רשומות

יום רביעי, 22 ביולי 2020

חוויה קיצית מהנה של שיט, ממש כמו בסוואנות באפריקה, עם אבוקיאק בפארק הירדן



השבוע החלטנו על מפגש בנות המשפחה. אנחנו נוהגות להיפגש מדי פעם ולבלות יחדיו ותמיד באותו ההרכב- אימא שרה ושלוש בנותיה. זה אינו מפגש בבית קפה אלא צריך להיות ביקור או טיול במקומות שונים בארצנו או בחו"ל. הפעם החלטנו על שיט באבוקיאק שבפארק הירדן. ידענו שבעקבות החורף הגשום הכנרת צמצמה פערים ונפגשה עם הירדן לראשונה מזה 30 שנה וזו הולכת להיות חוויה נהדרת.



אבוקיאק ממוקם בשמורת פארק הירדן, בסמוך לשמורות טבע ידועות של בקעת הבטיחה, נחל המג'רסה וברכת המשושים. אם אתם מגיעים מהמרכז או מהדרום אני מציעה ללון בפארק ולבלות בו. יש לא מעט מקומות חמד במקום ותמיד מהנה וכייפי לשהות בפארק ולגלות עוד ועוד ממה שיש לו להציע. האטרקציה המרכזית היא, כמובן, אבוקייק והשייט בנהר הירדן. מסלול השייט מתחיל בנהר הירדן ומסתיים במבואות הכנרת.

פיני אלמוג ואמא שרה

את אבוקיאק הקים פיני אלמוג לפני 32 שנים. פגשנו אותו ואת המנכ"ל נמרוד גביש שסיפרו לנו על האתר. "האתר מיועד למשפחות ואני מקווה שכל משפחה שתגיע לכאן תחוש נוח ונעים. השיט מתאים לכל המשפחה, החל מגיל 3.5 ועד 99 " אמר נמרוד. ואכן, האתר מתאים מאד לבילוי משפחתי, יש בו פינות מוצלות, צמחייה ועצים. יש שולחנות וספסלים ומרחבים פתוחים המאפשרים לשהות במקום באופן בטוח בתקופה זו של הקורונה. נעים לשבת באתר וליהנות מהאוויר הטוב, מהשלווה וממי הירדן הזורמים ליד ואפשר לערוך פיקניקים בחורשה המוצלת. יש במקום מזנון כשר, פינת בעלי כנף, מלתחות ומקלחות. עוד סיפר נמרוד כי הישראלים אוהבים לטייל והם מגיעים לנפוש בטבע " במיוחד לאחר תקופת הקורונה שהותירה בכולנו חסך של שהות באוויר הפתוח"


                      המנכ"ל נמרוד גביש מסביר לנו אודות האתר

"אנחנו מציעים חוויה תיירותית מלאה  הכוללת בין היתר : שייט לילי, טיולי ג'יפים בנהיגה עצמית, טיולי מים לינת שטח בפארק הירדן. כל זה  תוך הקפדה מלאה של  הנחיות תו סגול של משרד הבריאות" ציין המנכ"ל נמרוד גביש.

            פיני אלמוג ואנחנו

פיני אלמוג המוכר גם כאבא של הקיאקים, יזם והגה את רעיון שייט הקייאקים בישראל. בשנת 87 כשהיה חבר קיבוץ , פתח לראשונה בישראל את אטרקציית הקיאקים שהיוותה חידוש מרענן בענף התיירות בישראל, העסק תפס תאוצה אך אחרי שתי עונות, בשל חילוקי דעות עם הנהלת הקיבוץ לגבי המשך הפעילות ואופייה, פיני ומשפחתו החליטו לעזוב את הקיבוץ ולהקים אתר פרטי חדש, שייט בפארק הירדן הסבוך והבתולי על גדת הירדן. מכאן מקור השם אבוקיאק נגזר מאבוב-קיאק וגם האבא של הקיאקים, שם דו משמעי. במהלך השנים החברה  עברה שינויים ושדרוגים והפכה להיות חברת "אבוקיאק שייט ותיירות בע"מ".
פיני הראה לנו את המרחב המיועד לאירועים וסיפר שבנותיו התחתנו במקום. כיום, לא ניתן לערוך אירועים, אך אני בטוחה שכאשר נתגבר על הקורונה, זה יהיה אפשרי וזה מקום קסום לערוך בו אירועים.

חווית השייט
השייט מתאים לכל הגילאים. אמי שהיא בת 80+ נהנתה מאד מהחוויה ואף הוכיחה לנו שעוד כוחה במתניה וחתרה במרץ. אחיותיי דבקו במטרה והביאו אותנו לקו הסיום תוך שעתיים ואילו אני הייתי עסוקה בצילומים (וכך הצלחתי להתחמק מעבודת החתירה).

נהר הירדן נראה נפלא. מראה שאסור לפספס. כמות המים אדירה והכנרת שגלשה אל הירדן יצרה אגמים קטנים והתעלות הצרות התרחבו מאד עד כדי 200 מטר מגדה לגדה. חתרנו בין צמחייה עבותה שמזכירה את הסוואנה באפריקה, מתלהבים מהציפורים שפגשנו בדרך. ניסינו לזהות את הציפורים שראינו והסכמנו על אנפה אפורה, אך כשלנו עם שאר מיני הכנף. ראינו גם צב ים אחד ודגים למיניהם.







אורך הנתיב הוא כ-4 ק"מ והזמן המשוער של המסלול הוא כשעה ורבע. אך, כיוון שהיו רוחות שנלחמו נגדנו והאטו אותנו, סיימנו רק לאחר כשעתיים. במהלך המסלול פגשנו באנשי צוות של אבו קיאק שנמצאים במקום על סירות קיאקים והם עוזרים, מכוונים ודואגים לשייטים. אני חייבת לציין את החביבות, האדיבות והרצון לעזור שאנשי הצוות גילו. החל מהתדריך שקיבלנו ועד היציאה מהמים. באמת כולם היו מלאי רצון ונכונות לעזור.
כאשר מגיעים לקו הסיום, יש אוטובוס שאוסף בחזרה לאתר תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.
לסיכום, חוויה רטובה, מהנה מאד, שדרשה מאיתנו מעט מאמץ בחתירה כדי לשוט עם הזרם. בסיום, קפצנו להתרענן במים ולא רצינו לצאת.





אופציות נוספות בהם ניתן לבחור:
שייט מודרך ממש עד הכנרת, מסלול של כ- 3 שעות, צריך להירשם מראש כקבוצה, לתאם מדריך. המאמץ הגופני הנדרש הוא הרבה יותר גדול אבל כגודל המאמץ כך גם החוויה. 


אפשרות נוספת להעצמת חווית הביקור באבוקיאק היא להמשיך בטיול ג'יפים שיוצא מנקדת הסיום של השייט בגשר אריק  לכיוון בית הַבֶּק (נקרא גם חירבת אלערג') כ-500 מטרים ממזרח לשפך הירדן לכנרת בלב חורשת אקליפטוסים גבוהים בסבך הצמחייה, שמגולל סיפור ציוני ואת סיפורה של בקעת הבטחה במלחמות ישראל-סוריה. חובבי הקמפינג יכולים לשלב  לינת שטח בלב שמורת פארק הירדן להעצמת החוויה.   

בנוסף , אטרקציה ייחודית לא פחות שייט קיאקים בליל ירח מלא שזו חוויה לגמרי מסוג אחר , רומנטית להפליא אך פתוחה לקבוצות בלבד בשלב זה .
חובבי הטבע יכולים לשלב גם הליכה רגלית, באתר שבילי הליכה מסודרים לאורך ערוצי המים, אמות המים, מעיינות וטחנת קמח עתיקה.

באתר מחלקת ארגון ימי כיף לארגונים המתמחה בהרכבת ימי כיף וגיבוש לקבוצות בכל כמות משתתפים במגוון פעילויות החל מפעילויות אתגר ואקסטרים ועד ימי כיף רגועים וטעמים טובים.

נקודות חשובות:

אני ממליצה לא לשכוח לקחת אתכם כובע רחב שוליים, קרם הגנה, בקבוק מים ובגדים להחלפה.
האתר פועל כרגיל בין השעות 9.00-16.00 אך בעקבות המצב מומלץ לבדוק באתר הבית או בפייסבוק לגבי שעות הפתיחה ביום בו אתם מתכננים להגיע.
יש מבצעים באתר ומחירים מוזלים וכדאי שתכנסו לאתר ותזמינו כרטיסים מראש.
אתר אבוקיאק- לחצו כאן
אבוקיאק בפייסבוק- לחצו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה