רשומות

יום ראשון, 24 בפברואר 2019

ספר פנטזיה מענג "ארלו פינץ' בעמק האש" מאת ג'ון אוגוסט



הספר "ארלו פינץ' בעמק האש" הוא הספר הראשון בסדרת פנטזיה מהנה שמתאימה לבני נוער ולמבוגרים אוהבי ספרי פנטזיה (כמוני). נהניתי לקרוא אותו ויש בו רעיונות חכמים ומושכי לב, עולם קסום ומפחיד שמתגלה טיפין טיפין, נערה שנעלמה, חברות אמיצה וגיבור אחד שהוא נער ככל הנערים ועומד לפני גילויים מרתקים על עצמו ויכולותיו.
אהבתי את הפשטות והצניעות שיש בספר. את הקסם המתגלה ואת הערכים החשובים שעולים דרך הסיפור על שומרי היער. ערכים של נאמנות, אומץ לב, נדיבות ואמת.
גיבור הסיפור, ארלו פינץ', מגיע עם אימו ואחותו למקום חדש "פיין מאונטן" שם מתגורר אחיה של האם, המקבל אותם לביתו, לאחר שמיצו את כל האפשרויות ולמעשה אין להם היכן לגור. על ארלו להתאקלם במקום החדש והוא מצטרף אל קבוצת שומרי היער. לדעתו, ילמד בקבוצה כישורים שונים הקשורים ליערנות כמו: כישורי הישרדות ביער, איך מקימים מדורה ואיך קושרים חבלים. אך, הוא מגלה שמדובר בהרבה יותר מכך.
קבוצת שומרי היער משתמשת בקסמים ורותמת לצרכיה את כוחות הקסם הפראיים הזולגים מתוך היער הארוך- ממלכה מסתורית, מקבילה לעולם המוכר, שבה אורבות הסכנות והפלאים. חבריו החדשים של ארלו, אינדירה והנרי וו מכניסים אותו לסוד העניינים ומלמדים אותו את כל מה שהם יודעים אודות כשפי היער.
           
ארלו התבונן סביב, ובכל מקום ששלח אליו את מבטו הקיר נעלם, חושף יער שטוף אור ירח. רק המיטה נשארה, ומסגרת החלון שמבעדה ראה את הנערה. העולם בצד של הנערה נצנץ בזהרורי כסף, אדום וזהב, כמו ארמון עשוי מעלי שלכת. היא העיפה מבט הצידה. מישהו עמד להגיע אליה. מילותיה נאמרו בלחש ובדחיפות: "אם אני יכולה לראותך, אף הם יכולים לראותך. אתה בסכנה. היזהר והישמר, ארלו פינץ'".

ארלו לומד כיצד לשלוט ביכולות הבסיסיות. הוא לומד לבצע הבזקות והרעמות ולזהות יצורים על טבעיים. תוך כדי ההתנסויות שהוא עובר מסתבר לו שהוא אינו שומר יער רגיל ויש לו תפקיד חשוב למלא. כוח קדום ואפל מאיים על העולם האמיתי- העולם שלנו. ארלו נקרא למלא את ייעודו ונאלץ להתמודד עם מכשולים מסוכנים ורבי עוצמה המעמידים למבחן את אומץ ליבו ויכולותיו.
האם יצליח? האם הסכנה תחלוף?

קראו ותוכלו לענות על כך.

ג'ון אוגוסט הוא סופר ותסריטאי האחראי לכמה סרטים שוברי קופות כמו "צ'רלי בממלכת השוקולד" ו"המלאכיות של צ'רלי". הוא נולד וגדל בבולדר, קולורדו, והיום חי עם משפחתו בלוס אנג'לס.

"ארלו פינץ' בעמק האש" מאת ג'ון אוגוסט. מאנגלית: דנה ג. פלג. הוצאת "דני ספרים", 287 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה