רשומות

יום שבת, 10 בדצמבר 2022

זה הזמן לחופשה חורפית משפחתית. היכן? באלפא אירוח בקיבוץ בית אלפא למרגלות הגלבוע. טבע, טיולים, אטרקציות ואווירת קיבוץ שלווה


קיבוץ בית אלפא חוגג 100. הקיבוץ הוותיק השוכן למרגלות הגלבוע בעמק חרוד, הוא קיבוץ שלו ויפה, מלא צמחייה ומרחבי דשא ויש בו פינות חמד שתענוג לגלות.




הגענו לנופש קצרצר במתחם האירוח 'אלפא אירוח' בקיבוץ וגילינו מתחם אירוח רחב ידיים, שלו ויפה ובו כרי דשא, ערסלים ומתקני מנגל. במתחם 50 חדרי אירוח המחולקים ל-6 אגפים ובהם יחידות אירוח שונות המתאימות לזוגות או משפחות. אנחנו התארחנו באגף חדרי הבוטיק. המבנה בו היינו נבנה ב- 1929 ושימש כבית הילדים הראשון של הקיבוץ. אותי זה שימח לישון במבנה שהיה פעם בית ילדים.






החדר עצמו מרווח ויש בו מטבחון קטן, חדר קטן עם ספה המתאים ללינת ילדים, מקלחון ושירותים. יש בחדר מקרר קטן, קומקום, מיקרוגל, קפה ותה, צלחות וסכו"ם. טלוויזיה בכבלים ומזגן. הכל היה נקי, מצוחצח ונעים.




אחרי שהתמקמנו יצאנו יחד עם ניר פלאי, מנכ"ל 'אלפא אירוח' לסיור בקיבוץ והוא גילה לנו את כל מקומות החמד היפים והמליץ לנו היכן כדאי לבקר.

ניר פלאי ואנוכי

הגענו ל"גן אמיר" המטופח והיפה, עם בריכת הנופרים הנהדרת ונקודת התצפית.



בנקודת התצפית


מטפסת למעלה


אחר כך גילינו את השבשבות שבונה שמי וכשיש רוח הן מרהיבות ממש.



הגענו לגן היפני אותו מתחזקת הקהילה היפנית שחבריה לומדים באולפן עברית במקום.


טיילנו ברחבי הקיבוץ וגילינו שכיום חיים במקום כ-700 איש. ניר, שיתף אותנו בסיפורים מחיי הקיבוץ ונהנינו מאד להכיר ולטייל אתו. איש מרתק, שופע ידע וחביב. למעשה, כל אנשי הצוות אותם פגשנו היו נחמדים ואדיבים מאד. אביגייל המקסימה ישבה איתנו בארוחת הבוקר וכיוונה אותנו למקומות נוספים ומעניינים בהם כדאי לבקר.

ארוחת הבוקר כלולה במחיר והיא עשירה וטעימה כוללת סלטים, מאפים, מוצרי חלב, גבינות, דגנים, ביצים, פינת קפה ועוד. (כשר בפיקוח צהר)

חדר האוכל




לאחר ארוחת הבוקר בחרנו לנו מספר מסלולים בהם נבקר. אי אפשר להספיק הכל משלל האטרקציות, האתרים והמסלולים שיש בסביבה.

מתחם האירוח נמצא במקום מצוין ליציאה לטיולים בעמק חרוד, בקעת הירדן, התבור ופארק המעיינות. אנחנו החלטנו לא לוותר על קפיצה לפארק המעיינות המרהיב (כניסה ללא תשלום) והיינו בעין מודע. ביקרנו במוזיאון "דוידקה" – מוזיאון המסקר את תולדות קיבוץ בית אלפא, עם חפצים רבים, כלים חקלאיים, צעצועים ומה לא. ביקרנו גם במחצבה הישנה של קיבוץ חפציבה. המחצבה משוקמת ויש בה תצפית נהדרת על העמק.  

מוזיאון "דוידקה"

דוד נחום, איש הקיבוץ, לקח מדגרה ישנה ועזובה והפך אותה למוזיאון מרתק. במוזיאון חפצים רבים המספרים את סיפור התקופה. דוד מקבל את הבאים, מספר את סיפור התקופה ומלווה בשיטוט במוזיאון המתאים לכל הגילאים. (ביקור- 15 ₪. עם קפה או תה- 20 ₪ ועם ישיבה במרפסת – 25 ₪ ) הביקור במוזיאון מרתק ובמיוחד לשמוע את דוד, יוצר ואמן, המצליח לצקת חיים בחפצים.





המחצבה הישנה בחפציבה





מחצבה שפעלה במשך 10 שנים. בין השנים 1942-1952. הופעלה על ידי חברת "אבן וסיד" לכריית שיש. המחצבה משוקמת וניתן לראות את מערכת המשקולות. במקום גם תצפית מרהיבה על העמק.

עין מודע

פארק המעיינות הוא פארק נהדר לטיול ארוך שליום שלם. יש בו שלל מעיינות, פלגים, מרחבי דשא, שבילי הליכה נוחים ושבילים לרוכבי אופניים. אנחנו ביקרנו בעין מודע. המים במעיינות עומדים על טמפרטורה קבועה של 24 מעלות וניתן להיכנס למים גם בחורף. סביב המעיין עצי אקליפטוס ושולחנות פיקניק.




מקומות נוספים בקיבוץ בית אלפא ובסביבה לביקור וטיול:

בית התה בקיבוץ- לצערנו הוא היה סגור ביום בו היינו אך מדובר על חוויה מיוחדת. מרכז מבקרים של תרבות התה המביא את עולם התה המסורתי וכולל טעימות של מגוון סוגי תה, הרצאה על תהליך הגידול והייצור ותצוגה של סוגי תה שונים.

בסביבה: המשכן לאמנות של עין חרוד- מומלץ מאד. מוזיאון שמתאים גם לביקור ילדים ויש בו תערוכות אמנות מהארץ ומהעולם ובמיוחד אוסף יודאיקה מרהיב. גן גורו הידוע והאהוב, טיולי ג'יפים וטיולי רייזרים בסביבה, משק חי בבית השיטה, בריכת גדעונה, הסחנה (גן השלושה), חוות הרוח בגלבוע.

היכן לאכול? ההמלצה שלי מסעדת ארטישוק המצוינת. הקרובה לבית אלפא. מסעדה כשרה וחלבית. סיקור על המסעדה בהקדם.

המתארחים בבית אלפא נהנים מהנחות שונות וממבצעים. תוכלו למצוא באתר את המבצעים השונים. (הנחות לאתרי בילוי ומסעדות שכדאי לנצל, לגן גורו, לטיולי רייזרים ועוד)

ישנה אפשרות לארוחות צהריים וערב לקבוצות. יחידים יכולים לאכול במסעדת הקיבוץ. ניתן לערוך במקום אירועים שונים כמו שבת חתן, שבת בר מצווה, ימי הולדת ואירועים עסקיים. יש במקום חדרי התכנסות עם אפשרות לציוד הקרנה ועמדות קפה.

לסיכום: קיבוץ בית אלפא מציע אירוח כפרי לזוגות ולמשפחות במקום שלו ונעים, הכולל חדרי אירוח מותאמים, ארוחת בוקר טובה ומגוון גדול של אתרים, אטרקציות ומסלולי טיול בסביבה. כל זאת במחירים נוחים וסבירים. דווקא בחורף כשלא חם נעים לצאת לטיולים ארוכים וליהנות מהטבע. אנחנו נהנינו מאד מהשהות באלפא אירוח וממליצה בחום.

טלפון 04-6533026

לאתר אירוח בית אלפא- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

 

צילומים: ניסן גביש

גילוי נאות: היינו אורחי 'אלפא אירוח'

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה