רשומות

יום שבת, 7 בדצמבר 2019

חברת "שמרית" השיקה סדרת בצקים מצוננים מוכנים לאפייה. התנסיתי והתמכרתי ויש גם מתכונים



אתחיל בווידוי- אני לא מתלהבת מאפייה. זה תמיד מסובך לי. הצורך להיות מדויקת, להתפיח, ללוש, להסתבך עם הבצק ולכן אני מעדיפה עוגות בחושות קלות הכנה.

כשהתנסיתי בסדרת הבצקים המצוננים של "שמרית" הייתי סקפטית. יצליח לא יצליח? הסדרה החדשה כוללת בצק עלים, בצק לפיצה, בצק פילו ובצק פריך. הבצקים הם ללא חומרים משמרים, הם נשמרים במקרר ואין צורך בהפשרה והשימוש מיידי.


סדרת בצקים מצוננים ומרודדים מוכנים לאפייה של שמרית צילום טופטאץ

לשמחתי הרבה נוכחתי שהבצקים הללו מצוינים עבורי. בבצק הפילו השתמשתי להכנת רולדות ממולאות בפטריות ובבצק העלים השתמשתי להכנת עוגיות ריבה. השימוש היה קל ונוח וההצלחה רבה. קצרתי מחמאות ולא נותר פירור. מצרפת מתכונים וממליצה בחום על הבצקים.

בצק עלים מצונן ומרודד היחיד בישראל ללא מרגרינה, ללא חומרים משמרים וללא שומן מוקשה, מגולגל בנייר אפייה להכנה קלה ומהירה. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה, להוסיף מלית מלוחה או מתוקה ולאפות (300 גרם). אני הכנתי עם הבצק עוגיות ריבה שחוסלו בן רגע. להלן המתכון-
עוגיות ריבה קלות הכנה ונהדרות
מצרכים:
חבילת בצק עלים של "שמרית"
5 כפות של ריבת תות או כל ריבה אהובה אחרת
1 חלבון
½ כוס סוכר דמררה
אופן ההכנה:
מוציאים את הבצק מהעטיפה, מרדדים, מורחים בריבה ומגלגלים את הבצק משני צדיו, עד שהקצוות נפגשים. מכניסים למקפיא לשעה (כדי שהבצק יהיה קל לחיתוך) מוציאים, מורחים בחלבון ומפזרים את הסוכר. חותכים לעוגיות של כסנטימטר, אופים בחום של 180 מעלות כחצי שעה.
לא יישאר פירור.


בצק פילו מצונן ומרודד
ללא חומרים משמרים, נוח לשימוש ואינו מתייבש במהירות. 14 דפי פילו מוכנים לשימוש, טריים לאורך זמן ואינם נקרעים בקלות. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה, להוסיף מלית מלוחה או מתוקה ולאפות (300 גרם). הכנתי אתו 4 רולדות ממולאות בפטריות. להלן המתכון-




רולדות ממולאות בפטריות
מצרכים:
חבילת בצק פילו של "שמרית"
4 בצלים בינוניים
½ קילו פטריות שמפיניון טריות
4 שיני שום כתושות
½ כוס פטרוזיליה טרייה קצוצה
1 כף אבקת מרק פטריות
מלח, פלפל
אופן ההכנה:
1.      קוצצים ומטגנים את הבצלים עד שיזהיבו, מוסיפים את הפטריות ומערבבים. לאחר כחמש דקות מוסיפים את התבלינים ומטגנים עוד מספר דקות. מצננים
2.      לוקחים דף פילו, מברישים במעט שמן. מניחים דף נוסף ושוב מברישים ושוב דף נוסף ומברישים בשמן. מניחים בקצה את המלית, מגלגלים לרולדה ומניחים בתבנית מצופה בנייר אפייה.
3.      מכינים באופן דומה 4 רולדות. מברישים את החלק העליון ולתנור למשך כחצי שעה עד שהרולדות השחימו.
4.      בתיאבון.




עוד בסדרה:
בצק פיצה מצונן ומרודד חדש לחלוטין בשוק הישראלי. הבצק ללא חומרים משמרים, מגולגל בנייר אפייה ומאפשר לשלוט בתוספות על הפיצה. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה, להוסיף רוטב ותוספות ולאפות. ניתן לעשות בבצק הפיצה שימוש למאפים מלוחים נוספים (415 גרם). 
בצק פריך מצונן ומרודד ללא חומרים משמרים, עשיר בטעם מעודן למאפים מתוקים, מגולגל בנייר אפייה להכנה קלה ומהירה. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה ולהוסיף מלית מתוקה לפני או אחרי האפייה (280 גרם). 
פרטים נוספים על סדרת הבצקים: מדובר בקטגוריה חדשה בשוק, שכן הבצקים הקיימים נמכרים קפואים. זוהי הפעם הראשונה שישווקו בצקים מצוננים היכולים להישמר טריים במקרר ומוכנים לשימוש מיידי, שאינם מצריכים תהליך הפשרה של שעות.
קטגוריית הבצק המצונן היא מהקטגוריות הקמעונאיות הצומחות ביותר בעולם. פתיחת הקטגוריה הביאה לצרכנים חדשים וזאת בזכות הכנה קלה, חיסכון בזמן, והיכולת לבחור את הרכיבים והתוספות, מתאים להכנה עם ילדים והכי קרוב לאפייה ביתית. כעת מביאה שמרית, בעלת המומחיות והניסיון בתחום האפייה, את קטגוריית המוצרים לישראל, שנחשבת לחידוש מהפכני ומציעה שדרוג לבצק הקפוא, קרובה יותר לבצק ביתי ואיכותית וחוסכת זמן ומאמץ ונותנת פתרון לבעיית צריכה ידועה – זמן הפשרה. 
שוק הבצקים הקפואים בישראל נאמד במעל ל-200 מיליון ₪ בשנה. השחקניות המובילות את השוק הן תנובה (מותג מעדנות), המחזיקה בנתח שוק של 52.6%, נטו (מותג שלושת האופים) עם 12.7%, זוגלובק עם 9.5% ואסם (מותג בונז'ור) עם 5.6% נתח שוק, נתוני ינואר-מאי 2019. 

כשר פרווה בהשגחת בד"צ בית יוסף. 
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 15 – 17 ₪.  
להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ (בהן שופרסל, יוחננוף, יינות ביתן וחצי חינם ועוד) – במקרר ליד הפסטות (ולא במקפיא). 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה