים ומפעילים הילדים
  • סרט תלת-מימד ( 25 דקות) על היווצרות הדינוזאורים
  • פינת צילום עם יצורי עידן הקרח והדינוזאורים
  • משחקים אינטראקטיביים הכוללים חידון, צביעה ומשחקי זיכרון

 

התערוכה היא בשטח של כ-30 דונם וכפי שכתבתי משלבת בין עידן הקרח לעידן הדינוזאורים. היא מוכיחה מצוינת מדעית וטכנולוגית בבניית שחזורים מדויקים של חיות מהעבר וכך מאפשרת לנו, הצופים, לחוות את העולם המרתק שאיננו עוד. התערוכה פתוחה בחודשי יולי- אוגוסט, ימי ראשון עד שבת (כולל) בשעות 10.00- 22.00. אני ממליצה להגיע בשעות אחה"צ ולקראת ערב- המקום מואר באורות מיוחדים, יפה מאד לצפייה ואף קריר יותר.

מחירים: רגיל 89 ₪, מכירה מוקדמת 79 ₪, כרטיסי אשראי 1+1

לרכישת כרטיסים: טל. 9066* או 03-5111777

 

לאתר התערוכה


 

 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה