רשומות

יום שישי, 22 בנובמבר 2019

"מרינה" - פטריות הגליל חוגגת שלושים. ביקרתי בחוות הגידול, התרשמתי, השכלתי ונהניתי.




מי מכם לא מכיר את המותג "מרינה"- פטריות הגליל? אין רשת מזון בלי הפטריות המשובחות שלהם ואין מי שלא משתמש לבישול ואפייה בפטריות הטריות של "מרינה". אבל, האם אתם יודעים כיצד מגדלים פטריות? ומיהי מרינה? ואיך הוקמה החברה? אני לא ידעתי והייתי סקרנית להכיר וללמוד. ההזדמנות הגיעה כאשר לרגל ציון 30 שנות פעילות החברה, הוזמנתי יחד עם עוד אנשי תקשורת, לחוות הגידול המתקדמת במושב חוסן שבגליל המערבי ושם קיבלתי הסבר מקיף על אופן גידול הפטריות, הכרתי את רמו בן שושן, מייסד החברה והבעלים, שמעתי על שם מי נקראת החברה, ראיתי את המוצרים הנוספים שהחברה משווקת. כ-400 מוצרי ירקות ופירות מובחרים ולסיום, הכרתי את המוצרים החדשים שעוד מעט יצאו לשוק וטעמתי מבחר של מאכלי פטריות טעימים מאד.


בצילומים- מבחר קטן מהמוצרים אותם משווקת החברה






בואו נתחיל מההתחלה. חברת "מרינה" הוקמה על ידי רמו בן שושן בראשית שנות השמונים ונקראה על שם אשתו מרינה. רמו התחיל בקטן. הוא התחיל בהפצה מקומית של פטריות טריות ממגדלים מקומיים במושבים חוסן ומעונה שבצפון הגליל המערבי, אלו הפיצו תוצרתם באמצעות מערך הפצה מאולתר של חברת תנובה. 

רמו בן שושן האיש האגדה והפטריה צ.JINIPIX

רמו בן שושן והפטריות של מרינה צ.JINIPIX

רמו זיהה את הפוטנציאל בתחום. (אני זוכרת שבזמנו בכלל לא השתמשו בפטריות טריות אלא בפטריות משומרות בקופסאות שימורים) הקים מחסן מאולתר בחצר האחורית של המשק הפרטי והחל בעזרת אשתו מירי ומספר עובדים מצומצם בפעילות מסודרת של גידול, אריזה והפצה של תוצרת  פטריות טרייה מידי יום למושבי הצפון, אט אט התרחבה הפעילות לשווקים הסיטונאיים בצפון ובמרכז, לעסקים קטנים, מסעדות ואולמות, כאשר גולת הכותרת הייתה לכבוש נתח מפעילות הפטריות המשומרות ולהחליפן בדבר האמתי –פטריות טריות. מגמה שהחלה במקביל ברחבי העולם. 

לא קל לגדל פטריות. נוכחתי בכך בסיור בחווה. מדובר בתהליך מורכב שמתחיל בהכנת מצע קומפוסט ייחודי לגידול הנבגים, בתנאים של סטריליזציה מחמירה, ממש כמו בחדרי ניתוח בבתי חולים. זריעת הנבגים במצע, נעשית תוך הקפדה רבה ובחדרים גדולים וסטריליים, מתוך חשש שחלילה ייפגעו הנבגים מווירוסים, כי אז יפגעו כל הפטריות. הקטיף נעשה ידנית וכל פטריה ופטריה מקבלת תשומת לב. כפי שתוכלו לראות בצילומים.

                           מקבלים הסבר על הכנת המצע לפטריות
       מסילת הכנת המצע

              חדי גיגול הפטריות בחווה

כך נראות מסילות גידול הפטריות

                  הפטריות מוכנות לקטיף
                              קוטפים פטריות


 רמו התמחה בתחום גידול הפטריות ובתחילת שנות התשעים, החלה התרחבות מדורגת בתחום שיווק הפטריות ובהסדרה של מערכת מכירות מצומצמת הכוללת מערך מכירות טלפוני וסוכני מכירות בשטח, "מדלת לדלת – מעסק לעסק", פעילות זו נחלה הצלחה רבה ואט אט התרחבו מערכי ההפצה היומיים של החברה להפצה ארצית. אספקה יומית החלה לפעול באופן מסודר לשווקים הסיטונאיים בירושלים, חיפה, באר שבע, תל אביב, וכמובן למחסניהן של רשתות השיווק שופרסל וקואופ הריבוע הכחול. כמו כן, למשווקים שונים שפנו לחברה להפצת תוצרת יומית לשוק המסעדות והחנויות הפרטיות.

רמו ונבגי הפטריות צ. JINIPIX

תחילת שנות האלפיים, התאפיינו בתאוצה הולכת וגוברת של השוק הקמעונאי בארץ, רשתות השיווק הגדולות שופרסל, גרינברג, קלאב מרקט, ריבוע הכחול, חצי חינם הביאו מאירופה מודלים לגידול   והתרחבות ופתחו באופן אינטנסיבי ומואץ סניפים רבים מחוץ לערים בפורמט  HEAVY DISCOUNT  , התחרות גברה, אט אט רבו הסניפים ועלה הצורך בהפצה יומית מסודרת של תוצרת מצוננת בשרשרת קירור מבוקרת ואיכותית, "מרינה" נרתמה לאתגר ההפצה ובין השנים 2004-2009 הקימה מערכת לוגיסטית תומכת, חוות גידול מתקדמות ומערך הפצה של כ-20 קווי חלוקה יומיים בשיטת "van sell" מערך זה סיפק לראשונה תוצרת טרייה לנקודות קצה קמעונאיות ומקצועיות (מסעדות, אולמות אירועים, בתי מלון, וסופרמרקטים. אלו פעלו לצד מערך "שיווק ישיר" שמנה באותה עת 3 משאיות יומיות ללקוחות סיטונאיים ומרכזים לוגיסטיים. במשך השנים הקפידה החברה המתפתחת להשקיע בתשתיות מתאימות בתחום גידול הפטריות, והסתייעה במיטב היצרנים לציוד וידע הקיימים בעולם ובעיקר מהולנד.

כיום מרינה הינה החברה הגדולה בישראל לגידול ושיווק של תוצרת חקלאית טרייה ירקות ופירות, מתמחה בהפצה מצוננת למיטב המלונות בתי קפה ומסעדות, אולמות האירועים המובילים, וכמובן לכל סניפי רשתות השיווק. לחברה חוות לגידול פטריות, מתקנים לייצור מצע גידול לפטריות ומעל 1500 דונם של גידולי ירקות עליים שונים בכשרות רגילה ומהדרין ללא חרקים ותולעים בהשגחת הרב אפרתי והרבנות ירושלים.

מה חדש?

לאחרונה נכנסה חברת מרינה למיזמים חדשים בתחום מוצרי המזון המעובדים, דהיינו ייצור תוצרת גמורה – על בסיס פטריות טריות שנקטפות בבוקר ומשנות צורה להמבורגר טבעוני, טרי וטעים, סטייק פורטובלה, פטריות ממולאות ומפעל סלטים טריים. עם קבלת אישורים יעלו מוצרי החברה על מדפי הסופרים והציבור הישראלי יזכה לקבל את סדרת הדגל של "מרינה גורמה" כתחליף בשר אולטימטיבי, עתיר בוויטמינים ודל בקלוריות. חברת מרינה רואה חשיבות אדירה בהנגשת תוצרת טרייה לכל אזרח במדינה מילד למבוגר, אי לכך גם פועלת ללא הרף בהחדרת אריזות ייחודיות לשמירה על טריות המוצר על ערכיו התזונתיים.





לשמחתי, התאפשר לי לטעום חלק מהמוצרים ואני יכולה לומר לכם שהם טעימים מאד ומפתיעים בייחודיות שלהם. הפטריות הממולאות מעולות וכך גם ההמבורגר העשוי מפטריות. אני צופה הצלחה רבה למוצרים.

בצילומים- טועמים מאכלי פטריות שהכינו השפים של מרינה
נבחרת השפים של מרינה מרקט צ.JINIPIX
מרינה מרקט צ.JINIPIX




  המבורגר פטריות.
עראיס פטריות

בחברת מרינה מועסקים היום כ-700 עובדים ברחבי הארץ, עבור רמו בן שושן מייסד החברה והמנכ"ל, העובדים הם משפחה. גם שניים מילדיו של רמו השתלבו בחברה ולוקחים חלק בהצעדתה קדימה. "אני גאה לעמוד בראש חברה  מצליחה המורכבת בראש ובראשונה  מאנשים מצוינים וממגוון פלטפורמות, 30 שנה של עשייה מורכבת, הצלחות לצד קשיים, אני גאה  על הישגים אדירים אליהם הגענו במהלך השנים, אנו נמשיך לשאוף, לגדול, להשקיע, לפתח ולהתפתח. אני סבור כי נצליח גם להגדיל את  ממוצע צריכת הפטריות בארץ לעומת השוק האירופאי, כבר היום נצפית מגמת עליה, את האמריקאים כבר עברנו". ציין בן שושן.

ולמי שביקש ממני מתכונים, היכנסו לאתר מרינה- פטריות הגליל או שתלחצו על הקישור לחצו כאן. תמצאו מבחר מתכונים כמו: פאי פטריות, פטריות כבושות, פטריות ממולאות בבשר, לחם פטריות, סושי פטריות, ריזוטו פטריות ועוד מתכונים נהדרים.
לאתר מרינה- פטריות הגליל- לחצו כאן
תמונות מחוות הגידול מרינה פטריות הגליל, מרינה מרקט. צילום: JINIPIX, יפה גביש


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה